Monday, December 14, 2015

SELEPAS PAU, SEMUA DAH KECUT..

Selepas PAU boleh dikatakan suasana lebih aman, komen sikit sikit pasal PAU dah reda, tak ada isu lagi gamaknya. .

Tetapi PAU 2015 menang anih, one man show... Pembukaan dan penutup tak ada isi... Cuma mengesahkan seorang bangsawan yang mengangkat dirinya ..

Masalah dalaman umno, isu 1MDB, 2.6B...sedikitpun tidak selesai... Apabila tidak selesai ia akan berlarutan, walaupun nampaknya aman sekarang...tetapi kerana ia berbentuk pertanyaan, isu dan saolan itu terus hidup selagi hayat dikandung badan, 7 keturunan diperkata orang... Lambat laun, cepat lambat, esok lusa bisul akan meletup juga...

Jadi apabila air tenang, jangan disangka tiada buaya ... Dalam pandai melompat setakat ini memang lepas, tapi tupai kena selalu beringat ..

Saolan yang masih berlegar BUKAN lagi pada Mahathir atau sekadar Muhyiddin..kini makcik bedah felda Jengka dan mamak teh tarik pun nak tahu, teringin sangat nak tahu wajah penderma budiman..sihat atau sakit ke dia ni !!!
Minta nama, ic, alamat dan nombor telefon..ramai ingin berkenalan dan cuba nasib...

Saolan yang belum terjawab...
Ke mana Wang itu dibelanjakan...
Senarai.
1)
2)
3)
4)
5)

Lepas tolak lain-lain perbelanjaan, berapa baki dan di mana Wang itu.

Percayalah, sumpah, satu sen pun rakyat tak minta, cuma nak tahu.

Itulah antaranya, kurang lebih saolan yang belum ada jawapan ....dah berbulan ditanya, kenapa sukar sangat untuk memberi jawapan dari mulut Najib sendiri...

Sebagai ketua negara, perlembagaan dan undang undang kena dijunjung, itulah jati diri dan BUKAN semborono...
Jika penderma ingin memasukan ke akaun peribadi dan tidak mahu didedahkan, jawapan Dari PM sepatutnya NO...atau sekurang kurangnya sudah dibawa ke pengetahuan kabinet, sudah berbincang dengan AG, BNM dan SPRM....

APA yang berlaku, menafikan dan selepas tu DENGAN muka sardin, mengaku....

Aduyai..

14 comments:

  1. Wang bapak adik beradik ko ke? Wang projek projek mega Mahathir YTL pi mana? Wang Petronas pi mana? Semua wang hasil bumi Malaya & rakyat. Najib duit derma, bodoh tak boleh diajar. YTL nak duit lagi tu antara sebabnya. Bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin 3:26 ni kot jenis bengap yang mukhriz maksudkan...

      Wang bapak petronas, bapak YTL atau apa pun era mahathir, rugi atau untung ada transaksi.

      Mahathir terlibat meluluskan tetapi tidak campurtangan perlaksanaan.

      Delete
    2. Style unspinner punya tulisan nih.. hahaha
      Dia mkn dedak gred AAA.. so kebodohan dia ke langit.
      Duit ytl ape bendenye dedak..
      Nk buktikan duit dalam akaun najib bkn duit rasuah@rompak
      Nk mntk bukti pun kena maki..
      Sian bugis.. propaganda team dia haprak semua..
      Maybe yg haprak2 je sanggup terima bayaran..
      Akal dan maruah dah kelongkang

      Delete
    3. ko bangla mana ko tau...duit standby kredit kerajaan rm950juta utk bailout 1mdb tu bkn duit rakyat?? Aiseh...lupa ko bangla...mana tau..

      Delete
  2. Itulah Manusia, sama tetapi x serupa, contoh x serupa tu, ada yang malu ada yang x tau malu.

    ReplyDelete
  3. kita orang kampung tak kisah pun duit tu yang penting BRIM dapat

    ReplyDelete
  4. Jawab KD....komen 4.22 tu
    Yang banyak menang kan kerusi Parlimen orang macam dia la
    Bukan macam pencacaix dlm blog ini.bising saja,ahli parti pun tidak,macam terror sangat hal 1 MDB.1.2 Bil tapi melihat komenx caix ni layak dilabelkan ALOK[Action Lebih Otak Kurang]
    Dah dekat setahun melalak,Najib tak juga tumbang....olih itu teruskan melalak
    Orang explain tak nak terima
    Orang suruh sabar tak terima nasihat juga,macamlah langit nak runtuh
    Maklumat sahih berserta fakta tak terima,lebih percaya kepada maklumat dari orang asing
    Pembesarx cai dah menyepi,ingat dapat sokong ahli akar umbi,tapi malang,ciput saja itu pun macam hidup segan mati tak mahu
    Siapa yang mentedarah dedak sekarang........................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angin 6:09, 4 soalan di atas tidak memerlukan orang asing, budak tadika pasti pasir mas pun ada aksi untuk tanya soalan tersebut.

      Dah setahun Najib tak undur juga dan dah setahun juga tak jawab soalan tu.

      Najib boleh pilih nak jatuh terhentak ke, atau terlingkup...masa akan sampai

      Delete
    2. Tulisan penuh typo mmg regular cstmr blog ni.. hahaha. Dah cam tulisan dan level pemikiran.
      Maklumat sahih beserta fakta mana menyatakan money trail 2.6B dari akaun najib berakhir..
      Maklumat sahih berserta fakta mana menghuraikan 42juta dlm akaun najib masuk dari src..
      Maklumat sahih berfakta mana menunjukkan peg src yg menghilangkan diri..
      Nk bodohkan org pun kena jauh lg cerdik.. kalau x bodoh memanjang je

      Delete
    3. Kenapa ko ingt najib idup 1000 tahun ke? Esok dia mati, ko ikot dia tanam dalam kubur. Org tya najib ni lebih besar dari umno ke? Ko tya najib, fakta apa yg dia bagi? Derma tu fakta? Baik ko bubar je sprm...penjawat awam pon tak blh dpt hadiah limau inikan pulak rm2.6b. Balik belajar lg

      Delete
    4. Angin 6:09, 4 soalan di atas tidak memerlukan orang asing, budak tadika pasti pasir mas pun ada aksi untuk tanya soalan tersebut.

      Dah setahun Najib tak undur juga dan dah setahun juga tak jawab soalan tu.

      Najib boleh pilih nak jatuh terhentak ke, atau terlingkup...masa akan sampai

      Delete
  5. Tahniah orang kampung pandai gunakan internet... Ingat fikiran pun dah matang dan dapat membezakan mana baik n burok...Nilah org kesukaan Najib...

    ReplyDelete
  6. MASA ERA TDM RAKYAT SUNGGUH SELESA SEMUA DUIT DIBELANJAKAN DAN NAMPAK HASIL NYA ..SUBSIDI ADA ..DUIT UNTUK BERBELANJA PUN TAK TAKUT .. SEKARANG NI SEMUA SUBSIDI TELAH DITARIK ..BANYAK TU BERBILIYON BILIYON TU ..TAPI APA HASIL NAMPAK .. YILEK ..
    SEKARANG NI KITA RAKYAT PULA YANG KENA BAGI SUBSIDI PADA MEREKA.. NAYA..

    ReplyDelete
  7. orang tanya kamu nama apa? dia jawab saya datang dari Kedah.... Bukankah bengap tu namanya

    Lu fikrla sendiri

    ReplyDelete