Tuesday, July 22, 2014

Melayu dan Bumiputera harus tuntut hak dan saman kaum pendatang yang mencuri kekayaan negara..

Sudah sampai masanya Melayu dan Bumiputera tuntut hak dan saman kaum pendatang yang mencuri kekayaan negara.. Kajian perlu dibuat samada ada unsur penipuan dalam kewarganegaraan yang telah nenek moyang mereka dapat dan bagaimana kekayaan itu diperolehi.

Siasatan jua perlu dibuat setakat mana mereka merasuah untuk mendapat kekayaan tersebut dan jika dibuktikan, adalah wajar perintah mahkamah didapatkan untuk membatalkan, membekukan segala hak milik mereka dan seterusnya dikemblikan kepada Melayu dan Bumiputera.

Tindakan saman juga kena di ambil terhadap British yang banyak membahagikan kawasan dan negeri termasuk menipu Sultan dan Raja Melayu untuk menandatangani beberapa perjanjian yang tidak dimaklumkan secara jelas termasuk memberi kewarganegaraan kepada pendatang tanpa membayar secukupnya pampasan kepada Melayu dan Bumiputera.

Banyak lagi yang perlu dibongkar, sesuatu yang mereka ambil dengan tipu daya harus dirampas dimilliknegarakan dan dikemablikan kepada Melayu dan Bumiputera.

Setidak-tidaknya setiap bangsa Melayu di Tanah Melayu layak dikurniakan tidak kurang dari 10 ekar tanah tiap seorang sepertimana yang dinikmati peneroka felda dan oleh Bumiputera di Sabah dan Sarawak.

Cukai kepala kepada setiap bukan Islam wajar dilaksanakan. Mereka juga hanya dihadkan anak tidak lebih dari dua orang atau perlu membayar cukai yg tinggi bagi yang melebihi had.

Manakala setiap jutawan dari kaum pendatang disyaratkan menghantar ufti emas setiap tahun kepada Sultan dan Raja Melayu untuk diagihkan ke kampong2 tradisional Melayu dan Bumiputera untuk pembangunan infrastruktur.

Mereka juga dilarang mencampuri urusan ugama Islam dan adat istiadat Melayu dan Bumiputera dalam apa jua bentuk. Mana2 mereka yg bergiat di dalam politik dan memegang jawatan penting dilarang mengadakan sebarang hubungan dengan mana2 pemimpin parti politik luar negara.

paling berkesan jika mereka tidak dibenarkan berpolitik dan mengundi.

21 comments:

  1. Cakap senang je.... ingat pendatang tu bodoh. Sebenarnya dari dulu lagi melayu diperbodoh bodohkan oleh pihak pendatang.
    Sebab itu dia org selalu cakap malai sohai. Betulpun sebab kerana selalu kena tipu. Dan pemimpin melayu seperti biasa seronok kena tipu asalkan kehendak sendiri dipenuhi terlebih dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si Anon, klau tak mampu buat dan tolong, sekurangnya sokong. Anda antara yang menjatuh kan moral dan semangat juang orang Melayu, yang lepas sudah2lah diperkatakan, Bukan orang tak tahu pun isu yang lepas tuh dan dah tak boleh di ubah pun, jadi jangan ulang kesilapan nenek moyang kita. Usahakan untuk rapatkan saf. Kenapa Yahudi sangat berjaya menguasai dunia walaupun bilangannya kecil. Sebab tiada lansung atau terlalu sedikit unsur2 perpecahan di dalam bangsa Yahudi. Ambil iktibar dan terus melangkah dengan pembaharuan. InsyaAllah kita akan sampai dengan jaya di destinasi kelak, hidup kita adalah perjalanan yang tidak berpenhujung..

      Delete
    2. Seolah olah suka terus diperbodohkan sampai bila bila. Dah ada kesedaran tu berubah lah terus. Ini tidak, asyik salahkan nenek moyang terdahulu.

      Delete
    3. Yang bodoh tu yang sekarang ni yang rasa pandai tapi dibodohkan oleh pendatang yang bagi sedikit habuan kepada pemimpin melayu yang kemudian menjadi pak turut asal dapat habuan seeperti pangkat dan kedudukan dan yg macai2 pengikut pun ikut lah pemimpin yg dapat habuan kerna menyokong tak kira betul atau salah janji dapat habuan .

      Delete
  2. Sikap org melayu hanya suka memelihara dan mempertahankan perlembagaan dan hakmkeistimewaan org melayu dan bumipuetera sedangkan kaum lain terus menggasak dan kebelakangan ini serta terbaru mereka mencadangkan samarata.

    Asakan mereka berjaya melemahkan kerajaan termasuk pemberian biasiswa, kemasukan ke MRSM dan baru2 ini ke uitm..sedikit demi sedikit hakmkeistimewaan orang melayu diambil dan ditekan.

    Oleh adalah bersetuju sangat NGO yg relevan mengambil inisiatif menyerang dan mendesak perlembagaan dikaji semula, taraf kewarganegaraan mereka dikaji semula, kekayaan mereka disiasat dan peranan mereka sebagai warganegara dihadkan supaya sedar diri dan jangan melampau.

    Sikap org melayu sekadar mempertahankan apa yg ada sangat merugikan. Kita mesti bangkit menebus kesilapan pemimpin kita dahulu yg diperbodohkan British.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong...patut kita lak yg minta perlembagaan diubah seperti yg dinyatakan diatas dan permintaan mereka nak ubah perlembagaan dikabinet

      Delete
    2. boleh lawan kat court guna peruntukan perlembagaan, MASALAHNYA tiada
      loyer free mau buat. Sepatutnya melayu kena kritis dan sinikal
      menghadapi masalah ini dengan membawa perkara ini ke mahkamah.

      Delete
  3. Setuju, ambil contoh di PP bagaimana Melayu sedang dihalau keluar atas nama pembangunan. Kaum asal merempat ditempat kelahiran sendiri tanpa perlindungan perlembaggan dan keistimewaan peribumi asal.

    ReplyDelete
  4. BETUL tu KD! Jadi, apahal NGO-NGO Islam/Melayu nak tunggu Akta Keharmonian Nasional JAHANAM tu dibawa ke Kabinet - patut diHAPUSkan dari sekrg!

    Sepatutnya DYMM Kesultanan ISLAM/Melayu kita MENYAMAN BERBILLION, PENGGANAS KAPIRDAJAL British-ZIONIS di Mahkamah Persekutuan kita dan Britain - dan kembalikan kesemua Tanah Melayu ini ke bawah KUASA EKSEKUTIF Kesultanan Melayu kita!

    Memang dah tiba masanya NGO-NGO Islam/Melayu membawa di Mahkamah Persekutuan mengenai PENIPUAN ke atas SEJARAH kita. Di mana, Tanah Melayu kita ini dulunya adalah kepunyaan Kesultanan ISLAM/Melayu dan rakyat BUMIPUTERAnya termasuk BUMIPUTERA Islam/Melayu sehingga Kesultanan ISLAM/Melayu kita diTIPU si PENJAJAH KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS utk. menandatangani perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1948 (melaksanakan juga strategi DAJAL Malayan Union dlm. bentuk lain, lihat di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/pembentukan-persekutuan-tanah-melayu-1948.html , Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu 1948)!

    Biaq seluruh Barat pun sendiri tahu PENIPUAN ini dan sedaq tentang SEJARAH benar Tanah Melayu dan Bumiputera Islam/Melayunya yg. asyik di TINDAS oleh Penjajah/Pendatang KAPIR MUSUH ISLAM/umatnya! Sebab itu Britain mesti diSAMAN!

    PENIPUAN perjanjian 1948 ini yg. dipaksa oleh PENJAJAH British/ZIONIS ke atas Kesultanan Melayu serta rakyat BUMIPUTERA Islam/Melayunya, adalah utk. menghapuskan SEJARAH Tanah Melayu sbg. bumi ISLAM, termasuk dgn. menghapuskan terus KUASA EKSEKUTIF Kesultanan Melayu terutamanya berkaitan pemerintahan secara ISLAM, dan dlm. kuasa memberikan kerakyatan serta pemilikan tanah PUSAKA di bumi ISLAM kita (maka sebab itulah BERJUTA Pendatang Cina dan India diberi kerakyatan dan hakmilik tanah dgn. begitu mudah mengikut Perjanjian PENIPU ini, yg. berasaskan undg-undg DAJAL, si British-ZIONIS “jus soli”).

    Maka, sebab itulah lihat bagaimana BIJAKnya Kesultanan Melayu serta Bapa-Bapa Kemerdekaan TERCINTA Islam/Melayu kita, dlm. memastikan K’jaan Negeri mahupun K’jaan Persekutuan TIDAK punya kuasa MUTLAK utk. berbuat apa saja mereka suka kerana BUMIPUTERA ISLAM/Melayu sebenaqnya turun-temurun terlindung di bawah kuasa Eksekutif DYMM YDP/Kesultanan Melayu sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam NEGARA dan hak Bumiputera – yg. jelasnya lebih berkuasa dari K'jaan negeri mahupun K’jaan Persekutuan, mengikut Perlembagaan Persekutuan terutamanya Perkara-Perkara 3, 37 (1), 153 dsbnya - lihat di - https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012!

    KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, juga adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, tak kira siapa pun menjadi K’jaan Persekutuan mahupun K‘jaan negeri; di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU:

    Kami namakan dan kami panggil dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung PERSEKUTUAN TANAH MELAYU (sekarang dikenali dengan nama Malaysia)....

    Kami kekalkan dan kami jamin Kerajaan dan Kedaulatan RAJA-RAJA MELAYU memerintah negara ini
    Kami isytiharkan ISLAM adalah Agama Persekutuan…..

    Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-Raja Melayu untuk melindungi KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU dan KEPENTINGAN SAH KAUM-KAUM LAIN. (Kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

    Wasiat Raja-raja Melayu merujuk kepada 7 wasiat yang disampaikan semasa Raja-Raja Melayu menurunkan tandatangan persetujuan pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu pada tanggal 5 Ogos 1957.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  5. Dan aku setuju sangat dgn. cadangan BERNAS mu KD; supaya "setiap bangsa Melayu di Tanah Melayu layak dikurniakan tidak kurang dari 10 ekar tanah tiap seorang sepertimana yang dinikmati peneroka felda dan oleh Bumiputera di Sabah dan Sarawak"!

    Bayangkanlah anak cucu kita terpaksa hidup MEREMPAT kat bumi PUSAKA nenek moyang kita ni - habis tanah dIKEBAS PENDATANG KAPIRDAJAL dari zaman PENJAJAH British-ZIONIS-KEPARAT lagi , termasuk si KAPIRDAJAL-RASIS S'pura dan waga asing bawah program"Rumah Kedua" ku! Bakal esok kita BUMIPUTERA Islam/Melayu terpaksa tinggal kat "Rubbish Slum" mcm. yg.menimpa nasib BUMIPUTERA Indnesia dan Filipina tu!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera (BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples).

    ReplyDelete
  6. 10 ekar tanah setiap melayu dan bumiputera cadangan terbaik..tanah tidak boleh dijual. Disewa. Dipajak kecuali diserahkan kpd lembaga pengelila untuk diusahajan. Peruntukan ini diberi atas tajuk keidtimewaan gak nelayu dan bumiputera

    ReplyDelete
  7. Sabar KD, belum masanya. Ganaz tu cara kau (buat masa skrg). Hehehe. Tunggu cara paling bijaksana melayu akan buat nanti.
    InsyaAllah, 1 hari nanti bila tiba tahunnya & bulannya, perkara ini akan terjadi di mana bila puak pendatang melanggar perjanjian kontrak sosial, maka diaorang kalah dalam game ini (siapa marah dulu), dia kena jual lah. Pada waktu itu, orang melayu akan 'jual' cindia ni lah... Tergadai lah taraf 'warganegara' diaorang.
    Lagipun 'melayu' pada waktu zaman itu bukan lah 'melayu' seperti yang ada sekarang....
    Tapi untuk mencapai frasa 'melayu baru' itu perlukan satu lantunan hebat (mcm kita baling bola ping pong ke bawah dari tempat tinggi). Jadik sudah ketentuan ALLAH S.W.T, telah dtg pun tahunnya melayu sedang 'dimelayukan' (dibangsatkan) SEHABIS_HABISNYA oleh puak pendatang (zaman paklah - pembuka laluan, zaman najib - harijadinya, zaman selepas najib pula lagi menyakitkan!)
    Tapi pasti akan ada satu titik noktah kan?. Perancangan ALLAH sebaik-baik perancangan.
    Apa yang perlu kita buat untuk sampai tahun gemilang itu nanti?
    1. Jaga kesatuan Melayu kita (biarpun berselisih pendapat).
    2. Rapatkan saf, jangan bagi ruang yowtai2x ni dapat menyelit antara kita lagi sekarang (say NO MORE).
    3. Jaga jatidiri kita & anak cucu kita mulai skrg! (ajar depa dari dalam rumah kemudian panjangkan kepada
    tetangga kita).
    4. Jaga tekak kita (dpd masuk dan makan kat tempat yang kita konfius halal haramnya),Buy barang Malay 1st, lau
    darurat dah takde, baru beli cindia punya barang tapi dalam kuantiti yang kita perlukan sahaja.
    5. Jangan mengalah biarpun selepas ini akan datang lebih banyak masalah kepada negara kita!. Semuanya
    COBAAN. Hahaha. (ALLAH sedang menguji hati2 kita dan kesatuan kita - nanti akan datang zamannya, satu
    magic terjadi, tiba2x ORANG MELAYU SANGAT BESATU PADU - menghadapi 1 kes sangat berat, menentukan
    hidup atau matinya orang melayu! ).
    Sekian 'pandangan' aku tak seberapa. TK

    ReplyDelete
  8. setuju bebenor cadangan2 tu. bab mengundi tu patutnya hak x dibagi pd mereka. bila dapat tu yg jd kingmaker politik kat Malaysia ni. satu lagi aku nak tambah selain 10 ekar Tanah tu, setiap melayu dapat 1 lot rumah kedai supaya bolehlah orang kita berniaga tanpa pikir kadar sewa yang macam celaka cinabeng2 ni letak. barulah boleh orang kita berniaga dan xde alasan lagi x boleh ceburi perniagaan bila dah ada tapak yang free. kena bayar bil api/air je.

    jentayu

    ReplyDelete
  9. Melayu perlu parti yg amat rasis! Hala tuju parti, semua agenda malaysia hak melayu dan kuta tukar malaysia jadi tanah melayu, nama klasik erti besar! Nak harap umno pun berlembut dgn kaum pendatang!

    ReplyDelete
  10. Apakata kalau kita pakat ambil KD sebagai president untuk menganyangkan pendatang yang tak tahu malu dan tak sedar diri tu.
    Nanti tak pasal pasal peguam negara mengistiharkan ???? kepada melayu.

    ReplyDelete
  11. Iskandar johor apa citer ek....
    Citer nya lebih kurang sama mcm kat pp tapi kat sini lebih tersusun dan sistematik.
    Citernya melayu jugak yang memberi laluan kepada mrk bukan saje kat pendatang tapi juga pendatang yg warganya org luar.
    Siapa boleh tahan mereka dari memiliki hartatanah dibumi melayu ne...

    ReplyDelete
  12. Malaysia untuk melayu...

    ReplyDelete
  13. Buta sejarah...kesian la...

    ReplyDelete

APA YANG JUTAWAN SEMBANG SESAMA MEREKA

Kalau nak jadi jutawan, ada keinginan mahu jadi jutawan, baca sampai habis.  https://www.thevibes.com/articles/opinion/73448/an-open-letter-...