Wednesday, December 25, 2013

melayu terlebih yakin membabi buta...

sejak pembangkang menjadi kuat dan pulau pinang dikuasai dap - maka bermulalah episod gangsterism menjadi-jadi dan dengan sokongan atau contoh segelintir pemimpin melayu - episod penghinaan ke atas melayu, Islam sudah menjadi sering tanpa kawalan.
institusi kesultanan diperleceh dan diremehkan malah ada yg berani menghina - tindakan dan penguatkuaaan ???? - aku rasa cukup lemah, longgar dan gagal.

kini pdrm atau polis, satu institusi diraja sedang dihakis dengan hebatnya.

persepsi kpd polis digambar dan diburukkan dlm pelbagai cara malah dilaporkan polis turut dicerca, dimaki, dihalang dan diserang.
Anggota polis digambarkan hanya sekadar bertahan dan menahan beberapa org sebagai satu kejayaan, hakikatnya polis kini sudah tidak digeruni! kenapa????

Satu masa kelak, mungkin dah bermula pun...ATM bukan lagi mampu mengawal keamanan negara akibat peranan politik bijak yg sedang mereka aturkan. Ancaman bukan lagi dari luar negara tetapi dirobek dari dalam ketika pdrm sedang diperlemahkan !!!!


org melayu jangan terlebih yakin bahawa tanah air ini selamanya selamat dan milik mereka !!!

1 comment:

  1. Hanya Melayu bengap sahaja yang akanberpikir "tidak akan Melayu hilang didunia " , sebenarnya ramai Melayu tidak sedar akan kehakisan yang belaku.

    ReplyDelete