Wednesday, January 24, 2018

JUTAAN RAKYAT DAHULUI NAJIB



Pengakuan najib 1mdb gagal dan lemah menunjukan najib dan seluruh kepimpinan umno angkuh dan bongkak ketika jutaan rakyat sudah memberitahunya 3 tahun yang lalu..

Malah sudah begitu ramai yang "terkorban" semata mata najib dan kepimpinan umno mahu menegak benang yang basah.


Apakah najib masih tidak mahu mengaku tentang kegagalan gst dan penarikan balik subsidi petrol antara punca utama peningkatan kos sara hidup.

Bagaimana dengan isu felda, fgv, penjualan asset negara kepada China dan banyak lagi. 

Termasuk pembohongan fakta sebenar 2.6B yang masuk dalam akaun peribadi.

Semua pengakuan itu boleh dimaafkan dan dilupakan  rakyat dengan SYARAT berundur sekarang dan bersedia mempertahankan diri melalui undang².

79 comments:

  1. Lagi hampir dg PRU 14.....meroyan nya menjadi lebih sakan, lebih parah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini, Awal mula saya ikut pesugihan, Karena usaha saya bangkrut dan saya di lilit hutang hingga 900jt membuat saya nekat melakukan pesugihan, hingga suatu waktu saya diberitahukan teman saya yang pernah mengikuti penarikan uang ghaib dengan AKI SOLEH JAFFAR menceritakan sosok AKI SOLEH JAFFAR, saya sudah mantap hati karena kesaksian teman saya, singkat cerita saya mengikuti saran dari pak.aki saya harus memilih penarikan dana ghaib 1 hari cair dengan tumbal hewan dan alhamdulillah keesokan harinya saya di telepon oleh pak aki bahwa ritualnya berhasil dana yang saya minta 3Milyar benar-benar masuk di rekening saya, sampai saat ini saya masih mimpi uang sebanyak itu bukan hanya melunaskan hutang ratusan juta bahkan mampu membangun ekonomi saya yang sebelumnya bangkrut, kini saya mempunyai usaha di jakarta dan surabaya yang lumayan besar, saya sangat bersykur kepada allah dan berterimakasih kepada pak. AKI SOLEH JAFFAR berkat beliau kini saya bangkit lagi dari keterpurukan. Jika ada teman-teman yang sedang mengalami kesulitan masalah ekonomi saya sarankan untuk menghubungi ki sholeh jaffar di nomor ini HUBUNGI WHATSAPP 0853-7778-3331 agar di berikan arahan Atau  KLIK DI SINI

      Delete
  2. Kelemahan tadbir urus katanya.....

    ReplyDelete
  3. Sel2 otak baru nak berhubung kot?

    ReplyDelete
  4. Kata2 tu terbit dari mulut kumbahan kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia.....

    ReplyDelete
  5. Macai harami, habuan harami korang dah cukup ker? Nak tutup kedai dah nie...

    ReplyDelete
  6. Macam mana korang kat akhirat nanti? Korang nak minta maaf, nak hulur tangan, tapi tangan dah lebur, tinggal debu? Kami kesian gak, tiap kali korang hulur je jadi debu....

    ReplyDelete
  7. Merangkak2 korang sekor2 kat akhirat dibakar api menjulang julang tingginya....

    ReplyDelete
  8. Mungkin kepala bapak penyamun dapat hidayah kat mekah kot?

    ReplyDelete
  9. Macai harami, sumpah palsu korang tu macam mana?

    ReplyDelete
  10. Agak2 ko boleh tutup buku camtu je? Dah bagitau, kena sebutkan satu persatu setiap kesalahan yg telah ko tabur, apa ko ingat boleh minta maaf secara pukal? Pukul rata? Lump cam tu jer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun lagi banyak tutup buku...dan pemimpin pakatan sibuk buat2 lupa buku yang dia buka dan baca..... kelakor lah korang neh.

      Delete
    2. "pemimpin pakatan sibuk buat2 lupa buku yang dia buka dan baca"

      Alhamdulillah....zaman Tun, rakyat hidup, aman tenteram dan bahagia.

      Delete
  11. Separuh mati para pendusta upahan Najib seperti Virgo (anon) dan Mr J memutarbelit lidah2 mereka bertahun lamanya dengan mengatakan 1MDB segala-galanya bagus, tiba-tiba Najib akui pulak 1MDB gagal. Camna ni?

    Tapi macai2 pendusta ini tidak akan merasa malu pun sebab hati mereka telah hampir tertutup kepada cahaya kebenaran, dan urat malu mereka juga sudah lama terputus. Tanpa segan silu mereka akan membelit mahupun beralasan lagi untuk menutup penipuan mereka yang sudah teramat berbelit itu. Masakan bangkai gajah boleh disorok di bawah nyiru?

    Hakikatnya sejak dari awal lagi pun mereka hanya menipu diri mereka sendiri, hanya sahaja mereka yang tidak sedar dan menyangka mereka menipu orang lain. Kini penipuan mereka diakui sendiri oleh sang penabur dedak. Checkmate untuk segala pembohongan mereka selama ini.

    Itulah nasib menjadi macai berbayar yang kerjanya hanya berdusta. Hanya kerana dedak, maruah dan iman dibuang ke longkang.

    Pada hari kesemua para pendusta ini daripada Najib sampailah kepada pembelanya yang paling bawah tarafnya (termasuk para macai murahan yang dibayar beberapa ribu sebulan selain sebuah A9 dan power bank pelesu) dibalasi apa yang selayaknya bagi mereka, keseluruhan umat manusia akan berkata; 'sesungguhnya Allah tidak menganiayai mereka sedikitpun melainkan merekalah yang telah menganiayai diri mereka sendiri'.

    Oh ya, ucapan untuk Virgo pula tukarlah kalimah jamak (plural) kepada kalimah tunggal (singular) disebabkan dengan izin dan kehendak Allah, ia yang akan mendahului yang lain.

    Ia pasti berlaku. Tak lama dah, in shaa Allah.

    Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

    ReplyDelete
  12. 3 TAHIN NAN LALU DI ULANG CERITA
    1MDB DI TRX DAH BANYAK BGN NAIKNYAEE
    100 TINGKAT DAH MENJULANG TINGGINYA
    HUTANG 1MDB PUN DAH LANGSAI SEPENUHNYA

    FOREX 32 BILLION HANGUS RENTA RENTUNG
    SAMPAI LA NI BILA UNTUNG BRUA SENYUM SEMUA
    BILA RUGI DAH TAU RAKYAT JADI MANGSA
    SAMPAI LA NI BUAT BANGANG BUAT BUAT LUPA..

    INI LAH PERANGAI PEMIMPIN UTARA
    HARAMJADAH PRINSIP DIGADAI DEPA
    AKIDAH & IMAN PUN DI LACURKANYA
    SLOGAN HARAMJADAH JADI TOPENG SAJA
    KLU NAK SELAMAT PM MESTI DRI SELATAN PULA
    BUKTI & FAKTA 2 PM SELATAN TERBILANG ADANYA



    BERAMBOSSSSSSSS.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala but** ko..

      Tu Najib banga** dah ngaku 1MDB gagal...GAGAL!!! Bod**..

      Dia ingat ngaku mcm tu..kira abis...kepala but** dia..
      Naik mahkamah la..banga**!!!

      Delete
    2. Lapses of gorvanance - bukan membawa maksud kerajaan yang gagal.... jangan memalukan diri sendiri..... lepas ni blog ni tak berani lagi cakap pasal lapses of gorvanance..... sebab sudah bagk bola tanggung.... bola bodoh macam boe doe

      Delete
    3. Suharli...
      Aku sokong IMDB...
      1MDB membawa kekayaan kpd rakyat Malaysia....
      1MDB byk hantar org pi Mekah...
      1MDB byk buat bangunan tinggi cth KLCC dan Putrajaya....
      1mdb buat Borneo hiway...
      1mdb kukuhkan nilai ringgit...
      Pembangkang mulut jahat kata 1MDB corrupted...
      Org Melayu kampung kata 2MDB bagus..
      Itu yg penting supaya UMNO menang lagi....
      Pembangkang hanya menang sorak...

      Delete
    4. DOSA SERTA AIB BESAR HINGGA RAMAI JADI MANGSA PENGANIAYAAN SAMPAI ADA YG DIBUNUH UNTUK TUTUP MULUT BOLEH DILEPASKAN BEGITU SAJAKAH.....???

      Seantero dunia semua sedia maklum tentang penyelewengan yang telah dilakukan oleh orang yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga 1MDB.

      Ketika skandal ini mula meletus di dalam tahun 2014, tidak ada siapa yang menyangka bahawa Najib tergamak membiarkan 1MDB menyeleweng dari objektif asas pertubuhannya. Ramai seperti tidak percaya bahawa berbilyon-bilyon ringgit telah disalurkan ke dalam akaun syarikat Jho Low bernama Good Star ketika itu.
      Pada mulanya Najib Razak memuji-muji 1MDB. Tetapi tidak mampu untuk menipu lebih lama, dia akhirnya mengaku bahawa model perniagaan 1MDB sebenarnya umpama angan angan Mat Jenin sebab itu 1MDB gagal.

      Semua ini diburukkan lagi apabila siasatan oleh pihak berkuasa mendapati Najib menerima sekurang-kurangnya RM2.6 billion di dalam akaun peribadinya. Tidak pernah dalam sejarah dunia seorang pemimpin dengan selamba menerima wang sebanyak itu secara peribadi.

      Dengan muka tidak malu, Najib pada mulanya tidak mengaku menerima duit berbilyon itu. Kemudian apabila bukti terpampang di peringkat umum, dia menukar cerita mengatakan itu hanya derma dari Arab dogol.
      Tidak pula dia memberitahu kita bagaimana dia membelanjakan wang itu. Tidak juga dia memanggil pihak audit untuk memberi keyakinan kepada kita bahawa dia tidak menggunakan waima satu sen pun dari duit tersebut untuk kegunaan peribadi.

      Yang nyata cerita derma itu semua rekaan Najib untuk beril alasan dia mencuri duit 1mdb. Oleh kerana penyaluran wang haram itu dilakukan melalui bank-bank luar negara, maka pihak berkuasa luar negara telah menyiasat penyelewengan ini di bawah akta penggubahan wang haram.

      Siasatan demi siasatan dilakukan dan hasilnya oleh Jabatan2 Peguam Negara di Amerika, Switzerland & Singapura telah mengemukakan bukti kegiatan 'money laundering' oleh 1mdb dan pehawai2nya di mahkamah.

      Bersambung.......

      Delete
    5. Hanya siasatan di Malaysia sahaja diberhentikan. Ini kerana mereka yang menggepalainya terdiri dari penyokong tegar Najib Razak. Mereka tidak berkecuali dan tidak amanah di dalam melakukan kerja mereka. Naman Peguam Negara Malaysia boleh berkata tiada kes dan Najib tidak perlu dihadapkan di mahkamah di sini.

      Kita diketawakan oleh dunia kerana menyimpan pemimpin-pemimpin yang tiada maruah dan tidak amanah. Apabila seseorang mengkritik secara lantang, dia ditangkap polis. Apabila ingin bertanya tentang 1MDB dihalang oleh Spooker Sialan, Pendekar Bujang Bapok yang kini boleh dikategorikan sebagai salah satu keldai utama Najib, selain Raja Ronggeng, Pak Pandir Ali.
      Namun begitu, kebenaran tidak mungkin dapat dilindung. Bangkai gajah tidak mungkin dapat ditutup dengan berkaraoke sha la la la. Pemerintah yang munafik tidak mungkin dapat hidup bahagia selamanya.

      Di dalam sidang akhbar Julai lepas, pasukan penyiasat ini berjanji ingin memulangkan semula wang tersebut ke rakyat Malaysia dan mendedahkan dan menangkap dalang-dalang yang terlibat.

      jumlah aset, barang kemas, perhiasan bernilai US$3,983,000,000 atau US$3.983 bilyon disita oleh negara Amerika Syarikat kerana menggunakan wang haram dari 1MDB. Aset-aset ini tidak boleh digunakan oleh kroni-kroni Najib & Rosmah lagi dan segala pendapatan yang dijana oleh aset-aset ini dirampas.

      Yang dapat habuan & berjoli katak hanyalah sekumpulan kecil kroni-kroni dan ahli keluarga Najib & Rosmah.

      Rakyat diketepikan, pencuri diutamakan......!!

      Tambahan:
      In total, 1MDB officials allegedly laundered more than US$4.5 billion (S$6.1 billion) in funds through a complex web of opaque transactions and fraudulent shell companies with bank accounts in countries ranging from Switzerland and Singapore to Luxembourg and the United States. This is kleptocracy at its worst.

      Delete
    6. Jika 1mdb itu menjalankan urusniaga halal kenapa Bank Negara Malaysia di bawah pentabiran Gabenor Bank Terbaik Sedunia, TS Zeti Aziz juga telah menghukum denda ratusan juta terhadap salah laku 1mdb itu........??

      Dan....amat malang sekali, TS Zeti telah dianiayakan dgn pelbagai ancaman dan akhirnya direhatkan dgn gabenor baru ikut selera & kemahuan Rosmah Najib. Tak lama selepas itu, Bank Negara yg berwajah baru ini kononnya telah bayar RM2 bilyon untuk sebidang tanah kerajaan, satu amalan di luar peraturan Bank Pusat, dimana-mana jua pun seantero dunia.

      Bayar kpd siapa ekkk.....??

      Delete
  13. Sebab tu aku kata Najib ni memang bodoh.Berbohong sejak dulu (semenjak jadi PM) sehingga sekarang.Aku bermohon dan berharap kepada seluruh rakyat Malaysia sama2lah kita celik dan sedar dari ditipu oleh pemimpin yang tidak jujur dan jauh sekali daripada cerdek seperti ini...marilah sama2 kita humban pemimpin yang telah mencuri hak rakyat ini bersama kuncu2nya kedalam longkang pada PRU14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pahamkan dan hadamkan dulu apa maksud 'lapses of gorvanance', baru tulis panjang2. kau tak faham tapi konon cerdik, sebab tu tulis merapu. blogger kd ni macam biasa la, mana mau mengaku dia tersilap tafsir. sorang lagi tukang komen yang nama dia ada doe kat hujung, berlagak alim ilmu agama tapi kelaut bila beri pendapat. aku percaya tak ramai pengundi yang dalam kepalanya ada batu besar macam korang, jadi pru14 nanti bn dijangka menang lebih baik daripada pru13 yang lalu.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Oh begitu ye pepepsi-cola kamu tuu...??

      Ini pengalaman saya sendiri turun ke padang & juga turut sama menghadhiri ceramah2 P Harapan.
      Rakyat jelata, terutama majoriti pengundi2 dah tak makan umpanan-pancingan lakonan sandiwara Najib, tau........!!

      Dosa serta Aib dek 1mdb puaka akibat salah laku Najib, Rosmah, Reza Aziz, Jho Low hingga ramai teraniaya masuk jel, kena pecat, kena transfer, sampai ada yg dibunuh kejam untuk ditutup mulut adalah terlalu besar, boleh senang2 dilupakan begitu sajakah..................?????

      Tak patut..tak patut..tak patut....!!

      Delete
    4. 5.14
      siapa kepala paling besar dalam 1mdb sampaikan semua transaksi perlu dapat kebenaran beliau? A. MO1 B. Menteri Kewangan C. Perdana Menteri D. Najib tun Razak. Yang pelik pasal 1mdb ni, duit salah bayar kepada syarikat palsu pun 1 tindakan pun tak diambil sama ada kepada pemunya akaun palsu dan juga kepada pegawai2 1mdb yang terlibat. bila dapat bayar, beria2 hamba abdi umngok memwar2kan bahawa hutang telah dibayar. Tp puak2 umngok ni buat2 lupa, buat2 tak ingat, buat2 tak tahu kenapa IPIC minta bayar lagi. USD3.5b telah diseleweng tuan. nak biar saja2 ke? ke nak tunggu lagi 30 tahun baru nak buat RCI? Lapses of governance @ nak sembunyikan sesuatu?

      EX umno JERAI

      Delete
    5. Sdra Seperjuangan Ex UMNO Jerai....

      Assalamualaikum....

      Selamat berkenalan dan sama2 kita berjuang sampai Najib/Rosmah serta gerombolannya ditendang keluar dari Pusat Pentadbiran Putrajaya (yg dibina oleh Negarawan kita Ayahanda Tun Mahathir).

      Salam Perjuangan.....!!

      Delete
  14. PENGAKUAN APA YG PM DAH KATA
    LAPURAN YG ADE DIPUTAR BELIT SEMUA
    1 MDB TAK ADA YANG LUAR BIASA
    ADAT NIAGA ADE UNYUNG RUGINYA

    TONY PUA SAMPAI LA NI TAK ADE TELO NYE
    ARUL AJAK DEBAT 1MDB TAK DISAHUTNYA
    BILA NAK DEBAT MACAM2 SYARAT DIPINTA
    TAN SENG GIAW PUN DAH KATA PM TAK APA2

    ADE KUTTY MINTAK TAN SENG GIAW DICABAR..?
    HAMPEHHHH......!!




    BERAMBOSSSSSSSS

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Suharli. 3 perkataan saja dari saya sbg komen balas. Ikhlas ni tau.

      Kah kah kah...

      Delete
  17. Korang tu yg tak pernah nak jumpa hidayah.... tak boleh nak faham maksud "lapse of gorvanance"..... bila masa plak najib ngaku 1MDB adalah kegagalan kerajaan.... atau kerajaan gagal.
    Kepala hotak korang ni pemalas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu yg bahlol!kalau untung takkn 1mbabi jual aset byr hutang! Duit gst pun diguna byr hutang!

      Delete
    2. Suharli, seseorang yang mempertahankan bodohnya dipanggil bodoh sombong. Disangka bodohnya berkurangan tetapi ropanya bertambah.

      Jadilah macam najib, mengaku gagal.

      Delete
    3. Rileks bro.....suharli ni manusia terbangang di asia!
      LEMBU PUN KALAH BEB!!!

      Delete
    4. Wahai Suhari-hari Main Terop....

      Najib akhirnya mengakui syarikat pelaburan yang ditubuhkannya itu adalah suatu kegagalan. Tapi...adakah pengakuan Najib itu jujur atau hanya satu lagi episod bohong sandiwara Najib untuk PRU 14 tak lama lagi.....??

      Kalau Najib jujur & ikhlas, dia wajib keluarkan laporan audit 1mdb yg di OSA & diRosmah-Mansuhkan atau diSOSMAHkan, kenapa dirahsiakan...tak gitu......??

      Delete
  18. Diambang kehancuran Di bawah pentadbiran sekumpulan lanun yg Tamak utk mengisi Tabung masing masing.Lihat Korea selatan Dan China menjadi begitu maju dengan sistem pentadbiran yg baik Dan benar.Sini hanya pandai pinjam Dan jual sahaja.Keperitan semakin petit jika lanun terus memimpin

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik la kerajaan sekarang dipimpin oleh najib razak. kalaulah mahathir yang jadi pm dan kau menulis begini, mungkin ini hari terakhir famili kau jumpa kau..

      Delete
    2. 5.34
      Siapa? kasi le contoh? kalau zaman MO1 betul le jugak. ada kena bom, ada kena simen. tu baru fakta. setakat cakap mcm tu faktaik je. namakan org yang telah hilang zaman mahathir dulu..

      Delete
  19. Kalau dah makan dedak payah nak pulih.. gisn nya seperti dadah juga.. kesian tengok macai macai nak pertahankan statement daripada bos 1MDB sendiri ngaku 1MDB gagal sepenuhnya..

    ReplyDelete
  20. Puak2 celaka yg pertahankan kebodohan najib.
    Apa pasal lu tak reti bahasa? Langsung takde otak boleh pikir ke? Pasal apa la lu semua bodoh sangat,lembab,dungu dan bangang?
    Pasal.....lu semua HATI sudah atau mmg buta!!!
    Tak malu dgn anak2 ke sbb lu dungu? Tapi dgn family berlagak pandai.....kah kah kah!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku kekal tak percaya dengan fitnah kau dan seangkatan dengan kau. keluarkanlah perkataan2 buruk dan hodoh sekalipun, fitnah tetap fitnah. bukan susahpun untuk mencari fakta apa maksud 'lapses of governance', tapi kau malas dan lebihkan kepada hati busuk dan otak kusut. bila masa pulak governance sama maksud dengan government? bukak la kamus beb, jangan kekal bebal yang menyusahkan orang.

      Delete
  21. Astagfirullahalazim.... pagi pagi lagi dah maki hamun orang. Macamana la rezeki tu nak masuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti dia tanggunglah sumpah maki hamun dia ni nanti. dia yang maki orang maka dia la yang akan dipertanggungjawabkan.

      Delete
  22. Nah..... korang baca ni..... kalau tak nak kena kata sebagai bodoh macam so "boe doe"....
    Bergegar bodohkan orang kalau pandai baca aja ni....

    http://riziqin.blogspot.my/2018/01/fmt-tak-sengaja-letak-tajuk-atau-memang.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahlol, itu bloger pun dpt dedaq najib, mestilah dia tulis yg baik2 pasal najib! Yg ko bahlol sgt percaya sapa suruh!

      Delete
    2. Aku ni spesis suharli....
      Hidup mati aku sokong Najib selagi dia berkuasa...
      Aku akan tulis apa2pun utk sokong Najib...
      Aku peduli apa org nk kata...
      Jika UMNO kalah mesti aku cabut jgk....
      Hehehe.....

      Delete
    3. Yerlah...kalaupun dia tulis nak ampu atau kena bayar takkanlah hang tak boleh faham maksud lapses of governance.... terang2 bukan maksudnya kerajaan gagal atau 1mdb gagal.... kalah gagal dah lama kena bailout maxam semua projek2 Tun yang hang cintai atau tutup terus.... amacam ada berani nak buat perbandingan?

      Delete
    4. Aku sokong suharli...
      Semua projek Tun gagal.....
      Semua projek najib untung....
      Aku akan britau org Melayu kampung yang Najib cerdik.....Tun bodoh..,.
      Najib ada ijazah Nottingham...
      Tun ada ijazah beli di UM Singapore...

      Delete
    5. Suharli belajar setakat mana???
      Aku nampak terlalu bodoh penerangan dan huraian suharli terhadap 1mdb.....silap betul Najib ada pencacai mcm suharli.... hehehe

      Delete
    6. 1mbd tu pun bail out cara penyamun...beli tanah gomen murah giler...jual mahal...beli 60 skp jual main ribu2 skp....tu pun tak boleh baca ke...lagi teruk aset tu hilang...kalau zaman tun bailout pun...company masih wujud..pekerja tak hilang pejerjaan dan tiada aset yg tergadai cuma bertukar pemilik...
      Sibuk sangat tanya lapses of governance....yg penting siapa kepala yang buat 1mdb lapses of governance...siapa yabg berkuasa penuh meluluskan projek kewangan 1mdb...bukan ke najib...maknanya najib la yg salah...

      Delete
    7. Aku cadangkan supaya gelaran Tun ditarik balik drp mahakutty disebabkan kebodohan dan kegagalannya selama 22 tahun menjadi piem......gelaran Tun sepatutnya diberikan hanya kpd Najib disebabkan kejayaan beliau yg terulung di dunia dgn menubuhkan 1MDB....aku sokong Suharli...aku rasa suharli pun graduated drp Nottingham University sekelas dgn Najib kott
      ...

      Delete
    8. Nak tarik gelaran 'Tun'....??

      Kami tak kisah & tak rasa pelik kalau2 ada rekomendasi dari Najib kpd YDP berbuat demikian kerana Najib pernah membangsatkan dgn menarik balik jemputan rasmi Tun M sebelum ini ketika majlis pertabalan YDP sekarang ini tahun sudah.

      Akan tetapi....Najib & kamu kena ingat, Najib bakal buat sejarah sekali lagi bila dia akan jadi satu2nya PM tanpa gelaran 'Tun' dan juga bakal meringkok dan menghabiskan usia tuanya di penjara.. bak kata orang Spura, "sampai tua lah lu'......!!

      Delete
    9. stuju ngan saudara Othman Ahamd...sy akan berjuang habisan2 utk pilihanraya kali ini, tp mohon sekiranya UMngok di tumbangkn jgn seorang pun pembesar2 mereka dibiarkn, mohon semua disiasat termasuk ahli keluarga mereka sekali cth Tun Razak legacy sume, nazri, zahid, pokoknya sume lah...supaya penat lelah kami unutk membebaskn malaysia ini terasa berbaloi

      Delete
  23. Komen khusus ke atas komen bertubi-tubi sdr SUHARLI MASROP dengan kalimahnya 'boe doe'.

    Sungguh kelakar melihat sifat kebudak-budakan Suharli ini. Apabila saya menjawab di bawahnya (rujuk komennya yang dipadamkan di 8:31 di atas), ia sampai sanggup delete komen tu dan komen semula dengan komen yg sama sebijik di 9:05 pm.

    Awal pagi tadi saya dah perasan perkara ni dan saya biarkan saja sebab tak rugi apa-apa pun, walaupun seingat saya, Suharli inilah yang asalnya selalu membalas komen saya dan kemudian barulah saya mula membalas komennya semula. Kenapa ia lari pula? Malu kepada kebenaran?

    Kemudian selepas beberapa ketika saya online semula, saya menjadi gelihati dengan sikap kebudak-budakan yang ditunjukkannya.

    Dalam pada ia lari dari komen balas saya hanya untuk muncul dengan komen yang sama sebijik di tempat baru supaya tidak terlihat saya telah membalas komennya dengan 'kah kah kah' (hanya 9 huruf sahaja dan is sentap, benar-benar macam budak-budak baru mumayyiz), ia sanggup pula menggunakan kaedah memperolok-olokkan saya dengan kalimah 'boe doe'nya itu yang diulang-ulang, yang jelas menunjukkan ia ditujukan kepada saya (ini kaedah Virgo dan Kejora, memperolok-olokkan), tapi bukan secara berdepan. Adoi baling batu di sebalik pokok rupanya.

    Tak cukup dengan kebudak-budakan sampai begitu sekali, dia mahu pula komen tentang 'hidayah'. Betullah ia sudah bingung kerana menyangka dirinya telah memperolehi 'hidayah' untuk kekal menyokong Najib.

    Aduuuuh, kasihan betul si bingung ini, ia percaya kepada 'ilhamnya' itu adalah hidayah dari Allah walaupun ia amat bertentangan dengan fakta dan nas.

    Ada pula kewujudan orang-orang yang disesatkan oleh syaitan sedang mereka menyangka mereka memperolehi hidayah memang ada disebut di dalam AlQuran.

    إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ اللَّهِ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُم مُّهْتَدُونَ

    "Sesungguhnya mereka mengambil syaitan menjadi wali-wali mereka selain Allah sedang mereka menyangka mereka mendapat hidayah"(Al-A'raaf :30).

    وَإِنَّهُمْ لَيَصُدُّونَهُمْ عَنِ السَّبِيلِ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُم مُّهْتَدُون

    "Dan adalah mereka itu telah disesatkan oleh syaitan daripada jalan (yang benar) sedang mereka menyangka mereka mendapat hidayah" (A-Zukhruf : 37).

    Hanya 'kebenaran yang nyata' sahaja yang dapat mengubah seorang bingung seperti SUHARLI yang masih tidak dapat melihat 'hidayahnya' itu sebenarnya adalah daripada syaiton.

    Bingung tegar dia ni.

    Mudah2an ia akan melihat, in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  24. MENJAWAB SECARA ILMIAH DAN BERFAKTA LINK SUHARLI


    Riziqin :-

    Di Singapore pun ada strategik bisnes model macam 1MDB iaitu Temasek Holding since 1974. CEO dia bini PM Singapore. Siap ada rugi lagi. Bezanya sana takder rakyat macam beruk yeyeh...kkkkkkkkk

    Jwpn:-

    Betul tu di Singapura memang Temasek rugi. Bagaimana kita tahu ia rugi? Sebab ia menghantar laporan auditnya yang sahih dan kerugian jelas kelihatan di situ.

    1MDB pula sudah bertahun tidak hantar audit dn audit awamnya pula diOSAkan. Tapi hutangnya besar innalillah. Rugi atau curi yang cuba ditutup? Janganlah menipu diri sendiri.



    Riziqin:-

    Najib akui kegagalan 1MDB dan kesilapan kerajaan - Free Malaysia Today

    Tajuk berita seperti di atas lah punca berita palsu tersebar luas.

    Di dalam ucapan Invest Malaysia 2018, Najib Razak telah mengulas mengenai 1MDB di mana beliau akui wujud kepincangan dalam soal PENTADBIRAN SYARIKAT.

    Rujuk kepada perenggan daripada ucapan PM yang dipetik oleh FMT :

    52. Now, I am not going to brush over this issue. There were indeed failings at the company, there were lapses of governance. There was valid cause for concern.

    FMT telah 'mix up' dengan istilah governance dengan government di sini.

    Dimohon agar pihak FMT perbetulkan tajuk tersebut.

    Apabila PM sebut "lack of governance" sebagai punca masalah kewangan 1MDB...beliau sebenarnya jelaskan secara ringkas yang berikut :

    1MDB adalah sebuah entiti di bawah Companies Act 1965.

    Yang bertanggungjawab mengendalikan 1MDB adalah "board of directors".

    Kementerian Kewangan adalah setkadar 'shareholder' di dalam 1MDB.

    Mengikut perlembagaan 1MDB, beberapa resolusi 'board of directors' perlu kelulusan daripda Kementerian Kewangan selaku 'shareholder' syarikat.

    Di antara resolusi yang diluluskan oleh Kementerian Kewangan adalah pembayaran 1.3 billion kepada sebuah syarikat palsu iaitu. Aabar Investment PJS Limited.

    Jawapan :-

    Sudahlah bingung menipu pula. Artikel 1MDB sendiri memperuntukkan segala kelulusan hanya perlukan keulusan PM dan kelulusan dan Kementerian Kewangan selaku pemegang saham tunggal bukan mandatori.

    Kalau benar sekalipun ia memerlukan kelulusan Kementerian Kewangan, siapa Menteri Kewangan berkenaan kalau bukan Najib sendiri? Board of Directors takkan boleh melakukan apa-apa tanpa kelulusan PM mahupun Menteri Kewangan.

    Siapa PM dan Menteri Mof kalau bukan Najib? Kenapa terlalu bingung memikirkan perkara sebegini mudah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Samb)

      Riziqin:-

      Secara spesifik, PM rujuk kepada kepada pembayaran salah kepada syarikat palsu ini dengan "there were lapses of governance" dalam ucapannya.

      Di dalam kes timbang tara antara syarikat dari Abu Dhabi, International Petroleum Investment Company (IPIC) dan Aabar Investment PJS Ltd ke atas 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di Mahkamah Timbangtara Antarabangsa London pun isu yang disiasat untuk BUKAN PENYELEWENGAN ATAU SALAH LAKU 1MDB PUN untuk pengetahuan semua. Kes ini berkenaan kesahihan 'anak syarikat' IPIC lah!

      Lack of governance menjadi punca 1MDB tertipu dan mengalami masalah 'financial flow'. Kerana isu IPIC dan juga unsur sabotaj inilah, perstrukturan semula 1MDB dijalankan oleh Arul Kanda.

      Jawapan:-

      Kalau betul dah kata ia 'bayaran salah' kerana lack of governance (berbillion-billion tu) dibayar kepada pihak yang salah, kenapa tidak dituntut kembali dan hanya disenyapkan saja? Apa ingat rakyat majoriti bodoh dan bingung macam Suharli kah?



      Riziqin :-

      Selepas penstrukturan semula, situasi kewangan 1MDB kembali subur semula.

      Jwpn:-

      Penstrukturan semula diambil alih oleh Menteri Kewangan dan hutangnya dibayar melalui cukai rakyat? Ini namanya meniaga buluh kasap, masuk angin keluar asap. Lepas tu tindas rakyat untuk jelaskan hutang yang ia cipta. Punah ranah laaa.



      Riziqin:-

      Maka dengan itu, FMT kaitkan Kerajaan walaupun Kerajaan tidak ada kaitan dengan teks PM pun...Telah 'gagalkan' 1MDB yang tidak mempunyai liabiliti langsung...

      Jelas tak sekarang kenapa tajuk FMT adalah tidak betul sama sekali.

      Jwpn:-

      PM sebagai pengerusi 1MDB dan Menteri Kewangan sbg pemegang saham tunggal/majoriti tu bukan kerajaan ka? Habis takkan nak salahkan penjual nasi lemak dan pemandu uber yang tak terlibat membuat keputusan dalam 1MDB? Memanglah kesalahan 1MDB adalah kesalahan PM / MOF sebab artikel 1MDB sendiri dan Akta Syarikat yang memperuntukannya.



      Kesimpulan :-

      Sudahlah bingung, malas pula berfikir, patutlah makin bingung jadinya. Kemudian ada hati pula memanggil orang lain sebagai pemalas. Siapa yang malas ni? Sdr Suharli yang membaca dan terus percaya atau saya yang baca dan beri komen balas di sini? Tanyalah ilmu dan akal sebab kepercayaan di dalam dada (ilham) sdr Suharli sudah diperbodohkan oleh syaitan akibat kegelojohan. Sesungguhnya syaitan dan wali-wali mereka itu dapat melihat manusia (termasuklah sdr Suharli dan saya) sedangkan manusia tidak dapat melihat mereka.

      Wallahu a'lam

      Delete
    2. dari tulisan-tulisan kau yang kau paparkan di sini JD aka John Doe, kau kelihatan sangat liat untuk mengakui bahawa sebahagian pendapat orang lain itu benar dan sebahagian pendapat kau itu salah. kau sering memuatnaik ayat2 Al-Quran untuk membetulkan pendapat kau. lagak gaya ustaz terlalu cerdik begini sebenarnya membuatkan sebahagian pembaca merasa jengkel kerana menggunakan ayat suci untuk kepentingan kumpulan sendiri. bukan semua pendapat orang yang tak setuju dengan kau itu salah dan bukan semua pendapat kau itu betul. iktiraf dan raikanlah sebahagian perbezaan pendapat bro. rasa ujub dan riak dalam diri akan menghitamkan hati. perbezaan pendapat orang lain disamakan dengan godaan syaitan, seolah diri sendiri itu sesuci malaikat, masyaAllah. jangan takbur sangat JD, hidup dan pendapat kau bukan boleh mengubah duniapun, sedangkan lagak gaya kau akan dipertanggungjawabkan kepada diri kau sendiri kelak.

      Delete
    3. "lagak gaya ustaz terlalu cerdik begini sebenarnya membuatkan sebahagian pembaca merasa jengkel"

      Ko sorang je merasa jengkel

      Delete
    4. "kau sering memuatnaik ayat2 Al-Quran untuk membetulkan pendapat kau."

      Ko ader? Sama seperti skandal perbuatan umno najib, takder fakta.

      Delete
    5. "rasa ujub dan riak dalam diri akan menghitamkan hati."

      Anak bini merasa hasil habuan harami.....ko nak putihkan hati pakai apa? Clorox?

      Delete
    6. Saya berpendapat bahawa yang membalas kepada tulisan saya di 7;06 adalah Virgo, maka saya tidak akan menggunakan ganti nama diri kedua apabila berbicara dengannya.

      Begitulah kaedah para pendusta. Apabila mereka gagal menjawab secara fakta mahupun ilmiah mereka akan berkata; 'macamlah kamu itu sesuci malaikat' padahal saya tidak pernah pun mengakui saya sesuci malaikat. Malah saya pernah membawakan ayat AlQuran yang menggunakan kalimah 'biqadariha' yang bermaksud 'dengan kadarnya' apabila Allah membuat perbandingan di antara yang haq dan yang bathil. Ini bererti sesuatu kebenaran itu tetap adalah kebenaran sekalipun ia tidak sempurna kerana sesungguhnya kesempurnaan itu hanyalah milik Allah dan kesyumulan itu pula hanyalah milik Rasulullah saw.

      Ironi sungguh untuk mereka berkata demikian sedangkan mereka inilah yang gemar menghukum Anwar Ibrahim dengan berbagai hukuman padahal pelakuan yang disabitkan ke atas Anwar Ibrahim itu bukanlah pelakuan yang bathil sekalipun ia adalah dosa besar, sedangkan pelakuan pemimpin mereka dan malahan mereka sendiri itulah adalah pelakuan yang bathil.

      Malah mereka juga melakukan kemungkaran dan durhaka besar kepada Allah apabila gemar melabel Tun M sbg laknatullah (ini adalah kegemaran Virgo si pelaknat yang sedang diberikan tempoh sebelum ditimpa apa yang ia salahguna, cerca, dan perolok-olokkan) seolah-olah mereka benar telah menerima wahyu mahupun ilham daripada Allah bahawa Tun M memang benar-benar seorang yang dilaknat). Hakikantya merekalah yang menyangka diri mereka itu suci.

      Begitulah juga apabila para penyokong Tun M (seperti Pak Othaman misalnya) memberikan hujah, mereka tidak mampu menjawab maka mereka menuduh kami ini sebagai pentaksub mengalahkan Ayah Pin hanya untuk menutup hakikat mereka tidak mempunyai hujahan balas. Inilah kaedah golongan pembenci kebenaran yang beralasan.

      Mari lihat bagaimana Suharli telah menjawab di atas sana:-

      SUHARLI MASROPWednesday, January 24, 2018 5:38:00 PM
      Yerlah...kalaupun dia tulis nak ampu atau kena bayar takkanlah hang tak boleh faham maksud lapses of governance.... terang2 bukan maksudnya kerajaan gagal atau 1mdb gagal.... kalah gagal dah lama kena bailout maxam semua projek2 Tun yang hang cintai atau tutup terus.... amacam ada berani nak buat perbandingan?


      Kalau mengikut kaedah dan analogi sdr Suharli sendiri, kalaupun mahu tuduh kami taksub maka jawab sajalah dengan fakta dan ilmu. Ini langsung tidak ada sebarang jawapan yang bersifat menyangkal.

      Ini tidak, bila diberi jawapan dengan fakta dan ilmu untuk menyangkal, mereka tidak mampu menjawab maka selain dituduh sebagai pentaksub mereka menuduh pula kami (ataupun saya) menyangka diri kami (ataupun saya) ini suci walaupun pengakuan sedemikian tidak pernah berlaku.

      Delete
    7. "jangan takbur sangat JD, hidup dan pendapat kau bukan boleh mengubah duniapun,"

      Macai harami oh harami, maksud ko ikut je nafsu najib? Ikut je haluan terusan? Arus angin? Kalau Tun terbukti di kaitkan, bersubahat, di dakwa, terdapat kesalahan di mahkamah.....akan kami lawan! Persoalannya ada tak? Buku barry waine boleh digunakan di mahkamah ker?

      Delete
    8. (Samb)

      Apatah lagi kalau gunakan kaedah sebegitu untuk menghukum maka sdr Suharli yang lebih layak terkena hukumnya disebabkan ia yang pernah mengaku ia telah 'menerima hidayah daripada Allah' bahawa Najib berada di pihak yang benar. Jelas, ini adalah pengakuan seseorang yang sudah percaya dirinya sudah sampai ke peringkat suci sehingga hidayah boleh diterima secara langsung daripada Allah sekalipun hidayah itu bertentangan dengan nas. Ironi bukan?

      Kenapa saya bawakan nas sebagai hujah? Sebab kita orang-orang beriman sudah tentulah akan mencari panduan yang benar melalui nas dan hanya dengan itu saja kita boleh menerima hidayah yang benar. Sekiranya gelojoh, maka kita benar-benar telah membuka pintu untuk syaitan memperdaya dan tidak hairanlah sekiranya seseorang yang gelojoh itu benar-benar diperdayakan dan menyangka 'perdayaan' itu sebagai 'hidayah'.

      Hanya ilmu yang betul yang dapat membuka semula hati yang telah diperdayakan itu, dan ilmu yang betul itu sudah tentu datangnya bukan 'secara langsung' dari Allah seperti sangkaan saudara Suharli melainkan ia mestilah melalui perantaraan wahyu (iaitulah AlQuran dan Assunnah) dan demikian ia tidak mungkin sama sekali bersifat menyalahi wahyu. Di dalam kaedah fiqh ia disebut sebagai 'mungkar'.

      Hakikatnya, saya sedang cuba 'membimbing' sdr Suharli yang jelas adalah seorang yang bingung sedang ia tidak menyedarinya.

      In shaa Allah apabila ia dapat melihat 'cahaya yang benar' kelak ia sendiri yang akan berterima kasih kepada saya sekalipun saya tidak pernah mengharapkan ucapan terima kasih daripadanya.

      Sekiranya ia gagal melihat cahaya itu sehingga ke akhirnya sekurang-kurangnya saya telah pun mencuba.

      In shaa Allah kelak semua akan dapat melihat.

      Delete
    9. Biar saya tambahkan kejengkelan kami buat tatapan rakyat jelata kenapa Najib si Pengkhianat wajib ditendang keluar dari Putrajaya.

      Wahai teman sebangsa ku sekelian....

      Tahu kah anda semua berapa banyak dah tanah pusaka & aset negara digadai jual kpd China Komunis, bagai membenarkan satu episod penjajahan bentuk baru terhadap bumi yg tercinta ini.....??

      Amat mengguriskan hati bila dikenangkan pengorbanan anggota keselamatan kita disia-siakan oleh Najib. Betapa ramainya perwira2 kita dulu yg terkorban & cacat anggota seumur hidup mempertahankan negara dari serangan sabversif Komunis Malaya yg ditunjangi oleh negara China Komunis satu ketika dulu setelah tamat perang Jepun.

      Meyedari hakikat inilah, Tun Mhathir telah berusaha sunguh2 menamatkan perang gerilya komunis terhadap negara & rakyat agar dapat sepenuhnya fokus membangunkan negara tanpa sebarang gendala dek pembaziran kos pertahanan & kehilangan berharga nyawa anggota keselamatan kita.

      Tahu-tahunya, datang si bahalol Najib demi skim cepat kaya dan aqidah
      'cash is king', dia dgn mudahnya menghamparkan permaidani merah menjemput China Komunis datang untuk menjajah negara kita pula. Tidakkah itu sudah cukup jelas Najib ini tidak layak memimpin negara atas sebab dia seorang Pengkhianat & tidak ada ciri2 kepimpinan jati diri.....??

      Dan...apa kebodohnya Najib & pemimpin2 umno tidak belajar dan ambil iktibar dari kemusnahan negara Zimbabwe & Sri Lanka apabila China Komunis dijemput & dibiarkan berleluasa menjajah ekonomi negara2 berkenaan.

      Saya amat bimbang dgn 3 lagi projek terbesar yg dipersetuhui Najib...

      1. ECRL keretaapi letrik pantai timur.
      2. Pelabuhan & Pangkalan TLDM (naval base) kita( di Kuantan.
      3. Stesyen Janakuasa Terbesar (Power Station) di Melaka.

      Justru untuk selamatkan negara, kita wajib berjihad menerajang Nahib & Rosmah dari Putrajaya dgn mengundi Harapan Tunggal, iaitu Parti Pakatan Harapan.

      Salam & Selamat Perjuangan demi Agama, Bangsa & Tanah Air dari penjajahan China Komunis dek pengkhianatan Najib......!!

      Delete
    10. John doe meroyan dan ambil peluang sebab lama dah aku tak layan keaombongan ... ujub...dan riak diri dia.... sentiasa berkepentingan bila guna aya2 alquran memenang kan kelompok..... dia tak pernah ulas tentang kebobrokan Tun ...afau paling mudah.... tak ulaspun kebobrokan pemerintahan MB selangor dan lim guan eng di penang... ada?..ada?..ada?.. yang dia lebib2kan adalah meraikan fitnah terhadap najib..... boleh jalan lah boe doe.... hari2 hidu najis DAP....nyaman agaknya.

      Delete
    11. Alhamdulillah, Zaman Tun, rakyat hidup aman damai tenteram dan bahagia, malah pentadbiran selangor dan p.pinang mengikuti jejak dan cara Tun mentadbir, tak percaya?, boleh dapatkan testimoni azmin dan guan eng....Alhamdulillah.

      Delete
    12. Sdr Suharli,

      Di mana fakta dan ilmunya yang menyangkal tulisan saya? Tak ada bukan? Sudahlah tiada fakta dituduh pula saya meroyan kerana kamu tak layan padahal kamu yang tiada hujah. Anehnya kamu menyidir di sebalik pokok dengan terma 'boe doe' kamu itu yang diulang-ulang.

      Kamu malahan pernah mengatakan di dalam hadith orang seperti saya juga ramai di akhir zaman sedangkan sampai hari ini kamu gagal substabtiate dengan nas mahupun fakta untuk menyokong dakwaan itu.

      Mujurlah saya hanya melihat kamu sebagai seorang yang bingung dan bukan seorang pendusta seperti Virgo dan Mr J, dan kata-kata kamu itu bukan disebabkan pendustaan tetapi disebabkan kebingungan.

      Kamu menuduh saya meroyan konon kerana kamu tidak melayan saya padahal kamu guna kaedah perolok-olokkan dengan membaling batu di sebalik bukit apabila berulangkali menyebut 'bie doe'. Siapa sebenarnya meroyan? Dikata tidak melayan tetapi kemudian memperolok-olokkan di sebalik pokok.

      Pernahkah saya memperolok-olokkan nama kamu seperti yang kamu lakukan kepada saya. Kalau orang lain lakukan itu bukan saya, kerana saya tiada kawalan ke atas orang lain. Saya tidak pernah menyalahkan kamu pun untuk pelakuan Virgo, Mr J, Kejora dan Bagio.

      Terimalah hakikat siapa yang meroyan sebenarnya sangatlah jelas kecuali bagi golongan pendusta dan juga orang-orang yang bingung.

      Delete
    13. Menjawab tuduhan ujub dan riak oleh Sdr Suharli

      Sdr Suharli tlh menuduh saya sbg ujub dan riak. Sesungguhnya tuduhan ini mengesahkan lagi dakwaan saya bahawa ia seorang yang bingung.

      Dahulu ia pernah menuduh saya tidak berani meggunakan nama sebenar supaya apabila golongan saya kalah kelak saya boleh bersembunyi.

      Ketika itu saya telah pun menjelaskan bahawa saya tidak mahu dikenali supaya tiada sesiapa boleh menuduh saya muncul kerana mengharapkan upah kerana jika saya menggunakan nama sebenar ada yang akan mengatakan saya muncul mencari upah, dan sebab itu saya mahu dikenali. Sekiranya itu pun boleh jadi, maka sudah tentulah tuduhan ujub dan riyak lebih berkemungkinan.

      Kini ia menuduh pula saya ujub dan riyak. Bagaimana saya boleh ujub dan riak padahal tiada sesiapa di dalam blog ini yang mengenali siapa saya di dalam dunia sebenar? Malah saya ulangi penegasan saya bahawa tiada manusia lain selain saya dan isteri yang mengenali siapakah john doe dalam dunia sebenar.

      Jelas sekali sdr Suharli kini telah menuduh saya melakukan kejahatan di Kutub Utara padahal satu ketika dulu ia juga yang menuduh saya melakukan kejahatan yang lain di Kutub Selatan. Saya tidak mungkin melakukan dua kejahatan berlainan di dua tempat yang berlainan secara serentak. Ia mustahil.

      Tuduhan ujub dan riyak ini dengan sendiri telah membenarkan jawapan saya kepadanya dahulu bahawa saya tidak mahu dikenali supaya tiada ruang untuk sesiapa pun menuduh saya muncul di alam siber bukan didorong oleh keikhlasan yang benar-benar ikhlas (termasuklah tuduhan ujub dan riyak ini).

      Jelas sekali sdr Suharli sememangnya seorang yang sangat bingung.

      Delete
  25. theflyingkick.blogspot.my/2018/01/rm118-bilion-duit-tanah-petani-miskin.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko boleh baca blog2 ni sambil mkn tahi..good luck!

      Delete
  26. http://keris7lok.blogspot.my/2018/01/mahathir-tuduh-dirinya-perdana-menteri.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko boleh baca blog2 ni sambil mkn tahi cicah air kencing..good luck!

      Delete
  27. Ustazah hamidah ohhhh Ustazah hamidah (kat fb) macai harami bertukar kulit hari ni......dari kiki, kucing najib.

    ReplyDelete
  28. Kasihan Suharli Masrop, hanya mampu bagi link.

    Selepas link pertamanya dijawab dndhan detail dan ia tak mampu menjawab balas, maka diberinya link kedua dan ketiga pula.

    Hakikatnya kalau tulisan pendedak-pendedak itu benar-benar berkesan, tak perlu bagi link pun. Di sana sendiri pun akan ada yang memberi komen.

    ReplyDelete
  29. Suharli, kalau nak bagi link biar lah blogger otaknya tak mereng..siar komen secara terbuka..

    Kalau blogger harami tak open minded tak perlu canang di sini...

    Ko guano, adik kakok..

    ReplyDelete
  30. blog yg tak berani nak siar komen @ blog syok sendiri...geng2 si mangkuk Suharli la tu!

    ReplyDelete
  31. Kerajaan usah ‘membabi buta’ penuhi tuntutan Dong Zong


    Oleh Siti Fatimah Ishak

    BANGI, 8 Jamadilawal 1439H, Khamis – Desakan Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah Cina (Dong Zong) supaya kerajaan membina lagi sekolah rendah Cina amat keterlaluan.

    Lebih melampau permintaan itu dibuat tatkala Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) hampir tiba, kata Ketua Biro Latihan Kepimpinan Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Ir Muhammad Lukman Al Hakim Muhammad.

    Jelas beliau, sikap Dong Zong ini sebenarnya membuktikan warna sebenar mereka yang sangat opportunis dan suka menangguk di air keruh.

    “Segala permintaan mereka mahu dituruti, namun, mereka tidak sedikitpun pernah menghormati hasrat kerajaan terhadap mereka. Sebagai contoh untuk memperkasakan pembelajaran Bahasa Melayu di SRJKC seluruh negara

    “Buktinya lihatlah sendiri kualiti penulisan dan kemahiran bertutur dalam bahasa Melayu di kalangan pelajar SRJKC, lemah sangat,” katanya ketika dihubungi Ismaweb.net, hari ini.

    Beliau berkata demikian mengulas tuntutan Dong Zong yang mahukan 34 lagi sekolah rendah Cina dibina bagi memenuhi permintaan masyarakat bangsa itu.

    Presidennya, Datuk Vincent Lau berkata, sekolah rendah Cina sekarang masih belum mencukupi meskipun kerajaan sudah meluluskan 10 sekolah rendah Cina baharu dan pemindahan enam sekolah rendah Cina.

    Lukman berkata, beliau sangat berharap kerajaan tidak terlalu terdesak dan membabi buta memenuhi permintaan Dong Zong yang tidak muhasabah ini

    “Ini kerana, lebih baik kos pembangunan tersebut digunakan untuk pelbagai inisiatif lain yang memberi manfaat kepada semua. Antaranya memperkasakan kemahiran bahasa Melayu dan integrasi pelbagai kaum di Malaysia demi masa depan negara yang lebih cemerlang,” katanya.

    ReplyDelete
  32. Kd,tadi sempat tgk video parpukari upload kt fb beliau,kisah semakin byk warga asing di kl,tu baru di kl belom bandar lain lagi!yg jadi tanda tanya ialah apakh mereka hadir menjelang pru? Zahid tlg jawap!

    ReplyDelete