Google+ Followers

Sunday, September 3, 2017

DAP YAKIN TANPA PAS

Liew chin tong dap mp kluang berpendapat pertandingan 3 penjuru lebih baik untuk ph.

Ini bertentangan dengan anwar yang merasakan pkr akan tewas tanpa sokongan pas.

Najib dan umno juga tinggal nyawa² ikan tanpa hadi dan pas.


Hanya AMANAH yang sangat yakin menumpaskan PAS di mana sahaja termasuk di kelantan dan terengganu.


Di Johor, pas akan tewas walaupun bertembung dengan BERSATU.


Hanya DAP yang paling bersedia bersama dengan PH atau bersendirian bila² masa.

MCA. GERAKAN dan MIC akan pupus terus selepas PRU14.

Bagi rakyat, adalah lebih baik tiga penjuru bagi mengukur kekuatan sebenar setiap calon, parti atau kumpulan.





# Melayu dan Islam akan lebih baik selepas singkirkan pemahaman kuno PAS itu Islam, umno itu Melayu..

32 comments:

  1. Akhirnyaaaaa...............SEMOGA BERJAYA!!!!
    Aminnnnnnnnn.......Putih lawan Hitam.
    Baik lawan kejahatan.
    Kepintaran lawan kebodohan.
    Duit lawan semangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      Cik Minah 4:23
      Anda memang cerdik

      Selama ini anda setuju yg anda
      1) Hitam
      2) Kejahatan
      3) Kebodohan
      4) Semangat

      Kerana anda belum berjaya..
      Sentiasa kecundang..

      Tikus


      .

      Delete
    2. .

      Cik Minah 4:23
      Anda memang cerdik

      Selama ini anda setuju yg anda
      1) Hitam
      2) Kejahatan
      3) Kebodohan
      4) Semangat

      Kerana anda belum berjaya..
      Sentiasa kecundang..

      Tikus


      .

      Delete
    3. Sentiasa kecundang mesti ada sebab.
      Sentiasa menang pun mesti ada sebab.

      Virgo lara aka cai najis pernah turun padang utk tau denyut nadi rakyat?
      Rakyat takut dap atau takut dgn kesusahan yg dibawa najib?
      Sesungguhnya najib dh lama sedar kalau pru yg bersih berlaku, umno melingkup dan najib meringkuk.
      Najib xtakot umno melingkup tp risaukan diri dia yg akan meringkuk kalau umno xde kuasa.

      Yg menjadi tanda tanya adalah tipu helah bagaimana utk pastikan umno xmelingkup dan najib xmeringkuk.

      Delete
    4. .

      Anon 7:38

      Anda memang menunjukkn kecerdikkn
      1) Mereka cerita
      2) Membina persepsi
      3) Ulang berkali kali
      4) Disusuli Fitnah

      Macai bengap dh standby dengan fitnah kerana tau akan kecundang mcm selalu..

      Tikus ketawa geli hati


      Tikus.


      .

      Delete
    5. Mereka cerita?
      Kikikiki..

      Mmg sah xpernah turun padang.
      Hidup dlm khayalan. Membayar pembodek utk mendendangkan cerit indah mimpi basah.

      Persepsi?
      Kebejatan najib adalah persepsi?

      Ulang berkali2 mcm cerita BMF, FOREX dan mata lebam?

      Disusuli fitnah?
      Ingat zikir ni "fitnah saman selasa depan"

      Delete
    6. .

      Anon 8:44 (Hehehe.. Tikus keluar anda menyorok pulak?)

      Tikus datang lg..

      Macai memang bijak la.

      Mmg semua macai ni tau..

      Hah.. Kalau macai pandai sangat.. Cuba bgtau padang mana Tikus tak turun?

      Ye ke? Pandainya macai ni.. Basah kt mana tu ? Ce bgtau..

      Fuyoo..
      Kebejatan yg macam mane tu? Masa berkuasa MAHAZALIM tp sekarang MAHASUCI MURNI ?

      Perghhh...
      BMF, FOREX dn mata lebam tu pi tanya Anwar ke Lim Kit Sial ke atau Mat Sabun.. Dinosaur tu yg saban hari melalak benda yg sama.. Nape? Sudah tukar ka? "JANGAN UNGKIT KISAH LAMA?"

      Wow..
      Macam kes tuduh liwat dn DAPig's rasis ke? Zikir cmtu ke selama 22tahun...


      Tak sangka la anda sebijak ini..


      Tikus



      .

      Delete
    7. .

      Anon 8:44 (Hehehe.. Tikus keluar anda menyorok pulak?)

      Tikus datang lg..

      Macai memang bijak la.

      Mmg semua macai ni tau..

      Hah.. Kalau macai pandai sangat.. Cuba bgtau padang mana Tikus tak turun?

      Ye ke? Pandainya macai ni.. Basah kt mana tu ? Ce bgtau..

      Fuyoo..
      Kebejatan yg macam mane tu? Masa berkuasa MAHAZALIM tp sekarang MAHASUCI MURNI ?

      Perghhh...
      BMF, FOREX dn mata lebam tu pi tanya Anwar ke Lim Kit Sial ke atau Mat Sabun.. Dinosaur tu yg saban hari melalak benda yg sama.. Nape? Sudah tukar ka? "JANGAN UNGKIT KISAH LAMA?"

      Wow..
      Macam kes tuduh liwat dn DAPig's rasis ke? Zikir cmtu ke selama 22tahun...


      Tak sangka la anda sebijak ini..


      Tikus



      .

      Delete
  2. Apa yang disebut oleh Lim Guan Eng ini mungkin merupakan keadaan sebenar yang akan berlaku dalam PRU 14 akan datang iaitu PH lawan BN dan bukannya BN, PH dan Pas saling berebut untuk menjadi pemenangnya.

    Meskipun Pas akan bertanding bersendirian, tetapi mereka jelas sudah menjadi sekutu BN dan bukan bertanding untuk menang pilihanraya bagi diri mereka sendiri.

    Ini juga menjadikan buat pertama kali Pas bertanding untuk memenangkan pihak lain iaitu BN. Tidak kedapatan lagi UMNO dan BN dimusuhi oleh Pas seperti sebelumnya, sebaliknya sasaran mereka ialah DAP, Amanah dan Tun Mahathir Mohamad.

    Najib Razak yang sedang berkuasa dan  semakin membawa kerosakan kepada negara tidak lagi "cacat" di mata Pas.

    Di atas kertas, memang nampak seperti pertandingan tiga penjuru yang berlaku, namun hakikatnya hanya pertembungan dua penjuru saja yang wujud. 

    Satu untuk mengekalkan BN berkuasa dan satu lagi untuk menjadikan PH mampu mengalahkan BN dan seterusnya dapat membentuk kerajaan yang baru. Pas adalah sekutu bantuan untuk mengelakkan BN dan Najib kehilangan kuasa.

    Oleh yang demikian, ada baiknya dilupakan terus polemik mengenai perlu atau tidak bekerjasama dengan Pas, sama ada oleh PH atau mana-mana parti mahu pun individu tertentu dalam gabungan tersebut.

    Lupakan saja parti tersebut, sebaliknya perkuatkan kempen dan penerangan kepada rakyat dan pengundi bahawa mengundi Pas atau BN akan menghasilkan keputusan yang sama - menjadikan Najib  terus berkuasa.

    Segalanya sudah terang lagi bersuluh. PH tidak harus terus meraba-raba berjalan di dalam cahaya yang sudah terang. 

    Terima realiti pertandingan tiga penjuru sebagai hakikat yang tidak dapat dielakkan lagi, tetapi berusaha menukarnya menjadi pertembungan dua penjuru dengan gerak kerja bersepadu untuk meyakinkan pengundi tentang realiti sebenar yang ada di depan mata mereka.

    Pengundi kini bukan lagi seperti masa lalu. Mereka tidak lagi terikat dengan penyebaran maklumat melalui akhbar atau televisyen semata-mata. 

    Medium alternatif dan media sosial tidak lagi memihak kepada BN. Mereka sudah lama kecundang. Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi sendiri mengesahkan baki yang bersama BN hanya tinggal 6.6 peratus saja, manakala selebihnya mahu menjunjung perubahan.

    Jadi, tidak usah bimbang.

    Lagi pula, ramai makcik Felda pun sudah ada telefon pintar ketika ini. Apa yang perlu ialah PH terus bergerak ke hadapan dan merangka strategi berterusan menukar pertandingan tiga penjuru kepada pertembungan dua penjuru sebagai kefahaman maksimum sebelum hari pembuangan undi.

    Insya Allah, kemenangan akan menjadi milik kita. (ShahbudinHusin 03/09/2017)
    Shahbudin Husin at 19:01

    ReplyDelete
  3. Satu perkara yg kita perlu ingat adalah najib akan menggunakan apa sahaja cara utk mengelakkan dirinya dan kerajaan klepto daripada tewas kerana tewas pru bermakna hukuman mati. Jadi bersedialah dgn segala kemungkinan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persepsi pihak yg sinonim dgn kekalahan
      Bila menang, rakyat sokong kita
      Bila kalah, pihak lawan main kotor

      Tak habis-habis dgn perangai bodoh sombong.

      Delete
    2. Itu Macy aaa hati manyak musyuk
      Hati sulah manyak hitam
      Suka buluk sangka
      Selupa itu...

      Aaahhh wa sulah lupa la apa itu

      Delete
  4. Parti AMANAH syok sendiri, parti DAP syok sendiri dan parti Bunga Raya pun syok sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syok sendiri, perlu, penting, feel good, feel win..

      Jangan jadi umno, panik, cemas, muram, murung..

      Jangan jadi PAS, kaki di kayangan, kepala di bumi.

      Delete
    2. .

      Tikus sokong KD 100%

      Memang perlu ada perasaan syok sendiri.. Feel good dn Feel win disetiap sebelum PRU..

      Perasaan itu yg akan membawa anda kembali kejalanan di setiap kali selepas PRU..

      Manakala perasaan Panik.. Cemas.. Muram dn Murung itu akan terus ke Putra Jaya setiap kali selepas PRU.

      Terbukti Rakyat Malaysia lebih memilih yg Panik.. Cemas.. Muram dn Murung utk menguruskn negara dr anda yg syok sendiri..


      Anda memang cerdik..


      Tikus


      .

      Delete
    3. .

      Tikus sokong KD 100%

      Memang perlu ada perasaan syok sendiri.. Feel good dn Feel win disetiap sebelum PRU..

      Perasaan itu yg akan membawa anda kembali kejalanan di setiap kali selepas PRU..

      Manakala perasaan Panik.. Cemas.. Muram dn Murung itu akan terus ke Putra Jaya setiap kali selepas PRU.

      Terbukti Rakyat Malaysia lebih memilih yg Panik.. Cemas.. Muram dn Murung utk menguruskn negara dr anda yg syok sendiri..


      Anda memang cerdik..


      Tikus


      .

      Delete
  5. KD nak menyedapkan hati HAHAHAHAHA.... BERAPA KERAT LA YG NAK SOKONG BUNGA RAYA..PAN LAGI LA HANCUSS

    PAKAT2 JADI BARUA DAP LA JAWABNYA

    ReplyDelete
  6. khairulryezall a/l osman kuttySunday, September 03, 2017 5:39:00 AM

    Dap juga yg salah,inilah yg diajar ketua2 bahgian umno utk bodokan rakyat!!

    ReplyDelete
  7. Undilah Najib, kalau GST naik11% jangan menagis.....uhukhukuhuk.
    Allah takkan mengubah nasib manusia, kecuali manusia itu berusaha
    mengubahnya sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .

      Cik Minah 5:40

      Tikus datang lg..

      Menggunakan "kalau" berkali kali tunjuk kecerdikknnya..

      Lepas tu menggunakn Allah tanpa rasa keinsafan..


      Tikus


      .

      Delete
  8. Setuju..Nasib maanusia hanya bolih berubah jika mereka merubahkan sendiri
    Nak berubah perlu ada sifat tahu bersyukur dan berfikiran terbuka.
    Jangan cepat melatah,lihat realiti,jangan mudah terpengaroh dgn persepsi dan presumpsi..
    Kalau lah macam anon 5.40 di atas sampai bilax pun nasib tak berubah..
    Gunakan otak sikit,kalau nak naik pun tak kan mendadak tinggi cam itu..dan dan tentukan ianya dinaikkan.

    ReplyDelete
  9. CIK MINAH RATU PROPA....SAPA CAKAP GST NAIK 11% HAHAHA...PATUTLA ALLAH TAK IZIN PEMBANGKANG MENANG SEBAB HIDUP PENUH DGN FITNAH.

    DAH TAU DAP ANTI ISLAM, PAKAT2 DOK JILAT HAHAHA

    ReplyDelete
  10. SEDARLAH DALAM PEMBANGKANG SIAPA BOS??? SIAPA MAJORITI ??? SUARA SIAPA YG POWER ???

    CAP BUNGA ? SIAPA NAK DENGAR, AHLI PUN CIPUT
    PAN ? LAGI TERUK [MAT SABU HAHAHAH]
    PKR ? DAH JD 2 TEAM, BOS PUN ADA 2

    DAH TENTU LA ABANG DAP JADI BOS, YG LAIN TU HAMPEH....SEBAB TU LA AKU KATA HAMPA JADI PENCACAI...SAPA BERANI LAWAN CAKAP DAP...CHE DET PN KENA JILAT PADAHAL DULU BUKAN MAIN MAARAH PADA DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kamu imran masih takut dengan tokong..masih yerbawa lagu umno yang semakin ditolak rakyat...

      Kamu tak perlu jilat, tak perlu makan dedak, tak perlu sembah kamuu sokong umno pun dah kira sokong lanun, sokong komunis, sokong yahudi.

      Delete
    2. Skang ni bukan pasal pas ke, pkr ke atau mana mana parti. Skang ni antara rakyat dgn najib. Rakyat telah bangkit menuntut hak mereka. Rakyat yg meletakan mereka di atas, rakyat yg akan menurunkanya.

      Delete
    3. .

      Macy 9:18

      Tikus datang mencuit

      Anda nk tuntut ape lg..

      Orang yg bijak akan tuntut perhitungannya di Peti Undi la macai.

      Macai ke yg letakknya kt atas bila melalak setiap kali PRU?

      Suka suka hati dia je nk turunkn pulak?

      Cuba la nmpak cerdik sikit..


      Tikus



      .

      Delete
    4. .

      Macy 9:18

      Tikus datang mencuit

      Anda nk tuntut ape lg..

      Orang yg bijak akan tuntut perhitungannya di Peti Undi la macai.

      Macai ke yg letakknya kt atas bila melalak setiap kali PRU?

      Suka suka hati dia je nk turunkn pulak?

      Cuba la nmpak cerdik sikit..


      Tikus



      .

      Delete
    5. Huh! Ada budak skolah rendah kat sini rupanya! Tak boleh nak read between the lines! Nnti lah lain kali saya eja satu satu k! Yg dimaksudkan tu kat peti undi la dik!

      Adik skolah darjah baper dik? Dah sunat lom/

      Delete
    6. .

      Selamat pagi cikgu..

      Owh.. Macam tu ke?

      Sebab tu le ramai macai bengap kt sini. Kena kutip sembrono dn fahamkn je ape yg cikgu OKU bgtau.. Lpas tu boleh macai OKU tepuk tangan horey horey..

      Hehehe..

      Delete
    7. Ohhh belum sunat lagi! K lah gi tidur, dah mlm ni, nnti mak kau marah!

      Delete
  11. Apakah keyakinan parti DAP kafirun boleh dijadikan sandaran untuk menang dan mengalahkan PAS? Nak dengar cakap kafir atau nak dengar cakap Islam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar cakap Islam, BERSATU.

      Delete