Saturday, May 15, 2010

Jangan Rampas Kedah..



Mukhriz against BN takeover through defections

BN should not recapture states won by the opposition in the last general election through enticing their assemblymen to jump party.

Sokong sangat saranan tersebut, jangan macam pondan rampas laki orang tengah jalan...buruk sangat kelaku tu. Kalau jantan, tunggu PRU13 rampas semula Kedah.

UMNO kena hormati Sultan Kedah yang mahu UMNO bersabar sehingga PRU13 dengan memberi peluang PAS memerintah.

Rakyat Kedah akan berpecah belah jika 'rampasan kuasa' dibuat secara 'lompat katak' malah rakyat Kedah akan marah, lalu bagaimana kalau UMNO hari ini merampas tetapi besok di PRU13 kalah semula, jangan dimalukan 2 kali.

Walau berapa banyak mana pun PAS dikatakan gagal tetapi ia tidaklah tersangat buruk atau merugikan orang Melayu Islam (berbanding dengan di Perak bila Nizar (PAS) jadi lembu cucuk hidung DAP) untuk dijadikan alasan UMNO terdesak untuk mengambil alih secara tidak budiman.

UMNO Kedah jangan gelojoh, tamak dan haloba kuasa demi segelintir pemimpinnya yang berkepentingan untuk 'duduk di atas' dan ini juga ada dikaitkan dengan 'puak' yang tidak mahu Mukhriz terus dilihat berpengaruh di Kedah.

Andaian PAS lemah adalah silap dan jangan persendakan dan pandang lekeh kuasa rakyat.






3 comments:

  1. Betul tu,

    Lagipun, mintak maaf nak tanya calon MB yang berkertampilan dah ada ke?

    ReplyDelete
  2. ISAC: Ada segelintirnya merasakan ini sahajalah peluang mereka untuk pakai baju MB, kalau tunggu selepas PRU13, mungkin Najib dah ada calon lain.

    Rahman,Ahchong,Muniandy: Yang merosak adalah seorang dua ulamak sesat dalam PAS, parti itu seperti juga UMNO - perosaknya ialah makhluk di dalamnya.

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...