Tuesday, August 15, 2017

MAHATHIR NOTHING TO HIDE 4EVER



bukanlah sesuatu yang asing dan pelik. Mahathir sentiasa bercakap dari sudut yang berbeza without fare and favour. Sebab itu kaki kencing memang tak berani bersemuka dengannya..

Mana Fuad Jasa (?)

44 comments:

  1. "itu cerita lama.... "
    Satu jawapan yg benar
    Tiada yg tidak benar
    Melainkan benar semata-mata
    Muahahaha...parti pas dah tutup kedai, semua ahli masuk ppbm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. khairulryezall a/l osman kuttyTuesday, August 15, 2017 6:41:00 AM

      http://celahgelegar.blogspot.my/2017/08/amanat-haji-hadi-umno-kafir-puncanya.html?m=1




      Kikikikikiki🍌🍌🙈🙈🙉🙉🐒🐒

      Delete
    2. Sepupu a/l iskander kutty tampil tuntut bela.

      Delete
    3. 651..tampil untuk kebenaran salah ke?

      Delete
  2. Budak berhingus tu kata, pd mulanya kerusi dibaling ke arahnya, bukan kpd tun sbb ada yg tak suka soalan berkaitan memali diajukan kpd tun sbb sensitif.
    Tapi biasalah puak pakatan haram ni, taik dlm seluar dia pun dia tuduh orang lain yang berak.

    ReplyDelete
  3. Sekolah Pondok Di Memali tak menentang kerajaan seperti propa jahat Madey laknatullah menipu seluruh rakyat Malaysia.

    Dia hanya buka sekolah pondok dna pengajian Agama. Apa masalahnya? Masalahnya MAdey ialah BAPAK SEKULAR! Dia benci orang yang ada pengaruh dari Pusat Islam Kuala Lumpur turun bukak sekolah pondok akan menyebabkan banyak salah lakunya diketahui rakyat sebab dia banyak melanggar hak Islam?

    Kenapa Polis di keraha ambush surau pondok Ust Ibrahim? Apa kesalahan jenayahnya?

    Itu soalah utama yang sampai sekarang madey terketar2 macam berok nak jawab.

    Lain di tanya lain dia pusing jawab. Agak dah gagap kantoi macai samseng upahan chap bunga mula buat kecoh supaya save keadaan seterusnya tuduh UMNO punya kerja

    Apa kaitan isu Memali dengan kepimpinan UMNO sekarang?? Nampak game bodoh ini telah membuka sifat keji Madey Laknatullah dan rejim pakatan harpak!

    Syukur satu persatu Allah SWT sedang buka pekung Mahazalim. Pentaksub2 penyembah Mahazalim yang sepatutnya ditangkap dipulihkan jiwa mereka bukan Al-Arqam atau ahli jemaah di Kg Memali tersebut!!

    Apayg dibuat oleh rejim Madey Laknatullah sekarang untuk menjatuhkan Najib dan mensabotaj negara adalah paling keji berbanding kononnya gerakan 'sesat' Ust Ibrahim di Memali!

    Subhanallah. Akan datang lagi satu persatu kezaliman Mahazalim Madey Laknatullah ini dketahui oleh generasi sekarang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada tiga gelaran drM yg diberikan oleh sahibul samahah parti kuali

      Mahazalim
      Mahafiraun
      Kepala perompak.

      Mat sabu, hang pi mana semalam?

      Delete
    2. Merompak duit rakyat bukan salah laku ke?

      Berbohong dengan rakyat bukan salah laku ke?

      Delete
    3. Woih anon diatas ni,apa dok sebok2 ni.....ustaz Ibrahim kamu dah mampos katak dah!!....

      Delete
    4. Maksud aku anon 51:00AM....dah2lah dok mefapu tu......ustaz pujaan kamu tu dah lama kojoi....kesian dalam kesesatan@!.....

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Bapak Ibrahim Libya sendiri buat pengakuan bahawa anaknya sudah terpesong jauh setelah terpengaruh dengan amanat karut Hj.Hadi

      Delete
  4. Kesian aku tengok puak ni bersuara macam puaka, tapi berani dari jauh je lah.. Pandai pula mereka reka story memali macamlah bapa dia ada di situ masa tu..

    Woi barua, apa yg kau tau sangat pasal memali?

    Polis kepung dan suruh serah diri, mereka enggan dan lepaskan tembakan..

    So kau nak suruh polis tu balik ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.

      Depa telah membunuh polis dan itupun polis masih tidak menggunakan kekerasan sehinggalah mereka berkeras untuk tidak menyerah diri sekalipun selepas melakukan pembunuhan.

      Kemudian satu puak telah menyalahkan amanat takfir seorang manusia sebagai punca pembunuhan berlaku.

      Kini puak yang sama pula menyalahkan pihak yang mempertahankan agama, bangsa dan negara ini dari amalan takfir itu.

      Alangkah hipokritnya mereka yang bercakap dengan dua lidah.

      Delete
    2. Hipokrit!

      Siapa yang sebenarnya Raja Hipokrit? Cuba tengok balik video-video ceramah DSAI tentang Raja Mamak.

      Delete
    3. OOOpppsss... juga kenyataan-kenyataan (dlm video) oleh Tun semasa dia masih PM tentang DSAI, LKS, PKR, DAP dll.

      Huh... terkesima aku sehingga tak terkata. Hebat sungguh lakonan hero lanjut usia nih!

      Delete
  5. orang sibuk memandang ke hadapan..puak2 bongok ni sibuk nak mengimbau kenangan silam...nak hidup kat zaman dulu ke??? tahap baghal yang tak boleh nak diajar akibat byk makan benda haram..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitu tak payah sebutlah pasal scorpene, fgv, mata lebam, liwat 1,2, 1mdb sbb semua dah berlalu, dah lama dahhh...mcm tu ke?
      Pembangkang yg bodoh mcm kaulah yg menyebabkan BN payah tumbang. Tak tau hujung pangkal cakap sbb nak bela seorang manusia yg belum tentu hala tujunya.

      Delete
    2. Nanti aku anjurkan forum purbakala.. Yg bengap sebok sangat boleh hadir


      Nak maju tengok depan, yg lama sekadar ysiladan

      Delete
  6. Yang mana lebih mengganggu ketenteraman hidup :
    1: Dihantui peristiwa Memali atau
    2: Dihantui kes 1MDB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang mana lebih menghantui jiwa nurani rakyat Malaysia terutama rakyat marhaen:

      1. Skandal-skandal yang dicipta semasa pemerintahan diktatornya melibatkan berbillion wang negara dan rakyat mengalir ke kantung anak-anak dan kroni-kroni. Yang juga melibatkan perjanjian konsesi yang berat sebelah dan dasar penswastaan yang membebankan rakyat. Duit yang mengalir itu sangat banyak. RCI-RCI perlu ditubuhkan untuk menyiasat skandal-skandal ini dan mengembalikan wang tersebut untuk rakyat.

      Atau

      2. Pemilikan semula yang menghentikan kekarutan perjanjian konsesi yang hanya menguntungkan kroni-kroni.

      Cheers.

      Delete
  7. Tapi yang aku masih tak faham ialah....siFaiz bangang tu masih lagi exco Armada PPBM ke?...

    ReplyDelete
  8. Najib dan konco-konco yang mahu menjadikan kisah Memali sebagai peluru untuk ditembak kepada Tun M kini mendapat peluru itu berpatah balik.

    Sekalipun menyangka Allah lalai dan lupa akan apa yang pernah mereka kerjakan dahulu konon di atas nama 'politik matang', kini Hadi dan Najib sama-sama terbelit dengan isu itu.

    Tun M telah menjawab dengan tepat tetapi pendedak tidak puas hati kerana Tun M tidak menjawab sebagaimana yang mereka kehendaki. Kini hati mereka bernanah menahan amarah disebabkan jaring semakin hampir.

    Kini sampah yang disapu di bawah karpet di atas nama 'politik matang' kononnya dikorek keluar oleh Najib tapi sampahnya adalah milik Hadi.

    Bagimana mahu menjawab? Nanti jelaslah mereka memiliki dua lidah dan dua wajah. Maka lari sajalah kerja Najib dan Hadi ini.

    Tapi sebenarnya mereka sudah tiada tempat untuk lari. Tempoh permainan pula semakin singkat.

    Apa kata jemput ja Tun M, Najib dan Hadi duduk sepentas dan jawab segala mengenai Memali. Itupun kalau Najib dan Hadi berani.

    Ada pula Tun M seperti kata KD keberanian ia menghadapi soalan sudah tidak diragui lagi. Kalau mat-mat salleh yang provok dia dalam temuramah dan temuduga pun dijawab dengan tenang ini kan pula dua orang manusia yang memiliki dua wajah.

    (Tun Musa boleh dilupakan saja sebab dia seorang penakut yang menunding jari dan lari padahal kejadian berlaku di bawah arahan dan kementeriannya serta ia paling berkuasa ketika itu).

    Najib dan Hadi boleh terus lari, tapi peluru Memali yang ditembak ke arah Tun M sedang berpatah balik.

    Tak lama dah sebelum peluru itu mengena sekutu pihak yang menembak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sandiwara murahan pihak pembangkang untuk memburuk-burukkan DS Najib, UMNO dan BN. Nampak macam betul tetapi bila dikaji ia hanyalah lakonan untuk mengelakkan Tun daripada mendapat malu besar.

      Cuba lagi... supaya nampak 'real'!

      Delete
    2. kalau nak nampak real suruh je rtm ke tv 3 main kan video memali kembali biar rakyat generasi sekarang tahu hal yang sebenar.

      inilah peluang terbaik kerajagaan untuk membunuh karektor TUN.

      Delete
    3. Saya cadangkan agar MO1 pakai skirt wanita lebih baik sebab penakutnya luarbiasa untuk hadapi pertanyaan-pertanyaan dari sesiapa saja...!!
      Malu lah peminpin haprak macam ni Yang Kita Ada ......!!! Low Class

      Delete
    4. Betul tu RTM dan TV3 patut menyingkap kembali kisah Memali ni. Biar generasi sekarang tahu siapa dia yang bersembunyi di bawah meja di pejabat dia dan mengenali dengan lebih terperinci orang yang membaling batu tetapi sembunyi tangan tersebut.



      Delete
  9. Kes 1mdb pulak ialah direka supaya mcm peluru untuk tembak dan kenakan Najub?

    Cerita 1mdb derma semua tu dh lama berlaku kan.. So ape hal puak madetaik sibuk ke belakang? Kita nk maju jgn jd bodoh lah, mesti tengok ke depan.. Bukan ada sape yg mampos pon kes 1mdb.. Ada x mahataik boleh bikin story kes 1mdb ada rakyat mati bergelimpangan mcm Memaki?

    So shut ur dick mouth lahh macai mahataik. John Doe Bongok.. Nnt anak pmpuan ko ke sedara pmpuan ko ke kena rogol jgn sibuk nk report polis ye. Benda dh berlaku..berlalu.. Ko tgk ke depan je lah yr.. Ok tak??

    Bunuh org lepas ckp jgn ungkit cerita lama??mmg macai madey ni keji dr bngkai BABI!! Speechless aku!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kes sakit hati beb. Lubuk2 duit sudah dicantas oleh Najib.

      'Sakitnya tuh di sini'

      Delete
    2. pasal tengok kedepanlah TUN sibuk pasal 1mdb.macam mana ya masa hadapan anak cucu kamu yang masih menanggung hutang 1mdb akibat perbuatan generasi sekarang.

      si pembuat hutang dgn penyokong2nya mana ada fikirkan tu semua sebab dah mampus kelak.

      apakah malaysia akan menerima nasib seperti sri lanka nanti?
      fikir-fikirkanlah.

      Delete
    3. Habis yg skandal2 raja u-turn yg melibatkan berbillion wang negara/rakyat tu tak diambil kira. Biar lepas macam tu saja.

      Siapa sebenarnya yang songlap wang negara/rakyat? Aku harap RCI tak terhenti setakat BNM Forex saja tetapi skandal2 yang lain juga. Supaya wang rakyat dapat dikembalikan kepada rakyat.

      Delete
  10. Oii Babi belaan Madeytaik.. Msa tragedi Memali tu aku tgk dlm laporan rtm, keta perisai, dgn senjata api etc. Utk suruh serah diri ke atau mmg dh plan utk tembak??

    Diorg ade senjata api ke smpai perlu bwk keta kebal? Diorg bunuh polis ke atau polis main drama arahan kuttymahataik??

    Polis madey lembik blh trbunuh dgn parang dn golok?? Pistol diorg abis peluru ke??

    Cerita Memali sma shj mcm cerita forum bngng madey 3 hari lps. Skrip air kencing kutty taik ni nk tipu manusia dr muda smpai tu!! Ada macai yg hingus pn blum kering nk tnjuk hero jilat si kuttytaik lahanat ni?? Ko hina org yg dh mati.. Merangkaklah nnt dlm kubur bl ko mampos nnt utk mntk ampun pd si mati!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besoj ada kemalangan jalanraya, boleh ke najib disalahkan?

      Besok perompak mati polis tembak, najib ke yang bersalah?

      Polis tembak ibrahim libya di memali, mahathir ke yang bersalah?

      Jawapan

      Najib tidak boleh disalahkan.

      Yang di memali, yes mahathir yang sudah nak berangkat ke china bersalah besar.

      Aku tak tahu, mana yang bajalol, engkau ke bapa engkau.

      Delete
    2. Bapa dia tak bodoh, bahalol
      Dia tak biol, bangang je

      Delete
    3. Tapi kenapa Raja Mamak hanya berani jawap 'itu cerita lama'? Apa yang dia nak sembunyikan!

      Delete
    4. Komen terjerit2 meneran dan menahan amarah tapi jelaslah si anon ini tidak tahu fakta bagaimana kejadian berlaku.

      Siapa yang bunuh siapa dulu dan siapa yang bertindak balas.

      Lepas tu wujud pertentangan dalam komen yang sama. Mula-mula dikatakan polis sengaja nak bunuh pastu dikata pulak polis tu lembik ka sampai boleh terbunuh.

      Ya, polis tidak lembik. Pada ketika seorang anggota mereka telah dibunuh mereka masih lagi tak bertindak balas dengan kekerasan sebab itu adalah arahan dari komander mereka.

      Senjata api atau buluh runcing kedua-dua adalah senjata untuk membunuh dan polis sebagai penjaga keselamatan perlu bertindak.

      Delete
  11. Tajuk kali ni memang bagus betul 'Nothing to hide 4ever'. Berani.

    Harap-harap keberanian itu dapat dibuktikan semasa Tun M dipanggil untuk bagi keterangan di RCI BNM Forex.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. Ooii John Doe 10:17 AM..... kau memang jenis nak tunjuk pandai tapi tak pandai. Tulis berjela jela tapi habuk semuanya.
    Tak pasal pasal kau kritik Musa Hitam tu apa hal. Kan Musa Hitam kata sebelum ini dia memang tak mahu cari gaduh dg Dr M macam Anwar. Kalau Musa Hitam pun keluar dan serang Dr M..... habis le dia. Dr M ni ada masaalah mental bila dah tua tua ini, anak anak dia pun dah tak boleh control dia lagi. Kalau dia dah menyampah sangat kat Najib.... tak payah le heret rakyat sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi punya amanat lahanat.
      Polis arah serahdiri tak minat.
      Polis ditahan, dibunuh disiat
      Polis diserang tak lut dia kuat.
      Extremis merusuh dia tekad.
      Mati katak dia tak sepakat.
      Hati tak puas, dtg la debat.
      N2H2 disabo,semua dpt lihat.
      JubboJumbo pusing pas nak pakat.
      Ini semua besar muslihat.
      Spa tak nampak dia musibat.
      Berani krn benar,takut sbb subahat.
      Partai Lobai karat.
      Kawin dgn UmnoBn Keprat.

      FBI pun dah sedia bukti tepat.
      Allah pun sentiasa bagi ingat.
      elok sempat lagi taubat.
      Rakyat tunggu mau kasi lipat

      Delete
    2. Pak man kadok....dah laaa merapu tu.

      Delete
    3. Saya hanya memberikan fakta.

      Tun Musa adalah Menteri Dalam Negeri merangkap pemangku PM semasa kejadian tetapi apabila diasak ia lari dan menunding jari kepada Tun M. Tun Musa telah terkantoi menipu apabila mengatakan Tun M berada di dal negara.

      Ada pula Tun M sekalipun ia bukan Menteri Dalam Negeri dan langsung tidak terlibat di dalam sebarang keputusan dan tindakan pihak polis serta tidak berada di Malaysia tetapi telah berani menjawab soalan berkenaan memali dan tidak lari dan menunding jari kepada Tun Musa.

      Delete