Saturday, May 22, 2010

DAP yang terbaik?

Apa ukuran nilai kita untuk memperkatakan sesuatu parti atau pemimpin di dalam parti itu baik atau tidak?

Apakah DAP yang terbaik kalau berdasarkan tidak banyak berlaku pergeseran dalaman. Mereka juga telah mara jauh dengan menawan Pulau Pinang dan berjaya membonekakan PAS dan PKR?

Kalau macam tu, DAP lah yang patut jadi Kerajaan dan mana mana Lim jadi Perdana Menteri.

'And Muslims should join DAP too'

May 24, 10 7:35am

'The participation of non-Muslims in PAS - and by Muslims in DAP - will be a catalytic process which can bring unity and better understanding.'

20,000 non-Muslims now full PAS members


7 comments:

  1. DAP? No way..they are kiasu and chauvinis.

    Tapi melihat kepada pakatan pembangkang sekarang, mmg DAP nmapka dominan kerana kurang masalah dan juga think thank mereka lebih bijak.

    ReplyDelete
  2. DAP memang yg terbaik untuk menjahanamkan orang melayu dan sistem beraja. Umno parti yg kuat membela ketuanan melayu dan ini punca kebencian DAP terhadap melayu. Kalau boleh cina yg perintah dan raja cina ditahkta.

    ReplyDelete
  3. Memang DAP yang terbaik berbanding PAS dan PKR,sebab itulah PAS dan PKR jadi BODOH DAN BAHALUL sampai lupa dengan saudara sebangsa dan seagama.Disebabkan terlalu terbaik berbanding dua parti lagi makanya gelaran Khalifah diberikan ke DAP berbanding ahli dia sendiri sehingga Tok Guru pun terpesona dan terpegun dengan KEANGKUHAN DAN KEBIADAPAN yang dianggap baik olehnya.Siapa lah PAS dan PKR tanpa DAP.-ASP-Z-

    ReplyDelete
  4. Salam, Masalah hari nie adalah segelintir pemimpin Umno suka jadi pembodek depan PM dan menang jawatan dengan duit. Bermusuh sesama Umno kerana berebutkan jawatan lebih teruk dari bermusuh dengan PAS/PKR/DAP. Contohnya di Baling seorang s/u JKKKP di Kampung Memali, terpaksa menumpang di dewan orangramai kerana permohonan mendapatkan rumah PPRT tidak dilayan langsung oleh ketua Umno Bahagian walaupun beliau layak. Terpaksa berjumpa terus dengan Dato Bashah menyuarakan masalah, dan alhamdulillah, kini rumah PPRT untuk beliau sedang dibina, tahniah untuk Dato Bashah, Dato Nawawi dan Dato Mukhriz.

    ReplyDelete
  5. Apakah Melayu boleh terima DAP untuk memerintah andainya soal ibadat Islam tidak dihalang, soal ekonomi Melayu miskin terus dibantu dan Sultan Melayu masih bertakhta?

    ReplyDelete
  6. Siapa yg rombak sempadan adun dan parlimen? menyebabkan kawasan majoriti melayu semakin sedikit. Ketika itu org bukan melayu sokong bn maka diperbanyakan kawasan majoriti bukan melayu. Tetapi Allah punya kuasa mereka pun tidak lagi sokong bn dan akibatnya dap menang banyak kawasan. Sebenarnya siapa yg khianat melayu kalau bukan umnapco.

    Kawasan majoriti melayu pun serah kat india konon atas semangat bn bila org melayu tak sokong kata macam2 cth di hulu selangor. Siapa yg tak sokong kerajaan diwar-warkan sebagai pengkhianat negara dan agen yahudi.

    Sekali lagi Allah punya kuasa mereka pula ambil sykt yahudi sebagai penasihat pula. Pembangkang dituduh akan jual negara ini kpd orang asing tetapi siapa yg lepaskan pulau batu putih pd singapura?

    Siapa yg serahkan blok minyak L&M kpd Berunai? adakah pembangkang? Siapakah yg jadi pengkhianat kpd negara sebenarnya?

    Sekarang serah pula tanah KTMB pada singapura, nanti gadai pula wilayah iskandar pula?
    Apa yg akan tinggal utk anak cucu kita nanti?
    Kelak johor akan jadi macam palestin....

    ReplyDelete
  7. salam ziarah

    dijemput menjadi follower sy k...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...