Monday, January 1, 2018

PERHIMPUNAN AGUNG TAHUNAN BERSATU TIDAK SAH (?)

Begitulah yang dianginkan oleh beberapa suara termasuk yang keluar dari BERSATU dan mereka menggesa ROS bertindak.

Antara sebab yang dikatakan tidak sah adalah berkaitan cawangan dan bahagian yang belum atau tidak mengadakan mesyuarat agung cawangan.

Agak sukar untuk dipercayai PAT itu tidak sah memandangkan mereka mempunyai beberapa peguam dan cerdik pandai undang² untuk memberi nasihat pandangan.

Dari carian google juga tidak kedapatan hujah² bernas atau ulasan berhubung PAT yang tidak sah.

Adakah ia sekadar suara iri hati melihat BERSATU tetap kukuh dan segar sedangkan umno sudah dilayang kad merah.






82 comments:

  1. Alaahhhhaiiiii..kalau nk lulus dh lama ros luluskn..nii semua wayang jerr..takut sebenarnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini, Awal mula saya ikut pesugihan, Karena usaha saya bangkrut dan saya di lilit hutang hingga 900jt membuat saya nekat melakukan pesugihan, hingga suatu waktu saya diberitahukan teman saya yang pernah mengikuti penarikan uang ghaib dengan AKI SOLEH JAFFAR menceritakan sosok AKI SOLEH JAFFAR, saya sudah mantap hati karena kesaksian teman saya, singkat cerita saya mengikuti saran dari pak.aki saya harus memilih penarikan dana ghaib 1 hari cair dengan tumbal hewan dan alhamdulillah keesokan harinya saya di telepon oleh pak aki bahwa ritualnya berhasil dana yang saya minta 3Milyar benar-benar masuk di rekening saya, sampai saat ini saya masih mimpi uang sebanyak itu bukan hanya melunaskan hutang ratusan juta bahkan mampu membangun ekonomi saya yang sebelumnya bangkrut, kini saya mempunyai usaha di jakarta dan surabaya yang lumayan besar, saya sangat bersykur kepada allah dan berterimakasih kepada pak. AKI SOLEH JAFFAR berkat beliau kini saya bangkit lagi dari keterpurukan. Jika ada teman-teman yang sedang mengalami kesulitan masalah ekonomi saya sarankan untuk menghubungi ki sholeh jaffar di nomor ini HUBUNGI WHATSAPP 0853-7778-3331 agar di berikan arahan Atau 




























      Assalamualaikum senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini, Awal mula saya ikut pesugihan, Karena usaha saya bangkrut dan saya di lilit hutang hingga 900jt membuat saya nekat melakukan pesugihan, hingga suatu waktu saya diberitahukan teman saya yang pernah mengikuti penarikan uang ghaib dengan AKI SOLEH JAFFAR menceritakan sosok AKI SOLEH JAFFAR, saya sudah mantap hati karena kesaksian teman saya, singkat cerita saya mengikuti saran dari pak.aki saya harus memilih penarikan dana ghaib 1 hari cair dengan tumbal hewan dan alhamdulillah keesokan harinya saya di telepon oleh pak aki bahwa ritualnya berhasil dana yang saya minta 3Milyar benar-benar masuk di rekening saya, sampai saat ini saya masih mimpi uang sebanyak itu bukan hanya melunaskan hutang ratusan juta bahkan mampu membangun ekonomi saya yang sebelumnya bangkrut, kini saya mempunyai usaha di jakarta dan surabaya yang lumayan besar, saya sangat bersykur kepada allah dan berterimakasih kepada pak. AKI SOLEH JAFFAR berkat beliau kini saya bangkit lagi dari keterpurukan. Jika ada teman-teman yang sedang mengalami kesulitan masalah ekonomi saya sarankan untuk menghubungi ki sholeh jaffar di nomor ini HUBUNGI WHATSAPP 0853-7778-3331 agar di berikan arahan Atau 









      Delete
  2. Alaaaaahaiiii.... kalau nak suruh lulus patutnya dah awal2 dah buat AGM dah... sebab itu syaratnya... lepas tu peguam yg ada pjn peguam tahi kucin... perlembagaan sendiri pun dilanggar dan dipijak... ni smua propa jer nak tunjuk handal dan nak dapat kredit simpati konon kena aniaya dan tiket nak salahkan odang lain.... bengap sebenarnya....

    ReplyDelete
  3. SALAM, Saya rasa brother SM dan TM takkan tak tahu puncanya. It's all because KERAjaan JIBON dah bagi MISI MANDAT MISSION, supaya semua Kementerian perlu menyokong KERAjaan dan mestilah membuat apa saja untuk MELINDUNGI kerajaan BARANG NAIK (BN) atau orang kampung saya kata "mission: at all courses". Jadi yang mudah jadi susah, yang senang jadi sulit, segala macam borang perlu dipenuhi. Kalau yang PRO KERAjaan, HARI NI TUBUH, SEMALAM DAH LULUS. ALLAH Maha mengetahui dan akan membuka jalan pada pihak yang benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peopa sungguh kau ya anon5:45 tapi jam nak ambil BRIM senang jer nampaknya, lain lak kisahnya nak tuntut wang ehsan banjir di PP macam2 dokumen dan kelulusan diperlukan tu pun belum tentu dapat, dengar wang disediakan berjuta2 berkoyan2 dan yang dikatakan penerimanya 100,000 orang tapi indah khabar dari rupa adun kawasan yg tak bersependapat pun dihalan dari mengagihkan bantuan mahupun borang ini baru dikatakan "mission at all courses"

      Delete
    2. "Mission at all courses" alah DAP dalam dia LIPAT duit tuk mangsa banjir di KELEPET sepatuh untuk kegunaan PARTI tengok lah kalau tak caya

      Delete
    3. JEBON NI ORANG KE ATAU "PATUNG YANG TIDAK BERNYAWA"? MABUK APA KE? LAIN ORANG CAKAP LAIN PULAK PERKARA YANG DIHUJAHNYA. BN (KONONNYA BARANG NAIK DAN SEBAGAINYA) TU PAK ARAB NAIKKAN HARGA MINYAK DINEGARA ITU LEBIH 100% SALAH BN JUGAK KE. KALAU BODOH SANGAT JANGAN BUKAK MULUT YANG BAU LONGKANG TERSUMBAT. MALULAH SIKIT.

      Delete
    4. http://keris7lok.blogspot.my/2018/01/mesyuarat-agung-ppbm-dibatalkan-sebab.html?m=1

      Baca sendirilah.... sendiri yang berak ...sendiri ceboklah...

      Delete
  4. Harga bahanapi meningkat di Arab Saudi mulai hari ini
    According to a Reuters report and the Saudi Gazette newspaper, other than starting GST (or VAT, as they call it there) of 5%, the Kingdom of Saudi Arabia has also tripled domestic electricity prices and more than doubled their RON95 prices today, the 1st of January 2018.

    RON 95 petrol will now sell for 2.04 riyals (RM2.21) a litre as of today, up from 0.90 riyals (98sen per liter).

    RON95 price in Saudi was previously raised 50% from 0.60 riyal to 0,90 riyals on 1st Jan 2016.

    .UAE has also started their GST of 5% today. They have also raised their RON95 petrol price for the month of January 2018 to RM2.36 from RM2.24 previously.

    Unlike in Malaysia, prices of RON95 petrol in both UAE and Saudi Arabia are inclusive of GST as both countries have not exempted petrol from the tax.

    With these moves, Saudi Arabia will now cost about the same as Malaysia while UAE's prices will be more than us.

    It was not too long ago that both countries' petrol was way cheaper than Malaysia since they produce dozens of times more oil than our country.

    Saudi Arabia and UAE government says these moves are essential to secure the future of their countries and make their economies more competitive and efficient.

    Eric See-To.
    ---
    https://in.reuters.com/article/saudi-energy/saudi-arabia-hikes-gasoline-prices-idINKBN1EQ0PK

    ReplyDelete
  5. Apa komen kau kluangman sila buka gelangang wahai pembanggang semua

    ReplyDelete
  6. Pemilihan bahagian tak nampak, pemilihan cawangan macam asap kabus hilang tak kemana2 tup tup.... MESYUARAT AGUNG.

    Ada akal ka ....?

    Patut ler PPBM digelar PARTI CACA MARB buat peraturan tapi sendiri langar ... Apa nak jadi ler....

    ReplyDelete
  7. Saudi dn uae nk naik harga mnyk tu diaorang punya pasal,tkde kena mengena dgn malaysia pun.kalau najib berani ikot langkah saudi pru nanti bn tinggal sejarah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairul sedap cakap selama ini siapa yang kau orang yg banggang jadikan contoh bila harga minyak naik, bukan semua negara ni ke?

      Suruh kerajaan SELANGOR tutup TOL yang dibawah kerajaan negeri dulu baru ler anak jantan bukan gunakan isu penutipan TOL batu tiga dan sungai RASAU nak tunjukkan kehebatan banggang mangkuk tingkat berayun

      Delete
    2. ingatkan nama je yg cencaluk.. malangnya otak udang akai cencaluk jugak.

      Delete
    3. Wahai khakrul.... itu tandanya kerajaan dibawah pimpinan najib berada di landasan yang betul dari awal lagi.... bayangkan meskipun negara mengeluar 600k tong minyak sehari.... UAE 3.0j tong... dan saudi sekitar 10j tong sehari... harga minyak kita adalah hari ini adalah RM2.26... uae pula RM2.30 dan saudi adalah RM2.21..... dan isu2 semasa lain tentang GST... negara sekaya uae dan saudi pun mula kenakan cukai yg seumpama gst iaitu 5%.... lalu... apakah isunya lagi... tak perlulah kata mereka adalah mereka dan malaysia adalah malaysia... isunya adalah isu global.... harga mi yak diproses dan cukai yang sikenakan atas rakyat.... rakyat malaysia belum miskin lah.... kos sara hidup kita berada diparas terbaik.... kos gaya hidup aja yang tak cukup2...sebab org muda dan segelintir rakyat kita suka bermewah2.

      Delete
  8. Apa2 pun dah masuk TAHUN BARU tapi bayangan KLUANGMAN bersumpah tak kunjung tiba.....

    INI MEMBUKTIKAN BLOG KLUANGMAN NI DAPAT DEDAK DARI TUN.

    Hari tua TUN ada keluar statment yg menggelikan hati bila dia menyatakan RPK dibayar oleh seseorang ? Siapa seseorang tu? Siapa yg TUN cuba nak sebut kan tu? Adakah DAP?, ANWAR PKR atau TUN nak kata NAJIB dan. UMNO? Nampak sangat puak skru mata tiga ni dak tak tau mana kawan mana musuh tu yang tersalah masuk kandang.

    Ambik kau PPBM ingat masuk PH buleh ler dia makan DAP,PKR dan PAN yang PKR lak ingat wah.... PPBM dan PAN parti tadikah boleh baham ni... Tup2 DP datang bawa TULANG apa lagi PKR, PAN dan PPBM masing meleleh air liur terjulur lidah terus tunduk menurut perintah ... Wakah....wakah... Wakah..... Hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko repek apa ni bahlol! rpk mmg dibyar oleh najib utk kenakan tun! Yg ko caya kaki botol tu kenapa bongok! Rpk ckp semah bunuh tuya ko caya tak???

      Delete
    2. Kau lagi merepek kairul aku tak dengar pun TUN sebut najib bayar dia cuma kata seseorang tapi satu dunia tau untuk siapa RPK bekerja sehinggalah BALA mati dan RPK dikhianati oleh pembiayaa tersebut dan biarkan RPK harung semua tomahan seorang diri.

      Delete
    3. Kenkadang aku sendiri hairan macam mana mulanya kisah Altantuya boleh berkait dengan Najib sedangkan perancangan kapal selam bermula di zaman TUN lagi dan najib hanya perlaksana.

      RPK hanya menurut rentak penaja dana nya sahaja. Banyak gambar tersebar denga siapa RPK bertemu untuk melaksanakan KONSPIRASI ke atas NAJIB. Yang malangnya ROSMAH yang tak tau hujung pangkal dan berada di jamuan berbuka puasa dijadikan mangsa, agaknya SAKA atau HANTU RAYA r ROSMAH kot yang berada di lokasi Altantuya di letupkan

      Delete
    4. ingatkan nama je yg cencaluk.. malangnya otak udang akai cencaluk jugak.

      Delete
    5. Anon 732.... takyahlah kata cencaluk... dah dari awal pun mmg pembangkang suka merojakkan pelbagai cerita... nak ujudkan persepsi.... hang rak nampak terpulanglah.

      Delete
  9. sah atau tak sah adalah bergantung kepada perlembagaan ppbm sendiri. andai tak sah, tentulah ada terma dalam perlembagaan ppbm sendiri yang dilanggar. nak salahkan pihak lain pulak? inilah kerja pengerusi ppbm sejak dulu. selama menerajui umno sentiasa ada pihak yang akan disalahkan untuk menunjukkan dia tu sentiasa betul. kini parti yang telah puluhan tahun 'dibetulkannya' jadi salah pulak bila dia dah keluar parti. dia ni 'miskin' ehsan dan kurang sangat bermuhasabah. sehari-hari akan mencari kambing hitam bagi memberi gambaran dirinya 'bersih' dan putih!

    ReplyDelete
  10. hari pertama 2018 (semalam), ppbm dah mula menularkan fitnah. konon2nya ku nan telah berjumpa dengan pengerusi ppbm (tun) meminta agar tun kembali kepada perjuangan umno dan membubarkan ppbm. hasil perjumpaan pulak tidak dilaporkan berjaya atau tidak tetapi menggunakan perkataan selamat iaitu 'dipercayai'. seronok sungguh kalau orang percaya cerita dusta dan fitnah begitu. makna kata ku nan dan umno kelihatan begitu terdesak sampai peringkat merayu kepada pengerusi ppbm sedangkan kedua2 orang yang disebut tidakpun berjumpa dan berbincang apa2. fitnah, cerita dongeng begini dah jadi mainan penyokong2 ppbm sekarang. mulakan tahun 2018 dengan fitnah!

    ReplyDelete
  11. Saya telah beberapa kali katakan bahawa UmNo akan dilenyapkan pada tahun 2018.

    Untuk tujuan itu, satu justifikasi sebelum UmNo dilenyapkan perlu berlaku terlebih dahulu. Saya melihat bahawa pembatalan PPBM akan menjadi justifikasinya. Sudah beberapa kali saya menyebut bahawa saya yakin PPBM akan dibatalkan pendaftarannya. In shaa Allah ia akan berlaku.

    ROS sebenarnya bukan sedang mencari alasan untuk memberi ruang kepada PPBM untuk hidup tetapi sedang mencari alasan untuk membatalkan pendaftaran PPBM. Bukankah Pendaftar ROS juga menepati definisi 'hakim' di dalam hadith Nabi riwayat Al-Hakim tentang penguasa singa, menteri2 serigala dan hakim2 anjing di kalangan rakyat2 kambing?

    Kenapa PPBM belum dapat mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan? Sbb jemaah ini masih baru dan belum pun sempat untuk mengadakan mesyuarat di peringkat cawangan dan bahagian, dan kegagalan ini hanyalah prosedural yg tidak mewajarkan pembatalan. Tetapi ROS tak kisah semua tu. By hook or by crook PPBM diminta adakan juga PAT tahun ini, sebab saya melihat ada niat lain di sebalik arahan itu.

    Sekiranya PPBM tidak adakan PAT di atas alasan prosedural, ROS tidak dapat membatalkan PPBM. Di atas desakan ROS, PPBM adakan juga PAT, tapi PAT ini akan menjadi alasan untuk pembatalan. Kelak ROS akan gunakan alasan tiadanya mesyuarat agung cawangan dan bahagian untuk membatalkan PPBM. Ke situ pulak.

    Kenapa tidak dibiarkan mesyuarat di peringkat cawangan dan bahagian dulu? Walaupun selepas setahun, parti ini masih baru dan masih di peringkat pro-tem.

    Mari bandingkan dengan UmNo.

    Secara legalnya UmNo lebh berhak untuk dibatalkan pendaftarannya disebabkan wujud elemen buli oleh eksekutif yang menyalahi perlembagaan selian precedent.

    Apabila MKT UmNo membuat keputusan tiada pertandingan jawatan2 tertinggi, ia adalah satu keputusan membuli ahli-ahli lain sedangkan perlembagaan mereka sendiri memperuntukkan pertandingan ini mesti diadakan. Eksekutif menyalahi peruntukan perlembagaan yang bertujuan safeguard hak ahli adalah satu alasan yang sah untuk pembatalan. Kalau di dalam syarikat Sdn Bhd ia boleh digulung pun apabila minoriti membuat permohonan sedemikian apabila dibuli oleh majoriti.

    Yang kedua di dalam PAU terdapat ahli-ahli UmNo yang hadir yang telah pun menjadi ahli PPBM. Kalau mengikut perlembagaan UmNo sendiri, mereka telah gugur keahlian UmNo. Akibatnya kehadiran mereka ini menyebabkan keseluruhan PAU tidak sah. Perkara ini punya precedent mahkamah.

    Sekiranya kita membaca alasan penghakiman Allahyarham TS Harun Hashim, beliau telah membatalkan UMNO di atas alasan ada ahli-ahli yg tidak sah yang hadir mesyuarat di cawangan. Itu baru cawanagn sedangkan kali ini ja adalah PAU sendiri. Berdasarkan precedent ini PAU 2017 adalah tidak sah dan secara mandatori UmNo mesti dibatalkan.

    Dua alasan di atas sudah cukup untuk pembatalan UmNo tetapi UmNo tetap tidak akan dibatalkan. Sebaliknya PPBM yang terkena helah ini yang akan dibatalkan.

    Kepada para pendokong PPBM terutama bro KD dan pengunjung2 blog ini, pesan awal saya ialah janganlah bersedih dan jangan sesekali menyalahkan sesama sendiri apabila PPBM dibatalkan kelak. Ia hanyalah satu daripada episod yang perlu berlaku sebelum kita tiba ke klimaks dan seterusnya UmNo dilenyapkan sama sekali.

    Pembatalan PPBM ini akan punya hikmah yang amat besar sekali iaitu sebagai legitimate excuse untuk UmNo dilenyapkan.

    Masa akan menentukan sama ada 'bacaan' saya di atas betul atau tidak. Sekiranya PPBM benar-benar dibatalkan para pendokong UmNo terutama geng A9 perlu bermuhasabah balik kerana bacaan saya yang seterusnya ialah 'kebinasaan UmNo dan konco-konco sebinasa-binasanya'.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejak dulupun para pembangkang @ pembangang akan kata umno akan pupus sebaik selepas setiap pru. tapi itu cakap2 manusia, lebih2 lagi manusia yang desperate dan kecewa hingga hilang akalnya. umno masih tegak berdiri walau sentiasa diserang kiri kanan siang dan malam. Allah ada perancangannya dan perancangan Allah Maha Terbaik. tidaklah seperti manusia, makhluk yang bercakap dan bergerak ikut nafsu nafsi, terkadang rasa sempurna walaupun ketika bersama jalan syaitan. jondo, kau menulis seolah mempunyai ilmu firasat yang AMAT TINGGI hingga ke langit ke 7 sedangkan ianya bukan apa2, sekadar luahan kekecewaan, kebencian dan sifat2 mazmumah biasa seorang manusia...

      Delete
    2. Saudara anon. Simpan dulu segala tuduhan saudara itu.

      Saya membuat bacaan adalah daripada nas-nas al-quran dna alhadith terutama tentang peristiwa di akhir zaman. Saya bukan melihat kpd. VIRGO atau sami-sami Hindu.

      Saya telah melihat flownya berlaku benar-benar seperti yang dikhabarkan oleh baginda Rasulullah saw lebih 15kurun yang lampau. Kini ia berada benar-benar hampir dengan klimaks zaman fitnah.

      Sekiranya saya sampaikan bacaan saya kepada sheikh Imran Hossein barangkali beliau pun akan bersetuju dengan saya. Kalau ia tak bersetuju pun tak mengapa kerana masa akan membuktikan sama ada saya benar ataupun salah.

      Kita jumpa semula selepas PPBM dibatalkan. Pada masa itu saya akan dedahkan sumber dalil yang menjadi rujukan dan keyakinan saya bahawa PPBM akan dibatalkan sejak sebelum pembatalan itu berlaku.

      Hari ini disebabkan dedak saudara menuduh saya menulis kerana kebencian dan mazmumah. Kelak apabila bacaan saya menjadi nyata, dikhuatiri ketika saudara sedang mengalami sendiri 'tempoh berputus asa' yang akan berlaku beberapa detik sebelum kebinasaan itu lengkap dan menyeluruh, maka ketika itu saudara akan berkata 'di manakah lelaki itu yang dahulunya aku katakan seorang yang jahat? Tersembunyikah dia dari padanganku atau aku mengambilnya menjadi olok-olokan'.

      Semoga saudara dapat melihat cahaya sebelum terlewat.

      Delete
    3. John doh mana nya bacaan atau ramalan atau tilikan atau apa saja kau tak betul, PPBM srjak awal penubuhan banyak melanggar segala jenis peraturan, buat mesyuarat tanpa cawangan dana bahagian mendahului, kes syed sajat satu lagi kesalahan ni.... Jumlah keahlian dah setahun lebih mengapa masih tak diumumkan.

      PPBM Sengaja membuat masaalah hanya untuk menuduh UMNO PPBM dan DAP BERKONSPIRASI untik menuntut simpati RAKYAT, dengan menyalahkan kerajaan UMNO, DAP dah selesai ke... Masaalah pemilihan dengar mcm ada masaalah lagi jer ....

      Delete
    4. Tak apa sdr2 Suharli dan Cencaluk.

      Sdr Cencaluk tidak mampu menyangkal pun kata2 saya bhw UmNo yg sebenarnya layak dan mesti dibatalkan pendaftarannya apabila melakukan dua perkara itu.

      Salah satunya ada di dalam Akta Syarikat dan Akta Pertubuhan bab 'eksekutif melanggar peruntukan perlembagaan' dan satu lagi ada di dalam precedent pembatalan UmNo oleh Mahkamah Tinggi.

      Lihat, saudara sendiri tidak mampu menyangkal.

      Ada pula PPBM yang masih di dalam tempoh pro-tem tidak mengadakan PAT tidak mewajarkan pembatalan. Di atas desakan ROS, PPBM telah mengadakan PAT dan PAT ini yang akan dijadikan alasan apabila tiadanya mesyuarat cawangan mahupun bahagian.

      Diadakan PAT atau tidak diadakan, hakikatnya matlamat ROS adalah pembatalan. Hanya alasan yang mahu mereka cari.

      Dan ia akan berlaku bukan kerana flow perkara-perkara ini memang telah dikhabarkan oleh Baginda Rasulullah 15 kurun yang lampau.

      Bersabarlah dahulu. Kelak selepas pembatalan saya akan kongsikan dalil saya dari mana saya memperolehi pengetahuan bahawa pembatalan ini akan berlaku.

      Bersabarlah... Saya akan kongsikan apabila tiba masanya, in shaa Allah.

      InnaAllaha a'liimun khobiir..

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Pembetulan :-

      Dan ia akan berlaku bukan kerana saya mengataknnya tetapi kerana kerana flow perkara-perkara ini memang telah dikhabarkan oleh Baginda Rasulullah 15 kurun yang lampau.

      Delete
    6. lawak jondo untuk mengiakan putar belitnya. selitlah sikit2 ayat rujukan alQuran dan alHadis. flowlah apalah, macam biasa tetap tak mengena. jondo lupa dia sedang mengamalkan sifat mazmumah. cuba senaraikan apa sifat2 mazmumah jondo dan ada tak sifat2 itu pada awak?

      Delete
    7. 12.46 ko senaraikanlah....kami mahukan fakta. Maksud mazmunah tu apa? Huraikan?

      Delete
  12. Saya rasa kita kena adil kepada pegawai kerajaan (ROS) kerana setakat ini mereka telah memberi kerjasama walau minima...kuasa mereka terhad kepada "saya yang menurut perintah'.

    Tekanan kepada pegawai kerajaan perlu dilihat kepada sudut positif, mereka akan lepaskan marah dan geram dengan mengundi PH, insyaAllah.

    Tajuk saya berbentuk saolan, jadi kenapa ada yang berpendapat PAT itu tidak sah?
    Jangan terlajak bangang (pinjam bahasa najib)

    Tentang cabaran bersumpah? Yang nak ajak, buatlah tuduhan terlebih dahulu..
    Tuduhan secara bersumpah, pegang Al Quran dan buat tuduhan serta sumpah laknat di mesjid bersaksi yang tidak fasik akan saya jawab dan balas secara bersumpah juga..

    Itu adabnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah buang masa bro KD nak bersumpah dsbnya. Kumpulan SEBARTROMPAH (Cybertrooper) JIBON dan membuat sumpah KAMIKAZE (NIPPON). Mereka dah minum air kaki bercampur dedak yang mengakibatkan mereka macam ZOMBIE, semua JIBON cakap dan arah mereka buat tanpa berfikir mengalahkan COMMANDO (Command and Do). Mereka akan mempertahankan JIBON at all courses. Kalau perlu HARAKIRI pun sanggup. Orang amcam ni hantar ke GUATANAMO CAMP pun payah nak pulih. JEDI LUKE SKYWALKER kata "PPBM The force will be with U" teruskan berjuang. OSIU OH KAMANANG

      Delete
    2. Saudara KD, saya faham bahawa 'mereka hanya menurut perintah', tetapi mari kita lihat dari sudut agama kita pula.

      Ketika orang-orang Muslim ada yang enggan berhijrah bersama Rasulullah saw, mereka beralasan bahawa mereka perlu kekal tinggal di Makkah disebabkan di situlah tempat mereka tinggal dan cari makan.

      Ketika itulah turunnya ayat AlQuran yang menempelak mereka di mana Allah berkata "bumi Allah ini luas" yang bermaksud macamlah kalau berada di bumi selain Makkah rezeki Allah akan terputus buat mereka. Pengecualian diberikan kepada mereka yang benar-benar dhaif sahaja.

      Saya pernah mengatakan bahawa kita semua terutama pembesar dan ahli UmNo sedang diuji. Sayang sekali hanya 3 orang menteri yang kelihatan lulus ujian iaitu TSMY, DSSA dan DSMM. Lain2 telah memilih wang di atas kebenaran seolah-olah sekiranya tidak menjadi menteri mereka akan mati kebuluran.

      Penjawat awam lebih mudah. Mereka hanya perlu menolak saja 'perintah' yang tidak betul. Paling kuat pun mereka hanya akan dipindahkan semata-mata. TS Ghani Patail, TS Zetti Akhtar, bbrp orang pegawai kanan polis dan SPRM juga telah ditamatkan perkhidmatan dan dipindahkan. Adakah mereka ini mati kebuluran?

      Begitu juga dengan pendedak A9, telah ada yang memilih untuk keluar dari dunia pembohongan ini. Adakah mereka ini sekarang ini kebuluran?

      Sesungguhnya Dia yang mengetahui hati-hati manusia sudah mengetahui melebihi manusia itu sendiri pun sama ada seseorang manusia itu hanya sedang beralasan, ataupun ia memang termasuk di dalam pengecualian golongan 'mustadh'afin fil ardh' (orang-orang yang lemah lagi tidak berupaya untuk engkar arahan yang salah).

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. John doe.... tak perlu jadi terompah nerakalah.... yang batil dalam pemvangkang kamu hurai ker idak?

      Delete
    4. Sdr Suharli,

      Saya telah menjawab kesemua tuduhan dan perkara yang dibangkitkan oleh pendedak2 A9.

      Di dalam huraian dan jawapan saya malahan saya telah bersumpah laknat sekiranya perkongsian saya bertentangan dengan disiplin ilmu yang betul, maka laknat akan menimpa saya. Sudah 3 kali Syawal saya melakukannya dan Alhamdulillah saya masih wujud lagi.

      Walaubagaimanapun saya tidak beminat dengan siaran ulangan untuk menjawab perkara-perkara yang tidak dijawab.

      Kita sedang menuju ke klimaks zaman fitnah dan saya tidak berminat mengulang-ulang perkara yang sama hanya kerana setiap pendedak berlainan membangkitkannya setiap kali pada ketika ia sudah jelas pendedak bukan mahu mencari kebenaran melainkan mahu mempertahankan kebathilan.

      Saya sedang cuba membantu pendedak yang keliru untuk melihat cahaya sebelum terlewat. Ada pula pendedak yang jelas telah membuat pilihan, maka mereka akan menuai apa yang mereka tempah kelak.

      Beberapa purnama saja lagi saudara.. Sesal dahulu tiada gunanya.

      Delete
    5. Pembetulan:-

      Beberapa purnama saja lagi saudara.. Sesal kemudian tiada gunanya.

      Delete
    6. Pembetulan:-

      Walaubagaimanapun saya tidak beminat dengan siaran ulangan untuk menjawab perkara-perkara yang telah dijawab.

      Delete
    7. Iltizam saudara john doe untuk kekal dilandasan ilmiah dan tidak lari dari jujukan penyampaian ilmu harus saya puji.... yang saya pertikaikan adalah dalam kebanyakan situasi adalah kegagalan saudara mencerna maklumat massa dengan tepat... dan kelekaan saudara dengan persepsi2 sumbang sehinggakan saudara jatuh ke pemberat yang salah.... pali g tidak saudara gagal memberi penilaian yg tepat terhadap hasrat dan agenda pembangkang yg sekarang kononnya dikepalai oleh Tun. Kegagalan ini membuatkan penyampaian saudara lebih cenderung untuk mengelirukan masyarakat dari halatuju sebenaf yg saudara arahkan. Saya harap saudara akan twrngadah dlm tempoh terdekat untuk berada di pemberat yang mana. Sehi gga kesaat itu saya kekal mengatakan saudara sudah tersilap perkiraan... biar apapun informasi yang saudara ada.... janganlah sampai tercela infodmasi yg orang lain nuga ada. .. teruskan penulisan saudara.

      Delete
    8. Tentang saya pun tuan boleh salah.... apa yang boleh saya harap untuk yang lain.... tidak terbukti pun saya pemakan dedak untuk mempertahankan kebathilan... saya anggap kata2 tuan hanya untuk mengiyakan kelompok tuan.... bukan pun mencari kebenaran. Sebab Allah telah munculkan kebenaran... tapi kamu semua kekal tercari2 dan mengiyakan yang kamu sahaja yang betul.... kita tunggu...

      Delete
    9. Tak apa saudara Suharli,

      Seperti yang saya katakan, saya akan kongsikan dalil saya bahawa PPBM akan dibatalkan selepas pembatalan itu berlaku.

      Kemudian saya akan kongsikan juga dalil saya bahawa UmNo akan dibinasakan sebinasa-binasanya tidak lama selepas itu.

      Kemudian saya hanya mampu berdoa saudara dan pendedak2 lain yang keliru akan dapat melihat cahaya sebelum terlewat.

      Selebihnya terpulang kpd diri masing-masing.

      Harap bersabarlah dahulu sementara menunggu keputusan PPBM dibatalkan. Tak lama mana dah pun keputusan itu akan keluar.

      Sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sedikitpun tetapi manusialah yang menganiayai diri sendiri.

      Delete
    10. Umno di binasakan sebinasa-binasanya..... senyum sajalah.... percubaan sudah ada dan lama dah bermula.... tapi anda nanti kelak harus percaya juga untuk apa yang Allah akan tentukan. Anda silap2 akan melihat kehancuran dipihak yg tuan tidak sangka...sebab ketika ini penceritaan tuan berlayarperak kepada pembangkang.... ingat saudara.... apa yang saudara perkatakan adalah sebuah sejarah yang belum pernah tertulis... dan jangan sama sekali menceritakan apa yg bakal berlaku adalah kisah DEJAVOO....

      Delete
    11. Tanyalah pemimpin PPBM... mengapa mereka tergamak menganiaya siri sendiri.... juga pengikut2 mereka.... dan jang kamu bercerita bahawa perjalanan Tun menyamai kisah Nabi dan dah tertulis serupa ceritanya dengan dalil2 yg melekakan.

      Delete
    12. Dan jika anda benar hendak mencelikkan kami yang lena menjunjung kebathilan..... mengapa kamu masih gagal mengasingkan kebenaran bahawa sebahagian kami termasuk diri ini tidak makan hasil dedakan yang kamu caci dinakan. Kerana tidak mungkin nampak kerana hati ada kebencian... ulang2kan dedakan hanya untuk meningkatkan kepercayaan bahawa Tuan juga penuh dengan penipuan.

      Delete
    13. Sdr Suharli,

      Seperti yang saya katakan, bersabarlah sehingga PPBM dibatalkan. Ketika itu saya akan kongsikan dalilnya. Sdr mengatakan bahawa kami yang akan binasa. Tak apa, nanti sdr boleh kongsikan dalil sdr pula. Kita sama-sama lihat dan tadabbur sebelum kebinasaan itu benar-benar tiba.

      Berkenaan dengan dedak, kalau saudara bukan pendedak tak perlu terasa hati. Saya telah dilabelkan dengan berbagai-bagai label termasuk RBA,elaun haram dan macam-macamlah.
      Malah sdr sendiri penah kata kepada saya 'banyak masa hang, takkan buat kerja free kot', sekalipun saya telah bersumpah laknat apa yang saya sampaikan adalah tidak melanggar disiplin ilmu. Saya juga telah bersumpah laknat saya tidak diberi atau mengharapkan apa-apa balasan daripada mana-mana manusia pun untuk muncul. Itupun saya tidak terasa hati diberi berbagai label termasuklah tuduhan daripada sdr sendiri kerana pada akhirnya Allah dan saya tahu siapa saya dan kenapa saya muncul.

      Mengapa perlu terasa kalau kita tahu kita bukan seperti yang dilabel orang lain. Bukankah salah satu ciri pejuang kebenaran ialah "mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'?

      Satu Malaysia pun tahu UmNo memang memasang pendedak siber, siap dibekalkan A9 dan kemudian pula power bank pelesu lagu. Pada kali akhir pertemuan para pendedak ini dengan chief dedak dikhabarkan ada 3 ribu orang. Ini adalah fakta daripada UmNo sendiri.

      Saya juga telah mengajak sdr dan Mr J bersumpah laknat sama seperti sumpah saya untuk menafikan sebarang bentuk ganjaran tetapi sdr telah mengelakkannya. Maka saya berhak mengatakan sdr memang seorang pendedak, apatah lagi sdr sendiri pernah menuduh saya diberi ganjaran.

      Sekiranya sdr bersumpah laknat sama seperti lafaz saya tempohari maka saya tidak akan memanggil sdr sebagai pendedak. Jika tidak terimalah hakikat saudara sendiri gagal membuktikan saudara bukan seorang pendedak.


      Delete
    14. Memandangkan sdr Suharli terlupa maka saya copy paste sumpah laknat saya selepas sdr Suharli mengatakan kepada saya 'takkan buat kerja free kot'. Mengikut ilmu psikologi hanya seorang pendedak tegar saja yang tidak mampu untuk percaya ada orang lain yang muncul langsung tidak bermotifkan dedak.


      john doeTuesday, December 12, 2017 9:56:00 AM
      Selepas membuat pertimbangan maka saya kira adalah lebih baik saya tidak bertanya sdr Suharli Masrop tntng cadangan saya untuk bersumpah laknat. Baik saya teruskan saja dan lihat siapakah di antara pendedak A9 yang berani melakukan apa yang saya lakukan.

      Ajakan ini ditujukan khusus kepada sdr Suharli Masrop dan Mr J yang berulangkali mengatakan mereka tidak diberikan apa-apa ganjaran pun untuk muncul membela Najib.

      Cabaran ini juga ditujukan secara umum kpd Cencaluk, Tarantula, Usin, Hamdan Hassan dan mana-mana penyokong Najib yang pernah muncul di blog ini. Ia tidak ditujukan secara khusus kepada mereka ini sebab mereka tidak pernah menafikan mereka adalah pendedak seperti yang berulangkali dilakukan oleh sdr Suharli Masrop dan Mr J.

      Kejora dan Virgo pula dikecualikan daripada cabaran ini disebabkan Kejora pernah mengaku secara konstraktif ia memang seorang pemakan dedak, maka tidak sepatutnyalah saya terus mengejarnya.

      Virgo pula dikecualikan drpd cabaran ini disebabkan sifat pemakan dedaknya sudah jelas melampaui sebarang keraguan munasabah, sekalipun ia yang selalu dan amat gemar memanggil saya pemakan dedak RBA. Lagipun tempoh Virgo akan tamat dulu sebelum tempoh UmNo maka biarlah ia bersukaria sementara waktu kerana ia adalah calon paling afdhol untuk menjadi 'pengajaran' kpd para pendedak lain.

      بسم الله الرحمن الرحيم

      الحمد الله رب العالمين
      الصلاة والسلام على محمد رسوله الامين

      Wallahi wabillahi watallahi, saya hamba Allah yang memakai nama john doe dengan ini bersumpah bahawa saya tidak diganjar oleh Tun M, LKS, LGE ataupun PPBM ataupun DAP, PKR, PAN, mahupun PAS, ataupun sesiapa saja manusia lain untuk muncul di alam siber meyokong Tun M di dalam apa-apa jua bentuk ganjaran pun sama ada bentuk wang, gaji, elaun jawatan, pekerjaan, pencen atau lainnya.

      Saya juga tidak pernah dijanjikan apa-apa ganjaran oleh mana-mana manusia pun di atas usaha saya muncul untuk membantu perjuangan Tun M melalui alam siber ini.

      Saya juga tidak pernah meminta mahupun mengharapkan apa-apa ganjaran baik kewangan mahupun jawatan daripada mana-mana manusia lain di dalam usaha saya muncul di alam siber ini dan menyokong perjuangan Tun M menjatuhkan Najib dan konco-konconya.

      Sekiranya ada sebarang ganjaran yang menjadi harapan saya di dalam usaha saya muncul di alam siber ini, maka ia adalah mengharapkan ganjaran daripada Allah swt semata-mata dan sama sekali bukan ganjaran daripada mana-mana makhluk di dalam apa-apa bentuk jua pun.

      Sekiranya sumpah saya ini adalah dusta maka saya akan ditimpa laknat Allah serta-merta.



      Wahai pendedak2 A9 terutamanya sdr Suharli Masrop dan Mr J, inilah peluang keemasan kalian untuk membuktikan dakwaan kalian yang diulang-ulang bahawa kalian juga tidak diberikan ganjaran ataupun janji habuan di dalam apa-apa jua bentuk pun usaha kalian muncul di alam siber sebagaimana saya telah lakukan.

      Sekiranya kalian gagal atau enggan untuk membuktikan sebagaimana saya telah buktikan, maka saya dan kesemua rakan2 seperjuangan saya adalah berhak untuk terus berkata bahawa kalian semua adalah sebenar-benarnya pemakan dedak yang diganjar untuk membela kebathilan di alam siber.

      Delete
    15. Nah, ini lafaz utk saudara Suharli. Sekiranya tidak mampu melakukannya, maka janganlah terasa hati digelar pendedak. Satu Malaysia tahu UmNo wujudkan geng pendedak untuk muncul di alam siber.

      Sekiranya saudara menaip semula kalimah di bawah ini dan post di bawah ini, maka bersaksilah bahawa ia akan mengikat saudara kepada Allah seolah-olah saudara telah melafazkannya sendiri. Selepas itu saya tidak lagi akan menganggap saudara sbg seorang pendedak. Sebaliknya hanya seorang yang kebingungan.

      Nah ini lafaznya:-


      بسم الله الرحمن الرحيم

      الحمد الله رب العالمين
      الصلاة والسلام على محمد رسوله الامين

      Wallahi wabillahi watallahi, saya hamba Allah yang memakai nama SUHARLI MASROP dengan ini bersumpah bahawa saya tidak diganjar oleh DSNR,UMNO,BN ataupun mana-mana agensi kerajaan mahupun jabatan,atau mana-mana pihak sekalipun ataupun sesiapa saja manusia lain untuk muncul di alam siber mempertahankan UMNO dan Najib di dalam apa-apa jua bentuk ganjaran pun sama ada bentuk wang, gaji, elaun jawatan, pekerjaan, pencen, kontrak atau lainnya.

      Saya juga tidak pernah dijanjikan apa-apa ganjaran oleh mana-mana manusia pun di atas usaha saya muncul untuk mempertahankan UMNO dan Najib melalui alam siber ini.

      Saya juga tidak pernah meminta mahupun mengharapkan apa-apa ganjaran baik kewangan mahupun jawatan daripada mana-mana manusia lain di dalam usaha saya muncul di alam siber ini dan mempertahankan Najib dan UMNO.

      Sekiranya ada sebarang ganjaran yang menjadi harapan saya di dalam usaha saya muncul di alam siber ini, maka ia adalah mengharapkan ganjaran daripada Allah swt semata-mata dan sama sekali bukan ganjaran daripada mana-mana makhluk di dalam apa-apa bentuk jua pun.

      Sekiranya sumpah saya ini adalah dusta maka saya akan ditimpa laknat Allah serta-merta.


      Silakan saudara Suharli.

      Delete
    16. Ini lafaz saya:-


      بسم الله الرحمن الرحيم

      الحمد الله رب العالمين
      الصلاة والسلام على محمد رسوله الامين

      Wallahi wabillahi watallahi, saya hamba Allah yang memakai nama SUHARLI MASROP dengan ini bersumpah bahawa saya tidak diganjar oleh DSNR,UMNO,BN ataupun mana-mana agensi kerajaan mahupun jabatan,atau mana-mana pihak sekalipun ataupun sesiapa saja manusia lain untuk muncul di alam siber mempertahankan UMNO dan Najib di dalam apa-apa jua bentuk ganjaran pun sama ada bentuk wang, gaji, elaun jawatan, pekerjaan, pencen, kontrak atau lainnya.

      Saya juga tidak pernah dijanjikan apa-apa ganjaran oleh mana-mana manusia pun di atas usaha saya muncul untuk mempertahankan UMNO dan Najib melalui alam siber ini.

      Saya juga tidak pernah meminta mahupun mengharapkan apa-apa ganjaran baik kewangan mahupun jawatan daripada mana-mana manusia lain di dalam usaha saya muncul di alam siber ini dan mempertahankan Najib dan UMNO.

      Sekiranya ada sebarang ganjaran yang menjadi harapan saya di dalam usaha saya muncul di alam siber ini, maka ia adalah mengharapkan ganjaran daripada Allah swt semata-mata dan sama sekali bukan ganjaran daripada mana-mana makhluk di dalam apa-apa bentuk jua pun.

      Sekiranya sumpah saya ini adalah dusta maka saya akan ditimpa laknat Allah serta-merta.

      Delete
    17. Sdr Suharli,

      Terima kasih.

      Dengan lafaz itu saya bersangka baik dan percaya bahawa saudara bukan seorang pendedak tanpa menafikan bahawa pendedak UmNo memang wujud di alam siber ini. UmNo sendiri yang akui dan gembar-gemburkan kewujudan kumpualn ini.

      Oleh yang demikian apabila saya menyebut pendedak A9 maka sdr tak perlu terasa hati kerana ia tidak ditujukan kepada sdr tetapi kepada para pendedak A9 sebenar yang UmNo sendiri akui wujud.

      Malah hadith Nabi juga menyebut yang membawa maksud bahawa di akhir zaman fitnah ramai orang yang akan kebingungan kerana tidak boleh melihat yang mana haq dan yang mana bathil.

      Yang tinggal menyokong UmNo sama ada yang memakan dedak atau yang kebingungan sahaja. Yang sudah jelas akan meninggalkan UmNo.

      In shaa Allah kelak apabila saya memberi dalil bagaimana saya yakin PPBM akan dibatalkan sebagai tanda UmNo akan dihancurkan, sdr pula dipersilakan memberi dalil bahawa PPBM yang akan dihancurkan.

      Saya memohon izin KD agar melepaskan tulisan saya tersebut dan melepaskan juga jawapan sdr Suharli kelak.

      Sama-samalah kita bertadabbur kelak sebelum kebinasaan itu benar-benar tiba. Manalah tahu dalil sdr itu yang benar kan..

      Ikhlas dari hati saya, saya berharap saudara akan dapat melihat cahaya sebelum terlewat. In shaa Allah.

      Delete
    18. "Oleh yang demikian apabila saya menyebut pendedak A9 maka sdr tak perlu terasa hati kerana ia tidak ditujukan kepada sdr tetapi kepada para pendedak A9 sebenar yang UmNo sendiri akui wujud."

      Sdr john doe,

      Hanya Allah sahaja yg tahu betapa gundah gulana, ketakutan, dihimpit kecemasan, risau, marah, pada hati masing2 macai2 penerima habuan kepala bapak kepada penyamun se malaysia ini.

      Ingatlah macai2 sekalian,

      Di akhirat korang akan merangkak dan berguling guling di atas bara api dan digantikan pula dengan api yg marak sambil menyembah mohon maaf.

      Kalau tak terasa jangan ambil hati ye.

      Delete
  13. Salam semua bawak bersabar. Salah satu Azam saya tahun 2018, tak nak makan CENCALUK lagi. Pertama ianya tak sedap, masam, masin, bau hapak, pendek kata makanan yang tak sihat dan mampu mudaratkan kesihatan. Saya tak katakan yang semua institusi KERAjaan berat sebelah, spesifiknya Kurang Cerdik, Kurang Membantu dan Tidak Proaktif atau user friendly.
    Kalau mereka ikhlas untuk membantu, silah telefon pelanggan dan nasihatkan supaya isi borang ini, borang itu dan buat apa saja untuk mempercepat pendaftaran PPBM. Ini agaknya photostate butiran logo dsbnya yang kelabu, terus reject dan melengah-lengah untuk memaklumkan seperti dalam perlawanan bolasepak dan mendahuli dan masa akhir dah dekat tendang bola balik ke keeper dan keeper tendang bola kuat keluar stadium. Taktik kotor dan taktik PONDAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku hairan dengan manusia dari puak pembanggang ni siang malam buat fitnah pagi petang buat bantahan atas bawah kerajaan dikeji kiri kanan naji di hina tapi bila kerajaan Bari BRIM puak PAN, PKR dan DAP yang mula2 turun padang buat daftar tak tau malu ke muka hampa semua ni kulit apa haa...

      Woi .... Anon 8:30 apake bangang kau ni aku rasa PUAK pembanggang dah gigil tahap gaban bila MUKRIZ umumkan jumlah ahli PPBM hanya akan diumumkan 2 minggu lagi mana tak PARTI PPBM dah tubuh lebih setahu. Tapi sampai hari ini 2/1/2018 masih belum diumumkan keahlian parti .

      Dari tahun lepas aku dengan Minggu depan ler, 2 minggu lagi ler macam2 alasan tapi sampai sekarang tak UMUM .

      Ngapa sisten EXCEL error atau malu nak umumkan. Memalukan PUAK PEMBANGANG ni

      Cakap berdegar2 tapi benda kecik pun tak boleh selesai.

      Tak susah mana nak check jumlah keahlian, kalau benar berjota2 ler ..... Atau beribu jota lemon jer ????

      Delete
    2. Kenapa anon 830 nak salahkan agensi kerajaan main tendang bola keluar padang.... weiiii... hang nak tubuhkan kompeni pun selagi tak selesai hanv akan tunggu.... sampai siap daftar. OKlah ROS takkan selesai dalam satu hari.... tapi apa kejadahnya takder yg menuruti urusan tu?... pefuam pun hanya bincang disaat2 akhir ... mukriz siap minta ROS bagi jalan mudah nak selesaikan kelemahan PPBM.... apa kelemahan PPBM???... gagal memenuhi keperluan minimum dan perlembagaan parti sendiri.... sama macam kes DAP... sengaja nakkan agar meayaurat CAC mereka tidak diluluskan.... so... masih nak salahkan agensi kerajaan?

      Delete
  14. Apalah yang duk sibuk nak tau ahli ppbm..Aku ni masih lg ahli umno tp takkan undidah umno selagi najib ada bersama. Org2 mcm aku ni yg ko kena kaji cencaluk oi...berapa banyak ahli umno tapi menyokong ppbm? Ke ko tak kisah ahli umno sokong ppbm? Jg kain sendiri dulu la cencaluk

    ReplyDelete
  15. Itu terpulang.... sb org mcm hang senang kena hasut dan pemercaya persepsi.... cuba hand dok diam2 dan fikir apa yang rakyat peroleh dari zaman pak lah sampai najib... dari guru... penjawat awam...sampailah polis dan tentera... anak2 kita dan inshaAllah cucu cicit kita....paling tidak.... namakanlah satu... ya..satu aja highway yang bertol yang sedang di bina...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persepsi BAPAK kau! Dh terbukti najib jadi beban buat rakyat malaysia! Macai berbayar mcm ko je senang dibodohkan kahkahkah

      Delete
    2. Sdr Suharli

      Mudah saja. Semasa saya bersumpah laknat dulu saya telah mengajak suadara dan Mr J melakukan perkara yang sama, tetapi saudara telah menghilang.

      Kini saudara mengaku lagi perkara yang sama tapi di dalam bentuk penafian pula.

      Terpulanglah kepada saudara.

      Mudah2an dapat hidayah sebelum terlewat.

      Delete
    3. Telah saya katakan saya adalah penulis bebas... masa saya hanya terluang bila tiada tugasan hakiki yang harus dilaksanakan. Dan menjadi kebiasaan saya tidak mengim au sbrg isu2 yg telah berlalu jauh atau terlepas beberapa hari.... jaxi saya tidak perasan tentang itu. Namun bagi saya memang telah acapkalu saya menyatakan sebahagian besar dari kami tidak hidup ataa ganjaran.

      Delete
    4. Dan sumpah laknat saya sudahpun tertera nuuuunnn di atas. Saksikan.

      Delete
    5. Sdr Suharli.

      Ya benar saya telah bersaksi saudara telah bersumpah laknat dan saya bersangka baik kepada saudara dan juga kepada Allah.

      Bersangka baik kepada saudara kerana saudara sanggup melafazkan sumpah laknat itu. Bersangka baik kepada Allah kerana Allah sesekali tidak akan membiarkan namanya di dalam sumpah laknat menjadi bahan permainan.

      Saya bersaksi.

      Delete
    6. Sdr john doe,

      Hanya Allah sahaja yg tahu betapa gundah gulana, ketakutan, dihimpit kecemasan, risau, marah, pada hati masing2 macai2 penerima habuan kepala bapak kepada penyamun se malaysia ini.

      Ingatlah macai2 sekalian,

      Di akhirat korang akan merangkak dan berguling guling di atas bara api dan digantikan pula dengan api yg marak sambil menyembah mohon maaf.

      Kalau tak terasa jangan ambil hati ye.

      Delete
    7. Lalu mengapa tuan tidak istikhomah dengan sikap tuan sendiri untuk bersaksi dan bersangka baik kepada PM najib?

      Delete
    8. Boleh saja kami beristikomah dan bersangka baik terhadap najib jika beliau tidak menipu rakyat, jujur, amanah dan tidak merompak.

      Dalam negara najib mungkin boleh mengarahkan media2 menutup mulut, membeli macai2nya dengan cash is king.

      Luar negara, media antarabanga menggelar najib crook, doj sudah memfailkan kes saman, rampas harta dan jenayah, singapura sudah menjatuhkan hukuman terhadap pensubahat.

      Alahai, pihak berkuasa finma swiss mohon MLA, berikan lah, saman aje media2 antarabangsa yg mengelarkan najib crook boleh tak? Sepertimana singapura lakukan? Tunjukkan transaksi perbankan berbillion billion masuk akaun peribadi najib boleh tak?

      Delete
  16. Setuju saudara KD, JD dan Khairul. Kita semua ni bukan nya pembelot atau anti UMNO. Saya juga ahli UMNO dan menyokong UMNO selama ini. Saya beralih arah kepada pembangkang hanyalah apabila saya melihat, NAKHODA dan KAPAL UMNO dan bertukar bendera kepada bendera TENGKORAK BERSILANG TULANG (PIRATES). Mengapa nak turut terjun lubok bersama KETUA LANUN yang dah sah pun menyamun, merampok, mengebas hasil rakyat. Saya tidak mahu bersubahat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr anon,

      Para pendedak ini kerana terlalu kuat dedak mereka, mereka tidak dapat menyerap fakta bahawa pada PRU yang lepas saya bekerja untuk kemenangan BN.

      Asyik2 mereka ulang berkata dari dulu lagi pembangkang kata UMNO dan BN akan hapus sedangkan 'dari dulu lagi' itu PPBM tidak wujud pun.

      PPBM adalah kaum yang bermufaraqah selepas UmNo telah jelas berpaling dari jalan yang lurus. Pada PRU yang lepas pendokong PPBM hampir kesemuanya adalah pendokong UMNO.

      Bukan saja saya yang picisan ini, malah Tun M sendiri pun menyokong dan bekerja untuk kemenangan BN.

      Kita bermufaraqah daripada UmNo kerana ia telah jelas laksana cahaya pelita di siang hari bahawa UmNo telah menjadi parti pengkhianat yang telah berpaling dari jalan yang lurus.

      Delete
    2. jondo, di mana justifikasi bahawa yang tidak setuju dengan awak adalah pendedak? itu ikhlas tuduhan atau semata-mata memang suka menuduh melulu. aku banyak menulis komen dalam pelbagai blog atas kapasiti pemahaman aku dan pertimbangan aku. baik buruk dah aku pertimbangkan dan akhirnya aku tidak setuju dengan tindak tanduk pembangkang. di manakah termanya bahawa aku ini dibayar atau dalam bahasa kasarnya MAKAN DEDAK seperti yang awak ulang2 itu? tiada satu senpun bayaran ke dalam akaun aku sebaik sahaja aku selesai menulis komen, hatta dari dulu hingga kini. jika awak suka bermain disebalik topeng agama dengan bernukilkan Quran dan Hadis, sedarilah bahawa ianya bukan tiket syurga awak dan tuduhan awak adalah berupa fitnah. awak lebih tahu balasan kepada makhluk berupa manusia yang memfitnah.

      Delete
    3. Maksud habuan mempunyai pelbagai definasi, dibayar dengan wang tunai atau diberi projek atau kontrak.

      Maksud projek dan kontrak mungkin supply barang, bina jalan dan sebagainya oleh umno najib.

      Delete
    4. Bersubahat atau bersyubha pula adalah mereka2 yg melindungi penjenayah, penyamun bernama najib bapak kepada penyamun2 semalaysia.

      Delete
    5. Bertaubat adalah nasihat pertamanya kepada diri sendiri dan juga kepada mereka yg melindungi penyamun bernama najib, adakah kamu macai2 melindungi penyamun?

      Delete
    6. Macai, cuba kamu fikir? apa faedahnya apabila setiap hari, setiap waktu kamu boleh meluangkan masa memberi komen? Mereka yg bekerja mencari rezeki yg halal amat payah untuk membaca, inikan pula meletak komen yg mengambil masa yg lama tidak kurang 5 minit untuk menulis.

      Dan berapa lamakah masa yg kamu ambil untuk menulis ditambah pula komen panjang lebar? Ternyatalah kamu penulis sepenuh masa dan bukan pula ianya kerja percuma, secara sambilan.

      Bertaubatlah macai2 sekalian.

      Delete
  17. Anon 1:25, selama mana, dalam berhujah, sumber dari mana yang awak guna?

    Petikan Tv3, utusan atau bloggers pro umno atau dari kenyataan menteri.

    Apa yang mereka pertahankan najib sekadar kepentingan diri dan habuan yang dapat.

    Apa bezanya anda? Bersubahat?

    ReplyDelete
  18. Terbaik! KERAJAAN TIDAK AKAN TUTUP SJKC Kata TPM... - @Zahid_Hamidi
    BAGAN DATUK: Kerajaan tidak akan menutup walau satu pun Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) di negara ini.


    Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata jaminan yang diberikan itu juga turut melibatkan 454 buah sekolah SJKC yang dikenal pasti sebagai Sekolah Kurang Murid (SKM).

    Menurut beliau, kerajaan juga telah meluluskan pembinaan 10 buah SJKC di serata negara tahun ini, sekali gus menambah jumlah sedia ada iaitu 1,298 di sebalik wujud fitnah kononnya sekolah terbabit akan dihapuskan.


    Tambah beliau, walaupun menyedari terdapat segelintir pihak mempertikaikan pelaksanaan sekolah itu, namun kerajaan berpendirian soal pendidikan perlu diberi keutamaan dan keharmonian kepelbagaian kaum di Malaysia perlu dihormati.

    “Walaupun terdapat 454 Sekolah Kurang Murid daripada SJKC, tetapi kerajaan komited tidak menutup sekolah berkenaan.

    "Ini merupakan satu dasar yang harus dijadikan sebagai satu panduan bahawa pihak kerajaan Malaysia tidak bezakan soal bahasa pengantara dan terus membantu sekolah-sekolah yang mengajar sekolah ibunda mereka.

    "Ini secara langsung menolak tohmahan dan fitnah yang mengatakan kerajaan akan menutup sekolah-sekolah berkenaan, kata Datuk Seri Ahmad Zahid.

    Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan program kembali ke sekolah di SJKC Chong San Sungai Burung, Bagan Datuk pada Jumaat.

    Ahmad Zahid terdahulu telah menunaikan solat Jumaat di Masjid As-Saadah dan meluluskan pembinaan masjid baharu di kawasan tersebut. - sumber

    Bro: Penulis berada ditempat kejadian semasa ucapan TPM tersebut. Nampak sokongan penduduk cina terutamanya di bagan datuk menyambut baik akan komitmen kerajaan ini. Jelas, keamanaan dan keadilan dipelopori oleh kerajaan BN terus menjadi harapan besar rakyat. 

    Kita doakan BN terus memerintah dengan adil dan saksama! Tahniah

    ReplyDelete
  19. Aku sokong pok Jib,cencaluk,masokopi sbb we inpower and cash is king.....masyuukkk bosss

    ReplyDelete
  20. Dah 60 tahun memerintah..najib bukan keluar dari lubang cacing sehari dua, sudah ada dalam kabinet puluhan tahun, sudah PM tahun, kalau nak buat benda baik...dah lama buat

    Tapi dia pilih jadi lanun..

    Doa apa yg sesuai?

    ReplyDelete
  21. RM2 BILION AKAN LESAP TAK PASAL²...

    Serupa kerja lanun bugis je ni��

    Najib tamatkan Konsesi Tol Batu 3 pada 2018.... Konon Najib ni berbaktilah tutup Konsesi yang Tun M buat 30 tahun lalu.

    Konon lah dia bagus.... sebenarnya dia bang....(tolong sambung)��

    Konsesi itu sepatutnya tamat pun pada 2018 tapi pada 2011 Najib sambung Konsesi tu 20 tahun lagi hingga 2038.

    Dia sendiri sambung benda nak expired, kemudian dia sendiri mansuh benda yang dia sambung...

    Bodoh dan bangang lah jadinya, sebab bila mansuh, sekarang dah kena bayar pampasan sekitar 2 bilion kepada Plus untuk batal sambungan 20 tahun itu....

    So, ada tak dedak² yang berani kata ini langkah U-turn yang bijak dan bervisi?

    Mungkin juga bijak ya, sebab bila kena bayar tak pasal² 2 bilion itu, adalah lubang untuk kawtim $$$ tak kira lah oleh siapa.

    Yang jelas lubang kawtim tu memang terbuka luas... bijak tak?

    P/s: Penyamoon zaman sekarang tak perlu pistol rompak bank. Dia pakai pen dan sign je... nampak kan?

    https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2017/11/345546/rm204-bilion-pampasan-mansuh-2-tol-di-selangor

    Credit to she sal

    ReplyDelete
  22. Harap tuan Shah dapat menulis mengenai TOL ini dengan lebih terperinci lagi untuk pengerahuan rakyat,kerana saya percaya ramai rakyat yanh tidak tahu kedudukan yang sebenar dan asyik dok menyalahkan Tun.Dan yang mereka nampak adalah kebaikan Najib semata2.

    ReplyDelete
  23. Harap maaf tuan KD
    Apa yang saya maksudkan adalah tuan KD.Mungkin saya tersasul kerana tuan Shah ada komen diatas.Walau apa pun blog tuan berdua adalah blog yang wajib saya kunjungi seriap hari.Sekali lagi harap maaf diatas kesilapan.

    ReplyDelete