Sunday, December 1, 2013

UMNO cuba berjubah

kemaskini:

-ustaz kazim tidak bersalah langsung dlm hal ni, dia tersepit dengan mainan poliik umno, awal2 lagi kazim dah 'kena'.
-masa anwar dilantik, kurang2 ia serah borang masuk umno, lepas tu baru dilantik - kenapa najib gelojoh al desperate sangat, bingai ke penasihat2 dia - ustaz kazim masih ahli pas?
-ahli umno yg sedia ada, ilmu ugama lebih tinggi dari ustaz kazim kenapa tidak dilantik, umno cari dan nak tumpang popular atau nak Islam?
.....................

asal:

umno mcm terasa mereka sangat Islam sekadar najib mempelawa ustaz kazim sebagai ahli majlis kerja tertinggi umno. seolah umno tidak pernah 'berlakon' sebelum ini dengan memasukkan beberapa nama ustaz. entah di mana silapnya selepas beberapa tahun diproses dalam umno, ustaz2 dan ustazah ini akhirnya keluar bagai 'hampas kelapa' untuk makanan itik (kembali ke kaca tv untuk cari makan) atau sesetengahnya lenyap begitu sahaja.

ustaz kazim tidak boleh lari dari proses yg sama, paling lantang setahun, selepas itu ia sekadar jadi tukang baca doa luar biasa. hanya jika ustaz kazim seorang yg cerdik dia akan menolak pelawaan umno atau meletakan jawatan sebaik shj dia sedar umno mengelirukan.

UMNO melalui kerajaan atau ngo kroninya sedang memperkuatkan diri secara kosmetik, seluruh makhluk walaupun dulunya dajjal dan musuhnya akan dilantik untuk mengisi apa juga jawatan di mana yg termampu untuk 'memperlahankan' dan menjinakkan mereka, paling baik kalau mereka mampu terus didiamkan.

yang baik, yang setia, yg boleh diperbodohkan tidak akan mendapat apa2 tempat, mereka boleh terus menghambakan diri kpd parti dan kerajaan sampai mampus.

4 comments:

  1. KEPALA IKAN YANG BUSUK SEPATUTNYA DITUKAR

    ReplyDelete
  2. Inilah keputusan yang terbaik. Ahli UMNO tu ramai tapi bukan semuanya boleh dipakai sangat. Sesekali perlu juga dilantik personaliti yang berada di luar parti. Sekurang-kurangnya boleh juga memberi pandangan yang ikhlas dan jujur kerana tiada kepentingan. Ustaz Kazim ada kemampuan untuk mengubah UMNO dari dalam termasuk untuk membantu Kerajaan melaksanakan hudud dan hakikatnya ia adalah sesuatu yang bukan mudah dan akan ada banyak halangan.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...