Saturday, December 27, 2014

Obama oh Obama, kenapa kau panggil Najib, macamana aku tak panggil najib.....

Persaolan Najib main golf dengan Obama ketika rakyat diancam banjir kini telah dijawab...

Tentulah golongan yang mempertahankan Najib bermain golf di Hawaii kini melipat dan menggulung lidah untuk merasionalkan dan mewirakan pula Najib sebagai bijak untuk pulang segera.

Kini golongan yang sama perlu memainkan peranan yang lebih besar untuk menghalalkan jawapan dan alasan Najib untuk diterima sebagai jawapan yang paling bijaksana dalam dunia.

Rupanya kerja mengampu dan membodek ini bukanlah tugas yang senang...kena ada keberanian menipu diri sendiri untuk menafikan realiti.

Mungkin mereka tidah faham bahawa adalah perlu penyokong yang memberi undi kepada umno untuk menang harus bersikap kritis selepas itu untuk memastikan umno terus menang di masa akan datang.

Pengampu dan pembodek bukanlah aset dan jaminan untuk umno terus menang malah sikap mereka ini lah mengundang berterusan rasa benci dan salah faham rakyat lebih-lebih lagi jika mereka cuba menyelamatkan pemimpin yang membawa beban dan busuk kepada parti.

Renung kata pengomen ini dalam satu blog...dan bandingkan dengan salah satu jawapan najib..

"Betul kak wan dan Anwar kena balik sebab Anwar PM Malaysia. Kak Wan pulak pengerusi MKN. Kakwan kena balik untuk isytihar darurat kat negeri-negeri yang dilanda banjir."


Mana Dia Pergi Pakar Jawab Saolan (?)
Satu lagi kecelakaan sedang berlaku - pesawat airasia hilang !!!





1 comment:

  1. Tahniah atau tulisan yang kritis. Kena faham bahawa kebanyakan pengampu berbayar mempunyai tugas mereka sendiri jadi jangan hairanlah nanti para pengundi boleh lari kerana perspektif cetek mereka!

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...