Wednesday, December 31, 2014

2015 merbahaya untuk Melayu dan Islam..

Salam hormat dan Selamat Tahun 2015..

Tahun 2014 adalah satu tahun yang ditinggalkan dengan penuh sejarah suka duka dan saki baki serta kesannya masih berterusan dan dijangka 2015 akan lebih mencabar.

Bagaimanapun permulaan 2015 adalah lebih baik berbanding dengan tahun-tahun sebelumnya - rakyat sedang saling bantu membantu kepada mangsa banjir, ada rasa perhambaan dan jauh daripada sambutan tahun baru yang penuh dengan pembaziran pesta dan pertunjukkan bunga api serta anak muda liar membuat onar seperti sebelum-sebelum ini  !!

Kedudukan politik masih kekal dengan Melayu berpecah kepada tiga - UMNO, PAS dan PKR
Berpecah secara fizikal dan rohani. Walaupun tampak mesra dan ada potensi untuk bersatu selalunya di saat akhir ada saja alasan 'tak jadinya'.
Perpecahan ini bukan sahaja ketara di kalangan pemimpin tetapi turut berlaku di kalangan akar umbi yang membahagi-bahagikan diri mereka mengikut parti atau pemimpin.

Kaum Cina terus merapatkan barisan mereka walaupun DAP, MCA dan GERAKAN dilihat berpisah secara fizikal tetapi hati mereka tetap bersatu. Ini tidak pernah berlaku dalam sejarah Malaysia.

Begitu juga orang India yang masih terus selesa dengan MIC walaupun ada sedikit perpecahan secara fizikal dan kepartian.

Pendekatan Najib ialah cuba untuk mengembalikan sokongan kaum cina kepada BN dengan pelbagai dasar dan strategi dilihat gagal bukan kerana kelemahannya tetapi orang cina sudah menggunakan pendekatan ABU.

Belum nampak petanda jelas Najib berusaha secara bersungguh, jelas dan lantang untuk menyatukan Melayu dalam pelbagai bentuk sebagaimana usahanya untuk mendekati kaum cina.
Bagaimanapun sudah ada petanda Najib tidak lagi beria-ia memujuk rayu kaum cina sepertimana di awal pentadbirannya selepas PRU14 - satu petanda yang baik.

Begitu banyak kritikan dilemparkan kepada Najib atas kelemahan dan kesilapannya sendiri dan jika ini tidak diperbaiki, kura-kura akan memanjat jika batangnya condong !!

Bagaimana untuk mula bersatu (?) Kompromi dan saling menyokong... mulakan dengan menyokong hudud di Kelantan ..royalti minyak kepada Kelantan, hentikan penguasaan asing ke atas tanah di Johor dan Melayukukan liberalis dalam UMNO...

2015-2016 adalah tahun hidup matinya UMNO untuk PRU15...jika tidak bermula sekarang secara betul...semuanya nanti sudah menjadi terlalu lewat.

Ekonomi - kita terus ditinggalkan semakin jauh..
Sosial - kita sedang sebok berpolitik, berebut harta dan mencari pekerjaan..


3 comments:

  1. As a blogger.... what have you done to foster the Malay Solidarity??? Or you just simply talk BULLSHIT....

    ReplyDelete
  2. Blogg ini akan jadi bullshit kalau yang bagi komen pun lebih bullshit. Berilah komen yang lebih baik daripada blogger itu sendiri - itulah nilai diri anda.

    ReplyDelete
  3. YB YB Melayu/Islam dan semua Parti Parti politik Melayu/Islam perlu berhenti menjilat burit Cina Cina Pendatang Penghasut DAP/MCA/GERAKAN. Korang semua bodoh dan hodoh perangai, mata duitan dan kuasa, terlalu bergantung kepada golongan membenci tuhan dan pembenci bangsa sendiri.

    PAS=UMNO=Penjilat tegar burit Tuan Tuan Cina Kapir DAP/MCA/GERAKAN

    PKR=Kaki Burit

    PEMIMPIN BANGSAT
    MELAYU MEREMPAT
    ISLAM TERJERAT

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...