Friday, January 12, 2018

DAP ITU KAPIR SATU PERSEPSI YANG SALAH..

KEMASKINI:

1) Pencalonan Tun sebagai PM membantu mengukuhkan nilai ringgit (RM).






POSTING ASAL:

Berhati hatilah mengkapirkan DAP..
Takut takut kapir itu kembali kepada kamu..
Kenapa perlu berhati hati (?)
Apa keperluan fardhu kifayah daripada orang Islam lain terhadap DAP khususnya dari PAS dan BERSATU...

Bagi mereka yang minat membaca, berlapang dada dan bukan dari langau.. Secara rasionalnya boleh memberi pandangan yang positif atau menyegarkan minda, jauh dari ketaksuban politik semata mata..

https://www.google.com.my/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.roketkini.com/2015/10/27/antara-persepsi-salah-dan-dilema-melayu-dalam-dap/&ved=2ahUKEwjfpN_C6dPYAhUJqY8KHaacDBAQFjAAegQIDxAB&usg=AOvVaw3DDQVi4BXJjqtNrH4xYDL5

http://ismadhl.com/2016/07/05/risalah-bertajuk-dap-kafir-harbi-atau-zimmi-bukan-milik-isma/

https://suaradarigunung.wordpress.com/2011/04/20/antara-muslim-fasik-dan-kafir-mana-lebih-baik/amp/

http://wabillahagro.blogspot.com/2018/01/mengapa-persepsi-dap-anti-melayu-anti.html

Dan banyak lagi..



Pembuka kata..
Umno sendiri diduduki ratusan ribu orang kapir di dalamnya (?)

SAMBUNGAN...

Setakat mana DAP anti Islam anti Melayu? Mana sumbernya? Sekadar jeritan umno?

Kita tidak boleh lari dari Perlembagaan Negara dan Rukun Negara sebagai asas kenegaraan. Kita biasa dengar Demokrasi Berparlimen Raja Berpelembagaan.

Anti Melayu Anti Islam bererti melanggar perlembagaan dan tindakan undang² kena diambil, setakat mana dan sudah berapa kali umno mengheret DAP ke muka pengadilan?

Umno jangan berbohong berkali kali pada semua masa dan selamanya kerana pembohongan itu mesti ditolak sekarang.

Satu contoh tentang Islam di PP...Kerajaan Negeri Johor telah senaraikan lebih dari 16 penceramah ugama Islam yang dilarang untuk berceramah di sana...
Apabila dirujuk senarai itu kepada kerajaan PP, tegas guan eng "ugama kamu adalah ugama kamu"...dan apabila dirujuk kepada Mufti PP..jawapannya tiada larangan..
Siapa sebenarnya menghalang perkembangan syiar Islam (?)

Apakah kita tidak malu situasi seperti ini, sesama umat Islam berlaku..

Tegasnya kesalahan DAP harus bersandarkan kesalahan undang² yang perlu dibuktikan dan semua pihak bebas dan dibenarkan mempunyai prinsip, dasar, objektif selagi tidak bertentangan perlembagaan.

Apakah sekadar pemimpin DAP melaungkan hak kaumnya maka wajar dia dilabel antiMelayu antiIslam.
Kalau begitu bagaimana mca, mic, umno dan gerakan?

Ahli DAP juga ada orang Melayu dan Islam, apakah mereka dipukulrata kapir? Dapigs? Anti Islam? Anti Melayu?

Bersambung...

TAJUK INI AKAN DISAMBUNG PADA MASA HADAPAN UNTUK PERBINCANGAN - SEKARANG KEKANGAN MASA.
HARAP MAAF






# komen murahan tidak akan disiarkan

22 comments:

  1. DAP memang anti Islam dan Melayu..tengok dasarnya saja iaitu Malaysian Malaysia yg tidak meredhai asal usul negara ini berteraskan Melayu Islam..mahu pembahagian istilah Bumiputera dan Bukan Bumiputera dihapuskan...mereka juga menentang penegakan undang2 shariah Di negara ini..kalauk nak tengok APA JD kpd org Melayu Islam jika Pakatan Harapan yg didominasi DAP memerintah lihat saja APA yg berlaku kpd Melayu Singapura,Pulau Pinang dan Perak (11 Bulan memerintah semasa 2008). DAP mmg tidak pernah senang dgn pemerintahan Melayu n sistem beraja Melayu Di negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 6.42, DAP sudahpun bersetuju, mengakui dan menghormati perlembagaan negara berkaitan agama islam dan hak2 org melayu dan bumiputra.

      Menghairankan apabila pemimpin2 melayu lah yg sebenarnya merompak, menyamun dan menipu bangsa mereka sendiri.

      Terimalah kenyataan bahawa pemimpin2 umno najib lah yg mengikis rizab tanah melayu, menjual dan mengadai tanah di kuala lumpur, johor, melaka, selangor, kedah, pahang dan p.pinang kepada negara china.

      Pemimpin DAP tidak mempunyai berbillion billion dlm akaun peribadi, mereka tidak mencuri hak orang melayu, mereka tidak menipu dan salahgunakan serta menyeleweng tabung kwsp,kwap, tabung haji dan felda.

      Mereka tidak menubuhkan 1mdb seterusnya mencuri dan menyamun wang dan harta milik rakyat, mereka tidak merosakkan ekonomi negara malah memperbaiki, DAP hanya menyokong islam berfahaman sederhana sepertimana zaman Tun Dr Mahathir.

      Dimanakah kesalahan DAP?

      Delete
  2. UMNO takutkan Melayu kampung dgn katakan Cina DAP control negara jika pembangkang menang....

    ReplyDelete
  3. I went to the West and saw Islam, but no Muslims; I got back to the East and saw Muslims, but not Islam.

    — Muhammad Abduh
    Grand mufti of Egypt 1899 - 1905

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Sejurus liow tiong lai dan jho low masuk islam.
      Lepas tu idris jala pemandu najib pun masuk isla.

      Delete
  5. Saya siarkan tulisan ini untuk menggambarkan betapa salah fahamnya, ceteknya, pemikiran sehala dan tidak analitis dengan tajuk yang diberi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mike Syabu kata Guan End contohi Saidina Umar Ibn Aziz!
      Tapi Guan End sampai hari ni masih makan BaBi dan bakal masuk penjara sebab contohi akhir Toyol!
      Mana Islamnya hey gullible KD!

      Delete
    2. Paul...confirm bukan melayu cuma aku tak pasti Islam ke tidak?

      Tajuk kita DAP, kenapa anggap DAP kapir? Kita tidak boleh label DAP sebagai kapir, ia hanya sebuah parti yang tidak cukup syarat menjadi kapir.

      Lim guan eng tidak Islam, itu hal peribadi dia, makan babi atau tidak tak ada bezanya kalau dia kapir, dan tak semua kapir makan babi..

      Contoh Najib, dia Islam...tetapi akhlaknya? Amanahnya ikut Islam ke tidak?

      Delete
  6. DAP yg secara konsisten dari dulu lagi menolak hudud dan perlaksanaan syariat Islam di Malaysia, dikatakan tidak anti Islam oleh blogger ketiak masam ni.

    Dipersilakan tuan blogger ketiak masam je ahli DAP seumur hidup.

    Dipersilakan dgn segala hormatnya tuan blogger ketiak masam.

    ReplyDelete
  7. Kami TETAP dengan pegangan kami iaitu DAP anti Melayu anti Islam dan sekarang berselindung di sebalik Pakatan Harapan hingga lah agenda tersembunyi nya dapat di laksanakan di Malaysia.
    Kalau kelian nak bersekonkol dg DAP, bersekonkol lah, tak perlu sampai nak kondem orang lain dg pendirian mereka.

    ReplyDelete
  8. Dap tak kafir..
    Tapi cina dap benci melayu.. benci kuasa melayu benci apa2 mengenai melayu islam. Tapi ketuanya kafir

    ReplyDelete
  9. DAP adalah parti yg diasaskan oleh orang kafir dengan tujuan membela kepentingan org kafir. Tiada satu zarahpun Islam dalam perlembangaannya. Kini pucuk pimpinan DAP dipenuhi Kristian Evengelis dengan niat nak tubuh kerajaan kristian. Bacalah buku Becoming Hannah. Mereka giat menentang apa apa usaha untuk syariatkan Islam, menuntut hak murtad untuk Melayu, menghina ulama' dan banyak lagi bagi mereka yg nak lihat. Bagaimana kita dipesungkan dari semua ini? Kini giat nak 'Islamkan' DAP setelah jelas dari kajian termasuk kajian IDEAS bahwa Melayu tolak DAP. Apakah ini hanya dari fahaman terpesung kita atau Cytro yg terima habuan di arah untuk kempen 'halalkan' DAP?

    ReplyDelete
  10. DAP adalah parti yg diasaskan oleh orang kafir dengan tujuan membela kepentingan org kafir. Tiada satu zarahpun Islam dalam perlembangaannya. Kini pucuk pimpinan DAP dipenuhi Kristian Evengelis dengan niat nak tubuh kerajaan kristian. Bacalah buku Becoming Hannah. Mereka giat menentang apa apa usaha untuk syariatkan Islam, menuntut hak murtad untuk Melayu, menghina ulama' dan banyak lagi bagi mereka yg nak lihat. Bagaimana kita dipesungkan dari semua ini? Kini giat nak 'Islamkan' DAP setelah jelas dari kajian termasuk kajian IDEAS bahwa Melayu tolak DAP. Apakah ini hanya dari fahaman terpesung kita atau Cytro yg terima habuan di arah untuk kempen 'halalkan' DAP?

    ReplyDelete
  11. Makin hari makin terbukti.
    Baki UmnoBnPas semakin mati.
    Putus akal ,mereka caci maki.
    Sifat lanun sudah jelas sekali.

    Melayu digah konon taat berbudi.
    Hanya helah supaya yg dibawah tuli.
    Budaya itu sendiri ada duri.
    Kuat dengki,licik makan sendiri.

    Kuat ugama cuma pelali.
    Byk alasan utk selamat diri.
    Lantun, latah,lawak,caci maki.
    Tiba2 jd warak,bila tersepit kaki.

    Semua telah dicerita P.Ramli.
    Melayu konon amal jiwa komuniti,
    Padahal, sgt pekat sifat kroni.
    Agama Melayu Umnobnpas KLEPTOKRASI.

    MELAYU SUDAH JELMAKAN INTIPATI,
    MELAYU Bukan ISLAM SEJATI
    Melayu TIDAK PUNYAI MARUAH dlm HATI
    MELAYU TIDAKPUN BIJAK BISTARI.

    Hanya 1 cara selamat diri.
    UMNOBNPAS WAJIB DIMATI.

    TIDAK ADA LAGI KOMPROMI

    ReplyDelete
  12. Saya pernah berhujah dengan fakta dan nas bahawa pengkhianat sebenar agama Islam di Malaysia ini ialah UmNo dan bukan DAP. Saya malah telah bersumpah laknat menyaksikan perkara tersebut.

    Setakat hari ini tiada siapa dari kalangan penyokong UmNo yang menyangkalnya dengan ilmiah dan fakta apatah lagi sumpah laknat. Paling kuat pun hanya bunyi-bunyi daripada burung kakak tua yang menyebut perkara dan terma yang ia pun tidak faham dengan sebenarnya. Pendirian saya tentang perkara ini adalah kekal.

    Walaubagaimanapun di atas isu tuan blog iaitu sama ada DAP adalah parti orang kafir atau bukan maka pendirian saya ialah DAP memang parti orang kafir sama seperti Gerakan di dalam BN. Kewujudan beberapa orang Islam di dalam DAP tidak menjadikan parti ini sebagai sebuah jemaah kaum Muslimin.

    Sekalipun di dalam DAP ada orang-orang yang beragama Islam tetapi yang menguasainya adalah orang bukan Islam, maka DAP tidak layak disebut parti Islam. Sekalipun begitu mengkafirkan orang-orang Islam yang memilih DAP hendaklah dijauhi disebabkan ditakuti takfir itu akan kembali kepada penuduh.

    Situasi yang sama seperti membandingkan di antara Malaysia dan Singapura. Malaysia adalah negara Islam tetapi tidak bermakna kesemua warga negara ini adalah beragama Islam. Singapura pula sekalipun di kalangan rakyatnya ada yang beragama Islam dan malahan Presidennya sendiri beragama Islam (Pn Halimah Yaacob) tetapi Singapura tetap tidak layak bergelar negara Islam kerana ia tidak mempunyai ciri-ciri untuk bergelar demikian.

    Pernyataan ini tiada kena mengena dengan tahap keislaman mahupun keimanan seseorang, mahupun tentang isu bersekutu dengan orang bukan Islam. Ia hanya komen ringkas tentang ciri-ciri negara Islam dan jemaah Islam.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  13. Bukan DAP yg bina kasino kat genting highland, umno najib razak yg luluskan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu hak puak bukan Islam.
      Lesen diberi kpd bukan Islam
      Org Islam dilarang masuk dan haram bagi umat Islam berjudi.

      Delete
  14. Maaf John Doe, kalau anda mengarang mempertahankan DAP sampai boleh di bukukan pun kami TETAP dengan pendirian kami. Dalam negara demokrasi rakyat bebas untuk berbeza pendapat. Tunggu saja PRU ke 14 nanti yang akan menentu kan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Cina DAP yg rosakkan UMNO tp pemimpin UMNO yg tak amanah dan lakukan rasuah rosakkan amanah org Melayu...

      Delete
  15. cerita hutan
    Mesti ada pihak yang bodoh untuk percaya apa sahaja yang disebut . Senang untuk melepaskan diri dan meletakkan kesalahan pada pihak lain. Bohong dan menakutkan adalah alat politik yang biasa digunakan pada pihak yang kurang arif

    ReplyDelete