Wednesday, January 10, 2018

SIAPA NAK SELAMATKAN UMNO (?)

MUKADDIMAH AWAL: Jangan main main dengan Pakatan Harapan - no wonder umno takut.




Dalam keadaan umno sendiri tidak pasti mereka boleh menang atau kalah di PRU14, umno masih ada hati nak bercakap soal nak menyelamatkan Melayu dan Islam (?)

UMNO bukan pembangkang, sebagai kerajaan, tugasnya melaksana, bukan berikrar berjanji macam baru nak dapat kuasa.

Sepanjang era paklah hingga najib yang meliputi 15 tahun sepatutnya sudah banyak perkara tentang Melayu dan Islam dimartabatkan dan jika ianya benar terlaksana sudah tentu orang Melayu dan Islam akan mempertahankannya, menyanjung dan menatang seperti minyak yang penuh, tak perlu rayu.

Tetapi apabila tv3 siaran tak laku, utusan malaysia gersang pelanggan - bukankah itu antara petanda umno sekarang sedang ditolak oleh bangsanya sendiri...

Adalah lebih baik pemimpin umno bekerja keras dan fokus kepada saki baki yang masih support selamatkan umno di PRU nanti....daripada buang masa berhujah kosong nak selamat Melayu dan Islam sefangkan peluang sudah dibeti berulangkali.

Cash is king, jangan yakin sangat.




24 comments:

  1. MAAKKIII HEBAT BEBONA KLUANGMEN NIH..
    UMNO PLAK NAK DI AMBILNYER PEDULI....
    KIKIKI..BERAMBOS JER BELA JER CAP KUTTY
    TAHAP RAJALAWAK ASMMIN BARU TWEET TADI
    ...SENDIWARA KUTTY SMLM TAK JADI2 LAGI..


    KIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
  2. Perlu sangat ke Kluangmen ni nak tahu sangat siapa yang akan selamatkan UMNO. Kalau dah sokong PH tu tak payah amik tahu hal UMNO lagi dah. Hanya ahli UMNO sejati yang tahu siapa yang akan selamatkan UMNO. Orang luar pasti takkan tahu walaupun sudah diberitahu.

    Lebih baik pi tumpu untuk bina kekuatan PH yang amat haru biru jadinya dikerjakan Mamak Kutty. Jangan dilupa tol akan kembali di Malaysia bila TDM jadi PM nanti. Tol 'Sementara' yang paling murah di dunia katanya.

    ReplyDelete
  3. Wow, pemakan dedak dah sampai awal..KD punya umpan punya pancing sudah ada mangsa

    Kehkehkeh

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD, apakah takut dgn kebenaran sampai delete komen. Komen saya tak pernah mencarut atau hamun...Niat nak buka minda mereka yg tertutup akibat berlegar kat media pembangkang.

      Delete
    2. Kalau kebenaran yg dinyatakan, saya sebagai admin, tumpang juga dapat pahalanya..

      Kalau fitnah, saya dipersepsi subahat..

      Contoh..

      Umno korup..itu umum, memang ada pun

      Tun korup?...kena ada bukti, jangan tuduh sembarangan..

      Najib ada 2.6B dlm akaun..itu kebenaran

      Anwar liwat..itu mahkamah dah sahkan

      Delete
    3. Boleh berbeza pandangan tetapi fakta tidak boleh berbeza

      Delete
    4. Saya setujuuuuuu sgt2 dgn Mr kluangmen....

      Delete
    5. KD, bukan saya kata tapi pembangkang yg kata. Kita lupa sejarah tapi sejarah tak lupa kita. Sila google komen 'penuh kasih sayang' dari LKS, AI, DSWA, Karpal, LGE dan ramai ramai lagi. Itu sebab saya katakan PH tiada prinsip.
      Lagipun bukankah TDM dibabitkan 'Criminal Breach of Trust' oleh RCI Forex?
      Dalam pada itu bukankah DSN disahkan tiada ambil duit oleh PAC? PAC ada 5 AP pembamgkang. Bukankah AP DAP yg jadi Naib Pengerusi PAC Tan Seng Giaw sendiri buat kenyataan akhbar bersihkan DSN. Bukankah Menteri Luar Saudi dah sahkan duit derma?
      Kenapa jalan bukti dan kebenaran ditolak? Kenapa jalan fitnah juga diharungi? Kenapa taksub buta pada TDM. Bekas pemimpin PPBM sendiri tuduhnya mahu wujudkan dinasti dengan naikkan anaknya sebagai PM walau tiada kebolehan? Apakah kita masih mahu nafikan skandal skandal berbillion billion bawahnya seperti BMF, Forex, PKFZ, Maminco-Makuwasa, Perwaja dan banyak lagi. Google KD kata kata dari mulut pembangkang yg saudara cintai. Tiada guna sokong kebatilan.

      Delete
    6. Saya tak ada nak komen lanjut..tak selesai

      Delete
  5. TajUk yang lebih besar adalah INTEGRITI yang umno sudah tidak miliki, sudah hilang.

    Umno boleh bercakap siang malam tentang senua perkara, tetapi berapa ramai yang akan mempercayainya lagi

    ReplyDelete
  6. UMNO SUDAH TODAK DAPAT DISELAMATKAN...

    TIDAK PERLU DISRLAMATKAN..

    SOMBONG, BONGKAK, KORUP, HALOBA DAN DEGIL...

    Cancer tahap empat.

    ReplyDelete
  7. UMNO yang ROSAK adalah UMNO yang diperintah oleh TUN.
    UMNO yg KORUP adalah UMNO yang dipimpin oleh TUN
    UMNO yang kronisma adalah UMNO yang dipimpin oleh TUN

    UMNO yg ada sekarang adalah UMNO baru yg mana pengampu dan perasuah serta penipu kaki klepet dan kaki ampu semua dah keluar ikut TUN tunyang parti baru setahun jagung macam2 masaalah sebab semua rasa diri mereka bagus.

    Jangan cakap fasal fitnah disini bukan blog ini tak lari dari fitnah sepanjang hari bergelumang dengan fitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita hutan
      Sekarang semua salah Tun. Hahaha . Mereka ada otak kan , bukan robot , mereka boleh tukar semua kesalahan yang dibuat ole Tun tapi ada kah mereka berubah???? Jadi , kali ini mesti tukar semua robot ini dengan orang yang berotak semula . Hahahaa

      Delete
  8. klu umno, kd main hentam je ckp salah. klu ph plak, kena ada bukti. blog ko ni byk sgt buat cite fitnah & melaga2 org. jwb la ko kt sana ya.

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. Jawapan saya di atas ini sebenarnya diniatkan untuk diletak di bawah komen Cencaluk di 12:54 di atas. Tersilap parking nampaknya.

      Delete
  10. Kalau rasa bahagia datang lagi..

    Dalam PH sudah terbiasa yang mungkar ditegur..

    Dalam umno, satu sistem sahaja, setia dan angguk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro KD

      Kalau komen bro ini adalah balasan kpd komen saya di atas sana di 3:16 maka ketahuilah bahawa komen saya di atas sebenarnya mahu ditujukan sbg balasan kepada komen Cencaluk. Tersilap parking ja.

      Untuk seseorang yang mindanya seperti Cencaluk ini, komen 'rasa bahagia' ini amat sesuai sekali, kerana ia benar-benar akan 'bahagia' apabila komennya diterima bulat-bulat dan tidak cuba disangkal.

      Dan saya berpendapat komen seperti itu tidak perlu disangkal pun kerana ia sebenar-benarnya tidak akan memberi kesan. Orang dengar atau baca tanpa membalas sebaliknya orang dah buat keputusan yang bertentangan dengan komen itu.

      Delete
  11. Apabila ditanya siapa nak selamatkan umno!
    Puak pecacai umno sendiri tak jelaskan..

    Jawapan mereka, yang mereka sebok - Tun salah !!!

    Dedak dah ambik, kerja tak buat - bangang ke tidak....
    Tanya je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa saya memberi komen di 3:28 si bawah sana, komen sdr KD ini belum muncul.

      Memang betul tiada siapa di kalangan pendokong uMNo yang telah menjawab soalan 'siapakah yang akan menyelamatkan UmNo' sebab mereka sendiri tahu UmNo tak mampu diselamatkan lagi.

      Delete
  12. Soalan KD siapakah yang akan menyelamatkan uMNo.

    Jawapan saya dan majoriti orang Melayu sendiri ialah tiada siapa lagi akan mampu selamatkan UmNo. UmNo sudah jahannam beyond repair.

    Ketika saya berpendapat sedemikian dan keluar UmNo menyertai PPBM, hanya Kejora saja yang wujud di alam blog ini. Pada masa itu pun saya telah membuat kesimpulan UmNo tidak mampu diubati lagi.

    Kini dengan adanya Mr J yang memutar belit dan Virgo yang memiliki kesemua ciri pembenci kebenaran, sakit. UmNo itu bertambah parah dan tidak ada ubat lain lagi melainkan utk UmNo dilupuskan sama sekali.

    UmNo ibarat barah pada kehidupan manusia dan hanya pelupusan saja ubatnya. Bukan ubat kepada uMNo tetapi ubat kepada manusia.

    Memilih UmNo bererti memilih kerosakan kepada manusia. Pilihlah manusia dan buanglah UmNo kerana manusia adalah matlamat sedangkan UmNo adalah alat. Apabila alat itu rosak maka penggantian dengan alat baru saja cara mengatasinya.

    UmNo hanya menunggu masa untuk dilupuskan terus, dan pelupusan UmNo akan menjadi titik perubahan zaman, daripada zaman fitnah kepada zaman dunia baru.

    Kelak apabila PPBM dibatalkan pendaftarannya saya akan berkongsi alasan daripada nas untuk membuktikan bahawa pembatalan PPBM akan menjadi legitimate excuse untuk pelupusan UmNo.

    In shaa Allah kedua-duanya akan menjadi kenyataan dan akan berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat legitimate excuse mmg betul-betul tepat....dan saya yakin ianya akan berlaku dan hanya tunggu masa je....

      Delete