Google+ Followers

Wednesday, September 13, 2017

PEMBANGKANG MAMPU SENYUM..


Geli hati pun ada, kesian pun ada bila melihat pecacai tercungap cungap, terkial kial menghantuk kepada di dinding untuk membenihkan idea untuk menjawab 1001 kritikan rakyat berhubung lawatan najib yang dikatakan, tiada sambutan ketibaan, tiada karpet merah dan tidak tidor di rumah tetamu Presiden seperti kebiasaan jika dijemput.


Ada yang kata, PM mendarat di lapangan terbang tentera udara dan diiringi polis rahsia. Mungkin tv3 pun tak tahu untuk siarkan bagi kebanggaan rakyat.


Lebih pelik, najib umum malaysia akan bantu ekonomi Amerika dengan jangkaan pelaburan 100B. Persembahan terbaik Najib dalam tempoh tak sampai 6 minit di depan Trump.

Trump wajar hargai dan doakan umno menang PRU jika mahu pelaburan itu menjadi nyata. Paling baik kalau mudah faham..jangan ada gangguan perundangan seperti DOJ yang boleh menggugat umno.
Inilah kerjasama yang tersirat.

Ada yang tanya kenapa Najib tidak ditangkap (???)  Mereka bertanya bagi pihak pembangkang atau bagi pihak siapa (?)
Apakah ada pemimpin kanan umno juga turut percaya atau berharap Najib ditangkap supaya dapat merebut kerusi PM (?) Jangan sampai langsung ada niat seperti itu...

Pecacai wajar berhenti bertanya.. Kepercayaan kepada PM mesti ada 100%, jangan ambil kesempatan atau memberi sokongan kepada pembangkang secara tidak langsung..



Lawatan dan janji Najib pada Trump seperti memberi bola tanggung kepada pembangkang untuk merejam kembali dengan mudah.

Kita tidak perlu taksub sangat dengan hujah pembangkang yang bernas, saolan orang kampong pun dah cukup berbisa..


Antaranya "Nak pasang cctv balai polis pun tidak terbuat, ada hati pula nak bantu ekonomi Amerika"

Sebenarnya banyak lagi komen netizen di media yang pasti menggelisahkan pro Najib. Mana nak letak muka beb...

Berjalan pun kena tunduk ke bawah sehari dua ni. Fitrah pun kita berasal dari tanah dan akan balik ke tanah. U can run but u cannot hide. Aku pun tak faham maksudnya.

Besok aku akan siarkan beberapa tulisan jiwa kacau pemimpin umno dalam menghadapati kemaraan pembangkang.

Semakin panik pemimpin umno, semakin besar tomahan kepada Tun, semakin meringankan kerja pembangkang dan puterajaya semakin dekat.


66 comments:

  1. Najib dijemput jumpa Trump? Hebat Najib pasai berani tak takut kena tangkap akibat pi jumpa Trump. Pembangkang cuma boleh buat cerita2 fitnah je kerana jeles giller kat Najib kan3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib betul2 berani apabila berhadapan dgn press conference di US. Malangnya acara ini tidak disiarkan.

      Delete
    2. Dh bayar pelobi nk takut apa?
      Kikikiki..
      Nk tingkatkan ekonomi usa. Ini intipati perjuangan abata yg paling suci sekali.
      (Sambil buat2 lupa malaysia merafak sembah kpd negara komunis supaya projek ecrl berjalan dan ramai warga china dpt peluang pekerjaan)

      Delete
    3. Bukan najib tak berani tapi trump yg takut sbb najib bawa pelaburan besar. Kalau dibiarkan media2 upahan mengacau takut pula pelaburan tu tak jadi. Melopong le...

      Delete
    4. Najib bawa pelaburan besar..
      Kikikiki.. temberang bukan main lg
      Cctv balai polis pun xde duit nk psg, jgnkn sembang jual aset negara kpd china

      Delete
    5. Seronok naik malaysia airlines kapalterbang baru. Aku percaya najib betul, ph salah.

      Delete
    6. Anak2 pergi sekolah kena bawa kertas a4 apa citer?

      Delete
    7. Bukan setakat sehelai kertas A4, kami ibubapa yg prihatin dgn kebajikan anak2 siap pakat ramai2 beli beberapa biji aircond pasang di surau sekolah, beli coway yg hak rm5000 lebih tu beberapa biji letak di asrama dan lain2 lagi.

      Kalau hak sehelai kertas a4 pun berkira dan jadi isu besar, apa jenis ibubapa kau ni? Untuk kebajikan anak sendiri pun kedekut giler.

      Delete
    8. anon 8:59 bukan perasan yang dia jenis manusia kede...
      baru kertas A4 dah nak bising. bukan semua sekolah minta bantuan macam tu. ini inisiatif bro, untuk membantu pihak sekolah menyediakan pelbagai bahan PdP untuk anak2. ada juga yang infak duit ringgit untuk melengkapkan surau dan tempat rehat transit anak2 di sekolah tapi senyap aje. yelah, orang kede lain berbanding orang yg gemar menderma...
      dah la hati busuk, tunjuk pulak dia tu kedekut...

      Delete
    9. Kalau dah boleh pasang aircond, setiap permasaalan rakyat keluar tu ko sponsor bleh? Ko cakap prihatin?

      Delete
    10. Kalau sekolah dlm negara ni tak cukup kertas a4, ko sponsor boleh? Kalau aircond tak cukup, coway tak cukup kat sekolah negara ni ko sponsor boleh?

      Delete
    11. Jangan jadi ayam berkokok ekor penuh taik, jangan jadi manusia bercakap mulut bau kumbahan taik aje....

      Hasil pencarian sumber haram sumbat dedak pemberian ketua penyamun.

      Delete
    12. Di sekolah tempat anak2 aku belajar, PIBG bagus dan ibubapa senang diajak berunding. Setakat nak keluar derma demi kebajikan anak2 tak ada hal punya, cepat saja bantuan yang datang. Yang kaya2 biasanya bagi banyak, yang sederhana dan kurang mampu ikut kemampuan. Tak ada ungkit mengungkit. Kesepakatan itu memang terasa.

      Sekolah anak2 korang, korang la kira lagu mana pun. Tapi setakat kertas A4 sehelai tu, alaaa kedekutnya dan bakhilnya aku tak boleh bayangkan.

      Aku tanya kawan2 aku kat tempat lain tak ada masalah pun ibubapa mengeluarkan sedikit sumbangan dan berganding bahu dengan guru2 utk kebajikan anak2.

      Kat tempat kau tu aje kot yang kebanyakan ibubapa jenis kedekut tahi hidung masin.

      Delete
    13. Sebelum najib jadi PM tak pernah plak dengar citer sampai takder kertas a4, mesin fotostat rosak, bangunan sekolah tak dibaiki, kenapa?

      Kalau bangunan sekolah perlu dibaiki kena buat derma juga ke? Orang miskin kena sponsor ke?

      Delete
    14. "Tapi setakat kertas A4 sehelai tu, alaaa kedekutnya dan bakhilnya aku tak boleh bayangkan."

      Cikgu gila mana la agaknya minta sekeping kertas a4, suruh bawa ke aekolah plak tu?

      Delete
    15. "Tapi setakat kertas A4 sehelai tu, alaaa kedekutnya dan bakhilnya aku tak boleh bayangkan."

      Cikgu gila mana la agaknya minta sekeping kertas a4, suruh anak2 bawa ke sekolah....

      Delete
    16. Aaaiiiksss... dah cakap cikgu anak dia gila pulak. Mungkin anak dia ada penyakit gila. Tu mungkin berjangkit daripada emak bapanya yang ada penyakit gila. Ooopppsss... sokong pulak orang yang gila kuasa.

      Ini semua sebab cikgu gila tu suruh bawa sehelai kertas A4, kalau tak, tak la anon 2:05 tu jadi gila.

      Tak gitu? Jangan mare aaa.

      Delete
  2. Kenyataan jurucakap White House Sarah Sanders seperti yang dicanang-canangkan oleh macai-macai pembangkang adalah sebenarnya untuk menghalang wartawan-wartawan upahan Yahudi daripada menganggu kelancaran dan keharmonian pertemuan PM Najib dan Presiden Trump. Apatah lagi, Presiden Trump sendiri amat tidak menyukai media-media di negara tersebut yang terang-terang memihak kepada Hillary Clinton dan cuba melindunginya daripada tuduhan pengubahan wang haram.

    Di manakah Pemangku Peguam AS bagi Wilayah Tengah California Sandra R. Brown dan bekas Pemangku Pengarah FBI Andrew McCabe yang terlibat mengumumkan saman sivil DoJ yang kedua? Bukankah kedua-duanya sedang disejuk-bekukan sebelum perkhidmatan mereka ditamatkan sebelum 20 Jan 2018.

    Kalau DS Najib benar-benar terlibat, pastinya Peguam Negara AS Jeff Sessions dan Pengarah FBI Christopher A. Wray yang mana kedua-duanya adalah lantikan Presiden Trump awal-awal lagi sudah bertindak ke atas DS Najib tetapi sebaliknya yang berlaku dan pastinya Tun dan pimpinan PH serta macai-macai alibabanya amat kecewa, sakit hati dan meroyan dengan layanan baik Presiden Trump dan pegawai-pegawainya kepada DS Najib dan anggota delegasinya.

    Jeff Sessions dan Christopher A. Wray pastinya sudah memberikan taklimat terperinci kepada Presiden Trump berkenaan bukti-bukti pengubahan wang haram yang dijumpai oleh seorang Peguam AS dari sebuah negeri di pantai timur AS ke atas Clinton Foundation yang mana dana-dana haram tersebut berpunca daripada kartel-kartel dadah, wang curi daripada Aabar-BVI yang cuba digambarkan sebagai wang 1MDB, wang rasuah daripada Asia Tenggara dsb. Jadi tidak hairanlah Presiden Trump telah bertindak lebih awal dengan menghalang media-media upahan Yahudi daripada membuat gangguan. Siapa yang mengupah media-media tersebut? TST sudahlah…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yahudilah yg memenangkan trump nyah oooii! Trump semasa kempen beliau pernah berkata bahawa beliau akan pastikan baitulmaqdis akan jadi ibu negara israel utk mancing undi yahudi..apa lu citer

      Delete
    2. Itu hanyalah helah trump untuk mengelak sabotaj yahudi. Hampir kesemua media2 yahudi menyokong hillary dan menyerang trump semasa kempen pilihanraya presiden 2016. Bahkan meramalkan trump akan kalah teruk di tangan hillary tetapi sebaliknya yg berlaku. Hakikatnya berapa persen sangat la penduduk yahudi di amerika, tak sampai 3 persen pun.

      Soros seorang ketua yahudi pulak adalah penyumbang terbesar dana pilihanraya hillary.

      Siapa di malaysia ni yang berkawan baik dgn soros?

      Delete
    3. kesian macy dah habis idea, maka nak tak nak kena la ubah tiang gol.

      Delete
    4. Nak tanya yg baik dgn soros bukan APCO kerrr...

      Delete
    5. Yang duduk sebelah soros tu bukan tun ke.

      Delete
    6. Tang mana yg aku alih tiang gol manjing?

      Delete
  3. Mari baca kisah 1MDB…

    Perjanjian Pertukaran Aset-Liabiliti 1MDB Bersama IPIC

    ASET 1MDB:

    1. Pada 2012 deposit pertama ke akaun Aabar-BVI (anak syarikat IPIC), USD1.400 bilion.
    2. Pada 2012-2014 deposit kedua ke akaun Aabar-BVI (anak syarikat IPIC), USD2.100 bilion.
    3. Unit dana Brazen Sky yang dijamin oleh Aabar Investment PJS (anak syarikat IPIC), USD0.940 bilion.
    4. Unit dana GIL yang dijamin oleh Aabar-BVI (anak syarikat IPIC), USD1.560 bilion.

    Liabiliti 1MDB yang dijamin oleh IPIC:

    1. Pada 2012, 1MDB menerbitkan dua bon bernilai USD3.5 bilion yang dijamin oleh IPIC.
    2. Jaminan faedah ke atas dua bon tersebut oleh IPIC, USD1.500 bilion.
    3. Pada Jun 2015, IPIC mengesahkan kewujudan akaun Aabar-BVI dan jaminan ke atas dua bon bernilai USD3.5 bilion dengan membayar 1MDB USD1.0 bilion untuk mengimbangkan nilai aset dan liabiliti 1MDB yang ingin ditukarkan.

    11 April 2016, IPIC tiba-tiba menafikan Aabar-BVI adalah anak syarikatnya.

    12 April 2016, 1MDB mengemukakan dokumen-dokumen yang mengesahkan Aabar-BVI adalah anak syarikat IPIC.

    Jun 2016, IPIC memfailkan tuntutan ke Mahkamah Timbang Tara Antarabangsa, London UK.

    24 April 2017, IPIC dan 1MDB telah mencapai satu persetujuan untuk satu penyelesaian ke atas kes yang dibicarakan di Mahkamah Timbang Tara.

    Terma-terma penyelesaian:

    1. IPIC membatalkan perjanjian pertukaran aset-liabiliti dengan 1MDB. 1MDB perlu memulangkan wang yang telah dibayar oleh IPIC pada Jun 2015 beserta kadar faedahnya sekali sebanyak USD1.2 bilion. Pemulangan wang tersebut akan dibuat sebanyak dua kali: (a) USD0.6 bilion pada 31 Julai 2017 (selesai), (b) USD0.6 bilion pada 31 Disember 2017.

    2. Mengadakan perbincangan mengenai deposit USD3.5 bilion yang dimasukkan 1MDB ke akaun Aabar-BVI (anak syarikat IPIC) sepanjang 2012-2014. Perbincangan akan dimulakan pada awal 2018 dan mesti diselesaikankan sebelum atau pada akhir 2020.

    3. IPIC akur untuk mengekalkan jaminan ke atas dua bon bernilai USD3.5 bilion yang diterbitkan oleh 1MDB seperti perjanjian awal pertukaran aset-liabiliti sehingga satu persetujuan dicapai selewat-lewatnya pada akhir 2020.

    4. Kedua-dua pihak memberi persetujuan untuk menghormati keputusan perbincangan tersebut.

    2022, Deposit USD3.5 bilion akan dipulangkan oleh IPIC kepada 1MDB setelah dua bon tersebut mencapai tempoh matang.

    ReplyDelete
  4. Mari kita kaji…

    1MDB telah melabur dana tunai sebanyak USD1.830 bilion dengan Petro Saudi International. Pelaburan itu menguntungkan di mana 1MDB mendapat pulangan sebanyak USD2.340 bilion dalam unit dana.

    Daripada jumlah USD2.340 bilion:

    1. USD1.400 bilion telah ditunaikan untuk pembayaran deposit dua bon yang bernilai USD3.5 bilion yang diterbitkan oleh 1MDB pada 2012 dan dijamin oleh IPIC. Pembayaran deposit dimasukkan ke akaun anak syarikat IPIC, iaitu Aabar-BVI.

    2. Baki USD0.940 bilion kekal dalam bentuk unit dana Brazen Sky dan dijamin oleh IPIC melalui anak syarikatnya, Aabar Investment PJS.

    1MDB juga telah melabur dana tunai melalui anak syarikatnya 1MDB-GIL ke dalam BSI Bank sebanyak USD1.560 bilion yang dijamin oleh IPIC melalui anak syarikatnya, Aabar-BVI. BSI Bank adalah salah sebuah bank yang terkemuka di Switzerland.

    Selepas dana tunai itu dimasukkan ke dalam BSI Bank maka tanggungjawab ke atas keselamatan dana tersebut adalah terletak sepenuhnya di bawah BSI Bank. BSI Bank juga bebas memilih dan melantik mana-mana pengurus dana untuk menguruskan dana tersebut.

    Jika terjadinya pecah amanah, kehilangan dan penipuan terhadap dana tersebut, yang telah menjadi tanggungjawab BSI Bank, samada di ibu pejabatnya di Switzerland atau di cawangannya di Hong Kong atau di Singapura, itu adalah hal dalaman BSI Bank.

    Maka betullah tindakan BSI Bank yang telah mendakwa pegawai-pegawai banknya yang terlibat seperti pegawai BSI Bank Singapura Yeo Jiawei yang dihukum penjara empat setengah tahun. Yang salahnya ialah mengaitkannya dengan DS Najib dan 1MDB. Itu merupakan satu pembohongan yang nyata. Mungkin juga yang mengeluarkan dana tersebut melalui satu penipuan adalah Aabar-BVI, iaitu anak syarikat IPIC yang merupakan penjamin kepada dana tersebut, tanpa pengetahuan 1MDB.

    Jadi yang kehilangan wang ialah BSI Bank atau IPIC bukannya 1MDB.

    Di sinilah timbulnya isu wang BSI Bank sebanyak USD0.481 bilion (RM2.6 bilion jika dikira USD1.00 bersamaan dengan RM3.810) yang dikatakan hilang dan cuba dikaitkan dengan DS Najib dan 1MDB.

    Adakah BSI Bank cuba melepaskan tanggungjawabnya untuk tidak memulangkan wang tersebut kepada 1MDB dengan mengadakan cerita bahawa wang tersebut hilang?

    Jadi betullah tindakan AG Apandi yang tidak menghiraukan permintaan AG Swiss untuk meminta bantuan beliau untuk menyiasat 1MDB sebab kes BSI Bank tidak ada kena mengena langsung dengan 1MDB.

    Jadi betullah kenyataan DS Najib yang wang yang diterimanya itu berpunca daripada Raja Arab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa perlu rasionalkan mcm ni, kan mudah tunjukkan gambar pertemuan Zahid dgn Raja Arab & nyah OSA Laporan PAC?

      Delete
    2. Wa sokong tu! X payah hurai berjela jela, dedahkan identiti penderma dan dedahkan odit. Selesai masalah!

      Delete
    3. Kalau najib degil sangat dan suka berdalih tak mau mengubah status rahsia laporan audit dan pac, pakat ramai2 usulkan cadangan utk penubuhan rci. Bila dah tertubuh rci, tiada lagi yg rahsia. Masa tu bolehlah diselidik dan disiasat satu2 perkataan dlm laporan tu. Mudah sajakan.

      Ya la kalau sanggup bersusah payah buat pengaduan di doj tapi akhirnya tak kemanapun kes tu baik kita mohon rci. Nak seribu daya, tak nak seribu dalih.

      Delete
    4. Tulisan anon 3:10 senang dan ringkas, begitu juga anon 3:08. Mudah aku nak paham. Sebelum ni ramai macai2 yg tulis tapi aku tak tau mana poin diaorang. Putar2 dan belit2 sampai berselirat otak aku. La ni aku dah paham duduk perkara sebenaq, senang la aku nak sembang2 politik di kedai kopi nu.

      Delete
    5. Kami plak baca komen 3.10 dan 3.08 umpama komen baru keluar dari loji kumbahan.

      Delete
  5. KD...jgn geli hati

    Pembangknag tengah kepanasan...
    hehehe....penipuan telah terbongkar

    Madey kata Najib akan ditangkap kalau ke US
    Tak kena tangkap pun...

    Orang bodoh macam KD ajer yg percaya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat balai x ada bajet utk cctv
      Kat sekolah x ada bajet utk baiki pagar sekolah, tpaksa guna duit pibg
      Hospital potong bajet utk ubat ubatan and the winner isssssss!

      Saya akan bantu us memperkukuhkan ekonominya.....najibbbbbbb!

      Kelihatan manjing manjing tergolek golek ketawa.....

      Delete
    2. jangan jauh sangat alih tiang gol macy oiii...
      nak main ke tak nak main ni...hahahaha

      modal dah hangus kot

      Delete
  6. Kepada rakan rakan yang copy paste 100% - hentikanlah, awak sendiri tak baca, baca puk faham dan awak sendiri pun tak percaya, awak sendiri tahu itu karangan propaganda kelabu asap.
    Berilah pandangan walau sebaris ayat dari sudut fikiran sendiri, itu lebih baik.

    Ada juga yang tak baca isi perbahasan tetapi terus tulis, selalunya lari dari tajuk dan tak tahu hujung pangkal.
    Kadang² persaolannya sudahpun dijawab tetapi tanya lagi, jadi tak cerdik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa anon 3:08 dan 3:10 adalah org yg sama dan tulisan dia tu. Mudah dan ringkas senang aku paham ttg 1mdb dp tulisan2 pro-ph berbelit2 dan berpintal2 nak sembunyikan fakta bohong mereka itu.

      Delete
    2. Aku rasa plak machai upahan pemberian ketua penyamun mo1.

      Delete
  7. Bila tak cerdik atau tak ada hujah sendiri..
    Pembangkang lagilah senyum luas..

    ReplyDelete
  8. Pembangkang dah tak tau nak buat apa2 kat najib semua tak menjadi, tu yang dok senyum macam orang gila je kan3,kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dapat derma dari arab saudi, dorang pulak kena buat pinjaman 10b dgn imf, pastu najib ingin memperkukuhkan ekonomi us.... ha ha ha ha ha. Are we feeling stupid today? Let's have a toss..to najib, you're the man!

      Delete
  9. SIAPA YANG MELOBI UNTU NAJIB JUMPA TRUMP ..............????

    Ini jawapannya dari US sendiri

    According to The 45 Group’s Foreign Agents Registration Act filing, Baumgardner-Nardone was hired to help Malaysia with “arranging meetings between US government officials and Malaysian officials and advocating on strengthening relations between the US and the Republic of Malaysia.”

    Baumgardner-Nardone reported that she was paid $250,000 on May 9 by Godfrey Group Ltd., a firm that is registered in the British Virgin Islands but lists an address in the Malaysian city of Johor Bahru. Despite the payment through the intermediary, the filing said that Nardone would work directly with Prime Minister Najib’s office.

    Baumgardner-Nardone’s hiring drew criticism from press outlets and opposition lawmakers in Malaysia, prompting a spokesman for the prime minister to deny Baumgardner-Nardone’s hiring.

    “Neither the Prime Minister’s Office or Government of Malaysia has instructed, appointed or contracted in any form with the Godfrey Group Ltd, the 45 Group or Healy Baumgardner-Nardone,” the statement said. The spokesman did not say if anyone else might have paid $250,000 for lobbying on behalf of the Malaysian prime minister.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good job, pondan.
      Try and try again.
      Again and again

      Delete
    2. Aku rasa bukan najib yg lobi trump tetapi trump yg lobi najib. Dgn hutang AS sebnyk AS$18 trilion dan Malaysia cuma di bawah AS$1.0 trilion, mmg AS memerlukan setiap bantuan negara2 lain.

      Aku rasa segala kos perbelanjaan najib dan delegasinya ke amerika semuanya ditanggung oleh amerika.

      Delete
    3. kd oooo kd, ni cik minah main copy paste je ni. dia bukan bacapun....

      Delete
    4. Ko tunggu cik minah buat pengumuman apa plak pasni?

      Delete
  10. To the DONKEY (and other DONKEYS) that wrote Al-Kisah 1MDB (yang berjela jela but without an ounce of DEFENSIBLE material) only to be put down by many (such as Ahmad, Macy et al.) yet still insisting CHIEF_THIEF is not GUILTY (I refuse to say innocent simply because the guy is GUILTY as HELL until proven otherwise!)..........

    Here is a simple and unconventional economics - HOW STUPID CAN YOU GET GOING TO CHINA AND BEG FOR A LOAN (55 BILLION ECRL) AND WENT TO KNEEL BY AMERICA-TRUMP AND BLEW IT ALL ON SPENDING (60 BILLION ON PLANES etc etc)? NO NEED FOR A HIGH JARGON ECONOMIC RHETORICS.......but if this orang kampong FELDA cannot gel.... then, MALAYSIA TANAH AYER KU seem to be on the road to doom! That said, these is another GOLDEN OPPORTUNITY for Tun M and the rest to drive home the wedge to complete the idea that dungUMNO is KILLING melayu-muslim-bumiputera in DOUBLE-QUICK-TIME!

    ReplyDelete
  11. Saya amat bangga dengan DS Najib Razak kerana keberaniannya menwarkan bantuan ekonomi kepada gergasi ekonomi dunia the US of A. Berani sebab ramai rakyat di negara iniyang muntah kedarah kelaparan.

    Kalau dia berani pergilah ke mesjid2 dan surau2 di negara kita ni tengok apa rakyat yang mampu menguruskan bantuan kepada mereka yang memerlukannya. Ni guna duit amanah nak lepaskan diri dari tuduhan salahguna wang negara dan korupsi. Guna duit rakyat untuk menyelamatkan diri, keluarga dan kroni.

    Jika negara kita ini benar2 demokrasi, mansuhkanlah Akta MKN, lantik AG baru gantikan Dhobi, lepaskan cengkaman terhadap PDRM, ATM dan MACC; bebaskan sistem kehakiman dan beri rakyat baca laporan2 PC dan Audit Negara. Itulah baru nampak ada ciri2 panglima Bugis.

    Bebaskan negara kita ini dan adakan pilihanraya umum yang benar2 bebas.

    Beranikah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pilihanraya2 yang diadakan di Malaysia ini memang benar2 bebas dan telus kalau tidak masakan Tun boleh menjawat jawatan Perdana Menteri selama 22 tahun.

      Kalau macai2 kata tak bebas dan telus, adakah Tun dulu berkuasa dengan menipu?

      Delete
    2. apalah bingai 10:40 nih.....

      masa Tun M tak ada kes....

      saya bukan penyamun, kalau ya pun tak kan bengap masuk bawak dalam negara...maka bersorak siamang, monyet dan keldai dan anjing sekelian memberi hujah bodoh antara nya hanya PM yang bodoh jer songlap masuk dalam account peribadi, tetiba songlap jadi halal dengan pusing-kelentong kata derma, lawan DAP, lawan ISIS, pengiat AWSJ...huh?

      Dulu tak ada Tun M sembunyi N2Hide tapi jawab dan berdepan terus...

      Tak ada pun zaman Tun M pecat AG yang nak DAKWA PM...

      Tak ada pun tekan BNM, SPRM dan lebih teruk picit buah kerandut KPNajib yang dah pun dapat habuan lebih besar setelah bersara....hmmmm!?

      hey bingai 10:40 modal timbal-balik kamu dah habis madu-temberang nya lahhhh.....

      Delete
    3. Ya la dia lagi hebat pecat ketua hakim.

      Delete
    4. Dulu dia tak berani jawab berdepan. Digunalah timbalan2nya untuk memberi jawapan dan dijadikan perisai. Baling batu sembunyi tanganlah ibaratnya. Dah puas digunakan habis madu sepah dibuang. Mujur timbalan yang terakhir sabarnya amat, kalau tak, terus berkuasalah dia dan pastinya UMNO akan terlingkup di PRU 2004. Alhamdulillah Allah telah menyelamatkan UMNO di masa itu dan InsyaAllah seterusnya di PRU-14 nanti.

      Nak berkuasa lama pun guna tipu muslihat melalui undi bonus dan sistem kuota.

      YDPA dan Sultan-Sultan serta Raja pun dicabar dan dikurangkan kuasanya. Alhamdulillah sekarang Allah dah cabut kuasa dia yang sementara itu.

      Delete
  12. Tahniah ds Najib. Bukti kepimpinan berjiwa besar. Rakyat bersamamu. Hidup umno hidup bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jiwa besar? Kurang tepat, dia besarkan semah.

      Delete
    2. 7:42 mata kero lerr...besar mana kalau berdiri pun boleh kepit-rapat hoiiii!? Nampak sangat senonet jerr kat celah kelengkang tuh....besar?

      Delete
  13. Jibby: Apa sudah jadi Tuan Penasihat?
    TP: Sabar Tuan..sabar Tuan, ada lagi jalan..ada lagi jalan...
    Jibby: Dah takde dah..semua dah lingkup...

    Ki.ki.ki...

    ReplyDelete
  14. Pembangkang mampu senyum... senyum kelat je la atau senyum tawar. Itu je yg termampu. Segala helah dan sabotaj dok gagal memanjang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabotaj? Lihat sekeliling kamu kehidupan yg mencengkam, pemimpin yg ada seperti lintah menghisap darah.

      Delete
    2. Aku lihat pertambahan kereta2 baru di lebuhraya, kompleks2 perniagaan penuh sesak di hujung minggu, restoran2 penuh dgn pelanggan2 di mlm hari, rumah2 bungalow, semi-d dan teres ramai dimiliki dan didiami oleh pasangan2 muda.

      Delete
    3. Aku lihat plak pemimpin terdahulu yg membangunkan negara dan rakyat amat terhutang budi dengan mereka.

      Pemimpin hari ini pula depa tau songlap dan samun, kepit dan klepet.

      Delete
  15. ANON 8:39
    Aku rasa segala kos perbelanjaan najib dan delegasinya ke amerika semuanya ditanggung oleh amerika.

    Bodoh boleh dimaafkan, tetapi kalau bodoh berganda susahlah sikit nak maafkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau bercakap tentang diri sendiri ke? Ye la sejak dua menjak ni apa2 yg dirancang dan dicanang macai2 tak menjadi. Besar kemaluan itu, mana nak sorok tu?

      Delete
  16. Bab meroyan ni dah lama dah terjadi kepada pemimpin dan macai pembangkang iaitu semenjak Tun dalam kerajaan lagi.Tapi tak pernah terpikir oleh sesiapa pun bahawa kehadhiran Najib ke Amerika atas jemputan Presiden Trump mencetuskan gelombang hesteria yang amat dahsyat kepada pemimpin dan macai Pakatan.Tak pernah kejadian segila ini berlaku sebelum ini.Betul la orang kata najib ni memang hebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari tu perhimpunan umno mereka gelar amerika negara yahudi dan yahudi menindas kaum palestin macam mana pula.

      Sama jugalah cakap nak bawa usul kaum rohingya ke muka donald trump? Ape citer?

      Inilah rakyat dapat dari pemimpin yg kuat berbohong.

      Delete
  17. Kalau dah mampu tolong Amerika dengan duit KWSP da Khazanah buat apa pinjam 55b dari Cina Komunis..gunakanlah duit KWSP dan Khazanah untuk ECRL..

    ReplyDelete
  18. "Tapi setakat kertas A4 sehelai tu, alaaa kedekutnya dan bakhilnya aku tak boleh bayangkan."

    Cikgu gila mana la agaknya minta sekeping kertas a4, suruh anak2 bawa ke sekolah....

    ReplyDelete
  19. Aaaiiiksss... dah cakap cikgu anak dia gila pulak. Mungkin anak dia ada penyakit gila. Tu mungkin berjangkit daripada emak bapanya yang ada penyakit gila. Ooopppsss... sokong pulak orang yang gila kuasa.

    Ini semua sebab cikgu gila tu suruh bawa sehelai kertas A4, kalau tak, tak la anon 2:05 tu jadi gila.

    Tak gitu? Jangan mare aaa.

    ReplyDelete