Google+ Followers

Monday, June 5, 2017

APAKAH SHAFEE ABDULLAH MASIH TERCARI CARI SEORANG PEGUAM HANDAL UNTUK MEMBELANYA

Setakat ini SHAFEE ABDULLAH belum lagi membuat pernyataan rasmi atau penafian apabila namanya dikaitkan dengan penerimaan 9.5J oleh SR.

SR dan Shafee Abdullah bagai buku bertemu ruas.

33 comments:

  1. Kenapa tidak Shafee jer mengetuai LEGAL EAGLES saman SR dan WSJ sekali on 1MDB yang dah terpalit melekat busuknya terhadap PM01? Si Lanun-bugis kan ada menyembur air liur kata nak saman WSJ Selasa nanti...errrr...2015...eh eh? Dah 2017 dah!

    Bugis-Pirate knew he would not go down alone because the 1MDB stinks not only encapsulated his family, dUMNO, the Putrajaya Administration but, the whole bunch of government's apparatus such MACC, BNM, PDRM, AGC, AG, LHDN along many others copped the same stinks only because of its deployment of resources to ONLY cover the stinking mess 1MDB had caused!

    Significant liner succintly described the current situation apart from being called KLEPTOCRATIC GOVERNMENT.....the country is being led by a chronic LIAR and bunch of PIRATES hence, mutiny is not palatable since the whole lot has become so bloody corrupt (not necessarily taking bribes but ignoring or even complicit in COVER-UP!) that a total overhaul is required to bring the country back into some respectable stage.

    It will be a hard task but essentially and absolutely needed to be done.

    Oh my TANAH AYER KU what has become of you!?

    ReplyDelete
  2. Apa pulak Shafee Abdullah yg jadi sasaran dan kecaman Dia hanya dilantik oleh kerajaan untuk menjalan tugas PP. Perlantikan mengikut petaturan dan undang2 negara. Just because he is good and able to prove the case beyond reasonable and secure a conviction heust be blamed. He is not only capable, Anwar has done it. This was not the first case he eas charged for sodomy and the complainant is not the only victim but few others had confessed publicly that Anwar sodomised them. I think if any other capable lawyer has done the job and Anwar is convicted this lawyer will also be victimised.MasyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4.20
      yang heboh pasal 9.5j tu sbb duit tu dari SRC yang dimasukkan ke akaun MO1..tu yang org marah sbb SRC pinjam duit KWAP..masih ingat ke MO1 cakap dia tak tahu duit masuk akaun dia..dalam tak ingat pun boleh kasi kat org..kalau duit gaji dia sendiri lantak le..cai ni tak faham betul2 ni..bukan kerana dia bagus ke pe..masalah dapat duit dari sumber yang tak sepatutnye..sila hadam

      Delete
  3. AGAKNYA SHAFEE MALAS NAKA LAYAN...ORANG BODOH JE YG PERCAYA PEMBOHONGAN SARAWAK REPORT... ISU 1MDB SBG BUKTI JELAS PEMBOHONGAN SR... CERITA REKAAN 1MDB DIKUTIP DARI PUAK2 KAFIR PAKATAN DAP PKR RBA UNTUK MENUTUP KES-KES RASUAH DI PENANG, SELANGOR YG PADAT DGN BUKTI SAHIH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lah DEDAKMAN Ah JIB GOR yang dapat straight "B"s dalam peperiksaan

      1) BANGANG
      2) BODOH
      3) BENGAP
      4) BEBAL
      5) BARUA

      Delete
    2. anon 4:52, awakpun percaya sr ye.
      sr buat kerja yang tidak teliti beb. akaun yang dilibatkan rupanya akaun yang dah ditutup. yang peliknya akaun dah tutup tapi masih upaya untuk buat transaksi. lagi pelik, ramai pulak tu yang percaya termasuk awak. dunia dunia, penuh dengan tipudaya...

      Delete
  4. Anon 420 430, berapa banyak makan dedak hingga info dan fahaman zero.

    Bohong atau tidak, tak ada istilah malas, nama buruk satu dunia atas laporan SR, kena jawab, kena bertindak.

    Shafee dilantik oleh kerajaan, di parlimen menteri kata bayar satu ribu sahaja ? dan kenapa pula bayaran berikutnya 9.5j dari akaun peribadi najib ?

    Sel tak bersambung ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuduhan awak tu tak berasas beb. cuba baca anon 6:48 kt atas tu. lepas tu cuba buat carian sedikit untuk buktikan kesahihan. jangan percaya direct laporan sr dan rafizi semata-mata. itupun kalau sel2 awak bersambung...

      Delete
    2. Anon, kalau sr tipu, jawab le, saman ler,

      Naper diam, malas?
      Kalau malas pun telor mesti kena ada juga, anak cucu nak tengok..

      Delete
    3. sabar beb, sabar. shafie, najib dan yang lain2 bukan la termasuk dalam ketegori gelojoh macam awak. mereka bukan buat 'dont no' tapi sedang bekerja. cari fakta, maklumat dan selainnya untuk beri faham kepada orang seperti awak. tidak menjawab sekarang bukan bererti tiada jawapan. kalau sikit2 saman kerana nak tunjukkan diri tu benar itu kerja manusia gelojoh. cuba la bawak bersabar. beri peluang orang yang dituduh untuk mempersiapkan fakta. tak patut la bila lambat respon di gelar malas. mana baik, gelojoh atau fakta yang bernas?

      Delete
    4. gelojoh ke takut tuan? saman WSJ patut pada hari selasa..dah berapa hari selasa lepas..dia yang cakap nak saman..org yang dituduh patut menjawab utk membuktikan dia tak bersalah dan membersihkan nama dia..jawab dengan bukti le.bukan sekadar penafian semata2..tu yang org nak tgk..kenapa org dok kecam, kerana yang dok tolong jawab ni prebet2 yang tak tahu pe2 pun mcm sedara ni..

      Delete
    5. anon 44:00
      untunglah kalau jadi perdana menteri kerjanya saman orang. orang tuduh, saman. orang perli, saman. orang kutuk, saman. entah bila agaknya nak fikir bagaimana mentadbir negara kalau dihabiskan masa untuk saman orang. ini politik beb, tidaklah jadi orang politik yang bagus jika untuk menghentikan mulut pihak lawan dengan saman sentiasa. ada masa dan ketika tertentu saman terpaksa digunakan, tetapi itu pilihan. bukan kemestian. anda faham politik ke?

      Delete
    6. 44:00. 2 printscreen oleh SR tentang transaksi itu sudah mencukupi sebagai bukti. saya galakkan sdr cuba cari sendiri. ini sebagai bukti sdr memang berusaha mencari sendiri bahan bukti. akaun dah tutup tapi masih dijadikan alasan untuk transaksi pemindahan wang. fitnah yang tak mengena sdr...

      Delete
  5. SR memang bukan cerdik pun.Yang dia sasarkan Syafiee buat apa.Beliau hanya lah pendakwa raya yang menjalankan tugas-tugas pendakwaan.Dia tidak boleh buat apa-apa penghukuman pada tertuduh.Keputusan itu hanya boleh dibuat oleh para hakim.

    Berapa pun yang dibayar kepada Syafiee tidak akan menjejaskan apa-apa keputusan penghakiman melainkan kalau lah bayaran itu didakwa diberikan kepada para hakim.Tapi SR tak mahu buat tuduhan seperti itu kerana bilangan hakim yang terlibat sangat ramai iaitu sembilan orang semua nya jadi macam tak logik.

    Mana mungkin untuk merasauah bilangan yang ramai maka dia pilih lah Syafiee yang sorang.Harapan dia dengan mengaitkan Syafiee yang memang glamour itu akan bersahut sahutan lah para pemuja nya dan isu itu akan menjadi bom yang meletup tapi merecik kat muka siapa tak tahu lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7.31
      ramai puak2 MO1 ni tak faham..isu nye bukan jumlah 9.5j yang dibayar..isu dia sumber duit tersebut yang dibayar oleh MO1..sila hadam..nak bayar shafie 2.6b pun tak pe kalau duit tu dari sumber yang halal..

      Delete
    2. 7:46
      Dengan hanya menyiarkan 2 gambar MO Excel, Sarawak Report mendakwa TS Muhammad Shafee Abdullah, peguam kanan yang mengetuai pihak pendakwaan dalam kes liwat Anwar Ibrahim telah menerima RM9.5 juta daripada Perdana Menteri DS Najib Abdul Razak.
      Kononnya, pembayarannya adalah sebanyak 2 kali iatu pada RM4.3 juta didakwa dipindahkan pada 11 Sep 2013 dan RM5.2 juta pada 17 Feb 2014.
      Dan ianya dipercayai bulat-bulat oleh pembangkang dan macai-macainya! Come on ……. Takkanlah puak-puak ini begitu dayus dan begitu rendah IQ nya hingga sanggup percaya kepada ‘bukti’ yang tidak boleh diterima langsung keaslian dan kebenarannya?
      Ironinya, akaun AmBank milik Perdana Menteri sudah pun ditutup pada 30 Ogos 2013 sedangkan tarikh pembayaran didakwa pada bulan September 2013 dan Feburuari 2014.

      Dimana logiknya? ini boleh diibaratkan orang yang dah mati masih boleh main futsal. Jadi, isu dari mana sumber itu datang sudah terjawab atau tidak? Benda itu tidak berlaku beb, sengaja SR ada-adakan, tetapi mungkin kurang teliti sampai akaun dah closepun terlepas pandang untuk dijadikan modal fitnah.

      So, sekarang siapa yang tak faham?

      Delete
  6. Malaysian CybertrooperMonday, June 05, 2017 7:35:00 PM

    Cik Non 7:08pm
    Agaknya saman WSJ hari Selasa yg dah tertunggak sampai setahun ni pun sebab masih tercari-cari fakta la kot ye?
    Agaknya terlampau banyak sangat faktanya sampai setahun masih tak mampu kumpul utk menyaman WSJ ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. contoh tindakan gelojoh. bukti tipupun tetap dipercaya. malas untuk mencari bukti, tumpang bukti kaki fitnah.

      Delete
    2. Tuan boleh fikir tak, kenapa Laporan PAC diOSAkan? Siapa yg minta rakyat- tunggu siasatan & laporan? Tapi laporan jadi OSA. Bukti apa yg telah kerajaan siarkan? Tunjukkan penyata kewangan, kenapa nak takut?

      Delete
  7. Mujur lah najib cerdik dan tak gelojoh kalau dok asik nak saman orang tu saman orang ni,saman sr,saman wsj,saman doj,saman anom 7.35pm dan lain-lain nya tak mengurus kan negara lah nampak nya najib.Mana boleh negara akan bergerak kalau tidak ada orang yang menguruskan nya.

    ReplyDelete
  8. ketika anwar ibrahim berjaya dipersalahkan dengan pelbagai tuduhan, waktu tersebut tun mahathir masih lagi bersama dan menyokong kerajaan. malah, ketika perbicaraan berlangsung beliau juga sesekali mengeluarkan pendapat dalam laman blognya. ini bermakna jika peguam dato' safiee abdullah dibayar melalui dana src, tentu tun mahathir lebih awal tahu. namun, isu ini tidak disebut oleh tun mahathir kini. kenapa, jika ini yang akan menguntungkan beliau dalam politik? saudara2 bole fikir sendiri. masih nak percaya kpd SR? tak perlu SR sebenarnya jika ianya benar. tun mahathir yang akan memulakan semuanya... tapi hakikatnya tun mahathir macam tak berapa tahu, sebab tu hingga kini tiada ulasan beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 935,
      Shafie yg kena,ko ni nak orang lain jawap?
      Hakikatnya ko ulas pulas alih. Jawapan perlu dari tuan tubuh dan sekongkol setongkol2nya itu.
      Itu baru HAKIKAT.
      Ko tahu,ko sengaja pulas. Berapa butir tahik low ko dapat?

      Delete
  9. Berani krana benar .salah lari la .diam ker...duir src .najib smdiri ngaku duit ada masuk account dia .herankan ahli umno ni dunggu org salah sebuk sangat nk pertahankan.agaknya dia org dapat apa yer...sekarangnya kebanyakka org dh tahu kalau bab pertahankan najib ni semua nya mesti ada sebab..fakta dia orang bagi metapek.adaker fakta tak gelojoh bole diguna pakai. Lepas najib tu pm sebab tu dua tk saman.ni bukan alasan bodo ker..rakyat cerdik tk bole trima alasan macam ni..org tanya lain lain dia jawab lain macam tk paham soalan ..tu banyak org cakap ahli umno yg tinggal cuma yg bengong2 yg ada tu cuma nk kutip yg mana mamapu jer .sumbat jer baru jalan macan pahat..diaorang ni kalau la najibs jatuh diaprang dulu lari ...dh tahu dh...perjuangan cap ayam..kubutkan umno

    ReplyDelete
  10. Puak Dedak Ehnain, kiuseben dn semua penerima dah pun tahu HAKIKAT yg mereka tertelan Tahik Low.
    Nak pertahan juga sebab:
    -Cover line harapkan rakyat lupa,maafkan.
    -Takut sama2 masok DALAM.
    Sudah2 la, tersilapa,termakan satu hal,tapi rakyat tak boleh lupa, sama2 kita WAJIB buang MUNGKAR.

    INI KEWAJIPAN, DEMI ANAK CUCU.
    Tambah2 lagi hijab jahat diangjat dalam bulan mulia ini. Apa guna sekiranya puasa semata2 utk lapar, walhal Allah dah perjelaskan.
    Masihkah nak tutup satu mata buat2 tak nampak?
    Satu mata juga kah orang melayu yg mencanang mulia lah sangat Islam mereka ?
    DAJJAL pun satu mata !!!
    DAJJAL juga kah kamu?... mereka?
    ...KITA?

    Tiada jawapan yg tidak ikhlas .

    ReplyDelete
  11. Itu lah masaalahnya dengan orang2 yang berkiblatkan Sarawak Report.... semua yang di report dianggap tulin. Ape saja yang boleh di jadikan modal..... spin jangan tak spin. Betul atau tak.... belakang kira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 137,
      Yg sedikit yg salah tuduh spin , fitnah ,fitnah, tuding atau apa sja takrifan ko, tetap satu hal sj. Yang betul ADA..dan banyak, Ko pun dah mula akui.

      Mana2 yg lebih sah dan betul itu, apa sebab cuba di cairkan? Apa ko sokong MUNGKAR TERUS DIHIJAB.
      Apakah ko nak terus melayu mata satu?
      Apakah ko Islam yg subahat MUNGKAR,?

      APAKAH KO MELAYU DAJJAL,MENGAKU ISLAM MUNAFIK SUBAHAT MUNGKAR?

      Aku tolong tanya kau utk engkau.
      Kau tolong jawap utk engkau, bukan aku.

      Delete
  12. Anon 3.05 AM ni kalau tak reti berbahas jangan berbahas, bahasa bodoh macam orang sewel je pun.
    Sah lulus setakat SRP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau plak bahas apanya..cakap najib tu tk gelojoh.sebab dia pm tu pasal dia tk saman..nk bgitau sikit kt ahli umno yg mana yg tak tahu yer atau malas baca yg 1mdb pernah bayar hutang kt salah syarikat jumlah billion yg best menteri kewangan tak tahu
      ...ahli umno tahu tak atau korang buat bodo jer..yelah spesis bebal...umnongok

      Delete
  13. Sarawak Report tu kapir.. Kekapiran mereka kerana belum diberi hidayah untuk mengucap dua kalimah syahadah.

    Pemimpin Malaysia orang Islam, membawa banyak ciri ciri kufur, munafik, fasik, buruk akhlak.

    Jangan percaya SR, selidik, siasat..
    Kalau fitnah, nafi, lawan, saman

    Bukan diam, lari

    ReplyDelete
  14. Adakah anda berminat untuk menyertai illuminati besar, di sini adalah kehidupan yang
    mengubah peluang ke dalam dunia yang
    kaya, anda akan diberi $ 10,000 setiap dua minggu sebagai keahlian
    berkat, peti masuk yang kuat dan terkenal kami kini di sini
    atau hubungi e-mel rasmi Illuminati pada
    illuminati.priest@mail-on.us
    Peti masuk, atau menghantar permintaan rakan
    Whatsapp +13176681073

    ReplyDelete
  15. Bagi saya walau pun saya adalah penyokong PH.,tetapi dalam soal ini saya tetap mengatakan yang DS Anuar tetap bersalah.....lebih kuat lagi bukti yang didapati dari DNA.Kerana saya percaya tidak ada sebarang penipuan dalam soal ini.

    ReplyDelete
  16. Bersambung dari 5:35:00 diatas......apa yang saya maksudkan ialah...sama ada Datuk Shafie Abdullah menerima duit 9 juta lebih dari Najib itu betul ke salah itu diharap SPR dapat menjalankan tugasnya dengan telus..

    Rata2 Najib banyak membuat onar dalam pentadbirannya.Lepad satu ,satu pekongnya terburai,tetapi yang peliknya dia masih disitu dan masih mendapat sokongan dari kuncu2nya yang tidak tahu dosa pahala.Pada saya Najib sendiri bukanlah seorang yang terlalu jahat tetapi yang sebenarnya dia seorang yang tidak begitu cerdek.Mudah percaya mmembabi buta kepada orang lain....sebab itulah ramai orang yang tidak jujur yang berada disekelilingnya mengambil kesempatan diatas kelemahan Najib....

    Jadi kepada seluruh rakyat Malaysia yang sedar dan cerdek pandai marilah sama2 kita berganding bahu menyelamatkan Negara kita ini dari pemimpin2 yang korup ini.Kerana pada anda semualah Negara ini akan diwariskan.

    ReplyDelete
  17. Setuju dengan Anon 3:15 AM dan Anon 5:35 AM. Satu pandangan yang rasional

    ReplyDelete