Tuesday, January 30, 2018

KECOH SETAGHO MANO


Kecoh untuk pastikan PH tawan N9 - Tidaklah seperti didustakan oleh puak pecacai regim najeeb...



Perhatikan, kenapa Mat Sabu disuruh duduk semula di kerusinya dan apa objek yang dibaling kepada lim guan eng, dengar ucapannya... oleh beberapa pemuda sebelum sempat dia duduk.





23 comments:

  1. Org nismilan x ckp setagho mano kd oii! Dua tiga hari ni merepek loghat kelantan tu dh kenapa? Sawan kelantan ke?.... Yelah, blog ko kan, ko nk ckp bahasa afrikapun, ikut ko lah...alasan alasan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah loghat adlh mslh besar kepada negara dan harus dibanteras segera.

      Manakala najis bangsat kleptokrat lahanat harus disokong dan disanjung demi meneruskan kebejatan ABATA.

      Delete
  2. Nak ingatkan, Najib dah mengaku 1MDB bermasalah.
    Jangan lagi ada macai mempertahankannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spin ..... Putar ... Putar .... Wang besar ...... Dedak besar .....

      Nampak sesangat ler benggap merangkap bahalol @ tolol aka tonggong kau ni lain najib cakap lain kau orang putar belit.

      Tak kuasa melayan tong najis sorang ni.

      Dasar tong taik itulah standard orang banggang berasal dari kaum pembanggang dari suku benggap

      Delete
    2. Tang mana yg putar?
      1MDB untung billion2 ka?
      Sepuluh juta melayu islam dpt peluang kerja ka?
      Jho low masuk melayu jdk islam ka?

      Cencaluk, kenapa laporan audit negara kena OSA?

      Delete
  3. Kutuk kerajaan Kelantan mcm org sawan
    Hari ni, loghat Kelantan pun disangkanya loghat nogori.

    Kecoh setagho Mano ialah loghat nogori dari suku Papua New Guinea keturunan batak berekor iaitu sama keturunan dgn KD

    ReplyDelete
  4. Jgn cam ni KD jangan buat malu kaum dan suku sakat pembanggang menitik air mata aku tengok TAJUK ENTRY kau ni.

    Sedih.... Sadis .... Kejam sungguh tapi ada masanya rasa seram sejuk bila lawak sangat baca apa ke benda yg ditulis nak kata jawa mcm jepun. Nak kata afrika cam amarika mana satu aku pun conpius ..... Conpius ..... Hilang akal aku sekejap.

    Hahahahah ..... Wa ....... Wa....... Kahkahkah.....

    ReplyDelete
  5. Amat menarik ucapan mat sabu dan lim guan eng.

    Perhatikan dan dengar betul2 ucapan lim guan eng apabila pakatan harapan mengambil alih kerajaan selepas PRU14 nanti antaranya adalah;

    1.amalan pentadbiran bersih, cekap, amanah dan berinteriti.
    2.ketelusan pentadbiran memberikan, memulangkan hasil negeri kepada rakyat.
    3.testimoni ini dirasai rakyat negeri p.pinang dan selangor.
    4.BRiM diteruskan
    5.GST dihapuskan

    ditambah pula jika pakatan harapan dapat melupuskan hutang2 dimiliki peneroka,memulangkan balik tanah dan kebajikan mereka dibela...

    Insya Allah pakatan harapan berada diambang kemenangan!

    Kenapa umno najib dan bn tumbang?

    Kerana rasuah berleluasa, menzalimi, menindas dan menganaiya rakyat dengan kos saraan hidup menggila naik.

    Satu contoh terbaik diamalkan pentadbiran lim guan eng adalah tender terbuka, dan tahukah pembaca bahawa yg berjaya dan meraih kontrak dari kerajaan negeri ini majoritinya adalah orang melayu dan bumiputra?

    Kita lihat bagaimana S.O.P najib memberi kontrak dan tender kepada kroni2 dalam umno,

    Jika satu kontrak bina bangunan atau membina jalan atau membekal barangan bernilai 1 juta, umno najib akan menetapkan, "mark up" 500 ribu adalah untuk tabung umno, tambahan atau "mark up" 1 juta lagi untuk keuntungan bersih kontraktor dan pembekal diberikan kepada kroni2 umno najib.

    Bermakna jika kos sebenar hanyalah 500 ribu dari nilai anggaran 1 juta, ini bermakna umno najib dan kroni2nya telah membaham, menyamun, menyonglap wang milik rakyat berjumlah 2 JUTA bersih!!!!

    Ianya hanya satu dari beratus ratus kontrak yg diberikan kepada kroni2 umno najib.

    Lihatlah S.O.P umno najib, Ianya hanyalah secebis dari rompakan, samunan yg telah dilakukan oleh umno najib terhadap rakyat, mahukah rakyat berfikir bagaimana pula dengan 1mdb? felda? mara? tabung haji? Kwap? Kwsp? rasuah di sabah? Kementerian belia sukan? Bagaimana pula pelaburan atau adakah najib berhutang dengan negara china? Perlu diingatkan bahawa melabur dan berhutang adalah dua perkara berbeza.

    Bagaimana pula dengan harta dan aset negara dijual?

    Semua kegiatan jenayah harami umno najib sudah pun berlaku dan apa yg lebih penting adalah, siapakah yg akan menanggung semua beban derita ini pada masa sekarang dan akan datang?

    Adakah ini semua hanya fitnah seperti yg dilontarkan oleh macai2 harami najib?

    Rakyatlah sebenarnya menjadi hakim dan penentu jika ingin melihat najib meneruskan melakukan penyelewengan, salahgunakuasa dan kegiatan2 jenayah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ***contoh terbaru adalah dari zahid hamidi memberi amaran kepada kontraktor umno yg membina dewan untuk rakyat, duit songlap hasil binaan pula, reban ayam lebih baik.

      Delete
    2. Tu contoh yg agak lama. Yg paling baru ialah kontraktor terowong dasar laut dpt kpd syarikat pembuat pakaian dalam wanita.

      Delete
  6. rajin pulak ngok2 UMNGOK cai2 komen ye! Tahniah KD! setakat 2-3 makhluk mangkuk(S),setakat 2-3 undi ke cap dacing, tak terkesan PH (tu pun kalau ngundi le...kah..kah...!!!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat komen mangkuk jamban mcm kau, sampai bila pun pembangkang Malaysia tak boleh bentuk kerajaan. Setakat jd pembangkang sampai mati.

      Delete
  7. Yang bimbang nya 7.51 am undi yang akan sengaja dirosak-rosak kan oleh kaum Pakatan yang tak berkenan sangat dengan bekas diktator yang sekali lagi akan bakal dilantik sebagai Piiem.Kalau jadi macam tu alamak tak merasa lah mat sabu nak jadi menteri.Nampak gaya nya sebelum pru ni ambiga dan maria chin kena turun lagi ke padang untuk berdemontrasi.Tapi kali ini lain sikit.Kali ini tajuk nya Berseh lawan undi rosak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang nak sabotaj undi rosak tu tak kurang 10 orang, tak lebih 100 orang..macam pecacai dalam ni lah lebih kurang 2-3 orang.

      Sabotaj undi rosak pun mungkin juga tak jadi sejak pi em dah mengaku 1mdb memang gagal bermasalah..

      Makin senyap sunyi, meteka ni yang akan boikot tak mau undi pe em, memalukan, menjijikan.

      Delete
    2. org PH ke yg nak rosakkkan undi? Lembu jd PM pun takpe asalkan jgn UMNGOK!!!

      Delete
  8. cerita di hutan
    kempen undi rosak tu adalah cara terbaru lanun dan konco konco nya untuk menang dalam pru akan datang.Memihak kepada merekA. Yang bodoh saja yang dengar, dah kata banyak kali , otak yng waras dan cerdik sahaja boleh membangukan .

    ReplyDelete
  9. Tahniah kd,
    Kesian puak² ni mencari cari apa objek yang dibalingkan kepada lim guan eng...sampai ke akhir tak jumpa..

    Harap mereka dapat hidayah selepas menonton, bagaimana orang kapir pun ada jujur dan ikhlas sebagai pemimpin dan pentadbir, insyaAllah.

    1mdb pun dah di akui bukan sahaja gagal tetapi juga salah urus, sewajarnya tubuhlah RCI..penjenayah wajar dipenjarakan.

    ReplyDelete
  10. BERILUSI

    Tidak ada rakyat mana-mana negara yang tidak mengeluh tentang kerajaan mereka. Anda membandingkan negara lain dengan keadaan negara anda, yang kononnya lebih baik. Tetapi, anda tidak melihat rakyat negara tersebut juga mengkritik pemerintah mereka.

    Jadi, di negara mana anda mahu tinggal? Tidak ada negara yang sesuai dengan apa yang anda mahukan. Misalnya, anda mungkin mendapat pendidikan percuma, tetapi cukai yang anda bayar tentulah lebih tinggi untuk membiayainya.

    Anda mempercayai pembangkang, sedangkan anda tahu mereka akan berjanji perkara-perkara yang tidak logik untuk berkuasa.

    Anda sebenarnya hidup dalam ilusi. Anda menyalahkan banyak perkara kepada kerajaan atas apa yang berlaku kepada anda. Badan-badan pemerintah pun anda salahkan apabila berlaku sesuatu perkara. Misalnya apabila disaman pihak berkuasa kerana kesalahan jalanraya, anda menyalahkan kerajaan. Ia seolah-olah anda fikir kerajaan baru tidak akan melakukan perkara tersebut. Anda salah anda disaman, di mana-mana negara pun berlaku perkara yang sama, dan rakyat sepatutnya tidak wajar berkata ini semua kerana kerajaan mahu memeras wang rakyat.

    Tidak ada kerajaan pun yang boleh memuaskan kehendak-kehendak anda. Hiduplah dalam realiti.

    Anda tahu orang-orang bukan Islam tidak akan meredhai kalian sehingga kalian mengikuti cara hidup mereka, tetapi anda menjadikan mereka sekutu politik anda. Dan bukan pula anda yang menguasai mereka dalam pakatan politik itu, sebaliknya mereka yang menguasai anda.

    Anda mengeluh hidup tertekan, tetapi anda sendiri adalah sebahagian rakyat yang mengalami obesiti. Betapa kontradiksinya keadaan ini.

    Anda mendakwa mahu memperjuangkan agama, tetapi anda menggadaikan agama anda kerana sedikit kesusahan hidup yang anda alami dengan membiarkan orang-orang bukan Islam mempersoalkan agama anda.

    Bagaimana tidak masuk akalnya perkara ini?

    Wahai rakyat Malaysia, anda mendakwa parti UMNO menggadaikan hak-hak orang Melayu, tetapi anda boleh pula mempercayai DAP yang terang-terangan akan menghapuskan hak-hak orang Melayu. Anda seolah-olah tidak membaca perlembagaan parti DAP yang akan menghapuskan perbezaan kaum di negara ini. Betapa tololnya anda.

    Bolehkah anda mengharapkan serigala menggembala kambing walaupun serigala itu kelihatan jinak?

    Anda berpolitik kononnya untuk kebaikan negara, tetapi anda telah menghancurkan negara kerana kuat berpolitik. Semua perkara anda politikkan. Anda tidak tahu lagi apa keutamaan anda sehingga menggadaikan hak-hak keistimewaan anda sebagai orang-orang Melayu. Itu bukan lagi berpolitik. Itu bermakna anda telah berjaya dipolitikkkan. Anda telah menjadi mangsa politik.

    Anda sememangnya terkeliru.

    Anda mahukan pendapatan yang tinggi, tetapi anda tidak sanggup membayar harga yang lebih tinggi untuk kos kehidupan anda. Dalam konsep yang mudah, yang sesiapa pun boleh bayangkan, bagaimana majikan akan menaikkan gaji pekerja tanpa menaikkan harga produk atau caj perkhidmatan mereka?

    Anda mahukan pembangunan dan kemajuan, tetapi anda tidak mahu menyumbang kepada negara. Semua negara di dunia ini, yang menuju ke arah kemajuan, melaksanakan cukai-cukai seperti GST untuk membangunkan negara mereka. Dan di sini anda mahukan pembangunan negara, tetapi anda mengeluh apabila dikenakan GST serendah 6%, sedangkan di negara-negara lain, ia lebih tinggi lagi.

    Di manakah negara yang semuanya percuma seperti yang anda khayalkan?

    Anda mendakwa tiada kebebasan bersuara, walhal setiap hari anda mengkritik, memaki, bahkan memfitnah kerajaan secara terbuka.

    Anda mahukan pemerintahan Islam, tetapi anda menyokong pakatan parti yang menentang agama Islam, yang cenderung kepada sekular, liberal, plural, malah pro-LGBT dan seks bebas. Tidakkah ini sangat bertentangan?

    Apakah yang sebenarnya anda sedang perjuangkan?

    ReplyDelete
  11. SAMBUNG BERILUSI DAN BERHALUSINASI

    Anda mengeluh kebanjiran pendatang asing, tetapi anda sendiri tidak mahu menjadi buruh kasar, tukang sapu atau pengawal keselamatan.

    Siapakah nanti yang akan membina bangunan-bangunan, membersihkan sampah yang anda buang atau menjaga kediaman anda? Ia seperti anda marahkan lalat-lalat, tetapi anda yang membuang sampah yang menjadi makanan lalat.

    Wahai rakyat Malaysia, anda sebenarnya hidup dalam ilusi. Kehidupan anda yang bertambah senang dan makmur membuatkan anda semakin tamak dan meminta lebih banyak lagi. Anda sedang merosakkan negara ini dengan mentaliti negatif seperti ini. Anda semakin manja, mengada-ngada dan bermentaliti subsidi.

    Anda mengira harga barangan yang murah pada zaman dahulu,,dan menyatakan betapa nostalgianya kehidupan zaman dahulu, tetapi anda tidak pula mahu memerhatikan berapa gaji pekerja pada zaman itu.

    Kekeliruan fikiran sebahagian daripada anda semakin kronik. Apabila keadaan tandas awam kotor, anda membandingkan keadaan itu dengan negara lain, dan anda seperti menyalahkan kerajaan, walhal itu adalah sikap masyarakat itu sendiri.

    Apa yang anda nampak hanyalah perkara negatif untuk dikritik, dan melupakan sisi- sisi positif sesuatu keadaan.

    Apabila pihak berkuasa bertindak atas sesuatu perkara untuk kebaikan semua, anda mengkritiknya. Bahkan cara pihak berkuasa menangani penjenayah pun anda kritik.

    Semuanya serba tidak kena. Apa yang anda mahu sebenarnya? Anda seperti anai-anai yang sedang merosakkan negara anda sendiri.

    Wahai rakyat Malaysia, apa yang anda mahu ubah sebenarnya?

    Anda sebenarnya sedang lari daripada mulut harimau masuk ke mulut buaya. Anda sedang menghancurkan keadaan sedia ada untuk memwujudkan keadaan yang lebih buruk dengan sikap dan pemikiran anda sekarang.

    Percayalah, tiada negara atau kerajaan yang akan dapat melaksanakan apa yang anda khayalkan itu. Ia hanya janji-janji palsu pembangkang untuk melekakan anda.

    K7L : Bangunlah dari mimpi-mimpi anda.. terima kasih pad ayang menulis..

    ReplyDelete
  12. Suharli..

    Peranan pembangkang adalah memantau sebuah kerajaan dan mencadangkan satu pelan tindakan yang lebih baik (janji) jika dipilih sebagai kerajaan baru.

    Janji bukan janji kosong, PP dan Selangor telah lakukan banyak perubahan berbanding dengan negeri di bawah pusat, ditakok lama.

    Kerajaan yang memerintah pula kena "laksanakan" dasar, bukannya beralasan, bermain kata dan berkokok siang malam berjanji bulan dan bintang.

    Apabila gagal delivered, wajarlah kerajaan sekarang ditolak.

    So simple.

    Peranan rakyat - nilaikan sesebuah kerajaan setiap 5 tahun, kekal atau tolak bergantung kpd prestasi mereka.

    Sangat mudah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. suparli ni bos dia ckp, dedak base on panjang kopipes, org baca ke tak, belakang kira...untung la abg suparli ha.ha..

      Delete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...