Wednesday, July 16, 2014

Khalid kena buat Dua Pengadapan..

KEMASKINI 8:47 MLM 17/7/2014

TV3 seolah promote Khalid Samad adalah mangsa keadaan kerana dia tidak tahu apa kesalahannya dan mohon minta mengadap Tuanku Sultan - itu dalam buletinnya sebentar tadi.

Kalau TV3 media UMNO kena tipu hidup2 macam tu, UMNO jangan salahkan orang lain.

TV3 yang dianggap pro kerajaan nampaknya ditipu daya dengan menyiarkan sidang akhbar khalid samad tersebut kerana impaknya rakyat merasakan khalid samad memang mangsa keadaan dan tidak bersalah. 
Khalid Samad cuba mendakwa berlaku salah faham pada Tuanku Sultan Selangor. Bukankah dakwaan terbuka seperti itu kepada seorang Sultan menunjukkan egonya yang tinggi dan pertambahan kebiadapan.

Khalid samad akan meletakkan jawatan jika itu arahan parti !!!
Lawak sungguh.. Hadi Awang tak cukup telor berbuat demikian.


ASAL

Khalid samad yg terkejut beruk dengan kemurkaan terbuka Tuanku Sultan Selangor berhubung saranannya merampas kuasa eksekutif MAIS yg dibawah bidang kuasa Sultan Selangor sebagai Ketua Ugama Islam telah memberi respon spontan untuk mengadap Sultan.

Kemurkaan Tuanku sepatutnya tidak ditujukan setakat kpd Khalid anak Pak Samad sahaja tetapi juga kpd pemimpin bukan Islam di Selangor lain yg cuba tunjuk lagak dan biadap. Tetapi terselit juga Tuanku Sultan memperingatkan mereka bahawa Tuanku bukanlah buta huruf atau jahil dalam undang2 dan Perlembagaan Negara khususnya bidangkuasa Baginda.

Kurang percaya bila si mamat tu kata nak mengadap Tuanku Sultan untuk membuat penjelasan, mungkin sekadar jawapan spontan nak cover kemaluanmyg sudah didedahkan secara terbuka.

Kurang percaya Tuanku Sultan nak buang current layan si mamat yg keterlanjuran ini. Khalid samad kena cuci sendiri najis yg dia buat.

Tetapi adalah disarankan Khalid Samad lebih wajar dan segerakan mengadap Anwar terlebih dahulu untuk membuat penjelasan panjang lebar kerana tingkah lakunya itu membutkan mood Tuanku Sultan sudah tentu menggangu, merosakan, tidak sesuai dan selari dengan hasrat dan usaha Anwar untuk menukar MB Khalid dengan Azizah.

Tidak boleh dinafikan kesilapan Khalid Samad memang menjejaskan usaha penukaran MB sehinggakan Anwar ke depan membela Khalid dengan memohon Khalid diberi ruang memohon maaf bagi meredakan kemurkaan Tuanku Sultan. Siapa Anwar dalam isu ini?

Sepatutnya PAS atau Hadi Awang atau sekurang2nya Mat Sabu yg membuat kenyataan bagi menyokong Khalid Samad atau memohon maaf dari Tuanku Sultan...Kenapa Anwar?

4 comments:

  1. anwar tu spesis manusia gila kuasa

    ReplyDelete
  2. ngong le tu. anwar dan convert pas? presiden pas terus2an menganga...

    ReplyDelete
  3. JANGAN HARAP LAH TUANKU SULTAN BERKENAN UNTUK TERIMA MB BARU UNTUK GANTI TS KAHLID SEPATUTNYA TUANKU SULTAN JANGAN BENARKAN KAHLID SAMAD PIJAK BUMI SELANGOR LAGI.

    ReplyDelete
  4. Kalau orang Engelvilista kristian Selangor biadap nak suruh kerajaan PKR selangor , lucutkan kuasa MAIS semua orang tak hairan kerana mereka memang musuh islam , Tapi ini si Khalid samad ini yang menghairankan sekurang-kurangnya guna lah cara berhikmah kalau tak puas hati , Tapi aku tak hairan sebab dia ini dah mabok sebab banyak sangat minum air holy water kristian selangor itu sebab dia cakap macam dia pihak kristian , pun aku tak hairan kerana memang dah dasar orang yang bertuhan kan nafsu dan kuasa ini jadinya , Biasa lah PAS melancurkan agama untuk mendapatkan faedah kuasa dan kesenangan dunia.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...