Tuesday, December 30, 2014

Adalah Wajar Najib Segera Keluar Negara Untuk Sambung Cuti...

Banjir dah hampir surut, kalaupun ada amaran akan berlaku lagi sekali hujan lebat dan sebagainya dari
Jabatan Kajicuaca..itu hanya ramalan, tak boleh pakai tak boleh percaya..itulah statusnya setakat ini.

Kalau boleh pakai, tentulah banjir besar ini akan disambut dengan siap sedia dan sempurna kerja-kerja permindahan dan petempatan. Sewajarnya tidak ada kejutan dan sudah boleh dijangka masa dan tempat yang akan dilanda banjir luarbiasa.

Walaubagaimanapun sejak Najib pulang tergesa-gesa walau  belum puas bermain golf dengan Obama (satu pengorbanan yang sangat tinggi nilainya) sudah banyak gerakerja yang dibuat menunjukkan hasil malah pengumuman Najib berhubung peruntukan 50 juta sangat melegakan, tetapi perlaksanaannya tentulah tak semudah dan seindah pengumuman - itu trend kerajaan !!!!

Oleh kerana semuanya sudah boleh dianggap "in order" sewajarnya Najib terbang semula keluar negara untuk meneruskan percutian rasminya bersama keluarga - dia pun manusia biasa...takkan semua benda dia nak buat...takkan menteri lain makan gaji buta.

Cuma bila balik nanti...oleh kerana ia satu percutian rasmi dan menggunakan kemudahan jet peribadi (?) rakyat nak tahu jumlah dan kos perbelanjaan percutian " satu keluarga PM " berbanding dengan peruntukan kepada " lebih 300 ribu rakyat " yang dilanda banjir..


18 comments:

  1. Kesian KD, masih senak telur disampuk hantu lampir. Pegilah berjampi, semoga cepat sembuh...

    ReplyDelete
  2. Your article above suck,I used to read your comment and observations before but this time it is really so low class that I surprised me,but this is your blog,do what you like esp exposing your stupidity.

    ReplyDelete
  3. blik slh..x blik slh...ape yg ko x puas ht sgt ngn njib nih????jd mnusia xyh la bsuk ht sgt..istighfar byk2....jap lg kang ko yg dpt bala...mulut jht...ht bsuk...otk sempit..akal pndek...sudah2 la tbur ftnah...kalo blog smata2 utk ktuk hentam baik ko ttup jek blog nih drpd wt tmbh dosa...scrap articles...

    ReplyDelete
  4. kalau najib berundur, tentu seronok sakan hangpa kan, terutama aljuburi. yang nak ganti najib katalah mahyuddin. ok, jika mayyuddin naik skrip fitnah dah siap dah, tinggal nak hebah ke seluruh dunia saja. kilang membuat fitnah kepunyaan aljub sangat produktif. aku agak aljub ni rasa hanya dia saja yang terbaik di Malaysia, ( dalam otak dia saja) Dajal seperti dia mana kenal moral manusia beragama?

    ReplyDelete
  5. Dalam ketika mempertahankan najib kenapa harus cuba kait dan fitnah kepada orang lain. Konon macam anti-fitnah tetapi sendiri buat fitnah.

    Apa fitnah yang dibuat kepada najib dalam tulisan di atas - ia hanya satu soalan, berapa kos perbelanjaan cuti najib sekeluarga untuk dibandingkan dengan jumlah kos peruntukan satu keluarga banjir ?
    Setakat ini kita belum tahu - di mana fitnahnya ?
    Selepas tahu - nilaikanlah !!!

    Kenapa takut dengan kenyataan, berani buat, berani tanggung, berani jawab.

    Janganlah jadi penyokong setakat penyokong bangang membabi buta. Jagalah sikit standard penyokong najib - jangan sampai najib pun malu nak terima sebagai penyokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi tak semua buta, penyokong tak semua bangang. Aku nak tanya konla KD, apa harapan ko utk agama, bangsa dan negara? Kalau dengan cara ko menulis begini, apa yg ko paparkan doa nabi.musa kt atas tu nyata palsu belaka. Ko berdoa, tapi ko tak usaha untuk kearah itu. Ko gunakan akal ko, kebolehan ko, kecerdikan ko untuk terus punah ranahkan, pecah belahkan dan hasut pemikiran rakyat seboleh2nya membenci pm. PM tak akan jd pm jika bukan dgn izin Allah! Ingat itu. Segala kepincangan, kelemahan yang disengajakan oleh pm ke atas rakyat, pm yang akan tanggung sendiri nanti. Tak payahlah ambil kerja Allah, ikut sahaja apa yang diperintahkan kpd kita melalui wakilnya nabi.Muhammad SAW. Aku tolong mengingatkan sahaja KD, terpulang nk buat macamana. Jd blogger ni bebannya berat kd. Sekali kita post maklumat palsu, fitnah (sbb tiada bukti), hasutan dsb maka kesannya berantai. Kalau pahala....memanjang dpt pahala. Tapi kalau yg dpt tu dosa...ko pikirlah sendiri.

      Delete
    2. Cakap panjang-panjang..saolan di atas jawab le. Jangan guna persepsi di kepala otak sendiri.
      Mana tulisan di atas berunsur fitnah?

      Delete
    3. Yg aku maksudkan bukan hanya fitnah, mengajak orang agar tidak menyukai individu lain dgn lemparan cerita buruk juga dikira menghasut. Jangan kecikkan fikiran dan kontotkan akal. Jadilah blogger yg panjang akalnya dan tahu mengkelaskan perjuangannya.

      Delete
  6. Agak pelik - Najib yang makan cili - penyokongnya pula kepedasan...
    hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi pelik, najib tak jentikpun telor awak, awak berhari2 terasa senak.

      Delete
  7. fitnah membunuh orang, fitnah rosmah menggunakan duit negara. kalau hang sokong sangat pembangkang, konon hang orang bijak( memang macai PR rasa depa yang terbijak) ikut suka hang la. jangan dok buat cerita bukan. kami tak pernah kepedasan kerana najib buat silap. yang kami tekankan melayu mesti bersatu demi agama dan bangsa. bukan macam PR ikut semua kata anwar walau terang terang penipu. tak rasa ke anwar tu saiko? orang macam ni pun macai saying sangat, hanya kerana benci najib dan rosmah. yang aku menyampah sanggup hina umno tapi puja puji DAP yang terang terang anti melayu, tok nenek bangsa yang paling selfsh di dunia.

    ReplyDelete
  8. Berbaloi ahjib gor bayar untuk cai-cai diatas selepas 'seruan bangang' dlepaskan...

    ReplyDelete
  9. KD , aku bukan suka sangat dengan najib tapi nak kritik dia selalu pun rasa tak berapa nak kena , suka hati hang la negara ini bebas dan demokrasi , lani aku nak kritik ketua Menteri pulau pinang lagi jahanam dari najib sebab najib dia tau juga balik tapi si babi sekor ini negeri sendiri kena ribut taufan hampir 500 rumah runtuh pada 29/12/14 , sampai hari ini 30/12/14 jam 12 tgh hari tak jugak jengok mangsa ribut di balik pulau pulau pinang , kemudian semua exco boleh boleh pi cuti juga tak nampak batang hidung tu pukimak depa la depa punya pasai , ketua menteri sampaii hari ini guna duit rakyat pi cuti kat paris , yang tolong orang kampong ini cuma ahli parlimen dan wakil rakyat dan pegawai majlis perbandaran . Tapi semua orang tau dah standard tokong ketua menteri pulau pinang kampong melayu pergi jahaman . Mangsa semua melayu , Tapi yang celakanya siapa pun tak peduli nak ulas patut najib kata banyak blogger bangang . ia la bangngan macam Najib suka hati hang la , la ni aku nampak semua nya dua kali lima pukimak , sorry la hang nak rasa hang punya pasai permainan politik zaman ini .

    ReplyDelete
  10. ahjib gor bayay ya? aljub tak pandai bayar ka? habis ahli parlimen dia nak bayar, apa cerita. memang betul aku pun tak suka juga dengan najib, tapi dia dah pm, kita sokong supaya negara jadi terbaik. kerana Malaysia.sampai bila melayu nak bangkang pm, sedang china bukan main sokong tokong depa. pr bangang pun bukan mai sokong tokong cina ni. gelar pulak omar abd Aziz, konon tunggu lks mati, tokong nak peluk islam. kalau dengan umno, kata kafir, sembahyang hajat lingkup umno. tu pun hang tak nampak lagi bmana bongkaknya melayu pr yang rasa depa bijak. atau rasa tuhan hanya hak depa.

    ReplyDelete