Thursday, January 18, 2018

DEMI RAKYAT KENAPA TIDAK JOIN SHJ PKR






Parti hanyalah simbol, wakil rakyat dipilih untuk berkhidmat kepada rakyat, bukan kepada parti atau pemimpin parti...

Jika rakyat mahu ubah dan tukar kerajaan sekarang ianya bukan mutlak sebab simbol parti atau pemimpin parti tetapi atas apa yang ditawarkan kepada rakyat...

Najib tawar pembangunan seiring dengan tambah hutang dan kos saraan hidup yang tinggi...
Rekod terburuk Najib - persepsi kleptokrat yang masih gagal di bersihkannya...

Tun tawar pembangunan disertai bayar dan kurangkan hutang, 0 gst, penurunan kos sara hidup..
Rekod terburuk Tun.. Faktor usia dikatakan tidak sesuai..


Sudah tentu jika rakyat bijak, pilihlah apa yang mereka tawarkan..
Bandingkan pengurusan Najib 10 tahun mengemudi negara dengan Tun yang menguruskan negara selama 22 tahun..

Yang "bercakap" adalah akhlak dan pencapaian mereka.

Sudah tentu PAS bukanlah pilihan..begitu panjang kalau mahu di detailkan di sini kenapa mereka hanya sekadar pilihan terakhir..

Bermula dengan berdolak dalik soal menamakan calon PM, Tidak berhasratpun menubuhkan kerajaan kecuali berharap pada teori nasib dan cukup kabur apa yang mereka mahu tawarkan secara lengkap dan tiada barisan kepimpinan yang meyakinkan untuk menguruskan negara.



42 comments:

  1. Harapkan pagar..pagar takleh harap..harapkn sokong..sokong bawa rebah..!!_bumi yg luas hamba tampar tk kena....tidoq dululah kd..mana tau esok ada jodoh........bicara soal politik takkn pernah habiss..⛺πŸŒŒπŸŒ‰πŸŒƒ

    ReplyDelete
  2. Bukan "pagar", Ted kentut Ooi
    Tapi "pegar"

    Tak payah bidalan kalau tak tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko merepek hapa nii..pegar/pagar asal boleh fhm sudah..buat hapa nk pening2 mikir..prOoTtπŸ’¨πŸ’¨... Opppsss..πŸ™Š

      Delete
    2. itulah, nampak salah tapi sebab degil keras kepala hati hitam, orang yang tegur kena maki.

      Delete
  3. pkr akan jd kenangan lepas ni. huhu

    ReplyDelete
  4. Najib adalah pemimpin UMNO.Semenjak kemerdekaan semua pemimpin UMNO MESTI diserang agar Rakyat menolakNya. Isu Klepotrasi hanyalah baru dan ianya bermula oleh Tun Mahathir sbg senjata menjatuhkan pemimpin UMNO.

    Isu Klepotrasi bermula dengan angka 42 Billion yg Jelas paling BESAR fitnah dikenakan ke atas Pemimpin UMNO.

    Isu ni cukup panas dan menjadi bualan hangat rakyat di setiap pelusuk kg.
    Pd masa itu boleh dikatakan kedai-kedai makan itulah topik paling hangat.

    Siapakah Penfitnah tersebut ?
    Tun Mahathir dan penyokong TEGAR nya.

    Fitnah tidak mampu melawan kebenaran.Hari ini UMNO semakin Kuat dan tiada lagi gangguan Klepotrasi.Rakyat terutama penyokong UMNO sudah diuji dgn Pilihanraya Kecil dan semuanya Menang. Kemenangan di Sarawak, PRU kecil terakhir di perak dan Selangor memberi signal yg rakyat masih kuat menyokong UMNO.

    Klepotrasi Gagal kerana Fitnah Kalau Kebenaran tentulah Najib sudah dijatuhkan.
    Isu 42 Billion sudah berakhir sebenarnya cuma ini adalah khayalan golongan penyokong tegar sahaja.

    ReplyDelete
  5. 1. RM 42b ialah jumlah hutang 1MDB yang terkumpul setakat laporan audit berakhir 2014.Diakui oleh kandasamy.Tang mana fitnahnya?
    2. Kleptokrasi adalah terma yang digunakan pertama sekali oleh DOJ keatas MO1. Rahman kata MO1 ialah Najib. Tang mana fitnahnya?

    3. Jumlah hutang 1mdb tidak dapat dipastikan selepas berakhir tahun 2014 kerana laporan audit tidak dihantar sehingga kini.Tang mana fitnahnya?

    4.1MDB membuat bayaran sebanyak 2 kali kepada ipic yang mana bayaran pertama didapati tidak dibayar kepada ipic tetapi telah dibayar kepada ipic palsu.Tiada tindakan dari pihak 1mdb untuk menuntut kembali duit yang salah bayar tersebut.Tang mana fitnahnya?

    5. Jejak duit sari SRC didapati masuk kedalam akaun Pm dan disahkan benar oleh AG dalam sidang medianya.Sehingga kini tidak dipastikan duit dipulangkan semula atau tidak.Juga tiada tindakan terhadap SRC malah MOF selaku pemilik SRC membayar gaji ceo nya walaupun dilaporkan hilang berbulan-bulan. Tang mana fitnahnya?

    Cukuplah makan dedak oit,mati tersedak nanti

    ReplyDelete
  6. IPIC dah abis bayar laa.... 1mdb bangunan banyak dah jalan kat Tun Razak Exchange la... 100 tkt bgn sedang buat tuuuu.... suma plann ok... apa lagi fitnah nihhh.. tan seng giaw pun cakap PM ta terlinat... kutty jer yg babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bongok mangkok berayon ni,mmg hutang ipic dh bayar guna wang gst tapi yg dipertikai bayaran kepada ipic tapi tak wujud pun syarikat tu!apa jadi kepada duit yg dibyr tu,ipic ke aabar nma syarikat tu

      Delete
    2. Kepada anon 13:00

      Saya ucakan Terima Kasih kerana anda adalah rakyat yg memahami undang2 Malaysia bkn Umdang2 Rimba.Sebagai rakyat kita patuh pada Audit .

      Pada 2014 sesiapa yg menulis seperti anda akan dipanggil pemakanan dedak dan seorang yg zalim krn duduk dibawah telunjuk Najib.

      Tun Mahathir tidak pernah menulis seperti anda... Tun Mahathir seorang kaki fitnah yg berterusan memanggil Najib sapu duit 42 Billion.

      Nak buktinya? baca blog dan pengikut2 tegarnya.Tiada Rasa berdosa ketika menulis.Yang ada hanyalah satu Jatuhkan Najib.

      Delete
    3. kepada sahabat2 KD isu 1MDB bkn lagi isu 2014 yg rakyat termakan fitnah.Zaman sekarang yg berkuasa adalah institusi rakyat. Bila PAC yg diwakili Pembangkang dan kerajaan buat siasatan maka berakhirlah fitnah timbulllah kebenaran.

      Anatara kesukaan geng Pembangkang selalu mengatakan Jh Low dipenjara.Boleh bgtahu saya dimana Jh Low dipenjarakan?

      Delete
    4. 4.55 & 4.58
      saudara dah baca ke laporan PAC tu?

      fitnah tak habis2. mcm tu je ke jadi cai, kalau fitnah tunjuk le bukti2 berikut:
      1. dokumen transaksi pindah duit dari akaun pak arab ke akaun MO1 (surat tu bukan dokumen rasmi bank yang menjalankan transaksi tersebut)
      2. Laporan PAC dikeluarkan dari OSA
      3. ambil tindakan ke atas pegawai2 1mdb yang membayar ke akaun palsu Aabar
      4. tunjukkan penyata audit 1mdb yang telah diaudit

      senang benar saudara2 ni dikencing oleh MO1..kesian..sejak 2 3 hari ni perkataan fitnah mmg tak lekang dari mulut hamba abdi MO1..dah dapat arahan ye

      EX umno JERAI

      Delete
    5. Laporan PAC 1MDB dibentangkan di parlimen. Di parlimen semua Adun ada utk bicarakan.
      Maaf la ya saudara takda apa2...saudara bukanya ahli parlimen ya ..kna sedar tu.Kalau ahli parlimen pembangkang pun tak banyak cakap jadi diam2 la ya.


      Saya cadangkan saudara bincang dgn salah seorang ahli parlimen agar bicarakan apa yg saudara faham isu 1MDB..kita tengok sama2 ada rakyat nak dengar tak...

      Delete
  7. Forex bah bayar ka blom...?

    ReplyDelete
  8. Lihat lah di sekeliling dengan teliti. Nampak sahaja kemiskinan yang lebih ketara berbanding dulu. Golongan muda tidak dapat membeli apa apa harta sekarang , malahan mencari kerja pun susah, buruh asing mengisi semua jawatan. Keaddan memerlukan penukaran orang yang berkuasa, tapi ramai yang masih menyokong lanun lanun yang bermulut manis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iNak lihat sekeliling??? Nak ketawa pun ada..
      Belajar lah cara Najib mengurus. Gunakan institusi negara dan Dunia yg diktiraf utk menilai ekonomi dan pekerjaan.

      Ekonomi dinilai bknnya dgn melihat anda dan keluarga.Kalau anda MALAS tentulah duduk rumah sahaja.
      Di Kg saya yg jual nasi lemak pakai estima percaya tak?
      Yang jual Goreng pisang bertukar kereta setiap 5 tahun..percaya tak?

      Isunya kawan2 anda Malas kerana itulah pendatang asing hidup mewah.
      Tun Mahathir mengatakan Melayu malas kerana beliau marahkan anda dan penyokong2nya..itu lah sebab.Bg Kami yg bekerja dan berusaha tentulah berbangga krn kami bkn spt Tun M katakan.

      Delete
    2. Betul...najib mengurus dengan menyamun hak rakyat

      saya sokong najib supaya terus menyamun....tul tak???

      Delete
    3. Sokong...madey mengurus dgn menjadi "Bapak Penyamun" (gelaran yg abg mat Saburit beri) lepas Samun..bailout..Samun lg..bailout lg..prkara yg sama2 brlaku berulang2 kali hingga Kempis Petronas disedutnya semata mata utk kembongkn kroni dn familinya.

      Jom sokong madey spaya adegan Samun bailout..Samun bailout ini akn dpt dilakukn dgn lebih jaya lg. Pastu ramai2 kita tundok mengakur hadam kenyataannya konon "tak tahu" tentang kerugian (kelesapan) tersebut tanpa mahu mempertikaiknnya.

      Rasa2nya time tu ISA dh dikembalikn tak? Mestilh..sebab menatang ISA nilah yg menjadi senjatanya menutop kebejatannya menyamun dn bersifat zalim.

      Delete
    4. sahabat 5:07

      Najib menyamun? Fitnah 42 billion melekat dikalangan penyokong Tun Mahathir .Sukar menerima kebenaran.

      Malaysia adalah negara berdaulat ada undang2nya. Anda bukan duduk dihutan.

      Delete
    5. 5.07
      kalau pergi buat laporan polis tentang 1mdb, kena tahan bawah sosma, undang2 negara mana yang guna pakai tu ye saudara? undang2 MO1 ye. Kalau laporan dah dibuat, tak sampai ke mahkamah lagi, AG cakap tak de salah, undang2 negara mana tu saudara? undang2 MO1 ke.

      6.34
      berapa billion tun m curi? masuk akaun mana? nak tahu ni. nak tulis budak2 pun boleh tulis tuan..

      Delete
    6. Sahabat 9:45.

      Untuk pengetahuan tiada tangkapan SOSMA ke atas Tun Mahathir dan pengikut tegarnya yg menfitnah Najib sapu rm 42 billion.

      Delete
  9. Bila berkuasa ada kuasa....yg tidak berkuasa pergi mampuslah.....ada kuasa ....ada kekayaan....jadi gila dunia... akhirat lambat lagi....lebai pas pun guna agama untuk dunia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebai PAS pun sokong Najib....apa lu jelesssss.... kahkahkah...

      Delete
    2. Madey pn sokong Evengelis DAP..lg lu mau jelesssss.. kahkihkuh...

      Delete
    3. Madey pun sokong Bekas Banduan kes Liwat jd PM..pun lu mau jelessss kaaaa..kekeke..

      Delete
    4. Aku sokong Najib dan Rosmah....aku mmg pendedaks sbb sedang berkuasa....apa lu jelesssss....Tun M dh tiada kuasa.... pergi mampus sama Tun....kahkahkah

      Delete
  10. Weeeeiiiiiiii..... dah lebih 2 minggu weiiiii..... esok genap 3 minggu dahhhh.... mau lari kaaaaa..... KATA MAU UMUM JUMLAH AHLI PPBM DALAM TEMPOH 2 MINGGU....... puiiiii......

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, ye ke suharli. tak ingat la....hahahaha melayu mudah lupa

      Delete
    2. Pergi mampuslah dgn PBBM.....
      Hidup suharli....
      Hidup Najib....
      Hidup rosmahhhhh....
      Hidup Jo low....
      Hidup 1mdb.....
      Cash is king....
      Bila ada kuasa......kita mcm raja...

      Delete
  11. Suharli anggap sahajalah BERSATU gagal dalam banyak perkara termasuk ratusan dan tidak mustahil ribuan aduan kepada ROS.

    Bahagian² BERSATU tidak sempurna, cawangan sepi tanpa ahli, sudah tentu jumlah ahli malu BERSATU nak umumkan.

    Malah banyak lagi label dan kunca lana yang ada pada BERSATU..

    Tapi apakah semua itu boleh membantu najib, umno dan pecacai dari kurang gerun dan kurang meroyan.

    Ingatlah pakatan pembangkang bukan lagi BERSATU tapi PAKATAN HARAPAN..

    Sangatlah logik suharli dan sewaktunya goyah menunggu masa untuk pupus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksud pakatan harapanpun sebenarnya meloyakan. sampai bila2 hanya perlu mengharap. berharap, tak boleh harap dan tertiarap. pakat-pakat mengharap belaka tapi bila pemimpin tak boleh harap, apa lagi yang tinggal untuk diharap?

      Delete
    2. Politik jgn dibaca di blog ni sahaja.. Kalau baca dah tentulah PAKATAN menang.

      Nak tahu kekuatan UMNO lihatlah Pilihanraya kecil .Tengok balik persidangan UMNO. baca reaksi Najib. Pru 14 tak sengit sangat terutama bila PAS keluar pakatan.

      Delete
    3. Cuba buat tulisan yang lebih baik untuk menutup kamu punya ketakutan dan meroyan.

      Cuba ye..

      Delete
    4. Sedarlah KD tahun 2014 tak sama dgn 2018. UMNO semakin kukuh. Yang saling berpecah PAKATAN.

      Belum PRU lagi Allah sudah pecah belahkan pembangkang.

      Delete
    5. KD skrg dah jadi mcm che det.... buat Reverse Psycology.... hahabahaha.... pakatan harapan pu dah nak melingkup dah.... PAN gayut kat DAP.... PPBM kena tolak kedepan ngan DAP.... PKR ... ngaga kat bawah....πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„

      Delete
  12. Epf to the rescue.....Again.
    https://www.google.co.in/amp/www.telegraph.co.uk/business/2018/01/18/malaysian-fund-buys-major-stake-battersea-power-station-uks/amp.

    Rompakan di KWSP��...spt biasa, Tiada kes��
    The cost nightmare of the project is spelt out in the figures. The original Sime Derby/ Setia consortium hadu bought the development in 2012 for what was already considered an eye-watering £400 million, after it had sat for decades as a crumbling white elephant project on the South Bank.

    Compare that to the original price. It was bought from the Central Electricity Generating board in 1987 for just £1.5 million, meaning that the present purchase by Malaysia’s public pension funds is a thousand times greater.

    Woi CacaiumnoBnPas, Duit Kwsp, pnb bukan hak mak bapak parti komunisklepto Umno, ataupun tin milo pas.

    Numbers dont lie,

    tak faham bgtau , aku nak translate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg tak faham la 10.38. Cmne nk faham, dgn bahasa salakkan haiwan jenis bulldog cmni.

      Delete
    2. Duit KWSP zaman mahathir lagi nyata buat Bail Out kesalahan madey sendiri. Bank Bumiputra apa citer?

      Delete
    3. Zaman dulu baham duit KWSP....
      Zaman sekarang duit KWSP berlambak2..
      Tak perlu lagi jual tanah negara pada tongsan...
      Aku bodohhhhhj....
      Aku gilaaaa wanggggg....
      Aku gila kuasa.....
      Aku ahli syurga Pak lebai...

      Delete
    4. 10.38 ni sah2 kaki temberang pemakan dedak harami.

      Fitnah dn pembangang tidak dpt dipisahkn.

      Cai boDOE 10.38.
      Harga tahun 1980an nk dibuat perbandingan harga di thn 2012 ??

      ape punya desperate la nk mmfitnah, hingga terpamer keboDOEhn tahap kronik.

      Zaman tu secawan the tarik berapa harganya cai??
      Sekarang berapa?

      Nk fitnah pn agak2 la logiknya cai dedak.
      Tu pasal le org tua 93thn pn mnjadi pilihan. Sbb tinggal yg boDOE je dlm PH ni. Cai oh cai, apsal yg boDOE2 je mampu ko pamerkn?

      Ye dak?

      Delete
  13. Assalamualaikum KD

    Tahun 2014 ketika isu 1mdb hebat antara yg korang asyik ketawakan apa yg Najib telah lakukan utk Negara.

    La ni dah 2018 ..lawak la kau KD.Masih terasa duduk 2014.Baca la semua media jgn asyik berkampung di media pembangkang..Malu la nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bangga dgn 1mdb.,.
      Negara malaysia kayaaaaa.....
      Aku nk dedakkkssss....
      Aku kebuluran dedaksss......
      BN menang majoriti.... HAHAHA

      Delete