Monday, January 29, 2018

ORANG KELANTAE KEBULUR KE KALAU NAJIB TAK BANTU...KENA JAWAB TU ADIK KAKOK






Sehari Najib di Kelantan tapi kata-katanya berbekas...terpulang le kepada adik kakok lagu mano nak ghoyak balah...

JAWAPAN PALING TEPAT MESTI DATANG DARI RAKYAT KELANTAN, BUKAN DARI KERAJAAN NEGERI ATAU DARI NIK AMAR - tidak pasti samada pas pusat sudah memberi apa apa komen tentang kenyataan Najib itu atau hanya akan membiarkan untuk ditelan rakyat Kelantan.

Kata Najib, sepanjang 22 tahun Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri, dana yang disalurkannya kepada Kelantan hanyalah berjumlah RM12.7 bilion sahaja.

Sebaliknya, kata beliau, sejak 2006 hingga tahun ini, dana yang disalurkan oleh kerajaan Pusat kepada Kelantan adalah berjumlah RM14.69 bilion.

"Negeri defisit macam Kelantan ini, kalau tiada sumbangan daripada kerajaan Pusat, mereka nak bayar gaji pun tak mampu.

"Kita ada masa lagi untuk tambah peruntukan kepada Kelantan. Nak undi atau tak undi, itu hak mereka tapi kali ini undi kitalah.

“Kita bagi suntikan macam-macam, tuan-tuan dan puan-puan apa salahnya bendera kita (BN) kasi naiklah sikit.

“Ini susah-susah baru minta tolong kita, bendera dah naik pun kita nak kena turunkan, inilah kita baik hati,” demikian antara kata-kata  Najib sambil tertawa kecil.

DISINI SATU LAGI  ANALISA POLITIK KELANTAN

74 comments:

  1. Betui kata Najib, tolong tetapi tak dihargai juga, kik3

    ReplyDelete
  2. Cakap jer tipu.cakap jer tipu..tambah sikit cakap besar.dan bila tun ajak debat dia dgn menteri dia berterabor lari...pelik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari sbb takut kena baling dgn kerusi.
      Buktinya, budak berhingus tanya dua soalan, terus huru-hara main baling kerusi.

      Tapi biasalah puak-puak puaka alam ni, orang lain juga yg salah.
      Diaorang yg anjur, diaorang yg screening audience yg masuk, budak-budak dia yg tanya soalan....

      UMNO yg buat huru-hara. Hahaha...kelakor puaka ni.

      Delete
    2. Betul kamu. Dah sebati sbg penipu, pembohong. Mempunyai ciri munafik.

      Delete
    3. Σ=)Σ=):-.):-9:-&:-)~~(-:@>–;–^o^>_<_(:з」∠)_ʕ•ﻌ•ʔʕ•ﻌ•ʔ≧∇≦(⌒o⌒)(⌒o⌒)(。・ω・。)≡^ˇ^≡≡^ˇ^≡(≧∇≦)ヾ(≧▽≦*)o\( ö )/~\(≧▽≦)/~ヘ(^_^)ヘヘ(^_^)ヘノ(・ω・)ノ(´⊙ω⊙`)(´⊙ω⊙`)╰(*´︶`*)╯(◐∇◐*)(っ´▽`)っヘ( ̄▽ ̄*)ノ٩(●˙—˙●)۶⊂( ̄(エ) ̄)⊃●_●●_●๏︿๏<(-︿-)>(* ̄︶ ̄*)¯\(°_o)/¯¯\(°_o)/¯¯\(°_o)/¯( ºÄº )( ºÄº )(¯口¯)Σ(O_O;)(|||゚д゚)Σ(っ°Д °; )っ〣( ºΔº )〣〣( ºΔº )〣 ̄へ ̄( TДT)(︶︹︺)(︶︹︺)(✖﹏✖)(✖╭╮✖)(´ε` )♡L(*OεV*)E( ˘ ³˘)♥ ASAL BUKAN UMNO

      Delete
    4. 6:36 ini bahasa pengerusi PAN yg mampu meniru suara bapak Beruk.

      Delete
    5. 6.53

      Sape Pengerusi PAN tu???

      "Yang lebih rela makan babi dgn Guan Eng dr makan ayam dgn Najib" tu ke???

      Eiiii.. Manusia cmni pun boleh jd Timbalan Presiden PH ??

      Sah2 memang bingai PH ni.

      Delete
  3. Bantuan berbillion? Ke mana duit tu?

    Dah 60 tahun. Kelantan asyik banjir besar tiap2 tahun. Mcm x tahu nak selesai/kurangkan masalah banjir.

    Negara Belanda yg berada di bawah paras laut pun bleh maju(x de masalah banjir besar)...

    BODOH betul rakyat Kelantan yg sokong 'be end' dan 'parti' yang 'BERBAIK' dengan be end.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ingat banjir tu kerja manusia? Apa penyelesaiannya jika bangunan 3 tingkat boleh tenggelam?
      Banjir di pantai timur baru berlaku masa PAS jd kerajaan shj ke?

      Penang di bawah khalifah Umar Abdul Aziz tak banjir ke?

      Tasik Galileo di Israel juga dibawah paras laut, tapi kenapa air makin kering? Ada perkara yg boleh manusia fikir dan selesaikan, tapi ada yg tidak. Manusia hanya berusaha, berikhtiar dan kita orang Islam ditambah dgn doa. Kalau orang Kelantan bodoh, kenapa yg kau susah hati? Suka hati mereka nak sokong sapa pun.

      Berbanggalah kau, sbb mungkin kau ada DNA babi.

      Delete
    2. Akhir hujah, maki, label..

      Standard pecacai.

      Delete
    3. Kt kelantan ni hanya 2 parti yg sesuai utk rakyat kelantan. BN atau PAS jah. Hok lain, bulih sakit adalah, ado hute, habis tebe konon nk wak ldg rakyat, ladang kemana balak abis punah ranah. Belum kiro kambing jamnapari lg, lagu mano rupo kambingpun x tau... Itulah, konon amanah tp x amanah.... X sesuai utk rakyat kelantan. PKR? Bukan test rakyat kelantan. PPBM? Merapu adalah...
      So rkyt kelantan, pilih hanya UMNO atau PAS shj deh...

      Delete
    4. Kambing japeri
      Ladang gaharu
      Lebuhraya rakyat
      Stadium baru
      Ladang karbon credit
      Ladang rakyat
      Air karat
      Jalan berlubang
      Kelantan darulsampah
      ...banyak lagi

      Era parti mana, siapa PM Kelantan masa tu..

      Delete
    5. Itu projek kusam masam yg dah kena reject masuk parti Kuali Imayam Malayalam

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Selama ni kebulur ker rakyat Malaysia?.... yang kebulur teman nengok adalah kroni2 Tun.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari era Merdeka hingga era najib kita belum pernah kebulor tetapi mulai era najib, tanda tanda kebulor dah mula nampak..

      Kos sara hidup yg makin tinggi tanpa melihat ketajaan ada program kukuh untuk mengatasinya..adalah tanda awal akan ada minoriti rakyat akan kebulor.

      Lebih teruk selepas PRU jika umno dikekalkan, GST, bil letrik, tol, lain² cukai akan naik..disamping apa jua berkaitan petrol dan gas turut naik.

      Harga barang dan perkhidmatan sudah tentu melambong dan rakyat yg tertekan akan mengambil jalan mudah, rompak si kaya.

      Delete
    2. Nk komen sikit boleh? Tarif letrik sejak najib naik ni dh cuba diselaraskan. Dulu sebab IPP zaman tun dpt kontrak x adil, tarif naik juga secara tidak adil. Harga bahan api turun naik ikut harga pasaran la bro. Dulu tun mahathir jugak yg ckp bahawa suatu masa subsidi kpd bahanapi perlu ditamatkan sbb x adil. Org kereta besar dpt subsidi nilai besar sedangkan org kampung pakai kapcai hanya dpt beberapa sen je, sebab tangki minyak kecik. Kos sara hidup x la tinggi mana boh, yg tinggi tu kos GAYA HIDUP! bukak ikea, ikea penuh, bukak pasaraya baru, penuh sesak, kereta model baru keluar, beberapa hari dh ribu2 tempahan. Asal cuti agak lama je, jalanraya dan highway jem, sebab terlalu bnyk kereta. Knp org2 yg ko kata hidupnya tersepit perlu ada kereta, bas dan keretapi kan ada? Satu lg, sebab iman xde dlm diri, susah sikit nk merompak je kerjanya. Nk cari iman x pyh la kerajaan yg bg. Cari la dimana-mana. Masjid surau ada, majlis ilmu ada, tanya diri bila nk mula.

      Delete
    3. Yang paling kenyang si jolo je la...kroni sape la tu ya?juta2 dia dapat yang melayu perasan arab pun juta2 jugak ke?

      Delete
    4. Hang ni buat cerita mitos tak sudah.... cerita2 inzal sendiri... pi balik tanya mak pak hang... tok nek hang.... zaman depa dulu apa barang yang semakin lama semaki murah.... hang bagi satu contoh pun dah cukup.... hatta batu nisan pun tak ada yang semakin murah....
      Keduanya... boleh tak hang buktikan semakin lama rakyat malaysia bakal semakin kebulur.... aku bagitau hang satu.... kat Subang dua ada steak dan lamb chop yang harganya sekitar RM11-RM14 ringgit.... "King Western" nama kedai tu.... aku bagi promo percuma.... sebab apa aku kata bagi promo.... aku nak kasi tau masih ada makanan murah..... tapi ramai dikalangan kita memilih makan makanan fussion yang harganya melwbihi RM20 satu kepala kat cafe2 hipsters milik peniaga kapitalis..... mereka ni semua mampu membayar untuk tembolok mereka.... tapi mulut tetap 'melapang' membuat komen yang kehidupan semakin susah....
      Aloooo please... janvan jadi munafik dan kufur nikmat....
      Jujur cakap.... kos sara hidup tinggi atau kos gaya hidup yang ti ggi????..... nak tanya ... berapa harga selipar fipper yang kamu pakai?... kat mydin tak der jual selipar yg sama materialnya ker?.... kasut bata atau kasi lah yang bagus sikit mcm clerk kalau betul pun nak branded dan tahan.... tak boleh pakai ker?... nak kena gucci atau hermes gaks.... ok lah clerk mahal.... kasut nike atau addidas pun mahal.... hang pergilah ke decathlon.... murah beb.... yang kesana pun aku nengok borong bukan main sakan.... tak nampak macam fakder duit pun.
      Ketiga..... orang malaysia yg mulut capang kata rakyat susah.... dah tak bercuti ke PD atau Langkawi dah.... tiket flite murah... Bali... Kembodia... colombo... korea... semua bleh sampai....
      Keempat... GST.... beras... gula... ikan... ayam... dan semua barang dapur kena gst ker?.... ubat gigi yerlah kena gst.... hang kerja gosok gigi paus ker nak kena pakai satu tiub?... nak bising pasai beli kasut kena gst.... hang beli kasut harga RM200... kena gst RM12 ringgit pun mau bising ker? Adik beradik dan keluarga aku kat kampu g beli kasut sukan RM60... bayar gst RM3.60.... katanya... bukan beli hari2.... tupun sesilap ada yg bagi diskaun 10%.... laju gak larinya masa rentas desa....
      Aloooo come-on lah.... tak payab nak poyo kononnya ambil berat pasal rakyat kebanyakan.... Tok siti yg sedih rakyat susah happy jer buat program TV astro bercuti satu kerabat ke Spain lah... ke mana lagi ntah.... lantak dialah duit dia.

      Delete
    5. Suharli aku nak tunjuk satu kebodohan kau yg mungkin diwariskan ...

      Beras, gula, ayam kena gst ke, hang tanya?

      Aku jawab..
      Baja
      Transport
      Dedak
      Ubat
      Petrol
      Mesin
      Semua tu berfungsi untuk ujudkan ayam, beras, gula..semus itu ber gst..

      Sebab itu mempengaruhi harga..

      Hang mengaji tak habis, tupasal puak umno mudah ditipu jholow

      Delete
    6. Dah tu gaji pekerja ldg ayam makin makin naik atau makin turun?

      Delete
    7. Oklah.... hang jawab.... sekarang aku tanya balik.... untuk sebahagian yg kat ataa tu.... dulu ada cukai sst 10%.... mana pergi cukai tu sekarang?... errrr.... 10% .... tj pulak berapa peratus yang benar2 jadi haail kerajaan?.... errrr...petrol negara mana yg hang kira?.. baguslah lori ataj meain hang... pakai RO97.... mesin plak.... berapa peratus rakyat malaysia yang ada mesin proses tepung jadi roti? Hang nak bukak kilang roti beli mesin harga RM100k hang bayarlah gst.... mana boleh nak masukkan harga kat dalam roti. Hang ingat bergolek jer mesin gst pun jalan ker?
      Ubat- ubat kat sepital kerajaan semuanya free... hang bayar RM1 jer.... apa???? Hospital swasta ken GST?.... lu gi cari statistik berapa peratus pengunjung hospital swasta bayar sendiri.... oh meantime.... cuba bCa link ni... mungkin ada jawapan... manalah fau kome ada lebih 4,000 jenis penyakit

      http://ww1.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2016&dt=0102&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm

      Delete
    8. Anon 7:45 hang ni anon ke atau anon menyamar suharli, bila kena smash..terus tukar jadi anon...jadi jantan le sikit wei..

      Delete
    9. Suharli satu lagi kebodohan kau..

      Masa sst 10% ayam harga biasa..

      Kenapa gst 6% harga ayam dah cecah RM9.90 hari ini..

      Tahu sebab?
      Aku xplain kemudian kalau hang mengaku hang tak tahu sebabnya?

      Delete
    10. Haaaaa.... itualah hang..... sebab tu aku suruh mak pak... tok nek hang.... harga ayam dulu oernah turun tak?.... hang ni phn satu.... RM9.9 tu sekor ker aekilo?.... tak pernah beli ayam tak payah bisinglah.... kalau iyapun harga tu untuk sekor ayam.... kau agak berapa harga sekilo?.... ayam tak jual harga sekor beb... dia kira harga kilo.... kalau jual harga sekor tu maknanya dia dah kira berat purata sekor ayam dah.... biasanya sekitar 1.2 kg....
      Anon 8:05... tak yah tunjuk pandailah.... hang bukan per ah beli ayam pun. Fu satu.... tu yang kerja kat tempat ternak...dan sembelih serta prosea ayam tu gaji masik kat takuk lama ker?.... again aku tanya lagi.... tang mana harga ayam proses tu kena GST?

      Delete
    11. Maksud aku... tanya mak pak... tok nek...

      Delete
    12. Anon 8:02..... apapunya kualitilah pencacai PH ni.... main taram jer.... tak dapat nak sahkan yg aku tak pernah ada akaun lain atau guna nama anon untuk menyamar..... tak pagah berteka tekilah.... aku tak pakai nama anon.... kekal guna SUHARLI MASROP.... kalau ada yg kata aku pakai nama anon maknanya dia sedang berhalusinasi.... stim sendiri.

      Delete
    13. kenapa harga barang lebih rendah masa sst 10% berbanding gst 6% harga barang lebih mahal (?)

      Suharli failed dah..kantoi tak leh jawab

      anyone else?

      Delete
    14. Aku tanya hang.... hari tu harga ikan kembong RM18-RM20 sekilo.... minggu lepas harganya jadi RM4 - RM8 sekili.... sama maxam ayam... kem ong tak kena GST.... skrang kau jawab... kenapa harga kembong turun naik macam tu?

      Delete
    15. Lu jangan mabuk lah weiiii.... harga barang tak pernah semakin mueah lah brother..... lu nak kata ayam lebih murah dulu....aku rasa kau salah buat perbandingan kut...sebab ayam telur mmg murah ler.... tp sedap buat rendang..... tang mak hang... dulu oernah tak barang makin murah.... masa pakai sst pun.... skrg ni lu nak gaduh apa... semua barang keperluan tidak langaung di GST kan.... faham tak?

      Delete
  6. http://mymassa.blogspot.my/2018/01/sebarkan-video-yang-boleh-matikan-hujah.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib akui 1mdb adlh syarikat gagal.
      Najib adlh seorg penasihat yg gagal.
      Suharli penjual maruah bagaimana pula?
      Masih meneruskan kedunguan ABATA?

      Delete
  7. Aku tengok pecacai najib ni, kalau tulisan KD dengan tajuk yang hentak kepala dia orang sampai tak leh jawab, semua menikus, tak berani masuk.

    Bila ada tajuk segar sikit, mula lah berhujah macam pandai sangat..

    Kalau pecacai dari longkang, cari makan dalam longkang, yg dibawa naik tentulah hujah sampah hujah najis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ko ni, apa isi komen ko? Selain maki org, apa lg nilai ilmu yg ada? Nilai komen ko sama jugak dgn sampah dan najis, seperti komen ko tu. Kot ko dtg dari longkang dan makanan asal longkang!

      Delete
    2. Seperti yg aku katakan, pecacai najib hanya berani dalam tajuk tertentu.

      Tajuk tak boleh cari makan, terus senyap sunyi...

      Kahkahkah..lawak le korang ni

      Delete
    3. Aloooo... kalau rakyat kelantan tak kebulor... maknanga nipu ajerler puak2 pakatan harapan ni bahawa rakyat tengah menderita.... muka Tun.... Anwar tak payah fikirlah buat semak jer... rasa tak boleh blah kalau manusia gagal seperti Mukriz nak jadi PM malaysia....kalau berucap mengalir air mata pun tak boleh kita percaya ngan manusia munafik ni.... konon sedih rakyat susah.... tapi sat lagi angkat talipon..."darling.... malam ni kita dinner kat Jake's starhill ya..... i dah oder 'Escargo' extra malam ni".....

      Delete
    4. 7:30 bukan senyap sunyi, tapi terharu hingga tak terkata apabila ada pakar dari PH buat perbandingan antara Kelantan dgn Holland dlm bab banjir. Payah nak jumpa perbandingan oleh pakar mcm ni.
      Memang layak kau orang jd pembangkang. Bodoh tak terkata.

      Delete
  8. Pencacai PH buat perbandingan Kelantan dgn Holland yg tak banjir walaupun negara bawah paras laut.

    Kenapa tak bandingkan dgn Penang yg juga banjir walaupun negeri tu hanya pulau yg kecik je. Kenapa Penang juga banjir? Adakah air dari daratan pulau tak boleh mengalir ke laut? Boleh tolong jelaskan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooppppssss..... PB silap buat perbandingan.... terbagi bola tanggung plak...🤣🤣🤣

      Delete
    2. Bola tanggung yang tiada tolok bandingnya..

      2.6B masuk akaun peribadi...

      #saya tak tahu
      # kalau saya nak rompak duit rakyat, takkanlah saya nak masukan duit dalam negara..
      # ohh..itu pak arab mabuk yang dermakan.
      #jholow? Saya tak kenal..

      Kahkahkahkah...

      Delete
    3. DoJ - department of jamban

      Bila nak dakwa? Harta dah sita, bukti dah cukup. Dah 3 tahun, rambut Najib dah beruban tunggu.

      Delete
    4. Sebaik sahaja senate amerika bersetuju untuk membuka fakta DOJ tentang 1MDB..

      Di Malaysia - najib dah akui kegagalan 1MDB.

      Patut le beruban, siang malam cari helah tak jumpa² akhirnya terpaksa mengaku..

      Sungguh terharu kahkahkah

      Delete
    5. Temberanglah. Hari2 kau kena kencing, so kau nk kencing la pulak kt sini. Senat amerika akan setuju fakta doj? Pernah baca artikel trump kata doj tu sampah? Masih ada lg rasanya di internet. Carilah...

      Delete
    6. Anon 8:22 kenapa gelabah?
      Baca semula statement aku 7:55..tak sama ayat tu, tapi kalau dah bersalah, memang mengaku salah sebelum disalahkan...terharu

      Siapa trump? Ohhh presiden amerika yang ekonominya akan dibantu najib..terharu

      1MDB sampah bermaksud bukan urusannya untuk diberi perhatian...lebih tepat..sendiri buat sendiri tanggung..
      Terharu

      Delete
  9. Penang baru banjir besar sekali, kelantan dah banjir besar berapa kali?

    Johor, kedah, pahang, terengganu pernah alami banjir besar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak mengaji geografi ke bab angin monsun yg bawa hujan ni? Aku yg sekolah tak habis pun tahu.

      Delete
    2. Kahkahkah angin monsun pula yang salah..

      Terharu lagi kahkahkah

      Delete
    3. Suharli ngaku ngaji tak habis..

      Kahkahkah terharu terharu wei..

      Delete
    4. lagi baik salahkan MONSUN daripada salahkan hujan dan TUHAN dah sah2 pembanggang ni semua patah tengkok bila pihak diamkeluarkan statment bodoh bolehnlak dia angok2 aja cuba kita bagi bukan main lagi diaorang.

      dasar RBA macam ni ler spin selagimmampu kejap jadi puaka rimba, jap jadi kiah murai, krjap jadi John deo jap Othman ler ... hai dasar ular sawa belit bukan main lagi.

      tak apa spin selagi mampu jgn sampai berakar otak sudah ler....

      Delete
    5. Macai harami, perlukah ko guna pelbagai nama?

      Delete
  10. Masa banjir besar di Pulau Pinang.. Lim guan eng menangis minta bantuan

    Masa banjir besar di Kelantan...Najib main golf dengan Obama (kena bayar) dan big mama shopping anak beranak..

    Aku sungguh terharu kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul! Masa penang banjir lge nangis mintak bantuan. Aku nengok video dia. Kt tvpun keluar. Tp nangis x jadi sgt sbb bukan semulajadi. Nangis buat2 org kata. Masa tu konon la jam 3 pg zahid masih angkat call dia. 2-3 hari lepas bantuan tiba, dia mula buat hal blk, konon kerajaan pusat tak tolong! Pehh!! punya la poyo malaun jin apa ntah, selamba je dia menipu. Mintak la pulak derma, berjuta duit derma dpt, yg digunakan tolong rakyat penang hanya separuh, separuh lg entah kemana. Ada yg kata masuk tabung dap, ada pulak yg kata x dpt dikesan. Itulah kisahnya. Makin terharukan? Hahahaha...cacai macam kau ni mudah terharu sambil ketawa. Maybe sebab belum makan ubat..

      Delete
  11. Perbandingan paling hebat dan menghiburkan rakyat Malaysia apabila banjir di Kelantan dibandingkan dgn negara Holland yg letaknya di bawah paras laut.
    Perbandingan ini dibuat oleh pakar dari PH. (Pakatan Haramjadah)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon perbandingan dibuat bukan satu kesalahan..
      Macamlah salleh kruak cuba bandingkan demokrasi malaysia dengan myanmar..

      Jawablah secara fakta.

      Delete
    2. Perbandingan tak masuk akal tak perlu fakta utk menjawabnya.

      Delete
    3. Anon 9:53..demokrasi dibandingkan malaysia dengan myanmar (junta) oleh salleh kruak juga tak masuk akal.
      Terima kasih.

      Delete
    4. Kikikik3 anon 9:53, ngaku otak dia tak tercapai untuk berhujah..

      Kalau tak faham hujung pangkal jangan masuk campur, kan malu sendiri.

      Delete
    5. Knp tak masuk akal? Myanmar juga adakan pilihanraya mcm Malaysia. Apa yg tak masuk akal bila dibandingkan antara Myanmar dgn junta Myanmar?

      Delete
    6. Dari segi demokrasi..myanmar dan malaysia macam langit dengan bumi..
      tapi kalau dari segi pemerintahan kuku besi, malaysia dan mynmar memang sama taraf.

      Delete
    7. Yalah, mmg pemerintahan kuku besi Malaysia adalah setaraf dgn Myanmar iaitu pd zaman 22 tahun diktator memerintah (kit siang yg cakap)

      Silap cakap, lawan sikit, kritik sikit... Kamunting lah jawabnya.

      Delete
    8. yang membndingkan myanmar dengan malaysia adalah salleh keruak, era siapa?
      najis.

      Delete
    9. Perbandingan yg lojik oleh Salleh Keruak. Tapi kalau tuduh kerajaan Malaysia kuku besi mmg sangat tepat jika dilihat pd zaman mahakutty. Lawan sikit je, kalau tak ke Kamunting, paling ringan LEBAM BIJI MATA.

      Delete
  12. Kahkahkah...kluk klik patah lidah berbelit untuk menjawab dan ulang lawak..

    ReplyDelete
  13. Kelantan mempunyai beberapa tokoh umno seperti ku li dan tak pa, mereka ini patut diberi peranan yan lebih besar menggerakan jentera pilihanraya di seluruh kelantan.
    Malangnya najib sendiri lebih percaya kepada anuar musa kerana membantunya untuk mendekati pas kelantan.

    Najib perlu dinasihat supaya tidak lagi ke kelantan jika sekadar lebih merosakan umno negeri kerana pendekatan memperlekehkan pas negeri secara kasar tidak membantu rakyat sukakan umno.

    Adalah lebih baik umno berpakat dengan amanah untuk rampas kelantan dari pas...bersendirian..baik amanah atau umno..hanya akan temui kegagalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah lebih baik ikut perancangan najid..kelantan serah kepada PAS tetapi kerusi parlimen umno kuasai untuk memastikan BN kekal di Puterajaya.

      Delete
    2. Pakat dgn amanah nk rampas kelantan? Elok kalau cepat2 kau ambik ubat dan makan...

      Delete
    3. Daku dah cakap banyak RBA kat sini yg nak melaga2 kan UMNO dengan PAS.

      Delete
    4. Sebut dap...takut
      Sebut rba...takut
      Nak jadi melayu tak ada keyakinan diri ke?

      Delete
  14. Gebang bukan main lagi puak-puak macai Bunga ni.Konon nya nak ganti Umno iaitu ketua dalam Pakatan.Kelmarin di Seremban mengamuk macam orang mabuk sebab diberi peruntukan hanya enam kerusi untuk Dun Negeri Sembilan...paling ciput.Habis nak ganti Umno camno

    ReplyDelete
  15. Baling kasut,baling kerusi dan mengamuk macam kat Nogoghi tu ialah ciri-ciri keyakinan diri team dari pasukan bunga..

    ReplyDelete
  16. Budak berhingus tanya dua soalan, hulubalang Mahakutty mengamuk baling kerusi dan buat huru-hara. Yg Maharaja lawak nya... UMNO yg rancang... hahaha.

    ReplyDelete
  17. Macai harami, perlukah ko guna pelbagai nama?

    ReplyDelete