Google+ Followers

Saturday, September 2, 2017

PERSAOLAN DALAMAN: APALAGI YANG PKR MAHU..

# demi rakyat ke ni??

Membaca pendirian Anwar yang dicerminkan melalui tindakan Azmin berunding dengan PAS mengelak tiga penjuru tetapi dalam masa yang sama terikat dengan keputusan PH untuk tidak bekerjasama dengan PAS merupakan satu kecelaruan yang hanya merosakan pemahaman bersama.

Memahami pendirian ini datang dari rasa takut untuk PKR  kalah di


Selangor Darulkaya tetapi realitinya apabila parlimen dibubarkan, semua parti bermula dengan 0-0. 
Pakatan Rakyat tawan Selangor ketika PAS masih bersama dan apakah PKR merasa kurang yakin diri dikenali oleh rakyat Selangor sendiri untuk menang tanpa PAS.

Kalau PAS bersendirian kini dan yakin menang, apakah Anwar dan PKR lebih kecut dari itu.

Atau lebih tepat Anwar sengaja berasing pendirian sebagai Ketua Umum PKR dan Ketua Umum PH untuk menguji posisi dan pengaruhnya.

Atau lebih tepat Anwar sengaja menimbul perbezaan untuk memenangkan umno apabila PH berpecah belah.



Apa untungnya Anwar dalam pendirian tersebut ITU TANDASOAL BESAR sedangkan tidak
bekerjasama dengan PAS juga merupakan suara akar umbi dan maruah yang perlu dijaga dari dipersenda PAS tentang kebolehan PH.


Jika pun tiga penjuru, PH mempunyai barisan kepimpinan yang berpengalaman untuk memikirkan strategi terbaik dan Anwar tidak harus rasa terpinggir.

Jika sikap ini tidak direstui PH, adalah wajar PKR keluar untuk bersama PAS dan kekal tiga penjuru.
* Ada sesiapa yang boleh menjustifikasikan tindakan PKR berunding semula dengan PAS?






# Yang tak ada kaitan dengan PH, komen tidak di alu alukan atau menerima nasib dibakulsampahkan.

43 comments:

  1. Nak menang mudah. 2 penjuru confirm menang. Pkr nak menang tanpa perlu bersaing. Yg lain nak terjun laut itu kau punya pasal. Aku nak terjun bersama pelampung walaupun aku johan renang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalaulah PAS mahu terima dan kalau terima pun tentulah syaratnya anwar kena sembah..

      Delete
    2. Sekilas ikan di air, sudah tahu jantan betinanya.

      Segala tipu muslihat Madey sudah masak di fikiran TG Hadi dan pemimpin2 PAS yang lain. 22 tahun berkuasa dan nenjadikan PAS punching bag bukan boleh dilupakan begitu saja waima kononnya untuk selamatkan Malaysia.

      Selamatkan siapa? Bukankah untuk selamatkan anak2 dan kroni2.

      PAS tetap istiqamah dp dulu, musuh sebenar ialah Madey. Tetap Madey dan akan tetap Madey.

      DSAI dan PKR baru tersedar. Jerat Madey hampir terkena. Mujur ada TG Hadi memberi ingatan. Kalau tidak, dua kali terkena terus tersungkur lingkup.

      Delete
    3. He he... TG Hadi tak pernah mujur dlm hidupnya...teruslah berangan...

      Delete
  2. https://youtu.be/zLALO8wjdFI

    ReplyDelete
  3. Anwar and PKR boys have shown clear immaturity and their greed for power but without any standing on its own.

    They shud have stood by tdm and the whole PH might. My view is either both azmin n Anwar are hypocrites or already being bought over by najib like hadi.

    Another wud be Anwar promised of pardon in return for sending tdm to the chopping board viz rci forex loss. PH wud lose GE14.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju keberangkalian yang sangat tinggi, by hook by crook
      Azmin dijanjikan..
      Anwar dibebaskan..

      Delete
  4. Apakah janji2 Madey kpd DSAI boleh dipercayai? Madey hanya menggunakan DSAI utk menggapai kuasa, selepas itu bye2. Sekali terkena, sudah cukup jadi pengajaran.

    Memberikan Madey kuasa adalah lebih merbahaya dp membiarkan Najib terus berkuasa.

    Aku salah seorg otai reformasi amat bergembira jika DSAI berpecah dp Madey si ular lidah bercabang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa lama Tun nak tongkat langit?
      Berapa kerusi BERSATU ada utk menguasai?
      Kalau untuk bulan bintang, lebih baik Tun bersama najib dan biar anwar beju dalam penjara.

      Otai reformasi kini jadi pengkhianat bangsa, apa sangat nak dibanggakan.

      Apa jasa otai berbanding Tun..
      Setakat jadi sampah jalanan.

      Delete
    2. Confirm anda melayu muslim bangsat, berketua dengan penyamun. Itulah melayu dan sebab itu melayu tak pernah maju dan insyaAllah akan dijajah tanah besar china. Baju hari kemerdekaan sama warna dengan baju negara komunis. Allah nak tunjukkan kepada melayu yg dah bangsat.

      Delete
    3. Sekurang2nya Najib masih ada budi bicara berbanding Madey berhati batu. Sifat keterbukaan Najib mengundang suasana perdamaian. Madey sebaliknya hanya suka mempergunakan orang bila perlu dan membuangnya bila usai digunakan. Habis madu sepah dibuang.

      Janji Madey jika menang dan dilantik sebagai PM hanya sementara saja menantikan pembebasan DSAI dan menyerahkan jawatan PM kepada DSAI sebagai PM ke-7/8. Adakah boleh dipercayai? Pasti bila tiba waktunya, seribu satu macam helah dan alasan akan Madey gunakan untuk terus berkuasa samada dia sendiri atau diserahkan kepada anaknya.

      Sesal dulu berpendapatan, sesal kemudian tiada berguna lagi.

      Jika belum dapat kuasa pijak semut pun tak mati, bila dah berkuasa takut pula jadi serigala jadian. Beringat sebelum kena. Jangan dah terantuk baru tengadah.

      Delete
    4. Anon 900 nampak sangat awak dangkal walaupun otai?

      Bolehkah Tun dipercayai?
      Saolan langsung tidak matang..prasangka kebudakan..

      Cakap je awak agen najib kan senang, tak perlu berselindung.

      Delete
    5. Pelik sungguh pelik sehingga aku tak tau nak cakap apa lagi dah.

      Dulu reformasi dilaungkan untuk menjatuhkan Madey si Firaun dan si Zalim daripada jawatan PM.

      Kini reformasi dilaungkan untuk menaikkan Madey si Penyelamat menjadi PM pula.

      Yang menjadi mangsa dalam kedua2 keadaan pastinya DSAI. Kempunanlah dia tak dapat nak jadi PM.

      Pendokong2 reformasi pula rasa tertipu. Segala pengorbanan mereka menjadi sia2. Kena hambat, kena sembur air, kena ISA, dll semuanya itu kini tidak bererti apa2. Hanya kerana orang yang mengarahkan kezaliman itu kini dah menjadi sanjungan pula.

      Dunia ooo dunia.

      Delete
  5. Melayu tak pandai berfikir. Duit, pangkat, kuasa mengabui mata walaupun yang bergelar ustaz atau agamawan.

    ReplyDelete
  6. Ada yang masih kelabu asap, masih tergila jawatan, masih nostalgia dengan otai kalanan, negara berubah ke dengan gulung aras jalan?

    Matlamat utama singkir najib..cerita personal Tun, anwar stau azmin tolak tepi.

    Kalau terhegeh sangat dengan anwar, pi dok dalam..tak ada tempat di sini

    ReplyDelete
  7. I was born in the year 1957, 8 mths earlier than malaya achieving her independence.

    Tunku's strength was to see malaya getting her independence. His weakness was to take things for granted.

    Razak's strength was to "grow up" malays to realise they have a nation of their own. His weakness was allowing race based politics to rear its ugly head.

    Hussein's strength was his ability to see unity as the foundation of an independent nation. His weakness was too soft a general who coukd lead a war.

    Mahathir's strength was his ability to provide a recipe for a nation moving forward based on past 3 leaders and his foresight to make this nation a developing one, well respected by friends and foes. His weakness was to easily trust leaders who who are 2-faced, leading to destruction of this beloved nation.

    Abdullah has no strength but a lot of weaknesses and allowed the gate to be crushed by opponents due to corruption.

    Najib's strength is to fool people and a thief of highest skill. His weakness is that he has put himself n this country on a roulette table to gamble.

    Chinese has no problem bcos big brother is going to colonialise this nation. The indians can go back to india. For the slaved malays....just cry for your loss of a nation was you are proud of. To najib thank you for sending malays and malaysians to hell.

    Selamat menyambut hari perhambaan


    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang nak ampusana ampusini Najib, bukan tajuk hari ini, besok saya buat spesial tajuk untuk hampa.

      Delete
  9. Reformasi
    Otai reformasi
    Anwar ke penjara

    Semuanya terjadi semasa drM PM
    Tapi, tiba masanya otai reformasi dibakul sampahkan dan diludah.

    Tunggulah saat kehancuran.

    ReplyDelete
  10. Perjuangan peribadi, tidak ada tempat di sini.

    Kalau Tun tak tubuhkan BERSATU dan join Pakatan, anwar akan terus tenggelam, tiada pembelaan dan dilupakan.

    Tolong sedar diri sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa perlu tubuh BERSATU kalau betul nak bela Anwar?
      Kenapa tak join PKR saja?

      Apa kewajarannya?
      Apa rasionalnya?

      Delete
  11. Nilai Maruah Melayu Amat Murah


    A Kadir Jasin

    بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ

    SEMUA bangsa mengaku ia bermaruah. Begitu jugalah dengan Melayu.


    Nilai maruah Melayu hanya beberapa ringgit
    Malah kalau kita dengar ketua-ketua Umno bercakap, jalan ceritanya amat menakutkan - Melayu akan hilang maruah dan jadi bangsat kalau parti mereka kalah pilihan raya.

    [Komen "Anonymous” tidak akan disiarkan. Tolong guna nama sebenar atau samaran.]

    Tetapi berapakah nilai maruah dan kebumiputeraan Melayu?

    Jawapan yang sepatutnya ialah “tidak ternilai” (priceless). Maruah dan kebumiputeraan Melayu tidak boleh atau tidak akan dijual beli.

    Tetapi ketua-ketua Umno dan konspirator bukan Melayu mereka dari MCA, Gerakan, MIC dan PPP telah meletakkan tanda harga kepada maruah dan kebumiputeraan Melayu dalam  beberapa bentuk.

    Ikut nilai Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), harganya di antara RM450 hingga RM1,200 satu kepala setahun. Bagi yang tertinggi, jumlahnya RM100 sebulan atau bersamaan RM3.33 sehari.

    Kalau di Lembah Klang, ikut harga runcit Fama, bolehlah beli dalam 800 gram kangkung dan 500 gram daging ayam.

    Tapi ikan kembung nampaknya tak mampu. Kalau harga RM20 sekilo, bolehlah beli hanya 166.5 gram sehari.

    Itu nilai maruah dan kebumiputeraan orang Melayu ikut ukuran BR1M yang kononnya dicadangkan oleh Bank Negara.

    Tapi sekarang ada satu lagi ukuran iaitu penanak nasi (rice cooker).

    Hal ini menjadi tular dalam media sosial apabila tiga orang ketua Umno Perlis – (Datuk Seri) Shahidan Kassim, (Datuk) Zahidi Zainul Abidin dan (Datuk) Rozabil Abdul Rahman – dikenakan saman oleh seorang peniaga kelengkapan elektrik, Florence Lee Jye Wen, atas tuduhan mungkir janji.

    Lee mendakwa tiga watak itu membuat tempahan dengannya bagi membeli 60,000 unit penanak nasi elektrik ukuran 1.8 liter dengan logo “DSSK” dicetak di atasnya.

    Pembaca boleh mendapat maklumat lanjut di sini. Mohon maaf pautan dalam bahasa Inggeris. Tak jumpa berita dalam bahasa Melayu.

    Kalau ikut butir dakwaan wanita Cina itu, harga maruah dan kebumiputeraan Melayu hanyalah RM74. Itulah harga seunit penanak nasi tersebut.

    Itu pun untuk tempoh empat atau lima apabila berlaku pilihan raya umum (PRU).

    Tetapi oleh kerana Melayu yang hendak dipertahankan maruah dan kebumiputeraannya oleh Umno itu banyak yang miskin, melarat dan diperbodohkan oleh media terkongkong, maka mereka gembira menerima dedak dan serdak ekonomi yang kononnya pesat terkembang itu.

    Realitinya rakyat jelata semua peringkat tidak sesenang dulu lagi, kecuali kucing-kucing gemuk dan anjing-anjing atasan. Rujukan kepada kucing dan anjing itu adalah daripada ungkapan Inggeris "fat cats" dan "top dogs".

    Maka tidak hairanlah kalau dalam ibadah korban tahun ini, bilangan haiwan korban berkurangan tapi bilangan fakir miskin yang mendaftar untuk dapat habuan meningkat.

    Wallahuaklam.

    A KADIR JASIN at 11:08 AM

    ReplyDelete
  12. Di sepanjang jalan ceramah2 Pak Sheikh di siri jelajahnya ke setiap pelusuk negara, Pak Sheikh membicarakan tentang2 skandal2 Madey, perjanjian2 konsesi yang berat sebelah, bailout syarikat anak2 dan kroni2.

    Kalau dicongak, jumlah wang yang terlibat begitu besar sekali.

    Ada baiknya AKJ membantu mencari wang yang hilang supaya lebih banyak lembu boleh dikorbankan dan dibagi kepada fakir dan miskin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar sekadar "cerita"..berapa banyak anwar saman mahathir?

      Hari ini mahathir cerita pasal tun dan usaha mengheret najib ke mahkamah telah dinafikan..Tun terus berusaha untuk pembangkang menang PRU14..

      Hari ini jika sikap anwar ingin memecahbelah PH, anwar samalah juga dengan najib, pengkhianat bangsa melayu.

      Delete
    2. Nak tau sahih ke tak sahih cerita2 tu... RCI saja. Terbongkar semua cerita luar dalam.

      Sapa yang sepatutnya menyaman? Yang menuduh kah atau yang dituduh?

      Ikut standard Madey, yang kena tuduh mesti menyaman. Kalau tak, yang dituduh tu sah bersalah!

      Delete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. AKJ orang tua yg dah tak relevant

    Komen anda terlalu menjilat....menjilat madey

    Bantuan pun nak dipolitikkan.....kau org kaya senang lah...
    Tak tahu bersyukur dengan yg sedikit

    Bagi pun salah, tak bagi pun salah....Otak dah nayanyuk

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  18. Orang bodoh jer yg sokong maha iskundur kutty ni...

    Terkini Saudi mohon pinjaman 10 billion usd dng IMF klu Malaysia pinjam IMF 10 billion USD maja macai bodoh piang maha iskundur kutty paling riuh bising tapi mujur Malaysia mula rapat dng Pakatan BRICS dan AIIB ... semua anggota NATO sudah membuat perjanjian dng Pakatan BRICS kecuali USA...

    Iskundur maha kutty tunggu masa nak terbongkar penipuanya.... kundur iskandar kutty can go to hell..

    puiiiii

    ini kali UBAH.... baca sblom kena delete dng blogger bodo iskundur kutty ni


    Kikikikikiki... brrambussss

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUuuuuCccccKkkkkkk...kikikikikiki

      Delete
  19. .

    Salam Bro KD..

    Izinkn Tikus menghadir pandangan peribadi..

    Bg Tikus..
    Tun Mahathir dn DS Anwar adalah manusia hebat yg pernah berjasa. Mereka punya pengaruh yg kuat..

    Masing masing pakar dalam menyusun strategi berpolitik dengan idea yang ramai tak memilikinya..

    Bg Tikus persaolan disini adalah..

    Sebuah Bahtera seharusnya tidak memiliki lebih dr seorang Nakhodanya. Ianya akan kelihatan lebih bergelora didalam bahtera itu sendiri dr kuatnya kegilaan gelora dilautan. Mana arahnya seringkali akan menjadi pertikaian..

    Tikus berpandangan DS Anwar konsisten dlm perjuangannya cuma masaalah moral yg sering membelenggu tingkahnya.. Manakala Tun belum teruji ketangkasannya menongkah arus dn seringkali tersasul dn berbolak balik tentang kerjasama dgn PAS..

    Nmpak jelas DS Anwar mampu bergandingan dn melunakkn PAS. Namun kali ini PAS bertegas disebabkn adanya TUN.. DAP dn Amanah..

    Mungkin PAS ada kenangan tersendiri yg tak mampu dihakis atau diperbaikki.. Hanya mereka yg memikulnya tanpa kita rasai..

    Berpolitik Secara Matang Demi Kesejahteraan Negara...

    Buang Dendam Fitnah dn Kebencian.


    Hanya pandangan Tikus kerdil yg bodoh.


    .

    ReplyDelete
  20. .

    Salam Bro KD..

    Izinkn Tikus menghadir pandangan peribadi..

    Bg Tikus..
    Tun Mahathir dn DS Anwar adalah manusia hebat yg pernah berjasa. Mereka punya pengaruh yg kuat..

    Masing masing pakar dalam menyusun strategi berpolitik dengan idea yang ramai tak memilikinya..

    Bg Tikus persaolan disini adalah..

    Sebuah Bahtera seharusnya tidak memiliki lebih dr seorang Nakhodanya. Ianya akan kelihatan lebih bergelora didalam bahtera itu sendiri dr kuatnya kegilaan gelora dilautan. Mana arahnya seringkali akan menjadi pertikaian..

    Tikus berpandangan DS Anwar konsisten dlm perjuangannya cuma masaalah moral yg sering membelenggu tingkahnya.. Manakala Tun belum teruji ketangkasannya menongkah arus dn seringkali tersasul dn berbolak balik tentang kerjasama dgn PAS..

    Nmpak jelas DS Anwar mampu bergandingan dn melunakkn PAS. Namun kali ini PAS bertegas disebabkn adanya TUN.. DAP dn Amanah..

    Mungkin PAS ada kenangan tersendiri yg tak mampu dihakis atau diperbaikki.. Hanya mereka yg memikulnya tanpa kita rasai..

    Berpolitik Secara Matang Demi Kesejahteraan Negara...

    Buang Dendam Fitnah dn Kebencian.


    Hanya pandangan Tikus kerdil yg bodoh.


    .

    ReplyDelete
  21. APA LAGI PKR MAHU:
    PKR mahu segala galanya, dari jawatan PM sampailah ke jawatan Ketua Kampong.
    PKR mahu disanjung oleh semua rakyat Malaysia seolah oleh ianya sudah 60 tahun berada di bumi Malaysia ini.
    PKR mahu rakyat tahu yang parti inilah yang paling bijak, cerdik, terbuka, tahap integriti yang tinggi, tidak mengamalkan rasuah, semua bangsa dan keturunan di Malaysia ini dilayan samarata.
    Tapi satu daripada banyak perkara yang PKR harus dicabar sebelum PRU 14....bentangkan macamana nak melaksanakan harga minyak petrol dan diesel yang tidak membebankan rakyat, yang tidak berlaku turun naik harga yang kerap dan TANPA di suntik dengan subsidi oleh kerajaan persekutuan PKR.

    ReplyDelete
  22. Dulu madey dimaki hamun oleh geng2 pembangkang tetapi la ni madey jadi pemimpin geng2 pembangkang pula, ni betui2 jadi lawak giller kerana puak2 pembangkang dah jadi gila kik3

    ReplyDelete
  23. PERSOALAN DALAMAN YANG LEBIH BESAR YANG PERLU DIJAWAB OLEH PKR DAN SEKUTUNYA :

    Apakah PPBM serta Tun M yang saban hari berceramah di seluruh pelusuk negara dengan sekadar mengulang ulang kutuk BN, Najib, PAS dan Haji Hadi boleh memenangkan Pakatan Harapan sampai dapat mengambil alih kerajaan persekutuan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah ribuan dan sambutan hangat setiap kali ceramah PH dan Tun tidak menunjukan sokongan?
      Bukankah itu yang membuatkan umno panik dan semakin cemas?
      Jika umno rasa Tun ditolak rakyat, RCI Forex sudah tentu tidak diperlukan..

      Delete
    2. UMNO nak panik lagu mana?

      Dulu-dulu setiap kali ceramah DSAI masa zaman reformasi, jumlah kehadiran dalam 20-30 ribu orang. Itupun DS Anwar tak menang2!

      La ni bila Madey setiap kali buat ceramah, kehadiran dalam 5-8 ribu orang saja!

      Delete
  24. .

    KD 7:59

    Tikus bergurau dgn Tuan Tanah

    Adakah Tikus dan semua yg buat sebok disini menyokong PH? Masing masing ada sebab tersendiri meghadirkn diri. Itu bukan ukurannya wahai Bro KD. PRU penentunya..

    UMNO cemas ke? Apa ukuran cemas dn panik yg Bro gunakn ? Yg nmpak cemas ialah bila Parti Otai PAS tak teringin nk join PH. Gentleman la sikit bro. Mana satu nk ikut? Dua kepala ni.. Anwar tak serik serik ke utk dilebamkn lagi mata yg sebelah tu pulak..? Madey pun tak serik ke kena LxxxT sekali lagi?


    Jika rasa NAJIB ditolak Rakyat. DOJ sudah tentu tak diperlukan. Boleh tak jika Tikus bgtau cmtu?

    Tikus tak berniat pun nk sekeh Bro. Nak gurau senda je.. Maaf ye Bro..


    Tikus



    .

    ReplyDelete
  25. .

    KD 7:59

    Tikus bergurau dgn Tuan Tanah

    Adakah Tikus dan semua yg buat sebok disini menyokong PH? Masing masing ada sebab tersendiri meghadirkn diri. Itu bukan ukurannya wahai Bro KD. PRU penentunya..

    UMNO cemas ke? Apa ukuran cemas dn panik yg Bro gunakn ? Yg nmpak cemas ialah bila Parti Otai PAS tak teringin nk join PH. Gentleman la sikit bro. Mana satu nk ikut? Dua kepala ni.. Anwar tak serik serik ke utk dilebamkn lagi mata yg sebelah tu pulak..? Madey pun tak serik ke kena LxxxT sekali lagi?


    Jika rasa NAJIB ditolak Rakyat. DOJ sudah tentu tak diperlukan. Boleh tak jika Tikus bgtau cmtu?

    Tikus tak berniat pun nk sekeh Bro. Nak gurau senda je.. Maaf ye Bro..


    Tikus



    .

    ReplyDelete