Tuesday, August 29, 2017

PERMAINAN KASAR, AKHIRNYA KALAH..

Kekalahan malaysia kepada thailand dalam finale bolasepak seagames sangat mengecewakan,  bukan sahaja kerana kegagalan penjaga gol menepis bola dengan kemas tetapi juga kerana menunjukan permainan kotor dan keras kepada pemain thailand. 

Walaupun disaksikan di hadapan lebih tiga juta penonton dan bermain secara kasar, kemenangan tetap tidak berpihak. 

Jadikan satu pengajaran. 

8 comments:

  1. Sukan SEA dianjurkan untuk tujuan mengeratkan persahabatan di antara negara2 ASEAN. Kalah atau menang adalah perkara biasa. Ia adalah adat bertanding.

    Kesilapan dalam permainan adalah perkara biasa. Ia boleh berlaku kepada sesiapa saja hatta KD sendiri. Robot pun bukannya 100% 'efficient'.

    Kita patut berlapang dada. Sekurang2nya skuad negara layak ke perlawanan akhir walaupun ada sebahagian dp kita tidak menjangkakan begitu.

    Apa2 pun sekalung tahniah utk skuad negara yg berusaha bersungguh2 hingga ke wisel penamat.

    ReplyDelete
  2. Tp KD xnk cerita ke tentang pasukan yg rasa dirinya semua sempurna.. Bermain kasar secara fitnah utk merampas pasukn utama.. Pasukan tu ketuanya semua macam hebat belaka tp x sedar kemaruk je nk kuasa.. Dulu ketuanya pernah jd kapten. Masa tu muda la dn byk jasanya.. Tp byk jugak celanya...

    Skarang ni bila dia dh tua meroyan nk kuasa semula.. Dia ingat semua org nk percaya.. Kami x lupa la KD wlaupun dia bgtau "JANGAN UNGKIT KISAH LAMA"..

    Terkadang rasa kesian bila terpaksa mencelanya tp kami terpaksa merpertahan pasukan walau siapa pun kaptennya sebagaimana kami pertahankn dia sewaktu 22thn menjadi kapten kami..

    Kami tau niatnya KD.. Tak lain tak bukan untuk lantik anaknya JD kapten walaupun xcukup bakatnya..

    Cukup cukup la.. Tak lama dah..
    Dari seorang bintang kini cuba menjadi petualang.. Dari di kenang kini semakin hilang..



    Tikus..



    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tikus membaiki labu
      Sendiri memfitnah
      Petualang atau pejuang bukan atas persepsi pendedak, ia akan dicatat sejarah.

      Dato bahaman, tok kenali, mat kilau walau tidak menang menentang penjajah tetap dikenang pejuang.

      Lu siapa?

      Delete
    2. .

      Macai bengap bersilat tunjuk bodoh.

      Semua nama yg kau beri kt atas tu menentang penjajah..


      Kau menentang pemerintah..


      Lu siapa?
      Lu sekadar tunjuk bodoh.!



      Tikus
      (Pencuit Doe)



      .

      Delete
    3. tikus..tikus..
      org cakap pasal bola, ko campur politik. lepas tu cakap fitnah..itu pandangan KD..salah ke? ni le mentaliti pendedak tegar, penagih dedak..

      Delete
    4. kau ikutlah peniup seruling kebanggaan kau tu walaupun kau tahu bunyinya sumbang dan arah tujuannya kekolam kumbahan.Jangan kata cubaan ini kehendak kau wahai tikus

      Delete
  3. Kapten sekarang memang berbakat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bapak kapten tu mesti merasa bannga dgn bakat anak dia.

      Delete