Tuesday, December 30, 2014

Pemimpin OK Penyokong KO

Mentaliitinya kita bersetuju bahawa segala usaha kerajaan adalah baik samada Kerajaan Negeri yang dikuasai BN atau Pembangkang atau Kerajaan Pusat yang dikuasai BN dalam apa hal yang dislogankan 'demi rakyat' oleh kedua-dua pihak.

Berlaku adil lah kepada kedua-duanya !!

Tetapi sejauh mana pulak kedua-dua kerajaan tersebut tidak boleh dikritik (?) hingga penyokong masing-masing menganggap segala kritikan adalah fitnah ?


Apakah pembaziran bukan satu kesalahan !
Apakah kelemahan perlu dibiarkan !
Persaolan dan pertanyaan kena batang hidung sudah dianggap fitnah..sedangkan apa yang perlu ialah jawapan dan penjelasan.

Yang menjadi masalah sekarang mungkin bukan atas pemimpin yang sedia dikritik tetapi lebih kepada penyokong mereka yang lebih sudu dari kuah.  !!

Bukankah kejayaan pembangkang sekarang hampir menguasai Putrajaya atas dasar sedia dan terdedah dengan kritikan hebat, apakah kritikan akan membawa kekalahan (?)

3 comments:

  1. Sekali lagi nak jwb soalan awak KD. Awak tanya.adakah kritikan boleh membawa kekalahan? Jawapannya (1) boleh dan dan (2) tidak boleh. Bergantung bagaimana kritikan itu disampaikan. Jika kritikan disampaikan dalam bentuk hasutan agar persepsi buruk sentiasa tertanam dlm jiwa rakyat, maka kekalahan lambat laun akan menjelma. Lihat dan kaji bagaimana keyboard warrior pr berkerja. Mereka tak putus memberi dan menyebar mesej negatif kpd imej kerajaan dan kini mereka berhasil. Jika kerja blogger pro bn mengkritik tak ubah spt blogger pro pr bekerja, kuasa sebesar gunung juga boleh runtuh. Oleh itu gunakan cara menegur pemimpin lemah secara berhemah agar teguran dapat sampai ke sasaran dan tiang asas kuasa tidak goyah.

    ReplyDelete
  2. Tak da la , mana ada , cuba kritik tokong penang siap kena saman , cuba buat kerja macam papagoma keatas Anu-ar bangsat peliwat tali barut yahudi tu....dia papgomo kena saman sapai bankrupt mana ada freedom of speech kepala but.... . Pembangkang boleh dapat undi lebih takkan KD bodoh kut tak faham-faham sampai la ni biasa la geng ni munafikunn... pandai hasut orang muda , melayu tak boleh fikir batul termasuk la cina kaki anti melayu islam yang ramai la ni , kemudian dalam BN ramai tak sedaq masih dok tak kesedaq diri , nasib baik tak ada parti yg benar-benar boleh ganti kalau dak dah lama melayang , Tapi kalau setakat PR tambahx2 Anu-ar peliwat , Lim kit sial dan tokong penang dok di depan termasuk beberapa pemimpin pas yang yang boleh jual maruah melayu dan agama lupa saja la ....oiii.

    ReplyDelete
  3. niat yang jahat jika dirancang dengan baik ia beroleh kemenangan - itulah pembangkang
    Niat yang baik tetapi lemah perancangan ia beroleh kekalahan - itulah umno

    Contoh yang nyata ialah pendaftaran ahli dan daftar pengundi - DAP sedang giat dan mendahului...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...