Wednesday, December 11, 2013

Berapa kali Melayu nak kena tipu...



Apa nak jadi dengan rakyat Malaysia ni ?



Najib puji bini salah pun salah
Bini naik jet peribadi muhyiddin lulus pun salah
bini najib banyak jasa oiiii
kerajaan nak naik letrik pun nak demonstrasi...apa niii
bukan naik banyak, bukan sampai 300%...30% je..ciput
tak lama lagi tambang lrt pun nak naik...kalau tak mau bayar, jangan naik - selesai masalah
kan semua orang suka barang naik...tauke kopi jantan tentu happy
tol..tol..haa jangan lupa...akan naik juga
kalau mampu beli kereta jangan le ckp tak mampu bayar tol..apa daaa

aku sokong blogger2 yang banyak beri cadangan supaya naikkan...
alang2 naik biarlah semua naik..
2013 sampai 2017 istiharkan Tahun Naik Malaysia
2018 kita turunkan pula BN
kalau BN tak mau turun
suruh najib turun
bawa sekali jet peribadi..hadiah dari rakyat, simpan kat belakang rumah.
naiklah laki bini siang malam pun takpa
ok tak...

Melayu Mudah Lupa
tetapi Melayu Takkan Boleh ditipu Berkali-kali

5 comments:

  1. Termasuklah kau yg buta2 kena tipu dana $2 Billion.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah aku dah dapat 40K.. kerja aku senang, tak perlu iri hati dengan manusia lain yang berusaha...
    Jangan hipokrik kalau tak mahu pendapatan !

    ReplyDelete
  3. Aku nak kempen lagi pasal danaherb..menyahut seruan antihipokrik yang hipokrik.
    Sesiapa yang berminat dengan danaherb, untuk tambah income yang aku sifatkan mudah, segera dan banyak terutama untuk menampung kos yang makin naik dan hutang yang tak habis2 selagi rajin berusaha sila hubungi mypartner 0139645599 - Tuan Megat (dia fulltime tak hipokrit)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam dana pak man teloq lah ni. Last2 org melayu makan teloq dgn kicap je la. Ha ha

      Delete
  4. Di indonesia,pengeluar minyak mentah mencecah lebih 800,000 tong sehari.Tetapi penggunaan minyak di peringkat domestik memerlukan 1.4 juta tong sehari.Bukan saiz tong minyak sapi taw, tapi tong drum.Langkah pemberian BBM (subsidi) adalah besar mencecah Rp 400 trillion lebih berbanding Rp 200 trillion sebelum ini.Maka langkah pengurangan BBM adalah untuk menampung sekttor ekonomi yang lebih bermanafaat seperti pendidikan dan kesihatan serta bantuan kewangan pada rakyat mereka.Konsep sebegini tidak memberi kesan yang baik pada ekonomi negara,Sepatutnya,dana dari pengurangan subsidi di UPkan lagi utk industri oil dan gas dari sektor ekonomi hulu sehingga hilir semaksimum yang mungkin utk mengelakan daripada mengimport produk petroleum sehingga mencapai lebihan tong sehari berbanding dgn keperluan sehari.

    ReplyDelete

The Minister in Malaysia approved our Visa....so I quit my job...(Update 2)

https://kluangmanexpress.blogspot.com/2023/01/goodbye-malaysiaour-thoughts-of.html