Sunday, June 2, 2013

Penjawat awam dan peneroka felda anti kerajaan perlu diusir mulai sekarang..

idea anwar, kemenangan pembangkang dirampas kerana spr tipu dan curang memang tak masuk akal sebab dalam masa yg sama pr mendapat jumlah undi melebihi 51%. dan fakta yg sama tidak terpakai untuk sistem pru13 kita kerana jumlah kerusi diambilkira sebagai penentu sesebuah parti yg layak membentuk kerajaan - malah terpakai sejak azali.

pr sepatutnya berterima kasih kpd pengundi dan tunggulah 5 tahun lagi untuk menawan putrajaya, baiki kelemahan mereka dan jadilah pakatan rakyat nyg sah, bersepakat dan berwawasan. tunjukkan kepimpinan melalui tauladan demokrasi dan laksanakan pentadbiran yg cekap, jauh dari rasuah di negeri2 yg mereka tadbir.
kuasa dan negara tidak mampu dibina dalam satu hari tetapi memerlukan masa yg lebih lama.

terengganu dan kedah adalah contoh terbaik di mana pas hilang kuasa setakat mampu bertahan sepenggal semuanya kerana gara2 kurang pengalaman tadbirurus yang baik.

dap walaupun menang dengan bergaya di banyak kerusi yg ditandinginya termasuk mengekalkan pulau pinang bukanlah sesuatu yg boleh dibanggakan, dap hanya boleh tunjuk lagak heronya kpd mca dan gerakan tetapi bukan kpd umno.
dap masih kekal rasis dan mewakili satu kaum sahaja dan pemimpin dap masih tebal dng kecinaannya - masih jauh untuk mendapat kepercayaan melayu dan india.

berbanding dng umno, walaupun mewakili kaum melayu tetapi bersifat sederhana dan masih diterima dengan meluas kpd semua kaum.
kalau dap tidak bersikap 'fitnah dan hasut' masih ramai lagi orang cina akan undi bn.

dap hanya ada 10 tahun sahaja lagi untuk terus bersifat kecinaan melampau tetapi selepas itu perkauman yg melampau akan ditolak oleh kaumnya sendiri selepas menyedari pemimpin dap juga kroni dan pengumpul harta yg paling rakus, lebih dasyat dari mca.

cina tipu cina - apa sangat nak dikesahkan !!!

walau negara tidak ditadbir oleh pembangkang kerana kebetulan pemimpin pembangkang sekarang memang belum sampai ke tahap kualiti yg diharapkan tetapi kualiti kerajaan sekarang jauh lebih 'menakutkan'.
adalah pelik parti yg diberi kepercayaan untuk memerintah telah mengikut telunjuk banyak perkara yg pembangkang mahukan. kalau itu caranya lebih baik kerajaan sekarang serahkan kuasa memerintah kpd pembangkang.

rakyat yg mengundi kerajaan sekarang mahukan sebuah kerajaan yg bertindak secara berbeza dng pembangkang, kerajaan yang melaksanakan undang2 dengan tegas, sekat perhimpunan haram, tangkap sebanyak mungkin penghasut, komunis bandar dan siapa shj yg mencabar undang2.

Kita mahukan kerajaan melayan dan membalas budi kpd pengundi yg mengundinya. memberi tambahan keistimewaan dan kemudahan supaya berbaloi untuk sokong dan undi sekali lagi di pru14 nanti.

Jika kerajaan ingin manjakan dan terus memberi keistimewaan kpd puak yg tidak mengundinya dng harapan mereka akan undi kerajaan di masa akan datang...itu adalah langkah bodoh dari sebuah bangsa yang tidak belajar dari pengalaman.

Penjawat awam, peneroka felda adalah golongan pertama yang perlu diusir jika mereka adalah puak yang memfitnah kerajaan secara terang2an. Lakukan pembersihan itu mulai sekarang.


5 comments:

  1. masih ada masa bertindak, umno teruskan perjuangan asal,

    ReplyDelete
  2. setuju...sesiapa ada cadangan buat najib, jangan buang masa melalak di blog atau di media pro umno...bisikkan pada anwar...najib lebih peka kalau itu cakap dari pembangkang

    ReplyDelete
  3. hj najib kena berani dia memang pasl undi melayu india sabah sarawak, so lupakan 97% cina, mereka nak mampos nak hidup pi lantak mereka, sila kekalkan pengundi yg undi anda, jangan pergi merayu mcm kucing kelaparan nak makan kueh tiow cina

    ReplyDelete
  4. aku rasa dua tiga bulan lagi kalau najib tidak berubah...dia akan dimaki setiap hari sama dengan nasib paklah. Sekarang ni pun dah mula..tv ditutup atau tukar channel kalau najib dan lain2 pemimpin kerajaan berucap..isi mcm taik kucing.

    ReplyDelete
  5. Najib masuk perangkap pembangkang berkali-kali, tak tahu serik, populis.... dari simpati kini mula dbenci

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...