Google+ Followers

Monday, June 26, 2017

DARI PENASIHAT DAH MENINGKAT JADI PENYELAMAT..

Sebaik membaca dan menganalisa surat terbuka hadi kepada semua parti politik, spontannya ada dua yang terus ada dalam fikiran.. 

1) diam sebenarnya lebih baik untuk presiden pas itu.. Tentunya menjadi malu dan serba salah sebahagian pemimpin dan ahli pas untuk menerima realiti presiden mereka kamikaze, mempertaruhkan diri sekadar untuk menyelamat najib.

2) apakah hadi seorang ulama,  masih seorang ulama atau membawa tempias kepada ulama, pendakwah,  penceramah, lebai dan ustaz² yang lain,  seekor kerbau membawa lumpur, habis semuanya terpalit. 

Sekarang,  sudah ada dua...

Setakat ini juga ada dua mufti yang dilaporkan turut bersependapat dengan Hadi supaya tidak ada campurtangan asing,  tidak lain dan tidak bukan, semua boleh jangkakan Mufti Perak dan Mufti Pahang.

Apakah dan setakat mana mereka faham *campurtangan asing dalam isu DOJ dan 1mdb (?) Ini lah yang membuatkan rakyat celik merasa mufti2 ini setakat merendahkan martarbat mereka sendiri,  bercakap dalam skop yang sangat kecil dan diperalatkan oleh mereka yang berkepentingan. 

Berulangkali disebut,  jika ada campurtangan asing,  duta negara berkenaan perlu dipanggil oleh wisma putera,  beri amaran,  kecam dan putuskan hubungan.. 
Ada rakyat yang masih bengong dalam isu ini tapi janganlah sampai berjangkit kepada mereka yang berstatus yang sepatutnya dimulia dan dihormati... 

Banyak lagi yang boleh disentuh diulas tentang kebuntuan Hadi yang cuba mengakalkan fikiran rakyat... Bawa bawalah bertaubat dengan fatwa kapirkan orang umno yang sekarang ini sudah buat buat lupa.. 

Bersambung

9 comments:

  1. Bangun pg2..tersenyum bila baca tulisan KD...senyum pagi

    ReplyDelete
  2. Kalu Kafir ada Harbi,
    Kalu mufti ada mcm kayu,
    ..ada mcm besi,
    ..ada mcm batu ,
    ..ada mcm ubi.
    ..ada mcm tisu,
    ..ada mcm ubi.
    Ramai yg celaru..
    byk mcm tak ada gigi..

    ReplyDelete
  3. Ahlol nujum serba tahu. Lebih tahu dari mufti mufti. DOJ dalam pocket seluar dia je.

    ReplyDelete
  4. itu pasal ag pandi kata tak masuk akal. mana la hadi ada akal untuk berfikir. dia cakap sahaja tapi guna kepala lutut. masuk pulak mufti nak turunkan darjat agamawan sebagai kepala tak ada akal. mereka golongan orang yang otaknya mahal kata tan sri sanusi, kerana otak tak pernah digunakan. selalunya guna kepala lutut. ahli pas boleh la gelar mereka golongan kepala lutut ikut presiden mereka akal tarak, kepala lutut juga guna.
    saman dan tindakan di mahkamah negara asing, berkaitan kesalahan undang-undang negara asing, hanya melibatkan 2 orang rakyat malaysia yang rapat sangat dengan pm najib yang telah dituduh menyalahi undang-undang negara asing, melibatkan syarikat kerajaan malaysia yang dikuasai oleh mo1 sebagai orang yang paling berkuasa terhadap syarikat tersebut. adakah itu campur tangan asing. terlalu bodoh dan tersangat bodoh terlalu kurang akal, mengurangkan akal untuk berfikir, banyak sangat guna kepala lutut hadi awang ni. cerdik pandai dalam pas patut malu dengan calon pm dari pas ni.

    ReplyDelete
  5. Hmmmm....kesian Pakatan Hopeless....tak cukup dengan Sarawak Reports, nak juga bantuan Barua Zionist untuk menyibuk Hal Malaysia! Memang buta sejarah Puak Pakatan Hopeless ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama sedap PAUL.
      Kata org sedap..hopeless.
      Lupa tgk cermin siapa clueless.
      Siapa yg brainless...

      Delete
    2. Lesson Pakatan Hopeless! MahaKUTTY Perompak Tegar Negara jugak lah yg jadi Keira! Ada jadi dengan KETUM korang? Dah putus asa ke nak jadi PM keep 7?

      Delete
  6. Geng2 Pakatan Hapraq ramai yg jenis sembang kat kedai mamak je, IQ rendah dan panas baran pulak tu. Sikit sikit nak melenting.

    ReplyDelete
  7. Paul..
    Dia rompak duit mana? masuk akaun mana? brp trillion? nak tahu jugak..setakat cakap, ko g cakap dengan MO1 je..air liur tak de harga bro..tunjuk bukti..baru org boleh menilai betul ke tak..setakat maruah boleh dibeli dengan A9, you are nothing

    ReplyDelete