Friday, September 15, 2017

SELEPAS AMERIKA NEGARA MANA PULA AKAN DIBANTU



Next

ADA perbezaan di antara membantu ekonomi sesebuah negara...

Dengan melabur di sesebuah negara untuk mendapat pulangan keuntungan semaksimum...

Pembelian kapalterbang penumpang dalam ketika MAS mengalami kerugian menimbulkan persaolan..

Sepertimana DILIHAT, begitu juga pembinaan landasan keretapi laju ke pantai Timor bukan satu keperluan mendesak.

Tidak melalui tander terbuka untuk satu kos yang bersaing dan kualiti yang terbaik.

Pemberian kepada syarikat china secara anugerah tidak dapat tidak kepada persepsi rasuah lebih² lahi sykt tersebut disenarai bermasalah dan beberapa projeknya mengalami damage.

Peluang pekerjaan kepada rakyat tempatan juga tidak bertambah.

Kos pembinaan juga  berganda tinggi dan tidak masuk akal untuk sebuah landasan yang hampir serupa di seluruh dunia.

Apakah pelaburan KWSP dan Khazanah juga dalam bentuk anugerah atau tender terbuka.
Jangan sampai ada lagi cerita unit, tunai dan tiada transaksi membuktikan dan jangan sampai tidak boleh disentuh dalam parlimen.

Begitu juga dengan pembelian jet dan boieng, jangan lagi kedengaran pwrsepsi komisyen membabitkan model dan sebagainya.

Biarlah lancar dan bersih walaupun dari awal sudah nampak macam ada yang tak kena.

Kenapa pula tiada press media untuk mewar warkan kejayaan seperti yang digendang pecacai tempatan.

13 comments:

  1. Ahli umno camna sokong ker tak najisb nk pakai duut kwsp beli boeing...korang mesti sokong punya.habis dh makan pil bodo..pil bodo cap badak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahli umno mesti sokong. kalu tak sokong dah sah la menentang untuk menjahanamkan kerajaan dan ketuanan melayu. sokong kwsp untuk tambah pelaburan billion di us, tapi tak pasti di mana atau ikut perintah sahaja. mas beli kapalterbang baru. yang lama banyak dah jual dan sewa, beli pulak yang baru tapi ambil masa lama la nak siap. tu semua jual air liur jer, tu pasal trump jumpa 10 minit jer. mereka fikir orang us serupa ahli umno juga. setakat air liur, boleh beli dunia.

      Delete
    2. kalau tak sokong sabotaj ekonomi negara bro...

      Delete
  2. Ameno ni cakaplah apa pun...angguk saja

    ReplyDelete
  3. Geli bila sebut umno..cakap jer tipu.tipu .tipu..macai umno kena tipu pun caya .parti umno ni kena bungkus dln plastik taik campak dlm sungai klang ..klau tk jahanam Malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. X baik kutuk lebih lebih geng! Walaupun manjing ni bodoh, dan x berakal tapi mereka tetap juga manusia dan sepatutnya dilayan seperti manusia.

      Delete
    2. 5:45

      Betul tu.. Mana ada satupun usaha kerajaan yg pembangang sokong? Dari dulu lg waimah zaman atok Madey pun mereka inilah yg tunjuk kebangangan tahap melampau membangkang dr longkang segala apapun usaha kerajaan.. Mmg kita tak payah kutuk lebih lebih sebab puak ni mmg tak berakal dr dulu lg. Kebangangan tu dh menjadi keazaman utk mereka kekalkan sampai bila bila pun. Puak puak ni pun walaupun PELIHARAAN tp mereka juga layak menikmati hasil usaha kerajaan selama ini. So. Layankn je puak ni. Klau mereka ni takde.. Cmne kita dpt bezakn yg bangang dgn yg cerdik...

      Delete
  4. Macai umno akan gi la klia jenput la tuan prrsident kesayangan korang tu .tapi punya la jauh dtg dapat jumpa trumph 10 minit jer nampak sangat trumph ni tk respect najibs ..selalu dengar yg pm bila kluar negara bawak masuk pelaburan tapi ni terbalik .kita plak yg kena melabor kt dia..apa bi org umno camnala korang punya presiden ni ..gi la sambut tuan presiden tu gi la bodek dia..untung2 nnti dia bagi upah lepas dpat imbuhan bole.dengar crita tiputiputipu dari najibs

    ReplyDelete
  5. 3.85 tgh mesyuarat krisis. Cai A9 tak dpt naratif sanggahan lagi. Masak laaa, bos dh mcm kna ludah berbayar kt wahington tu...
    Adoi, Wiraku buat tahek low lagiii..tak kosa nak cover lagi J !!

    ReplyDelete
  6. Tq ds Najib sbb dah buat macai pakatun mcm beruk matyeh kt mlysia ni.. Kikiki

    ReplyDelete
  7. gwng 3.85, A9 belum dapat arahan, masih main provoke berkiki saja.
    bukan senang nak sanggah ludahan berbayar. Keluaran 15z/9 Newsweek dunia baca yg tersohir tu pun dh siap chop CROOK.
    Adussss pedisnyerrr nak cover niii

    ReplyDelete
  8. Baik melabur kat US daripada rugi 35 billion akibat berjudi seperti yg dibuat pada masa pemerintahan MahaKUTTY al-Munafiq Laknatullah!

    ReplyDelete