Tuesday, January 2, 2018

KJ SANJUNG TUN



Apa kata Kj...

https://www.bnbbc.my/ketidaktentuan-politik-jika-rakyat-pilih-pembangkang/

http://www.bernama.com/bernama/v8/bm/ge/newsgeneral.php?id=1424033

Klik link dan bacalah.. Nilai tahap pemikiran sayap pemuda regim najib.

Apa yang mahu diulas adalah keyakinan umno bahawa PH mampu menang dan membentuk kerajaan baru - itu sesuatu yang cukup penting sebab Kj pernah memberi amaran supaya umno tidak memperkecilkan keujudan BERSATU dipengerusikan Tun.

Atas keyakinan itu Kj cuba menggambarkan pencalonan Tun sebagai PM akan menggugat kestabilan politik kerajaan baru PH hingga menakutkan pelabur - sekali lagi Kj menggambarkan kemampuan Tun mengemudi PH membentuk kerajaan baru.

Tidak pula Kj sebut atau sedar bahawa di kalangan pemimpin kerajaan baru, mereka berebut rebut menamakan pemimpin² kerajaan lama yang korup untuk ditangkap, disiasat, didakwa...
Bukankah nama Kj juga bakal disebut pada kes korup Kementeriannya sendiri dan adakah itu yang sebenarnya ditakuti (?)

Jika sikorup dan pengkorup dibersihkan, apakah itu akan menakutkan pelabur (?)




50 comments:

  1. Spin spin jangan tak spin, cari cari selak selak ayat ayat perangkap yang boleh di spin kan.
    Itu je la kerja nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini, Awal mula saya ikut pesugihan, Karena usaha saya bangkrut dan saya di lilit hutang hingga 900jt membuat saya nekat melakukan pesugihan, hingga suatu waktu saya diberitahukan teman saya yang pernah mengikuti penarikan uang ghaib dengan AKI SOLEH JAFFAR menceritakan sosok AKI SOLEH JAFFAR, saya sudah mantap hati karena kesaksian teman saya, singkat cerita saya mengikuti saran dari pak.aki saya harus memilih penarikan dana ghaib 1 hari cair dengan tumbal hewan dan alhamdulillah keesokan harinya saya di telepon oleh pak aki bahwa ritualnya berhasil dana yang saya minta 3Milyar benar-benar masuk di rekening saya, sampai saat ini saya masih mimpi uang sebanyak itu bukan hanya melunaskan hutang ratusan juta bahkan mampu membangun ekonomi saya yang sebelumnya bangkrut, kini saya mempunyai usaha di jakarta dan surabaya yang lumayan besar, saya sangat bersykur kepada allah dan berterimakasih kepada pak. AKI SOLEH JAFFAR berkat beliau kini saya bangkit lagi dari keterpurukan. Jika ada teman-teman yang sedang mengalami kesulitan masalah ekonomi saya sarankan untuk menghubungi ki sholeh jaffar di nomor ini HUBUNGI WHATSAPP 0853-7778-3331 agar di berikan arahan Atau 




























      Assalamualaikum senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini, Awal mula saya ikut pesugihan, Karena usaha saya bangkrut dan saya di lilit hutang hingga 900jt membuat saya nekat melakukan pesugihan, hingga suatu waktu saya diberitahukan teman saya yang pernah mengikuti penarikan uang ghaib dengan AKI SOLEH JAFFAR menceritakan sosok AKI SOLEH JAFFAR, saya sudah mantap hati karena kesaksian teman saya, singkat cerita saya mengikuti saran dari pak.aki saya harus memilih penarikan dana ghaib 1 hari cair dengan tumbal hewan dan alhamdulillah keesokan harinya saya di telepon oleh pak aki bahwa ritualnya berhasil dana yang saya minta 3Milyar benar-benar masuk di rekening saya, sampai saat ini saya masih mimpi uang sebanyak itu bukan hanya melunaskan hutang ratusan juta bahkan mampu membangun ekonomi saya yang sebelumnya bangkrut, kini saya mempunyai usaha di jakarta dan surabaya yang lumayan besar, saya sangat bersykur kepada allah dan berterimakasih kepada pak. AKI SOLEH JAFFAR berkat beliau kini saya bangkit lagi dari keterpurukan. Jika ada teman-teman yang sedang mengalami kesulitan masalah ekonomi saya sarankan untuk menghubungi ki sholeh jaffar di nomor ini HUBUNGI WHATSAPP 0853-7778-3331 agar di berikan arahan Atau 









      Delete
  2. Putar dn terus memutar, klau tak putar, mane de isu besar utk meriang riakn fitnah macai macainya yg kemaruk nk memfitnah.

    Aku ketawa lg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen mcm ni pun bole claim dedaksss...... hehehe

      Delete
    2. Perkara yang realiti, dilihat dari sudut yang kritis..
      Tak perlu spin pun..kj dari awal lagi menerima realiti umno berhadapan masalah jika remehkan Tun.

      Selarang sudah jadi kenyataan.

      Delete
    3. Bro Kluangman....

      SEKALI LAGI NAJIB JUAL KHAZANAH NEGARA KPD CHINA KOMUNIS. CHINA KOMUNIS BAKAL MEMONOPOLI BEKALAN LETRIK DAN SEKALI GUS MENJADI PEMBEKAL TERBESAR LETRIK NEGARA. YG AMAT MENGHIRISKAN HATI, CHINA KOMUNIS TIDAK KELUAR SESEN PUN, MODAL AKAN DIBERI MELALUI PINJAMAN 3 (TIGA) BANK TEMPATAN.

      Ini laporan akbar The Star bertarikh 13/11/17.....

      KUALA LUMPUR: Malaysia’s largest combined cycle gas turbine power plant in Alor Gajah, Melaka is expected to begin operations in 2021.

      As for financing of the project, Najiv has hired three domestic banks to raise RM5.28bil through a sukuk programme.

      “CIMB Investment Bank is the sole principal adviser and financial adviser while Maybank Investment Bank and RHB Investment Bank are joint lead managers for the debt programme,”.

      The project would be funded via the 80% debt financing raising exercise and 20% via Edra Power shareholders’ funds.

      “In total the project cost would be RM6.5bil,”.

      It is wholly-owned by China Solar Energy Investment Ltd, a subsidiary of China General Nuclear Power Corp Ltd.
      (Pembekal letrik tsbt dimilikki sepenuhnya oleh syarikat China Komunis 'China Solar Energy Investment Ltd', anak syarikat China General Nuclear Power Corp Ltd.
      --------------------------------------------------------------------

      Melayu Melaka apa ada? Bukit cina punya. Tanjong keling punya. Mesjid tanah punya. Alor gajah punya. Sultan pun dah tak ada. Last2...Stesyen janakuasa terbesar mengalahkan TNB pun Najib dah serahkan pada China Komunis.

      MAMPOS KITA SEMUA, satu lagi penjajahan China Komunis...ehsan dari petualang & pengkhianat bangsa & negara, Najib....!!

      Delete
    4. 16/12/2016 – Masih ingatkah tentang kehilangan lebih 50’000 pendatang tanpa izin dari negara China pada tahun 2007 yang datang ke negara ini dengan menggunakan pas lawatan sosial? Kini setelah hampir 10 tahun berlalu, kehilangan pendatang asing tersebut masih kekal misteri.

      Apakah sukar bagi pihak Imigresen untuk mengenal pasti pendatang-pendatang asing berkenaan sehingga mereka lenyap begitu sahaja tanpa sebarang kesan? Mungkin kerana wajah dan saiz mereka tak jauh berubah dengan kaum cina yang ada didalam negara, menyukarkan pihak berkuasa untuk mengenalpastinya.

      Sebenarnya usaha untuk merungkai misteri kehilangan pendatang asing dari negara China itu giat dilakukan oleh pihak berkuasa dalam negara. Namun pelbagai halangan serta cabaran terpaksa ditempuh terutamanya apabila bancian penduduk dilakukan dikawasan-kawasan penempatan cina.

      Terdapat laporan yang mengatakan bahawa kumpulan-kumpulan samseng digunakan bagi melindungi pendatang asing berkenaan. Sejauh mana kebenaran laporan tersebut tidaklah diketahui tetapi yang nyatanya, usaha untuk mengesan pendatang asing di negara ini tak pernah berhenti.

      Kini muncul pula rancangan pembinaan Pulau buatan manusia di P.Pinang oleh kerajaan DAP pimpinan Lim Guan Eng. Bukan satu.., tetapi 3 buah Pulau buatan akan diwujudkan bagi menampung 300 ribu orang apabila ianya siap dibina nanti.

      Antara kawasan yang terbabit didalam perancangan pembinaan pulau tersebut ialah kawasan luar Permatang Damar Laut dan juga kawasan perairan Persiaran Gurney. Dan tak mustahil akan menyusul pulau-pulau buatan manusia yang lainnya selepas itu.

      Persoalan yang bermain di fikiran rakyat P.Pinang sekarang ini ialah, untuk apakah pulau-pulau buatan tersebut dibina di negeri ini? Adakah ianya dibina untuk penduduk negeri ini ataupun disasarkan kepada warganegara luar yang kaya raya?

      Jika dilihat dari corak pentadbiran DAP berkenaan pembinaan rumah kos rendah sederhana, mustahil untuk rakyat P.Pinang melihat rumah kos rendah/sederhana dibina di kawasan pulau-pulau buatan itu nanti. Pastinya yang ada hanyalah rumah dan juga kondominium mewah sahaja.

      Rakyat P.Pinang hanya mampu melihat sahaja negeri ini ‘dijajah’ oleh warga asing. Yang tinggal untuk penduduk asal negeri ini hanyalah kesesakan lalulintas yang padat serta menyesakkan seperti di Kuala Lumpur. Diharap rakyat P.Pinang bersedia untuk menghadapinya dengan tenang dan sabar…

      Delete
    5. Otthman kes kehilangan WARGA CHINA yang dtg dengan visa sebagai pelancong ini memang sangat mencurigakan.

      Siapa yang berani buat tapi tuduh org lain ada pengundi hantu kalau bukan DAP. Banyak kes yg mana kerajaan dan POLIS masih belum dapat buktikan disebabkan halangan SAMSENG

      Delete
  3. Orang kalau dah panic... macam ni lah gayanya. Sampai tak percaya pengundi....hoi! Pengundi berfikiran waras la...

    ReplyDelete
  4. Woi 8 MNC company tutup operasi di Malaysia, pelabur bertaraf bilionaire tu.Nak tanya sikit depa masuk time siapa dan tutup kedai tahun siapa jadi pm?

    ReplyDelete
  5. Pi la tanya 8 MNC tu dulu pasai apa depa tutup kedai. Jangan dok mrngandai andai kan saja.Nak komen biar berilmu sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 453,

      jgn pusing open mcn ni sj..
      Point to point sikit. Jawap ler. Sah tu...bukan 8 tp 11.
      Haaaa, sebab apa.
      Kalu nk counter, kena jawap. Org tgk ttunggu, malu beb.

      Delete
  6. Semua Panglima, Hulubalang, Perwira dan Bintara dan macaimacai UMNO pada hakikatnya semangat juang mereka hanya setakat cakap dimulut. Dihati mereka pengecut dan mula gentar sehinggalah banayang sendiri dan ranting kayu jatuh pun melompat terkejut. Itu tandanya perasaan resah gelisah dah meliputi jiwa. Penyebab utamanya, mereka tahu cuma Hipokkrit buat tak tahu bahawa UMNO dan rosak di organ dalamannya. Kanser di tahap menghampiri stage 4. Bila masa aje boleh padam. Tapi demi meneruskan sisa hidup dan mendapatkan bekalan dana bagi kesinambungan hidup, DEMI DEDAK mereka telah jugalah (SONDOL) juga "who cares sindrom" dan kalau apa-apa jadi mereka boleh "Escape and be in Exiles". AGI IDUP AGI NGELABAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perhimpunan Agung Tahunan Pertama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Sabtu lalu yang dihadiri kepemimpinan tertinggi termasuk Pengerusinya, Tun Dr. Mahathir Mohamad telah mencetuskan pelbagai reaksi daripada semua pihak termasuk dalam kalangan ahli dan pemimpin parti itu sendiri.

      Ikuti lima soalan wartawan Utusan Malaysia, SITI NORHAWA MOHD. ALI kepada Ketua Bahagian PPBM Temerloh, AMERUS CHE ONN yang turut hadir dalam perhimpunan agung tersebut.

      UTUSAN: Apa pendapat anda tentang Perhimpunan Agung PPBM minggu lalu.

      AMERUS: Perhimpunan Agung PPBM dikendalikan dengan tidak sempurna kerana tidak mengikut perlembagaan parti. Bahagian sepatutnya bermesyuarat dan menghantar wakil hasil persetujuan mesyua­rat itu tetapi ia tidak berlaku. Ini jelas melanggar peraturan dalam Perlembagaan sendiri dalam fasa 12. Yang hadir dan berbahas itu hanyalah da­ripada kepemimpinan tertinggi bahagian sahaja dan semua wakil berbahas seolah-olah sudah ada ‘skrip’ tersendiri iaitu memuji Pengerusi PPBM, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan menghentam Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Tiada masalah akar umbi yang dikete­ngahkan untuk kebaikan parti.

      Sebagai Ketua Bahagian, apakah harapan anda terhadap perhimpunan agung tersebut?

      AMERUS: Saya sebagai Ketua Bahagian Temerloh yang datang untuk menjadikan perhimpunan agung itu sebagai platform membawa usul berkenaan masalah yang kita hadapi di bahagian tidak dapat berbuat demikian dan itu yang membuat saya kecewa. Untuk Dr. Mahathir, beliau lebih mementingkan kepada agenda peri­badi sendiri. Ini kerana setiap apa yang dibahaskan tidak lain hanya untuk memuji beliau dan saya rasa sebagai pemimpin Dr. Mahathir hanya mahukan kelebihan politik.

      Adakah secara keseluruhan­nya perhimpunan agung tersebut mencapai objektif atau tidak?

      AMERUS: Saya rasa kecewa kerana perhimpunan ini seolah-olah tiada hala tuju dan tidak mencapai objektif kerana tiada isu relevan yang boleh diketengahkan bagi sebuah parti yang pada asalnya saya anggap bertujuan membetulkan situasi politik di negara ini. Tetapi apabila melihat pemimpin PPBM yang begitu mementingkan diri sendiri, saya rasa PPBM sudah tidak hala tuju dan sekiranya ini berterusan, saya juga akan keluar daripada parti ini.

      Apa pandangan anda dengan pendapat Dr. Mahathir yang me­rupakan Pengerusi PPBM akan diangkat menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan Harapan berjaya menawan Putrajaya?

      AMERUS: Saya melihat PPBM ini sebagai parti yang masih terlalu baru dan bukan parti dominan dalam Pakatan Harapan. Jadi dalam soal pemilihan Perdana Menteri, ada tiga lagi komponen yang lebih lama dan dominan yang mana mereka juga mempunyai cita-cita sama. Saya percaya akan ada pergolakan dan pada hemat saya, biarlah diselesaikan antara mereka sendiri.

      Apa pesan anda kepada ahli-ahli PPBM lain?

      AMERUS: Ahli PPBM perlu sedar bahawa perjuangan ini sia-sia. Jangan terlalu taksub dan ‘tutup mata’ dengan kesalahan kepemimpinan, fikirlah apa yang berlaku sekarang. Tidak ada hujah bermakna dalam PPBM sekarang melainkan menentang Najib, itulah yang sentiasa diuar-uarkan, tetapi apa yang menyedihkan, hasrat dan kepentingan akar umbi langsung tidak difikirkan. Saya juga ingin menyeru semua untuk tolak kepemimpinan yang ada sekarang. Dr. Mahathir selayaknya hanya menjadi penasihat dan bukan bertindak sebagai ‘pemain utama’ yang mengawal semua di dalam PPBM.

      Delete
    2. Kah kah lah kah media yg bertanya dah nak bankrap, takder org baca, tahap icu, harap kena sumbat cash is king, yg jawab pula mulut dah penuh , cakap pon kosong, takder isi, klu tanya tentang felda, jawapan stendad "salah dap"....

      Delete
    3. anon 757. tak kiralah media tu nak bankrap ke apa ke, isu yang ditanya dan dijawab itu betul atau tidak? benar atau tidak dalam PAT PPBM tiada sebarang isi penting untuk rakyat? selain hentam najib dan hadi, yang lainnya hanyalah puji-pujian untuk tun mahathir sahaja. betul atau tidak? adakah tun mahathir langsung tiada hati dan perasaan kerana dahulu beria-ia menghasut muhyiddin mengkritik najib sehingga keluar umno, akhirnya dipinggirkan begitu sahaja? adakah tun mahathir langsung tiada hati perut meminggirkan penyokong setianya di perak? akhirnya keluar PPBM wanita itu kerana merasakan diperkudakan sahaja oleh tun. tun ni jenis kacang lupakan kulit agaknya. tak apa, kulit2 inilah yang akan menjadikan dia kepanasan menjelang pru akan datang.

      Delete
  7. Sendiri baca sendiri faham tak paya minta fakta, bukti atau cakap orang FITNAH

    Kalau semalam ada yang mengaku ahli UMNO tapi menyokong PPBM,

    Ni aku tunjukkan AHLI PPBM TAPI TAK SOKONG PPBM.

    ReplyDelete
  8. Bila dilaporkan oleh wartawan utusan - zero (0) kepercayaan..

    Bila itu satu pandangan peribadi, semua orang ada pandangan peribadi...cakap serupa bikin, dia sudah sepatutnya letak jawatan, tak ada orang paksa dia pun jadi Ketua Bahagian atau Ahli Bersatu.
    Jika cawangan dan bahagian buat mesyuarat agung dan pemilihan, manusia ini sudah tidak ujud (kalah)..ahli² tentu tolak orang bangang jadi Ketua Bahagian..

    Dan soalan akhir..
    Berapa banyak dedak dia dapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tak rasa dia dapat dedak, tapi dia kecewa kerana baru dapat mengenali isi perut mahathir secara dekat. mahathir ni hanya pandai memperkudakan orang konon kena ikut peraturan. rupa2nya dia sendiri bapak segala pelanggar peraturan. bukan peraturan orang lain, peraturan parti sendiri habis dilanggar...poraaahhh!

      Delete
  9. PLUS

    (Nadi Rakyat Bersatu)
    Fakta Yang Perlu Kita Tahu
    Tun Mahathir Mohamad.

    1).Tun Mahathir telah menandatangi perjanjian TOL Lebuh Raya Plus selama 30 tahun bermula tahun 1998 sehingga tahun 2018.

    2).Pada tahn 1999 sekali lagi Tun Mahathir membenarkan kutipan tol ini dilanjutkan kepada 12 tahun lagi sehngga tahun 2030 bagi mengelakkan kenaikan kadar tol sebagaimana mengikut perjanjian yang telah ditandatangi pahun 1998.

    3).Pada tahn 2005 Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi terpaksa melanjutkan sekali lagi kadar tol selama 8 tahun berakhir pada tahun 2038 bagi mengelakkan kenaikan kadar tol sebagaimana seperti perjanjian yang telah ditandatangani oleh Tun Mahathir pada tahun 1998.

    4).DS Najib tidak pernah melanjutkan tempoh masa kutipan tol untuk lebuhraya PLUS dan tidak pernah sekali-kali menaikan kadar kutipan tol.

    5).Pada tahun 2011, DS Najib telah membeli semula Lebuhraya PLUS bagi mengelakkan melakukan perkara yang sama seperti Tun Mahathir dan Tun Abdullah pernah lakukan.

    6).Apabila diimbas kembali dapat disimpulkan bahawa kisah menaikkan kadar tol berakar umbi bermula pada tahun 1998 di mana perjanjian tersebut telah ditandatangani oleh Tun Mahathir.

    Beliau sendiri telah mengakui kebodohannya kerana tidak membaca dengan teliti isi kandungan perjanjian konsesi tol Lebuhraya PLUS dan tidak menyedari implikasi jangka panjang sebelum menandatanganinya.

    7).Oleh itu, tidak perlulah pihak Pro-Tun membelanya dan cuba menyalahkan pihak lain.

    8).Sebagai contohnya pengakuan Tun Mahathir pada 6 Januari 2007.

    9).Tun Mahathir akui isu kesilapan perjanjian konsesi termasuk tol berpunca daripada zaman pentadbirannya.

    10).“Ini adalah satu perkara yang perlu kita betulkan. Apa yang diperlukan adalah sebuah kabinet yang tidak selalunya berpengetahuan kerana ianya dibentuk oleh ahli-ahli politik dan bukannya para pakar dan kadangkala ahli politik seperti saya boleh menjadi bodoh,” jawab beliau kepada para wartawan yang memberitahu bahawa kelima-lima lebuhraya bertol semasa beliau menjadi Perdana Menteri Malaysia dibina semasa dalam pentadbirannya.

    Kita semua maklum bagaimana baru-baru ini kadar tol dikebanyakan lebuhraya dinaikkan, kecuali lebuhraya yang dikendalikan oleh PLUS. Ini adalah kerana lebuhraya PLUS dimiliki 51% oleh UEM Berhad dan 49% oleh Tabung Haji Berhad. Sementara UEM adalah 100% milik Khazanah Nasional.

    Langkah pemilikan PLUS Berhad telah dibuat di bawah pentadbiran semasa DS Najib pada tahun 2009.

    11).Bagi kenaikan tambang ERL yang dimiliki YTL Berhad. Konsensi, ERL telah ditandatangi juga semasa pentadbiran Tun Mahathir.

    Menurut perjanjian konsesi tersebut, sekiranya kerajaan enggan membenarkan kenaikan tambang, Kerajaan Pusat wajib membayar RM2.9 billion kepada YTL atau membenarkan mereka menyambung konsensi selama 30 tahun lagi.

    ReplyDelete
  10. Selalu korang sibuk nak bukti sekarang nah aku dah bagi TUN sendiri mengaku bodoh dah tak teliti perjanjian apa korang nak cakap lagi

    ReplyDelete
  11. Bagus, orang Okspod pandang tinggi kpd Tun

    ReplyDelete


  12. 1 ) Eastern Dispersal Link - Toll di hapuskan 100% - Pemegang Saham utama MRCB (KWSP pemegang saham utama)

    2 ) New Pantai Expressway - Toll Kpg Medan dihapuskan - Pemegang Saham utama IJM

    3 ) Kajang - KL (Grand Saga) - Kerajaan Pusat mengurangkan 50% drpd toll...terpulang kpd Pemegang Saham (Taliworks i.e KDEB/KPS/MB Slgr Inc ) utama utk menghapuskan terus.

    4 ) KESAS Highway - PKNS (PR) adalah diantara Pemegang Saham...belum ada2 ura nak kurangkan atau hapuskan toll.

    5 ) SPRINT Highway - KPS (PR) adalah diantara Pemegang Saham...sama spt KESAS belum ada2 ura nak kurangkan atau hapuskan toll.

    6) GCE Highway - pada asalnya di miliki oleh Guthrie semasa Khalid CEO semasa Umno....terpaksa di ambil alih oleh Prolintas (PNB) kerana masaalah aliran traffic yg tak mencukupi.

    7) Mana2 Toll Highway yg PLUS Pemegang Saham utama (NS, ELITE, NKVE, Seremban-PD, Kulim Butterworth)

    8 ) Begitu juga Toll Highway dibawah Prolintas (AKLEH, GCE, SKVE, LKSA)

    9) LDP pemilik konsesi LITRAK


    Apa tunggu lagi , takkan sebagai antara pemegang saham besar dalam konsesi tak boleh nak buat apa2?

    Tol naik hanya melibatkan konsesi tol yang berada hanya dalam bumi Selangor yang mana di miliki konsesi konsesi tol ini oleh kerajaan negeri melalui perolehan royalty yang akhirnya masuk ke kantung poket kerajaan negeri Selangor melalui penguasaan parti DAP.

    PLUS Utara Selatan dah pun keluarkan kenyataan tak terlibat dengan kenaikan dalam bumi selangor walaupun jalurnya PLUS ni ada melalui sebahagian besarnya dalam bumi Selangor.

    Maknanya bukan semua tol terlibat melainkan HANYA TOL DALAM BUMI SELANGOR YG DI KUASAI KERAJAAN NEGERI SELANGOR.

    Jadi inilah masanya peluang Pakatan Rakyat membuktikan pada rakyat yang jika mereka memang kalau ingin membela nasib rakyat maka eloklah kerajaan negeri

    http://thekl-chronicle.blogspot.my/…/pendedahan-jom-kenali-…

    ReplyDelete
  13. Jom kita dengar apa puak pembangang nak spin lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Free Toll seluruh Malaysia..memang Najib tak mampu buat.

      Delete
    2. sori 2 say la anon 855. jangan tunjuk bodoh sangat boleh? simpan sikit untuk masa depan. kan si cencaluk dah keluarkan senarai tol2 di malaysia siap dengan pengendalinya sekali. yang kerajaan negeri punya seperti di selangor dan pulau pinang, bagaimana najib dan 'free'kan semua? patut kau kena tanya dengan azmin dan guan eng, bila nak dihapuskan? kata negeri2 tu negeri yang peduli rakyat! lain kali fikir dulu sebelum tulis supaya tak la nampak kurang cerdik tu.

      Delete
    3. Tawan puterajaya, toll free...apa pula susahnya, memang tak tercapai kalau otak berhutang..



      Delete
  14. Pertandingan 3 penjuru....mana boleh PBBM atau PKR boleh menang.

    BN/UMNO akan menang besar jika ada pertandingan 3 penjuru

    Tak payahlah syiok sendiri

    PBBBM dan PAN hanya perosak kepada bangsa Melayu di Malaysia

    Dua dua parti ni akan berkubur selepas PRU 14
    Madey angkat kaki
    Mudin kembali kpd UMNO sebab dia UMNO totok
    Mukriz berguling guling atas katil lepas PRU 14 nanti
    PAN juga akan buabar..

    Inilah nasib parti perosak negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno akan menang besar tupasal akta MKN diubuhkan dan tarikh pilihanraya pun kena tanya Rosmah..


      Kahkahkahkah

      Delete
  15. Aku bagi satu ayat je "Kj sanjung Tun"

    Pecacai tak jawab, sebaliknya dah melalut ke lain, copy paste berjela...tak ada kaitan langsung dengan tajuk.

    Lain tanya lain jawab, macamana lah makcik felda nak undi BN..

    Tulis panjang² pasal tol, makcik gelda bukan nak baca pun..
    Yang dianya bila gst akan kosong...itu je

    Umno tiada jawapan tetapi PH sudah berjanji, hapuskan.

    Sudah terang lagi bersuluh

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin menegaskan, krisis kepimpinan yang melanda gabungan parti dalam PH akan mengheret negara ke kancah politik yang tidak stabil sekaligus menjejaskan perkembangan pembangunan dan ekonomi negara pada masa hadapan.

      “Kalau PH menang akan membawa kepada ketidaktentuan politik yang sangat tinggi. Saya tidak boleh terima perkara itu dan harap rakyat Malaysia boleh berfikir dengan waras untuk menolak mereka pada pilihan raya akan datang.

      “Mereka masih tidak ada calon pemimpin yang mengetuai mereka sendiri, masalah akan timbul dengan berlaku perebutan kuasa dikalangan mereka yang membawa kepada senario politik yang tidak stabil kepada negara,” tegasnya.

      Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan itu berkata demikian selepas majlis bersama peserta program MYCORPS Afrika di Kuala Lumpur, pada Selasa.

      Menurutnya lagi, Malaysia memerlukan sebuah kerajaan yang mampu mewujudkan kestabilan politik yang kukuh bagi menarik keyakinan pelabur asing untuk menerokai pasaran ekonomi di negara ini.

      “Tiada sesiapa pun yang waras yang akan terima pemimpin seperti Dr Mahathir (Mohamad). Ia akan timbulkan krisis dan berlaku perebutan kuasa dengan Anwar (Ibrahim), dan politik menjadi tidak stabil.

      “Bukan sahaja pengundi hilang keyakinan kepada PH, ini juga akan meruntuhkan keyakinan pelabur luar dan akan menjejaskan perkembangan ekonomi negara,” jelasnya.

      Beliau memberi reaksi demikian susulan kenyataan Timbalan Presiden PPBM Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang bersungguh-sungguh mahu bapanya menjadi Perdana Menteri sekiranya PH berjaya menawan Putrajaya pada PRU ke-14 ini.

      “Itu keputusan dibuat oleh PH sendiri, terpulanglah kepada mereka. Saya difahamkan keputusan itu tiada persetujuan sebulat suara pembangkang.

      “Penolakan daripada pemimpin veteran PKR sangat nyata bahkan tak boleh terima Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri PH,” katanya.

      Delete
    2. Cuba kau jelaskan bahagian mana yg KJ sanjung TU aku tak nampak pun. Apa yang aku faham dari pembacaan aku Kj hanya risau akan berlaku perebutan antara TUN dan ANWAR. Aku rasa kau baca tak habis cuba baca balik dan fahamkan.

      Inilah kelebihan PH baca sikit tapi spin melambung sampai langit ke 7

      Delete
    3. Biar saya tolong. Sila lihat ulasan bro KD pada petikan berikut :-

      Apa yang mahu diulas adalah keyakinan umno bahawa PH mampu menang dan membentuk kerajaan baru - itu sesuatu yang cukup penting sebab Kj pernah memberi amaran supaya umno tidak memperkecilkan keujudan BERSATU dipengerusikan Tun.

      Daripada tulisan di atas, sesiapa saja yang fikirannya cerah akan memahami bahawa maksud 'sanjung' di dalam tulisan KD bukanlah seperti menyukai, menyokong atau seumpamanya tetapi lebih kepada 'pengakuan' bahawa bisa Tun M memang mampu menumpaskan BN. Ia adalah pengakuan kepada realiti.

      Saya masih ingat pada satu ketika sebuah majalah antarabangsa pernah menulis tentang Tun semasa dia menjadi PM. Selepas mengulas, penulis membuat kesimpulan mudah tentang Tun M begini "u dont have to like him to admit that he is a genius'.

      Samalah dengan maksud KD iaitu "KJ has categorically admitted that Tun M is still a powerful and inflentual leader who could be one of the main factors of BN's defeat in the next GE". This connotes a respect KJ has towards the grand old man.

      Simple example:-

      Q : do u respect the man?
      A : yes I do respect the man.

      The word 'respect' here doesnt necessarily means love, affection, support and the likes. Sometimes that word is used merely to connote an ackonwledgement of one's capabiltiy by another. Thats y sometimes enemies use the word 'respect' for and against each other, eventhough they are on the opposite sites.

      Hope my simple explanation above is sufficient and able to penetrate your brain. Even if it doesn't than its okay because.... (Kalau dihabiskan nanti dikata merendah-rendahkan pula, jadi saya biar saya kosong di akhir ayat tu).

      Delete
    4. John doh bodo itu dulu KJ bagi amaran kalau kau tanya dia sekarang aku rasa gelak guling2 dia. Wah pandai kau dia kata "KALAU" kau faham tak kalau aku rasa dengan apa berlaku kebelakangan ini aku yakin mukriz pun geleng kepala tengok bapak dia kantoikan diri setiap hari dengan sinetron dia. Tun mungkin tak sedar dan korang semua mata dipenuhi dedakkkss tu yang buta mata, buta hati

      Delete
  16. Bro Kluang,

    Dedak memang kosong. Selain menipu mereka juga hanya mampu beralasan.

    Tol per se bukan satu isu, kerana isunya ialah faedah daripada pembinaan itu.

    Misal terbaik ialah jambatan Pulau Pinang. Jambatan ini juga mengenakan tol, tetapi pembinaanya telah merancakkan lagi ekonomi negeri ini, bukan saja perkara domestik tetapi permintaan penggunaan lapangan terbang dan pelabuhan di PP juga naik disebabkan prasarana yang baik.

    Demikian juga pembinaan lebuhraya PLUS. Ia hanyalah alternatif kepada jalan tidak bertol. Sekalipun mengenakan tol, tetapi ia juga telah menjadi stimulator kepada ekonomi apabila jarak dan tempoh perjalanan menjadi kurang.

    Isunya ialah sama ada projek itu viable atau tidak.

    PLUS dan Jambatan PP adalah bukti bukan Tol per se yang menjadi isu.

    Contoh kegagalan pula ialah Jambatan Kedua PP. Kutipannya tak cukup pun untuk bayar hutang. Bayangkan ECRL kelak kalau ia dihabiskan.

    Ada pula tentang GST, jawapnnya mudah sangat. Semasa Tun menjadi PM, GST tidak wujud tetapi ekonomi sangat baik dan kuasa beli wang rakyat juga jauh lebih baik dari hari ini.

    Kerajaan hari ini hanya tahu sembang gebang dan temberang saja.

    Sudah terang lagi bersuluh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. John doh kau merepek apa ni. Cakap macam orang mabuk di siang hari.

      Apa2 pun LIM GUAN ENG ada hati nak bina jambatab pulau pinang lagi bagi menggantikan trowong bawah laut yang tak menjadi, duit kos penyelidikan dah bayar projek tak jadi apa cerita

      Delete
    2. Cencaluk 'otak tak sampai' kini menjadi seorang penipu pula.

      Bila pula LGE nak bina jambatan lagi untuk menggantikan rancangan membina terowong yang tk jadi. Kamu ni penipu betullah.

      Apa pun saya memang menentang projek terowong dan jambatan kedua PP. Hari ini Jmbtn kedua ini memang menjadi beban hutang yang ditanggung oleh pembayar cukai, sedangkan projek sebegini sepatutnya hutangnya ditanggung oleh pelanggan pengguna. (Saya tak pasti sama ada kamu boleh faham kesimpulan mudah ini).

      Lebih baik kamu fikirkan anak cucu kamu yang perlu menanggung hutang buruk untuk membina ECRL yang sah-sah projek yang tiada kajian feasibility pihak kerajaan dan kajian pihak-pihak berpengalaman menunjukkan ia akan menjadi projek beban hutang semata. Jualan tiket pada harga munasabah idak akan mampu pun untuk membayar hutang, dan jika harga tiket dijual di luar harga munasabah pula, tidak ada pelanggan yang akan membeli. Ia adalah projek korek lubang yang takkan mampu dikambus oleh projek itu sendiri.

      Nak ulas lanjut pun saya tak rasa akal kamu mampu absorb, jadi biarlah saudara cencaluk. Ikut suka kamulah.

      Delete
    3. 'Terowong dasar laut batal jika dapat jambatan ke-3'

      22 May 2017, 2:01 pm 22 May 2017, 3:10 pm


      Kerajaan DAP Pulau Pinang akan membatalkan pembinaan terowong bawah dasar laut yang dicadang oleh kerajaan negeri itu sekiranya kerajaan persekutuan meluluskan pembinaan jambatan ketiga di negeri ini.

      Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Utiliti (Tenaga, Air, Telekom), Pengangkutan (Udara, Laut, Kereta Api) Lim Hock Seng berkata pembatalan itu akan dbuat sebagai asas justifikasi kos pembinaan dan penyelenggaraan jambatan yang jauh lebih rendah daripada terowong bawah dasar laut.


      Read more at https://www.malaysiakini.com/news/383038#UXYlEIoBBJufTIlS.99

      Delete
    4. John doh ini apa siap dilapirkan oleh MALAYSIAKINI lagi. Bila cakap kau bodoh kau kata orang lain bodoh isu macam ni pun kau tak tau ke.

      Cadangan ni nak melepaskan diri LGN sebab kajian kebolehlaksanaan tak siap2 duit dah habis bayar lapuran tak nampak bayang.

      Delete
    5. Maaf nak mencalah, nak argue tak banyak fakta dalam pengetahuan. Tapi secara fizikal nya apa yang saya lihat masa BN memerintah P.Pinang selama banyak penggal, kenapa Melayu Pulau Pinang khasnya dari Bayan Lepas ke Balik Pulau tidak mendapat manfaat pun. Duk susah macam tu juga, manakala pemimpin Bn asyik berpolitik kehulu kehilir tapi rakyat duk macam tu. Isu rumah mahal, pembangunan hanya untuk orang kaya (cina) adalah subjektif pasal masa Bn dulu pun macam tu juga. Saya tengok orang melayu kawasan Teluk bahang sampai Balik Pulau tiada masalah dengan DAP. Mereka terima beliau dengan tangan terbuka malah pentadbiran dilihat lebih efisien. ANAK PULAU PINANG

      Delete
    6. Satu lagi LGE cekap dan cerdik dalam pengurusan hartanah, BELI MURAH dari Harga pasaran dan Bukan BELI MAHAL JUAL MURAH (Berniaga Buluh Kasap), Untung tak dapat Modal Lesap.

      Delete
  17. Suka atau benci, terpaksalah akui dalam usia 93 tahun Tun masih mampu menggoncang umno yang powerful.

    Tak sokong, itu cerita lain bro. No hal.

    ReplyDelete
  18. Lebih banyak Tun M bercakap dan meroyan sebenarnya lebih menguntung kan UMNO PAS dan BN sebab lebih terserlah kenyanyokannya.
    Lai banyak dia meroyan, dok asyik menuduh orang itu orang ini, itu tak betul ini tak betul lebih terserlah sikap dictatorship nya. Lama lama majoriti rakyat naik menyampah. Dah 22 tahun jadi dictator, so nak ditambah berapa tahun lagi.

    ReplyDelete
  19. Boleh dikatakan setiap hari TUN akan membuka pekung yang cuba dia kambus selama ini tapi dengan spin yg lebih menarik. Yang pembangang semua ikut jer... Siap bertepuk tangan dan bersorak serta memakin hamun.

    ALlAH nak TUN sendiri kantoikan diri.

    Hari ni TAJUK BESAR "PEMECATAN TUN SALLEH ABAS DAN 7 HAKIM YANG LAIN ADALAH ATAS PERMINTAN YDP YANG TELAH MENINGGAL DUNIA DAN TAK BOLEH NAK COUNTER-ATTACK"

    Beria2 TUN sampaikan sanggup bersumpah. Tapi aku syorkan TUN datang bersumpah di MASJID KAMPUNG HULU MELAKA, bak kata orang masjid tertua tu bukan boleh di buat main2.

    ReplyDelete
  20. Membuat tuduhan bahawa Almarhum Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail yang mengarahkan bekas Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas dipecat adalah tuduhan tidak bertanggungjawab dan perlu disiasat oleh Polis Di Raja Malaysia. Membuat tuduhan kepada orang yang tidak dapat mempertahankan dirinya adalah sifat seorang yang dayus. Inilah karektor seorang diktator yang tidak pernah mengaku salah, merasakan dirinya maksum dan tidak bertanggungjawab di atas keputusannya yang lalu.

    YDP Agong pada masa itu sudah mangkat. Surat aduan berkenaan juga dikatakan sudah hilang, kata Tun Dr Mahathir. Oleh yang demikian, Tun Dr Mahathir berkata beliau langsung tidak ada kaitan dalam hal ini. Tun Dr Mahathir kini berkata beliau sanggup untuk bersumpah di atas Al Quran bahawa beliau tidak menipu. Kalau benar Ketua Hakim Negara sendiri yang menulis surat secara peribadi mengadu kerja pengubahsuaian terlalu bising, mengapa pulak hakim-hakim yang lain juga dipecat?

    ReplyDelete
  21. Boleh pulak dokumen penting kerajaan hilang kan dasyat ........ Zaman TUN memang DASYAT ..... Macam2 boleh jadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman JIBON lagi MAHADASYAT, semua yang dikategori musuh dan berpotensi menjadi musuh politiknya dihapuskan/disingkir dan mungkin ada dimusnahkan. Cara lembut dengan sumbat mulut mereka dengan DEDAK PENUH MULUT,PENUH MATA, LUBANG TELINGA DAN LUBANG HIDUNG sehingga terdiam/BISU/BUTA/TAK MAMPU MENGHIDU. Mereka ini adalah pengkhianat negara yang kita semua boleh bina TUGU macam TUGU NEGARA.

      Delete
  22. Pada masa yagn sama, PAS juga akan bekerja dengan kafir. Ini menjadikan dia (Hadi) sebagai kafir," kata Mahathir yang merujuk kepada DAP.

    Kemarahan Mahathir terhadap Abdul Hadi Awang semakin bertambah apabila Presiden PAS itu mengumumkan, PAS akan bertanding di 130 kerusi Parlimen dan telah bersiap sedia untuk berhadapan dengan pertandingan tiga penjuru melibatkan Pakatan dan BN.

    ReplyDelete
  23. Tun ni semua nak dikafirkan itupun semua cerita zaman di jadi PM habis tu yang memerintah MALAYSIA pada masa tu siapa bukan dia ker, kalau hakim, Polis, Pas dan Mufti serta Ahli UMNO semua dikafirkan siapa dia di waktu itu "DAJJAL" ker

    Mengucap TUN kalau setiap hari suhu TUN tinggi jer marah sana marah sini tuduh orang semua kafir salahkan orang yang dah mati, takut tak sampai PRU14 payah tun nak mengucap.

    ReplyDelete
  24. Adiodssss..... Penat layan orang banggang bila bagi bukti tak nak jawab tengok macam john doe bila aku buktikan yang LGE ada cadangan nak membatalkan trowong dasar laut dengan menggantikan dengan jambatan ke 3 diam di, jap lagi muncul mula ler keluar hadis, bagai, bila orang caouter di tad dapat jawab lagi mula tukar ID maki hamun dan setanah orang.

    Penat nak melayan puak pembanggang ni baik aku gi antau anak gi ngaji dapat gak PAHALA.

    ReplyDelete