Tuesday, January 16, 2018

JAWAPAN KERAJAAN KE ATAS RAKYAT MISKIN

Nilai dan justifikasikan samada masih mahu kekalkan atau tolak umno di PRU14.



Setakat mana kerajaan memiliki idea, gagasan, wawasan membantu rakyat atau lebih gemar kondem rakyat sendiri dalam cubaan memadam ketidakupayaan kerajaan menanganinya.



26 comments:

  1. bila org kata bengong..marah!!

    ReplyDelete
  2. Sembang kedaii kopii..🍡🍡🍩πŸͺ🍘🍢🍡🍡🍡🍡

    ReplyDelete
  3. Cik Minah,

    wssup keluarga cik minah tak ada gambar fitnah terbaru ke?
    kalau ada, kongsi-kongsilah dgn kitaorang gambar fitnah tu.
    Grup wssup keluarga cik minah boleh letak nama...

    'GRUP WSSUP KELUARGA PEMFITNAH SEMALAYSIA'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kos nak layan anjing menyalak bukit ni.
      Ko menyalaklah siang malam, orang tetap berwassap
      pasal Najib mencuri duit rakyat. Korang tak daya,
      nak halang.
      Semua keluarga berwassap cerita kebobroakan kerajaan Najib.
      Tanggunglah sendiri.

      Delete
    2. Good job cik minah.
      Sebagai admin grup wssup keluarga pemfitnah, cik minah sendiri yg jawab.
      Mcm ni punya admin barulah berbaloi terima upah dr mahakutty.

      Delete
  4. Senjata terakhir macai harami....fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini satu fitnah untuk macai harami from Syed Akhbar, outsidethebox.
      Mesti ketar lutut dibuatnya, fikirlah sendiri fitnah ke tak....hahaha

      HINDRAF'S "ZERO VOTES FOR BN" AND THE INDIAN VOTE IN 31 MARGINAL SEATS

      Many people are not aware that in the last elections, the Barisan Nasional (mostly UMNO) has won 31 Parliamentary seats in rural areas with razor thin majorities. These are the "marginal seats". There are another 59 State seats (DUN) which were also won by the BN with slim majorities.

      Hence Rafizi Ramli's calculation that a 2% swing in the Malay vote alone can mean that the BN/UMNO can lose these 31 Parliamentary and 59 State seats.

      There is however another factor. In many of these seats, the number of Indian voters far outnumbers the slim majorities by which the BN won those marginal seats. Here are some numbers. My comments in blue.

      Kerjasama antara Pakatan Harapan dan HINDRAF akan tumbangkan BN

      PERAK -

      1. Parlimen – Bagan Datoh (2013)
      Majoriti - 2,108 (UMNO Zahid Hamidi)
      Undi India – 9,423

      OSTB : This is Zahid Hamidi's seat. The number of Indian voters is 4.5 times Zahid Hamidi's slim majority of 2,108. If just 1054 Indians switch over, Zahid Hamidi is history.

      2. Parlimen – Bukit Gantang (2013)
      Majoriti – 986
      Undi India – 6,978

      OSTB : In Bukit Gantang, the Indian voters are SEVEN TIMES more than the thin margin of 986 votes. If only 493 Indians switch their votes, the BN will lose Bukit Gantang.

      3. Parlimen - Teluk Intan (2013)
      Majoriti - 238
      Undi India – 11,491

      OSTB : Indian voters are 48 TIMES more than the razor thin majority of 238 votes. If only 119 Indians switch over, the BN will lose Teluk Intan too.

      JOHOR

      4. Parlimen – Labis (2013)
      Majority - 353
      Undi India – 5,698

      (OSTB : Woi, siapa MP Labis ah? Itu Cina MCA kah? Indian voters are 16 TIMES more than the slim majority of 353 votes. Only 178 Indians need to swing away for the BN to lose Labis as well.

      5. Parliament – Tebrau (2013)
      Majority – 1767
      Undi India – 5,818

      (OSTB : Indian voters are THREE TIMES more than the 1767 majority. If only 884 Indians switch votes, the BN will lose Tebrau also.)

      6. Parlimen – Pulai (2013)
      Majoriti – 3226
      Undi India – 11,090

      (OSTB : Indians are 3.4 TIMES the slim majority of 3226 votes. 1613 Indians can send the BN packing in Pulai as well.)

      KEDAH

      7. Parlimen – Jerai (2013)
      Majoriti – 1,196
      Undi India – 4,688

      (OSTB : Indian voters are almost FOUR TIMES the winning margin of 1196 votes. Only 598 Indians need to switch votes and the BN will lose Parlimen Jerai as well.)

      8. Parlimen – Merbok (2013)
      Majority – 4,122
      Undi India – 15,033

      (OSTB : This is my favorite. Indian voters are 3.64 times the slim margin of 4,122 votes. If 2061 Indians switch votes, the BN will lose Merbok as well.)

      9. Parlimen – Kulim Bandar Baru
      Majoriti - 1891
      Undi India – 7,857

      (OSTB : Indians are FOUR TIMES the winning margin of 1891 votes. If 946 Indians switch votes, ten the BN will lose Kulim Bandar Baru too.)

      Di atas adalah contoh bagaimana gabungan antara PH dan HINDRAF boleh mengalahkan BN.

      My comments : The question is "Can Mr P Waythamoorthy and his Hindraf boys swing the Indian vote?"

      Lets look at some facts and real numbers.

      During the 12th GE (GE12 in 2008) – which was held AFTER that famous Hindraf demonstration -

      Total Indian votes in GE12 was 660,340 votes.
      Indian votes for Pakatan Rakyat was 470,954 (71.32%)
      Indian votes for BN was 189,385 (28.68%)

      Delete
    2. Ye ke wahai pemfitnah???

      Cik Minah kaki temberang ni terlupa ke nak tolak undi PAS yg dh tiada lg utk PH pd kali ini.???

      BoDOE atau mmg sengaja Melindungi kebenaran yg tanpa Undi PAS bakal menjahanamkn lg PH.

      Klau nk temberang pn agak2 la Cik Minah. Macai2 terlajak boDOE dlm PH tu boleh le dikelentong. Kami ni bijak cik minah, bkn boDOE mcm cik minah yg main hadam je semua benda dr tong sampah PH tu.

      kikiki
      Dh makin kuat goyang ni. Rilex cik minah, jgn tnjuk sangat kegerunan tu.

      Ce kira balik, pastu baru bleh gebang kencang2 betapa kuatnya sokong PH tanpa undi PAS. Dan cik minah dipersilakn dn diberi kelonggaran utk campor skali undi dr ahli bonian dn halimonan Munge.

      Delete
  5. Baca kat BLOG Ameno World, Najib kata semua orang tak layak
    jadi PM, kecuali dia seorang!
    Orang ni nyanyok, orang tu takda daya kepimpinan, orang sana
    korapsi, orang situ, bodoh, si polan tolol.
    Sayangnya, dia sendiri lari tak mampu berdebat dengan orang
    tua nyanyok.
    Mungkin ini tanda-tanda dia pun nyanyok.....hahaha
    Ramai je orang jadi nyanyok at the age of 64!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Malah Najib bukan saja mengatakan orang lain selain dirinya tak layak menjadi PM, bahkan ia juga pernah mengatakan ia pun tak akan meletak jawatan walaupun halilintar membelah bumi.

      Beza yang amat dengan Tun M yang turun dengan terhormat ketika ia masih berkuasa.

      Demikianlah angkuh dan bongkaknya Najib ni. Kelak apabila halilintar benar-benar membelah bumi dan Najib serta konco-konconya terbelah akibat halilintar itu atau apa-apa saja yang di dalam kategori yang sama dengan halilintar, maka Najib sebenarnya tidak teraniaya sedikit pun sebab ia telah selamat daripada apa yang ia takutkan iaitulah 'dilucutkan daripada jawatan PM ketika masih hidup' sedang ia akan menghadapi pula apa yang ia kelihatan amat berani sekali iaitulah berhadapan dengan 'tuan dan pencipta halilintar yang ia pernah cabar'.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un

      Delete
  6. Dari Tun yang asyik menghina orang Melayu, pemalas ler lupa diri ler selalu melemahkan bangsa sendiri dari membimbing mereka yang dia tau lokasi mana lagi bina TOL nak bagi kroni kaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Secara berasingan Melayubangsa, Islam agama.
      Apabila Melayu welding sekali,
      Melayu jadi Bodoh.
      Islam jadi hanyut.

      Hanya terdapat 2 bangsa dalam dunia ini yg welding Bangsa dgn Agama iaitu:
      MELAYU dgn ZIONIST, kononnya mereka hebat suci, ahlul surga automatik. Piraa melayu mabuk ketum yg hina melayu dan islam. BUKAN siapa2. Hari2 komplot nak jatuhkan PH kantoi. Tapi ko dibutakan oleh Allah.

      Nampak tak kebodohan nyata Umnopas ini.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Begitulah lemahnya pemikiran sdr Cencaluk sehingga ia tidak mampu bezakan di antara penghinaan oleh seorang pemerintah yang menghina rakyatnya yang merungut di atas penindasan sang pemerintah dengan preskripsi seorang doktor yang ikhlas kepada para pesakitnya tentang punca-punca sesuatu penyakit yang sedang dideritai serta kaedah rawatan yang betul untuk mengatasi penyakit itu serta kaedah pencegahan di masa hadapan.

      Begitu jugalah lemahnya pemikiran sdr Cencaluk sehingga tidak dapat melihat bahawa tol-tol yang dibina oleh Tun M pada zamannya di atas prinsip ekonomi 'users pay' (yang tidak membebankan rakyat yang bukan pengguna) telah menjadi stimulasi ekonomi yang hebat, sehinggakan orang-orang yang memilih untuk menggunakan jalan-jalan bertol pada zaman Tun dapat meningkatkan jualan dan produktiviti mereka sedang tol itu menjadi sebahagian daripada kos produksi yang kecil dan membawa pulangan jauh lebih besar.

      Semoga sdr Cencaluk yang lemah akalnya diberikan umur yang panjang untuk melihat kebenaran dan seterusnya mengikuti kebenaran itu disebabkan akalnya yang lemah tidak mampu untuk menganalisa dan berhasil mendapati kebenaran itu.

      Sdr Cencaluk boleh marahkan saya kerana kenyataan ini disebabkan akal sdr Cencaluk yang lemah akan menyangka saya telah menghinanya walaupun saya melihatnya sebagai satu preskripsi kepada kebingungan yang ia sedang alami.

      Subgguh sdr Cencaluk boleh merasa marah pun tapi ketahuilah bahawasanya niat saya tidak lain adalah untuk membuka matanya melihat kebenaran dan di antara kebenaran yang ia masih tidak dapat melihat ialah dirinya punya pemikiran yang sangat lemah dan tak mampu menilai mahupun menganlisa. Malah bahasa Melayu dirinya sendiri pun sentiasa tunggang-langgang.

      Kelak akan tiba masanya sdr Cencaluk akan benar-benar bersyukur kepada Allah dan berterima kasih di atas diagnos dan preskripsi saya ke atasnya yang telah menganalisa kebingungannya dan mendapati bahawa ia adalah berpunca daripada pemikirannya yang amat lemah dan bukanlah ia seorang yang mendokong kebathilan di dalam hatinya.

      In shaa Allah.

      Delete
    4. kikiki

      katakana tidak kepada tol yg membebankan rakyat tetapi jelas menguntongkn kroninya dgn konsesi yg tak masok akal.

      Katakan ya kpd Najib yg telah membuktikn kita mampu membina lebohraya bertaraf donia TANPA TOL.

      Apa dh jd dgn janji pembangang utk menghaposkn Tol???
      Tak Perlu la berbelit belit utk membenarkn janji menghaposkn tol mnjadi satu pendustaan kini.

      Inilh akibatnya apabila memilih kezaliman utk kembali Berkuasa. Tak Perlu taksob membuta tuli mengiyakn apa jga tindakan zalimnya..kerana Najib telah memboktikn kita boleh tanpa Tol. Kita boleh tanpa kroni. Kita boleh tanpa bail out. Kita boleh tanpa konsesi. Kita boleh tanpa ISA. Dn byk lg akn dihurai jk ada boDOE yg menbangkang nanti.

      Akan lenyap la pemfitnah2 ini bersama lenyapnya zaman fitnah yg mereka rajai.

      In sha Allah.

      Delete
    5. "Katakan ya kpd Najib yg telah membuktikn kita mampu membina lebohraya bertaraf donia TANPA TOL."

      Bila nak siap? Dah 9 tahun kepala bapak penyamun jadi PM?

      Delete
  7. Najib mana pernah fikirkan tentang rakyat.

    Najib melihat dirinya ibarat seekor singa dan rakyat pula dalah umpama kambing. Maka sebagai singa adalah menjadi haknya untuk meratah kambing.

    Apabila rakyat susah dan merungut dengan tindakan-tindakannya yang menyebabkan rakyat makin terhimpit maka Najib akan menghina dan mencerca pula rakyatnya sendiri dengan berbagai-bagai cercaan dan hinaan.

    Najib sebenar-benarnya pemimpin yang menindas rakyat dan menyangka-nyangka adalah menjadi haknya sebagai PM untuk menindas rakyat dan adalah menjadi tanggungjawab rakyat untuk rela dan sentiasa bersedia untuk terus ditindas oleh pemimpin mereka.

    Begitulah dahsyatnya kejahatan pemikiran si Najib ini. Malah pemikiran sebegini turut dikongsi oleh macai-macai dan pendedak A9 yang menghina dan mencerca orang-orang yang membangkitkan fakta bahawa kehidupan rakyat makin dihimpit akibat kebobrokan dan pengkhianatan oleh Najib selaku pemimpin utama negara.

    Pemikiran yang sama yang dimiliki oleh Firaun dan konco-konconya. Firaun juga punya pemikiran sebagai pemerintah adalah menjadi haknya untuk menindas rakyat, dan sebagai rakyat adalah menjadi tanggungjawab mereka untuk terus rela dan bersedia ditindas pemerintah.

    Pemikiran sebegini juga turut dimiliki oleh konco-konco Firaun, sama seperti ia dimiliki oleh konco-konco Najib hari ini.

    Sejarah membuktikan bahawa pasa akhirnya Firaun dan konco-konconya dibinasakan di muka bumi ini. Maka siapakah yang berani menafikan kebarangkalian nasib Najib dan konco-konconya di akhir tempoh mereka kelak adalah tidak sama dengan nasib Firaun?

    Hanya masa akan membuktikan dan apabila bukti itu mengatakan jawapannya ialah ya, maka sesal kemudian sungguh tiada berguna lagi.

    ReplyDelete
  8. Kesian tgk tokwan mahadet dh tua2 kerepot masih gian nak jadi haiwan politik. Dari dulu lg suka cari gadoh dgn ramai lawan politik. Ada satu penyakit mental dlm kepala orang tua ni mahu jadi hero dlm semua perkara. Kesian jugak tgk macai-macai terlompat mcm beruk kena sawan nk angkat atok ni jadi diktator buat kali ke2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana tak giannya 4.41

      Di bawah pimpinan Najib, negara byk duit. Ce tengok rizab nsgara ada berapa sekarang? Dan takde satu pn yg bangkrap di tangan Najib. Semua maju dn on track jika nk dibandingkn dgn zaman pimpinan Pak Tua tu.

      Tu yg menggelupor gila kuasa balik. CAI boDOE dlm PH je senang diklentongnya. Betol tak? Klau tak betol, apsal jawatan PM mesti bg kt dia???? Dh takde org lain ke? Atau trbkti tinggal yg boDOE2 je dlm PH???

      Delete
    2. Macai harami 4.41 setiap penghinaan ko terhadap hanya membangkitkan kemarahan rakyat terhadap kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia, teruskan tulisan ko kami tau ianya satu kelebihan untuk pakatan harapan

      Delete
    3. Orait Harami 3.21

      Aku akn terus jawap fitnah korang sedaya mampu aku.

      Kita tengok nanti "kelebihan" apa yg harami PH dapat di PRU nanti.

      Ok tak ??? Aku mmg tak sabar pn nk bg ko kelebihan. Tak nak ke wahai CAI harami kaki fitnah???

      Delete
  9. kebodohan dan I Q yang rendah membolehkan lanun lanun bermulut manis masih berkuasa. Pernahkah berfikir, jika $$$ sudah tiada, habuk pun tak boleh diperuntukan atau bagi special

    ReplyDelete
  10. Di Arab Saudi... penganggur pon dapat SAR3000 sebulan sebagai allowance dari kerajaan.

    Kat Malaysia dapat BRIM ... setahun sekali...

    Apa la banggang sangat kepala bapak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pindah sana laaa. Apalah punya bodoh buat kenyataan.

      Delete
    2. Zaman Najib merasa la jugak BRIM.

      Zaman Madey merasa ape?
      Bawak moto kapcai pn dicukainya (road tax)

      Lg nk sembang kencang????

      Delete