Thursday, December 10, 2015

Temberangnya Tak Menjadi..

Kita lupakan cerita politik, PAU memang aku langsung tutup buku....

Banyak cakap, banyak silap, banyak bohongnya....

Kata orang tua kalau bercakap sampai mulut berbueh itu tandanya dia cemas, tekanan, gelabah puyuh, terkejut berok,  bagai dikejar sesuatu atau dia sedar di depannya ada orang lebih berilmu...

Kalau bercakap satu jam tapi kerap minum air macam cakap 5 jam petanda buntotnya panas, panas dalam, cakapnya bohong dan cuba menyejuk dan mengawal diri.

Selepas ucapan dia berharap ramai yang datang memujinya tetapi apapun malam nya dia tidak dapat tidor lena kerana isteri membebel kesilapan ucapannya.

Dia masih tertanya tanya, agak agaknya temberangnya itu berapa ramai yang percaya...


# Dengar cerita ada Menteri Kanan kena maki dengan Muhyiddin (?) Kita yang tak tahu elok tak masuk campur.
Lagipun dalam keadaan ekonomi dan politik hari ini, memang hari hari Menteri Zalim kena sumpah dan maki, biasanya tak lama, berangkut le tu....

7 comments:

  1. Najib memang gila glamer.Apakah ia sedar perwakilan bahagian yang bertepuk dan bersorak didalam dewan persidangan UMNO itu adalah mewakili pendirian cawangan masing-masing.Saya percaya jika diadakan sekali lagi pemilihan bahagian tahulah nasib ketua-ketua bahagian tersebut.Ketua-ketua bahagian ini hanya syok sendiri(bnyak yang pemakan dedak yang diberi Najib).Mereka tidak sedar ke bahawa cawangan-cawanganlah yang mewakili suara rakyat.Ketua bahagian patut sedar bahawa mereka dipilih supaya membawa suara rakyat kedalam mesyuarat-mesyuarat UMNO bukannya menjadi 'barua'kepada pemimpin parti.Najib dalam ucapan yang berkobar-kobar dalam PAU 2015 telah menyatakan berbagai fasal dalam perlembagaan UMNO antaranya ketaatan kepada pemimpin(dia sindir Muhyudin le tu).Amenda ketaatan kalau ketua yang membuat kesilapan dalam pentadbiran yang menyebabkan kerajaan kerugian berbilon-bilion rggt.Ialah kan IMDB itu rancangan beliau dan kabinet tidak tidak mendapat akses perjalanan syarikat.Maklumlah segala urusan kewangan dan perjalanan syarikat adalah dalam pengetahuan beliau (PM ,penasihat IMDB,menteri kewangan).Apabila syarikat bermasalah dilibatkan kabinet untuk bersama-sama menyokong untuk menyelamatkan syarikat tersebut.Disinilah punca segala kemelut dalam parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir kebas lagi banyak tak bising pulak. Goblok.

      Delete
  2. kalau sakit kepala jumpa doctor
    jangan jumpa bomoh.
    kalau kena santau
    jumpa bomoh....jangan jumpa doctor.

    ReplyDelete
  3. Rasanya admin yang banyak temberang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bosan la baca komen dedakman..
      Xde isi xde info.. kosong dan sampah belaka mcm org yg dia sokong jgk

      Delete
  4. Tutup buku tapi jengok juga. Cakap tak serupa bikin. Pembohongan besar pembangkang percaya bulat2. Ada juga blogger macam ni.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...