Wednesday, July 2, 2014

..cukup seronok kalau dikaitkan dng umno

Hari ini umno cukup significan bukan shj di malaysia tetapi di dunia.
Dari harga bawang naik sampailah kepada kehilangan kapalterbang semua nampak seronok kalau dikaitkan dengan umno.
Bukan sahaja dalam dunia tetapi apa yg berlaku kpd bayi di dalam perut ibu atau peristiwa di alam maya sudah pasti ianya menarik kalau dikaitkan dengan umno.

Semua yg berlaku pastinya "umno" jadi pilihan untuk meningkatkan nilai berita.

Jika benar umno lemah dan semakin lemah kenapa semua pihak perlu bersandar kepadanya.

6 comments:

  1. Sebab nya senang shj , kerana Malaysia amat malang mempunyai ahli politik yang tiada kualiti baik pembangkang maupun kerajaan . pembangkang hidup semata-mata dengan cerita fitnah , tak tahu makna "check and balance"dalam erti kata sebenar , selain itu tumpang hidup dengan pengunaan label , tiada semangat ketatanegaraan , apa saja cara walaupun haram diguna untuk servival diri demi kuasa dan kehidupan duniawi . Di pihak kerajaan pula ahli politik semuanya jenis bergantung kepada jasa UMNO masa lampau tiada perubahaan kearah menunjukkan nilai tambah pemimpin pada rakyat ada sesetengah pemimpin boleh diketengahkan tapi sering ada penghalang daripada ahli dan pemimpin yang mabok kuasa . Persamaan pemimpin pembangkang dan kerajaan ialah tidak ada integriti dan rasa malu sekiranya terpalit skandal masih mahu memegang jawatan dan memberi seribu dalih tidak seperti negara maju cepat-cepat mohon maaf dan letak jawatan .

    ReplyDelete
  2. Sebabnya hanya umno yg tinggal utk jd sandaran melayu/Islam di malaysia. Dgn melumpuhkan umno tiadalah lagi dahan berpaut melayu/Islam. Yg lain kepunyaan Islam/melayu dh berjaya dicucuk hidungnya. Tak lamapun lg sbb dlm umno kinipun hanya tinggal sedikit lg yg kuat jiwa melayunya. Pupus yg tinggal itu, selesailah orang melayu di malaysia. Nasiblah, nk buat camane, ye tak. Tadah ajelah...

    ReplyDelete
  3. Sememangnya semua perkara yang berlaku -harga bawang naik, kehilangan MH370 memang ada kaitan dengan UMNO. Tak kan ada kaitan dengan DAP kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muflis idea, tiada jati diri, takut bayang sendiri, gerun bagi mereka yg kaitkan dng umno

      Delete
  4. mane kau tau ada kaitan dgn umno?..mane kau tau takde kaitan dgn Dap?

    ReplyDelete
  5. UMNO sebagai pemerintah memang patut bertanggungjawab. Tapi parti komponen dalam BN asyik melantak duit je. Kerja tak buat. Bila berlaku perkara yang tak elok, memang UMNO lah yang kena jawab.

    Parti pembangkang pun macam sial haramjadah lebih2 lagi DAP dan Red Babi Army. Yang PAS dengan PKR pun ikut juga. Cadangan dan resolusi tak pernah nak bagi. Asyik salahkan BN je. Dah la tak tolong, asyik memfitnah dan menyebarkan khabar angin. Lagi sial ada babi2 yang memburukkan negra sendiri diluar negara.

    Ditambah pulak dengan sokongan kuasa luar yang memang mahu melihat negara Islam hancur. Pembangkang pun naik tocang la.

    ... and the best part is, we don`t even love our country we want to call ourselves Malaysians. Lantoi.

    We are definitely going to self destruct.

    ReplyDelete