Sunday, December 28, 2014

No wonder Mahathir tidak diminati..

Jika bukan kerana pertikaian rakyat dan banjir musibah yang memaksa Najib pulang, sudah tentu Najib sedang bersama obama bermain golf ketika pesawat air Asia hilang.

Sekaligus membuktikan amerika dan sekutunya Israel langsung tidak terlibat dengan kehilangan qz8501, ia lebih mirip kepada masalah cuaca.

Kesimpulannya juga keakraban dan kemesraan Najib Obama menunjukan tiada kemungkinan langsung amerika dan Israel turut terlibat dalam mh370 Dan mh17 MAS yang lalu.

Kehilangan tiga pesawat dalam setahun di Malaysia akan jadi alah bisa tegal biasa - tahap ke arah negara maju.

Mana mungkin dua sahabat yang baik seperti Obama untuk sabo kawan baiknya seperti Najib.

Oleh itu apabila Najib mengutamakan hubungan diplomasi dengan amerika melalui permainan golf adalah sesuatu yang rakyat sangat faham bahawa itu sangat penting untuk kebaikan negara, rakyat dan pemimpin itu sendiri.

Kecuali Mahathir, semua bekas PM yang lalu kakigolf, TPM kini juga hebat golf - ini menunjukkan tahap diplomasi mereka sangat tinggi. No wonder Mahathir tidak diminati !!!!

Apa itu hubungan diplomasi? Apa yang dibincangkan ? - sesetengah rakyat seperti penerima BRIM tentunya kurang ariff dengan istilah tersebut.

Apakah soal dan hal serta isu seperti Anwar dan desakan Mahathir dan penarikan balik sokongan merupakan antara intipati yang dibincangkan dalam hubungan diplomasi tersebut antara najib dan obama !


11 comments:

  1. Zaman telah berubah, semasa Tun jadi PM President US pun lain orangnya.. Sudah sudahlah tu..tak perlulah kita nak melaga-lagakan pulak antara DS Najib dan Tun Mahathir. Sepatutnya banjir sekarang sudah boleh menginsafkan kita, melenyapkan dan mematikan semua BATU API. Malang batu api terus marak menyala...tiada tanda keinsafaan, masih mahu mengadu domba. Tak puas hati selagi sesama bangsa tak bercakaran...Ya Allah memang patut Kau Marah, kami alpa dan tak pernah mengambil iktibar pun atas apa yang Kau turunkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdullilah .. Pandangan orang beriman

      Delete
  2. Apa lg yg ko tak puas hati ni din. Masa najib main golf dgn obama ko dh kritik dia. Walaupun najib balik bukan sebab kritikan ko, sekurang-kurangnya dia balik segera. Dia dah buat kerja dia, lagi ko tak puas hati. Tak payah la ko nak lagakan tun dgn najib pulak. Sekarang ni negara tengah gawat banjir, tolong la. Jangan ikut sedap perut sendiri nak kritik. Tunggu masa sesuai nanti, kritiklah kaw kaw. Atau mungkin ko akan melompat ke langit bila tiba2 najib letak jawatan atau najib mati? Kasihan dgn mangsa banjir din, lebihkan idea untuk membantu mereka dpd hanya nak mengkritik najib taj habis2. Aku suka blog ko....

    ReplyDelete
  3. Yal la nak main golf ka nak main apa ka mampos pi la orang semua tak peduli asalkan jangan jadi pak turut , barua , pencacai atau tali barut macam anu-ar peliwat dah la , sebab US , israel di dunia ni orang bangang saja yang kata kedua-dua ini sentiasa iklas nak tolong negara islam kalau baik pun mesti ada udang sebalik mee.

    ReplyDelete
  4. Tadi aku tengok ada 5 komen di atas...skarang tinggal 3 pula,...tangan ghaib????

    ReplyDelete
  5. Tak sudah2 nk asak dan lagakan Najib dn Tun M. jd berdosa berganda2.
    Musibah berganda2 melanda ini suatu yang menyedikan dan jangan tambah lagi dengan bergeser sesama sendiri.

    Sedankang PAS yg sama Agama pun bermusuh berdendam dengan UMNO, Najib tak sudah2. Banjir pun mereka maki hamun Najib, UMNO. Kasihan juga Najib di asak teruk.

    Sekurang2nya Najib masih dgr suara rakyat. Kiranya dia PM yg baik.

    ReplyDelete
  6. Lebih suka tengok Anwar tunggang Kuda Chinadoll!!

    ReplyDelete
  7. Nak main golf ka nak main apa pon boleh asalkan bukan main ChinaDoll dan Mat Jambu!!!

    ReplyDelete
  8. KD===>BLOGGER BANGANG HARAMJADAH....AH JIB GOR

    ReplyDelete
  9. dah mmg najib bodow...sampai kena panggil balik baru balik..mmg patuit kena keji la..muka dia selepas balik tunjuk kat tv pun muka orang bersalah...kesian pun ada padan muka pun ada

    ReplyDelete
  10. Masa zaman Tun, dia pun tak turun ssangat masa banir. Dia hanya pantau dari pejabat dan ikuti laporan. Kat bawah orang lain buat kerja.

    ReplyDelete