Tuesday, July 22, 2014

isu pertukaran MB - Jangan ulangi kebiadapan

Sudah banyak ulasan yang dibuat berhubung ura2 pertukaran Khalid sebagai MB Selangor digantikan dengan wan azizah. Adalah sesuatu yg biadap jika pengesahan pertukaran itu dibuat mendahului perkenan Sultan.
Walaupun anwar terdesak jangan sampai anak pulau pinang yang tidak bersultan bersikap biadap pada Sultan Negeri Berdaulat, anak Selangor jangan dipermudahkan apabila Sultan mereka digugat.  Jangan sampai semua perkara anwar dicap gelojoh puyoh.

Sultan Selangor baru sahaja menyatakan kemurkaannya secara terbuka ke atas batang tubuh Khalid Samad yg cuba mencampuri kuasa Baginda dan jika ini tidak mendapat perhatian, sekali lagi akan mengundang kemurkaan Baginda.

Sultan Selangor juga tidak perkenan akan permohonan mengadap Khalid Samad dan sudah tentu tidak pelik untuk tidak perkenan mana mana pengadapan yang bersifat kurang ajar atau bukan melalui MB yang sedia ada.

Walaupun dari segi peruntukan undang2 tersedia satu kaedah lain jika Sultan tidak perkenan tentulah tidak wajar dan tidak bijak pentadbiran negeri ada pergeseran dengan Sultan.

Sesuatu yg menarik untuk di analisis ialah betapa anwar yg dicap hebat dan jaguhan politik kini terkulat kulat ketika berdepan dengan khalid yg baru belajar politik. Anwar bagai bertemu buku dengan ruas untuk memaksa khalid turun dari kerusi MB malah semakin liar dan garang pula khalid bertindak menyanggah kemahuan anwar. Jarang anwar begitu toleransi ketika berdepan dengan siapa sahaja yg menghalangnya tetapi dengan khalid, anwar mati kutu kaw kaw.

Semoga anwar berjaya sekali lagi meletakan isteri nya sebagai seorang MB, meletakan kepentingan dan cita2 peribadi, sekaligus memperbodohkan penyokongnya yang bestari.

Apakah nasib Islam dan Melayu selangor lebih baik di tangan Wan Azizah? Saolan ini bukan untuk anwar tetapi untuk ahli pkr selangor.

Untuk wan azizah - dah jumpa belum jam omega?
Jadi MB nanti - apa pula yg hilang...

"isteri diperguna untuk mencapai matlamat" - kata azmin, sudah tentu azmin tidak bermaksudkan anwar kerana dia pun  2x5 dengan anwar juga, mungkin pada lim guan eng.

1 comment:

  1. Banyak orang tidak faham berbedaan antara undang-undang tuboh bagi negeri-negeri bersultan dan perlembagaan persekutuan . Main tibai semacam saja , Aku rasa kes MB selangor ini sah melarut panjang , sultan gerenti tak setuju nak bagi pekenan pada orang yang satu malaysia tau cuma jadi rubber stamp (boneka) pada group nak libas habis harta negeri selangor. Sekarang ini orang sibuk nak cari makan , isu kapal terbang kena tembak , nak kerja bagi negara dan negeri lebih maju , sibok dengan hal keselamatan , rakyat pula sibok dengan mencari nafkah tau-tau Anuar peliwat ,macai dia dan anak bini dia boleh sibuk bab berebut nak jadi MB apa punya musibat , macam ni ka pemimpin anugerah tuhan, "ya allah lindungi lah Malaysia daripada bencana oleh puak-puak lebih utamakan nafsu dan perut sendiri kerana ada sesetengah rakyat malaysia tidak boleh di harap untuk mengundi" kerana semasa mengundi akan membuat kesilapan dengan memilih orang yang dengan mudah menjahanamkan malaysia".

    ReplyDelete

KALAU UMNO TAK MENANG JUGA, AKU DAH TAK TAHU NAK KATA APA...

Bajet orang kaya... TERKINI: Intipati Bajet 2023 (live update) 📌 Bantuan Keluarga Malaysia 2023 - Pendapatan Isi Rumah : Kurang daripada RM...