Google+ Followers

Sunday, September 10, 2017

BERSATU LUAR BIASA HEBAT

Sambutan ulangtahun pertama BERSATU di adakan di Muar 9hb September dengan lebih dua ribu limaratus kehadhiran SENDIRI TANGGUNG KOS mewakili 1.8 juta ahli ( jumlah anggaran admin sahaja ).

Intipati ucapan Presiden, politik mudah untuk semua, PH menawarkan kosong GST, kos sara hidup yang lebih manasabah, penghadkan kuasa PM dan pengasingan kuasa beberapa agensi kerajaan dan penambahan peluang pekerjaan dan peningkatan kualiti hidup.

Tiada sebab untuk seorang pun menolak tawaran ini kerana ia satu tawaran yang lebih baik dari kerajaan sekarang. 
Tidak ada keraguan ia tidak mampu ditunaikan kerana PH dianggotai satu mantan PM, dua mantan TPM, satu mantan MB dan banyak lagi yang berpengalaman untuk merealisasikannya.

PH akan menstruktur semula sistem percukaian yang lebih adil dan tidak membebankan serta pengembalian semula subsidi petrol ke kadar yang lebih bersaing dan stabil.

Antara ucapan Tun, jika Najib dibenarkan terus jadi PM, negara akan diperintah secara proxi oleh dalang (???)

Ucapan pendek Mukhriz, sudah ada yang ditawarkan habuan untuk meninggalkan BERSATU, ada yang menerimanya dan sudah tinggalkan perjuangan (???)

Walaupun baru setahuN jagung,  majlis di Muar berjalan lancar dan mencerminkan semangat juang yang tinggi dan dengan sokongan semua tidak mustahil untuk terus berjaya di mercu puterajaya.

Apakah kita ada lagi pilihan, selain untuk menang...

32 comments:

  1. Replies
    1. Sebenarnya lebih dari syok sebab perhimpunan itu langsung tidak ada bau bau hanyir rasuah.

      Delete
    2. Syok tak syok..lepas pru14 ameno tggal sejarah..mudah2an berjaya

      Delete
    3. Elok sgt, pertandingan 3 penjuru antara Pas, PH (Bersatu?) dan umno.

      Kita tengok siapa yg kena...

      Delete
    4. 2,3,4 penjuru pun tak masalah..takkan le orang Melayu dan Islam tergamak pilih parti jolo

      Delete
  2. Serba syok sendiri....
    1) mana datang 1.8 juta... sedang si ainina kata 90,000 jer.... apa fakta conggak yg KD guna untuk gandaan 20X ( sib baik KD cakap agak2 jer)

    2) Kat mana hebatnya 10,000 yg hadir kalau diambil swbagai jemputan terbuka di campur wakuk2 negeri lain yan kinonnya datang sendiri sambil meleleh2 airmata mengenangkan sucinya perjuangan..

    3) yang oaling juara bila KD kata tiada hanyir rasuah.... bagaimana bau pering bangkai program berjalan hasil dari wang lendir dan songlap ???? Tak faham ker maksyd saya....?... baiklah kami iyakan ajalah peserta datang dengan kocek kosong.... pernah sesiapa cuba bertanya darana datangnya duit untuk.setiap program yang belangaung saban hari di sepelusok negara???... aa sesiapa bertanya? Bagaimana PPBM yg kononnya suci bersih beroperasi dan beraktiviti?... duit siapa... siapa penajanya?....lehih pering bau lendir bernanah dari bangkai yang dipikul oleh kepimpinan PPBM.... yang kononnya tak mampu pun berbelanja macam masa jadi orang kerajaan mahupun UMNO.... sampai bilalah korang nak kena tipooooo.....

    ReplyDelete
  3. Terbaiikkk..πŸ˜™πŸ˜™saleh keruak ckp tadi bn menawarkan keamanan dan dn kesejahteraan..kepala pungkoq dia..😈😈😈

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tua nak mampus pun suka mencarut lagi.

      Delete
  4. Malaysia masih aman utk cari rezeki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aman utk terus merompak rakyat!!

      Delete
    2. Keturunan kutty bila nak buat reunion?

      Delete
  5. Di kala parti-parti lain mempunyai ahli berdaftar yang dikemaskini dan diaudit secara berkala dan berterusan dan diumumkan kepada ahli-ahli dan tidak disembunyikan maklumat itu daripada orang awam, PPBM memilih sebaliknya dan membiarkan macai-macainya mencongak-congak sendiri berapa jumlah ahli berdaftarnya. Satu misteri!

    Lebih 2,500 digambarkan dan dicongakkan kepada 1,800,000.

    Wah… aku pun boleh kata 3,500,000 ahli UMNO dicongakkan jumlahnya kepada 7,500,000 dan 1,200,000 ahli PAS dicongakkan kepada 3,000,000.

    Sama juga berkenaan kajian dibuat oleh pembangkang untuk mengetahui sokongan rakyat. Hanya 30,000 responden diambil untuk mewakili 13,000,000-7,000,000 pengundi, dan diheboh-hebohkanlah di media-media elektronik dan sosial mengatakan majoriti rakyat menyokong pembangkang.

    UMNO/ BN dan PAS juga ada membuat kajian masing-masing dengan responden yang jauh lebih banyak dan meluas tetapi sebaliknya memilih untuk tidak mengheboh-hebohkannya sebagai kelebihan taktikal masing-masing. Diam-diam ubi berisi.

    Teringat aku satu pepatah Melayu, ‘ikutlah rasmi padi, makin berisi makin ia tunduk kebumi, jangan ikut rasmi lalang, makin tumbuh, makin menjulang’. Itulah perbezaannya antara parti-parti politik yang matang berbanding yang muda dan tak cukup akal.

    Apa-apapun iyakan sajalah kata-kata macai-macai Madey. Biarlah mereka terjun dengan labu-labunya…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la kau suruh la lanon tu buat pru cepat klau nak tengok ahli bersatu ramai ker tak..apsal takut ker nk buat pru cepat

      Delete
    2. Ha...ha...ha...

      Perangkap sudah mengena.

      Delete
  6. Suharli .nk bgitau yer yg dtg tu semuanya bekas ahli umno diaorg tu semua tknk subhat dgn kemungkaran ..kau suharli mungkin tk kisah pasal rasuah tapi bagi mereka rasuah tu satu kesalahan besar takda kompromi ...tu pasal dorang keluar umno.. kalau najibs tu betul kenapa dia kena lari.takot.menyorok bwah ketik bini.malu beb. yg syok dia lepas tu ngaku pahlawan.punya la klentong.kadangkadang aku heran tengok president umno ni.cakap jer tipu.cakap jer tipu tu pun ahli bole ikut jer..habis camna yg bijak semua dh blah. Macam rumah tk da org halamnya penuh LALANGlangau..camna plak menteri2 bole kaya sampaikan anak diaorg bole pakai lambogini lepas siap tayang kt rakyat plak tu..mcamla rakyat semua bodo .pandai betul pak menteri ni niaga yer....phuuuiiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibarat menepuk air dulang, terpercik ke muka sendiri.

      Mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.

      Delete
    2. Apa yang hang dok merepek ni.... tak kisahlah pun kalau semua yang ada dalam PPBM tu bekas UMNO pun.... duku semangan 46 pun bekas UMNO.... keAdilan pu bekas umno jugak... pendek kata dalam mana2 parti pun tetap ada kumpulan yang akhidnya songsang dari perjuangan.... dari PAS terkucil kumpulan kuali PAN... Umno pula pernah ada semangat 46... keAdilan(cuma yg ni ada pelbagai kaumlah sebab nak meramaikan ahli dan sokongan)... dan kini muncul Cap bunga(dikukuhkan dengan ahli bersekutu) di semenanjung dan warisan di sabah.... kome rasa sejauh mana UMNO akan tergugat bersandarkan fakta sejaeah perjuangannya yg konsisten? Hatta sumber kewangan UMNO pun sukar hendak dipertikaikan biarpun program2 anjuran UMNO lebih banyak dari PPBM mahupun mana2 parti saingannya.... tapi cuba bagitau...bila masanya UMNO bermain politik sepanjang tahun atau sepenuh penggal sehingga pilihanraya yang berikutnya?.... Justeru..SILA JAWAB SOALAN NO.3 SAYA..... darimana datangnya sumber kewangan PPBM menjalankan operasi songsangnya itu?... kalau bukan dari kocek... presiden... dan naib presidennya yang miskin tu ker??? Atau dari kocek pengerusi yang nak bayar gaji tukang masak yang sorang tu pun tak mampu...... puiii..... now... Sila Ingat Nama Saya.

      Delete
  7. Bila parti bagus, ahli rasa bagus..
    Bila parti korup, ahli murung durja..

    Memang le tak syok.

    ReplyDelete
  8. Bila satu pihak menawarkan kebajikan, jalan yang lurus..

    Ada pula insan bodoh sombong yang tolak..
    Ada pula nak tunjuk lagak dengan rezaki, kufur nikmat..

    Ucapan Mubyiddin..
    Wang yang hilang akan diburu..
    Yang terbabit..berdepan dengan tindakan..

    Ada pula yang sokong jenayah..rejim khawarij

    ReplyDelete
  9. Bersangka baik. Bersyukur negara masih aman damai mencari rezeki.

    ReplyDelete
  10. Selamat mlm rohingya..ntah siapa nyanyi tah..tiba2 umno ckp pasal rohingya..ada plan nk bawa mereka kesini kerr.. rakyat disuruh bersyukur atas keamanan negara..kononnya malaysia tk aman jika kerajaan tumbang..taktik lapok dh tk laku.. πŸ–πŸ·πŸ½πŸ—πŸ΄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apalah taktik lapok pun. Dgn taktik lapuk ini, sekurang-kurangnya PH dapat satu alasan sekiranya kalah PRU nanti,
      bolehlah tuduh kerajaan bagi i/c pd Rohinya supaya dpt mengundi BN, alaaa, mcm tak biasa pula dgn taktik lapuk PH. 40 ribu pengundi bangla mana?

      Hehehe..tua pun bodoh lagi.

      Delete
  11. Pembodek kata bn konsisten..konsisten utk cekau duit..haha

    ReplyDelete
  12. BERSATU LUAR BIASA HEBAT - Tajuk

    Apa tak hebatnya

    DrM mat sabu panggil kepala perompak, mengalahkan najib
    Yg pompuan tu 4 kali klimaks...
    Daddykasi jadikan timb presiden bilionair

    Memang hebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat le parti setahun menggerunkan parti 60 tahun..

      Delete
    2. Ha...ha...ha... itu olang tua manyak syiok sendili. Bilakang aaa itu nanti manyak nangis wooo.

      Delete
  13. Kami tetap sokong kumpulan Tun Mahathir dalam PRU 14.

    ReplyDelete
  14. Kami tu siapa....
    Setakat 29000 ahli tak payah nak pukul canang la
    UMNO...3.5 juta ahli tak cakap besar pun
    PAS ...1.2 juta ahli tak riak pun
    PRU 14 agaknya berapa kerusi yg dapat pada Parti MUNGA untuk bertanding..
    Ingat DAP,PKR nak beri kerusi mereka.tambahan DAP akan lebih berpihak pada PAN
    Presiden cakap bukan main tinggi...100 hari perintah GST hapus,harga minyak turun,harga barang keperluan turun...pooh.Budak djh 6 pun bolih janji macam itu.Yg kita agak nanti 100 hari pertama mereka berentap sambil baling kerusi siapa nak jadi PM,TPM Menteri Kanan...lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami tu kerajaan baru yang memerintah kamu secara adil dan bijaksana..

      Kamu dari kategori mana
      Bodoh sombong?
      Kufur nikmat?
      Hati busuk?
      Khawarij?

      Delete
    2. Ha...ha...ha...

      Oooo... dari kerajaan barua. Patut la selalu u-turn di tempat yang tidak dibenarkan.

      Haaa... mudah lupaaa.

      Ok, ok, ok... sudah lanjut usia.

      Delete
    3. Kesian mamat 1116, sokong dan rindu parti rasuah

      Delete