Google+ Followers

Sunday, June 4, 2017

SIAPA CALON PM BN SELEPAS PRU14

Rakyat sebelum mengundi nak tahu juga siapa calon PM Barisan Nasional selepas PRU14 jika masih boleh menang. 

Jika Pakatan Harapan mempunyai calon nama nama besar seperti Mahathir,  Anwar, Azmin,  Wan Azizah,   Muhyiddin,  Mukhriz dan ramai lagi yang lebih bersih dan berintegriti sudah tentu cabaran buat BN menamakan pemimpin yang lebih berwibawa. 

PAS sudah tentu menamakan Hadi Awang atau setidaknya Tuan Ibrahin Tuan Man sebagai calon PM mereka,  walaupun nama nama tersebut belum teruji sepenuhnya tapi masih ada potensi dari beberapa sudut. 

Nama calon PM mesti dimasukan dalam manifesto parti masing² supaya rakyat boleh membanding dan menilai rekod² mereka... Sudah sampai masanya rakyat perlu lebih serius dan menolak pemimpin atau calon PM yang banyak menyusahkan rakyat. 

Calon PM mesti tiada unsur dan sindrom pekak dan bisu dengan masalah dan persaolan rakyat. 

Kesukaran mencari dan menamakan calon setanding PH dan PAS adalah masalah besar yang dihadapi BN sekarang.. 



14 comments:

  1. Aku tetap pilih Najib. Dia lebih baik dari yang lain! Jangan perli aku. Aku tetap aku! Aku yakin BN tetap akan menang dalam PR14 akan datang. PH takkan menang sebab rakyat tak mau Malaysia di tadbir oleh 4 PM sekali gus ataupun 4 Lembaga Pengarah yang major shareholdernya DAP!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peringkat awal tu aku hormati atas pilihan.. Bagus atas keyakinan, tak ada siapapun nak perli, kalau tersenyum itu perkara biasa..

      Tapi bait terakhir, fakta terpesong, sel otak tidak bersambung, buruk sangka, rendah moral, merapu..

      Itulah masalah pendedak, mental dis order..peratus tak ramai 6.3% tapi mengacau ketenteraman

      Delete
    2. kah kah kah 94 macai takut gentar dgn 6.3 jer..
      komen sikit macai 94 dah meroyan dan rase terganggu hidup..
      bayangkan kesakitan jiwa mereka yg meronta mahukan mader dan boboi terus jadi maharaja penyangak negara selepas 22 tahun lepas..


      kemudian skg buat kerja gile dengan musuh lama.. usung tilam dengan air benih.. penuh hina dicaci sebagai ejen pemusnah negara..tiba2 atok senget ini u-turn ambk buat teman??

      gile.. pastu skrg 4 ekor kepala nak menakhodai PH.. haprak punye dok ade.. konsesus mcm mana..kalo DAPig yg pegang kepala sekor2 yg lagi 3 ekor tu.. apa akan jadi dengan kita?

      Oleh itu aku sokong 100% SaryLemon.. undi tetap UMNO BN.. PM pilihan ialah Dato Seri Najib Tun Abdul Razak. Insya Allah semoga Allah SWT berikan kekuatan dan kemenangan besar bergaya.!
      Semoga Allah Taala lumpuhkan dan musnahkan Pakatan Harapan@ Haprak penipu rakyat ini! Malaysia kembali aman dan tenang!
      Amiin!

      Delete
  2. Siapa bakal PM selepas PH menang PRU kelak?

    Persoalan ini diserahkan kembali kepada Yg Maha Kuasa. Dia yang memberikan kuasa kepada sesiapa yang dikehendakinya dan merentap kuasa daripada sesiapa yang dikehendakinya.

    Yang pastinya UMNO-Najib pengkhianat amanah rakyat pasti akan tumbang.

    In shaa Allah. Aamiin.. Tak lama dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi john doe, mulanya statement ko tu nampak macam orang beriman. yelah, siapa yang akan jadi pm adalah dengan kehendak Allah. namun bila ko kata " Yang pastinya UMNO-Najib pengkhianat amanah rakyat pasti akan tumbang " seolah ko sudah mendahului Allah. bila sebut in shaa Allah, janganlah letak perkataan " Yang pastinya .......". bukan nak mengajar ko john, aku tahu ko pernah mengajar bab-bab bahasa arab ni di masjid. jadi bawak ilmu tu dengan cara yang betul.

      Delete
    2. watak pencacai mader memang org2 munafik. berlakon mcm2 utk menipu rakyat.
      Senang2 tuduh Najib pengkhianat sedangkan tidak dihukum oleh mana-mana undang dia buat jenayah.

      Yang sah CIA laporkan Mader terlibat kes skandal BMF. bukan nk suruh tangkap atok tu tp nak buktikan dia tak suci pon macam jemaah chap munge sedang sembah..
      memuja2 ayahtontahik mengalahkan Abuaya!!

      kekekeke..

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Senang jer sdr2..

      Apabila KD postkan doa Siti Nurhaliza supaya pemimpin yang menyusahkan rakyat disusahkan oleh Allah kenapa korang yang kononnya pejuang kebenaran ini tak aminkan doa tu. Banyak komen pulak sedangkan itu doa daripada hadith Nabi saw sendiri.

      Ada pula saya tidak muncul pada masa itu disebabkan punya komitmen lain. Almaklumlah saya mencari makanan manusiawi dan bukan makan dedak, maka kena berusahalah.

      Nah sekarang saya taipkan semula doa daripada hadith Nabi tu yang saya petik daripada kitab sahih Muslim yang berada di hadapan mata saya sekarang dan bukan main kopipes mcm kegemaran sesetengah orang yang mengaku pejuang kebenaran.

      اللهم من ولي من امر امتي شيأ فسق عليهم فاشقق عليه، ومن ولي من امر امتس شيأ فرفق بهم فارفق به.

      Terjemahan : Ya Allah barangsiapa yang memegang pemerintahan umatku san ia susahkan mereka, maka susahkanlah ia, dan siapa yang memegang pemerintahan umatku dan ia berusaha menolong mereka, maka tolonglah dia.

      اللهم آمين يا رب العالمين

      Hadith di atas adalah bersifat terang (soriih) dan demikian tidak perlu disyarahkan. Ia bukan hadith tentang fiqh tetapi hadith tentang doa baginda Nabi saw.

      Kedua-dua anon yang mengaku pejuang kebenaran dipersilakan mengaminkan doa saya di atas yang saya petik drpd hadith Nabi saw sendiri.

      Kalau tak percayakan saya tidak apa, tapi sekarang saya petik doa Nabi yang soriih takkan tak percaya lagi kot? Kalau tak percayakan Nabi maka faham-fahamlah ye..

      Usah beralasan lagi, berani kerana benar

      Delete
    5. Sdr anon 6:30 terima kasih di atas nasihat.

      Izinkan saya menjawab dengan ilmu yang tidak seberapa ini.

      Apabila saya menggunakan kalimah 'yang pastinya' ialah disebabkan ia adalah sebahagian dari sunnatullah bahawa yang bathil itu akan lenyap. Sdr boleh rujuk surah al-isra : 81.

      Ia bukan janji saya tapi janji Allah. Disebabkan saya percayakan janji Allah bahawa yang bathil itu pasti akan lenyap, maka di situlah letaknya kepercayaan saya bahawa UMNO-Najib yang berkhianat akan tumbang.

      Saya menggunakan kalimah 'yang pastinya' di atas alasan ia adalah janji Allah sendiri bahawa yang bathil itu akan lenyap.

      Najib tak perlu didakwa oleh AG untuk meyakinkan saya bahawa ia seorang pengkhianat disebabkan ada hadith akhir zaman riwayat al-hakim yang menceritakan tentang pemerintah seperti singa yang dibantu oleh menteri seperti serigala dan hakim seperti anjing.

      Di dalam BA hakim dan qadhi merujuk kepada orang yang membuat keputusan dan tidak khusus kepada hakim di dalam mahkamah. Maka apa lagi nak hairan apabila AG tidak mahu mendakwa Najib disebabkan lebih 1400 dahulu Nabi saw dah ceritakan perkara ini akan berlaku.

      Ada pula penambahan kalimah in shaa Allah dibuat sejajar dengan perintah Allah di dalam surah Al-kahfi ayat 23.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Statistik 6.3% meragukan, aku tasa kurang dari itu, sorang anon menyamar lima enam kali.. Macam 5,6 anon kononnya.. Saling sokong menyokong

    Kikikikj

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Inilah RBA Ah Jib Gor . Lebih tepat DEDAKMAN

      Delete
  4. Kejatuhan pH bermula di Selangor

    ReplyDelete
  5. Donplaypucks is one meticulous dude that his recent post tabled in details where the hell 1MDB's money has gone to...he did it like forensic accounting yet in laymen's term!

    No wonder the whole bunch of dUMNO are complicit to the theft simply because everyone has a cut in the pie...well if Pahang's royalty was named and even the mother's foundation gets a share...not surprising the whole family is tainted.

    Saman jangan tak Saman mak nya Puan Rahxh.....antara melihat anak jadi pencuri M01 atau berkuat semangat anak dalam kapal Batu atau membersihkan nama keluarga yang tercermar...what choice do you have? You pick!

    ReplyDelete