Saturday, September 16, 2017

ANINA HAMIDAH KELUAR BERSATU

Perhatikan alasan mereka-mereka yang keluar, kebanyakan berkaitan jawatan dan layanan..yang lain ikut ikut
Ini kekecewaan peribadi tulin..biarkan.

Jika sikap ini terus dibawa, ke mana pun mereka pergi, tidak mampu bersaing dan berjaya..

Masih ramai tanpa jawatan, tanpa layanan, risiko dan kena keluar duit sendiri lagi yang sanggup berjuang..

Parti umno, pkr, dap dan pas sendiri sering mengalami ahli dan pemimpin keluar parti, tetapi perjuangan diteruskan.

35 comments:

  1. Sape peduli ko nak keluar..kami di akar umbi akan terus menyokong bersatu...

    ReplyDelete
  2. KD Melayan2 perasaan tak tau nak kata apa..... hanya bagi alasan jawatan yang menjadi rebutan.... kita tengok sajalah yang tiga ekor kepala tu masih berdiri atas jawatan atau berjuang demi rakyat....
    Anon 11:14... suja hati hanlah nak berjuag sebagai akar umbi ker akar ubi ker... yang pasti kepala tiga ekor tu gunakan ubi sebagai baham utama nak jadikan ajinomoto... penyedap masakan dia orang... last2... semua gugur rambut... kena tipu keenakan masakan tiga ekor kepala tu.... tak caya?... ingat nama saya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita org kluar parti umno pyn tk ada nk bgitau org ...malu la wiiiu...

      Delete
    2. Hek eleh....nak bangga sangat konon keluar parti UMNo takder nak bagitau org..... tu hang khaborkan kat 3 ekor monyet yg duku totok melatu dan u.no tu... dia keluar senyap2 ker?... lagi sebulan podak perandalah HARAPAN.... berebut kerusi .... nak dua penjurulah sangat... parti mana yg nak serah kerusi dia?....Kit Siang jer yg gadai kerusi dia sebab dia tau dia bungkuih kalau main kat JHR.

      Delete
  3. biasa la tuu.
    Tun Keluar,Muhiyidin,Apdal ramai lagi dah pun keluar Umno.
    Selungok dari pas keluar y7buh amanah.
    94% Penyokong kuat Umno, silent dissenters, standby nak chow.
    Eh biasaer ler tuuu.Masrap 1154 pun, nnt lompat ler tu. Mana larat nak cuci Tahek Low setuap hari..
    mmu ni pahe ke dog?

    ReplyDelete
  4. Perjuangan perlu ikhlas kalau semua nk jawatan mmg susahlah..sepakterajang dunia politik mmg macham nii..mungkin mereka berasa terpinggir tanpa jawatan..percayalah dlm politik tkde musuh kekal siapa tau lps nii pm najib menghulur borang umno kepada mereka..πŸ΅πŸ™ˆπŸ™‰πŸ™ŠπŸ’

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah nak coverline lah ted kentut... si.Midah tu bukan takder jawapan dlm parti bunga.... dia keluar sebab memikurkan tak mau jadi tali barut DAP... Tun tak kisahlah... mmg dia dah UTurn abes.... muhyidin pun sama janji puas hati. Boboy lagilah... mmg tak rau apa2.... harap botak jer.... bukan botak s3bab pandai... tapi borak sebab bebal.

      Delete
    2. Bapak suharli! Keluar parti bukannya keluar ugama. Sana sini org keluar parti, tapi x semestinya undi dia berubah. Skang ni lagi la.. dah tau siapa sebenarnya tali barut yahudi!

      Delete
    3. Suharli,
      Komen kau mcm bagus walaupun tak bernilai langsung. Tapi bila kau mula menghina seseorg,disitu lah BUKTI jelas yg kau bukan seorang yg ada maruah dan harga diri. Setiap yg ada dimuka bumi ini adalah ciptaan Allah Yg Maha berkuasa. Tak sependapat takpe,cuma jgn menghina dan bercakap seolah2 kita lebih tahu dari semua org. Berhujah dgn bernas dan terbuka...ok apa!
      Kedua2 pihak pun belum tentu baik pun,cuma apa yg kita rasa jasa2 baik mereka,takkan nak di nafikan?
      Inikah perangai org yg mengaku Islam,tu pun jika anda Islam. Yg jelas cuma isi alam. Sedarlah....

      Delete
    4. Okey.... inshaAllah.... sula beri teguran yang sama kepada pro KD atau Pro pembangkang juga ya..... siapa yang biasa terbaca komen saya dari dulu tenth perasan saya tidak menghina serypa itu..... baguslah kalau pendekatan songsang saya ini ada yang perasan.... sekali lagi tegur anon2 lain yag sering menghina batang tubuh jeoimpinan negara. Terimakasih kerana menegur saya.

      Delete
    5. Pak Su stupid,,Anina syiok dengan kehidupan glamour jadi tiada tempat untuknya dalam Bersatu,, dan juga mengatakan beliau ada scandal sex so tak jadi kudis perempuan jenis ini keluar Parti ....

      Delete
  5. Yg pasti pru nanti pasti ada calon yg bertanding menentang umno atau bn atas nama pakatan harapan. Yg ada kaitan nak bantu perkukuhkan ekonomi Us tu buat apa nak undi mereka..hahhhhahha, suharli tu mesti kembang kempis hidung ngan najib tu, bangga dapat share seksa org palestine, dan org islam lain!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gayut mok mu, nate kero duku ni

      Delete
    2. Nate beruk, mu make dedok doh ari ni? Klu dok lagi kawe nok blanjo nih!

      Delete
  6. NEK SEMAH COMANGO BOLE LA AMIK TEMPAT MINAH TUHHH... PARTI KRONI DAN ANAK BERANAK
    CUCU DAN ANAK PEREMPUAN PUN PATUT JOIN SBB SELARAS DNG AGENDA PLURALISMA MURTAD... GAY..LGBT..SYIAH... BAKAL PENGANTI KELUARGA CIFUT BABI YG TENGGELAM 2 KALI KENA DITEWASKAN OLEH KELUARGA ISKUNDUR BATU API KUTTY... KESIAN SUNGGUG CIFUT BABI & THE GANGS..... 2 KALI KENA MAIN OOOOO....

    ReplyDelete
  7. Pertama kali dalam sejarah Malaysia. Umno tidak dipersalahkan dlm musibah banjir yg berlaku di Penang dan kebakaran di pusat tahfiz, kedua-duanya di dlm jajahan takluk PH.

    Dah buang tabiat agaknya pemimpin dan penyokong PH. Kalau dah buang tabiat tu biasanya tak lama lagi nak mampus.

    ReplyDelete
  8. Tak lama dah.. 92 tahun bersultan dimata dn beraja dihati.. Sampai bila nk menongkat langit? Semakin kau cuba mengaibkn org lain semakin teraib diri kau sendiri. Anak cucu kau sendiri rosak aqidahnya. Laknat dihujung usia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ingat MO1 pun hidup menongkat langit..silap2dia yg gol dulu

      Delete
  9. 5:58

    Betul tu..

    Duit KWSP tu sepatutnya kita lenjan buat main judi Forex. Lepas tu buat buat dungu kata tak tau.. Nk takut ape, sebab mesti ada puak puak baghal bersorak hooreyy "memang dia tak tau pun pasal Forex".. "Dia cuma PM je masa tu, masa tu dia ape buat pun tak pe, janji kerusi PM dia selamat".. Berani melawan?? Makan nasi kawah dn tak jumpa la anak bini selama 2 tahun di ISA kn.

    Jom ramai ramai kita buat deklarasi rakyat mengharamkan pelaburan ke luar negara tp wajib main forex sampai licin hasil negara..
    Jom tandatangan.. Hooreyyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAjib buat apa masa tu? Garu telor?

      Delete
    2. Najib mana ada telur! Tapi dia suka korek lubang jubor dia pastu dicium ciumnya, sama macam manjing manjing kat sini!

      Delete
    3. Macam yang Tun kata...memang tidak salah wang KWSP dilaburkan diluar negara ,tetapi ada syaratnya....iaitu melabur dengan cara yang betul,bukan berdasarkan bodek dan bodo....bukan macam Najib yang kelihatannya macam takut dan menyerah diri!!....kesian aku tengok Najib semasa memberi ucapan dihadapan Trump....macam terlalu hormat dan takut2 kepada Trump sedangkan Trump hanya berpelok tuboh ala2 lagak seorang genegstar!!...

      Delete
  10. KD....semua blog SAMSUNG A9 bercakap pasal pelaboran guna duit KWSP & Tab ungPencen.
    Mereka kata Dr.Mahadir kata boleh tapi bila Jibby buat, tak boleh!
    UTUSAN on line siap selongkar ARKIB & tepek kata-kata Dr.Mahdir berkaitan hal ini yang tular di blog-blog SAMSUNG A9 macam Taipingmali.
    Mat-Mat rempit yang masuk blog kamu ni pun semuanya berkokok pasal ni walaupun tajuk
    kamu bukan pasal PELABURAN DUIT KWSP& TABUNG PENCEN.
    Mereka mempersoalkan, kenapa Jibby tak boleh tapi Dr.Mahadir BOLEH.....?????
    Mereka tak sedar kebodohan azali mereka.
    Bukan tak boleh melabur guna duit KWSP & Tabung pencen, tapi kenalah nampak hasilnya. Umpamanya, meniaga FOREX pun ada untung dan ruginua.
    UNTUNG berbillyon, tak disebut. Di RCI cuma yang rugi je.....KIHKIHKIH
    Typical CHAI Mat rempit.
    Berbalik kepada KWSP & TABUNG PENCEN sebagai sumber pelaburan.
    Kenapoa Dr.Mahadir, boleh tapi Jibby tak boleh.......????
    Pelaburan KWSP yang dibuat oleh Tun Det, boleh nampak HASILNYA dengan mata.
    Contoh: Bangunan Daya Bumi, Petronas Twin Tower, leboh raya, KLIA, Puterajaya, dlll.
    Jibbgy pinjam EMPAT BILLION, dalam tahaun 2013, nak melabur LOMBONG EMAS
    DI KHAZAKSTAN or was it MONGOLIA.......... mana hasilnya......????
    Duit tu hilang, berpusing-pusing keliling dunia dan akhirnya rm2.6 billion masuk
    ke akaunya di AM.BANK sebagai DERMA TOK ERAB!!!!!!
    Sekarang nak guna TUJUN (7)billion menjana ekonomi Amerika Syarikat.
    Dengan sejarahnya melesapkan duit rm4 BILLION tahun 2013, apa jaminan duit 7 Billion
    ni benar-benar dilaborkan.........??????
    Inilah sebabnya, takda sapa nak sambut kepulangan WIRA NEGARA di KLIA.
    Harap MAT-MAT REMPIT semua faham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang tua tua dah pesan..

      Once you bohong, terutama pemimpin sapa nak percaya lagi..

      Ingat lagi 2.6B (?)
      Peringkat awal Najib mengaku ke tidak (?)

      Selepas tu..
      Banyak lagi kes kantoi...
      So, selepas tu, apa yang hang citer..tarak sapa nak percaya, nak dengaq pun tak mau..

      Sama mcm kwsp?
      Leboq..

      Delete
    2. Cik minah, manjing ni semua mana laaa nak faham benda ni semua! Kalau dorang faham pun, dorang akan buat x faham. Kita kena faham fahamlah sbb dorang buat x faham tu..cash is king..us better watchout! There is new guy in town, frm planet klepto!

      Delete
    3. Cik minah..kita percaya fund managers yang ada di KWSP merupakan mereka yg professional dan berkebolehan. Cuma..selepas apa yg terjadi pada KWAP yang mana mereka dipaksa dan digunakan utk memberi hutang kpd 1MDB..dan duit tak dpt balik smpi skrg...jd...apa jaminan yang KWSP juga tidak dipaksa utk membuat pelaburan di US..?

      Delete
    4. Cuba sebutkan berapa untungnya??....

      Delete
  11. Anina nak tuboh NGO, agenda no 1 - debat ngan TSMY/DRMM - ??
    Midah dan adiknya - Gopeng dah tolak

    ReplyDelete
  12. Tq ds Najib sebab dah buat macai pakatun jd mcm beruk matyeh..

    ReplyDelete
  13. Ds sr Najib lps ni tlg buat byk lg lawatn dgn ini mkin beruk2 akn bertmbh meroyan n terjun sungai.. Kikiki

    ReplyDelete
  14. Takdak satu pun orang dalam dunia ni hatta orang yang paling setia pada nya pun akan dikorbankan apatah lagi macai-macai bodoh yang dok cium bontot nya hari-hari lagi lah mudah diperbodohkan nya.Yang dia dok jaga,yang dia dok suap hanya lah anak pinak dan kroni-kroni nya sahaja.......itu lah atok tua yang tak puas-puas dan tak henti-henti buat gaduh dengan orang

    ReplyDelete
  15. Keluar parti politik, masuk parti politik ni perkara biasa la. Jangan terkejut entah2 di kehadapan nanti KD pulak yang bertukar angin....kih3.

    ReplyDelete
  16. Apa nak hairankan setiap awal penubuhan sesebuah parti politik pasti ada pemimpinnya yang akan keluar. Sebagai contoh awal penubuhan Umno juga pengasasnya sendiri Dato' Onn keluar parti. Begitu dengan parti-parti lain perkara ini juga berlaku.

    ReplyDelete