Saturday, April 25, 2015

Jangan Ambil Mudah,,


Sekali pandang pencalonan semula Wan Azizah sebagai calon Ahli Parlimen Permatang Pauh
memberi gambaran yang kurang baik kepada pakatan haram. Mereka dilihat tidak mempunyai calon wibawa pelapis, mempunyai masalah dalaman, masih berkroni dan ditambah pula dengan masalah komunikasi dengan PAS Permatang Pauh.


Sejauh mana permasalahan itu atau lebih digembar gemburkan oleh musuh mereka (?)

Semua ini memberi harapan baik untuk UMNO menang tetapi tidak ada jaminan jika semua keadaan itu tidak mampu dieksploit oleh Zahed Hamidi.

Ketika Jentera Parti Pilihanraya akan hanya bergerak lancar jika ada pelicir yang bagus, UMNO juga berhadapan dengan isu GST dan 1MDB dan jika tidak ada pendekatan terbaik, semua ini boleh menghalang kejayaan UMNO dan sekaligus meletakan rating Zahed tercorot dari Hishamuddin.

Kena ingat, jika barang reject, barang terpakai, barang lusuh DAN YANG DIPERLEKEHKAN SEBAGAI CALON RECYCLE  boleh menang sekali lagi - itu petanda buruk buat UMNO selamanya.


8 comments:

  1. Umno kompem kalah...yang menang hanya pengampu najib dan blogger bangang sekalian!!!

    ReplyDelete
  2. Pandai juger Najib yea.. Kat tempat senang di Rompin letak sepupu. Kat tempat susah di Pmtg Pauh letak Zahid. Nasib ko ler Zahid!

    ReplyDelete
  3. Aku pengundi di permatang pauh , selalu undi BN , tapi kali ini serba salah kerana kalau BN menang dikatakan aku sokong Najib , sebenarnya sekarang najib paling aku benci sebab boros dan macam macam masalah yang ujud yang tak yah sebut sebab meluat. keadaan pembangkang di sini sepi tak semasa anuar peliwat bertanding , mungkin pas boikot kerana majoroti di permatang pauh adalah penyokong pas , pkr hanya tumpang , tapi pasai najib aku rasa beban bagi BN sebab aku pun dah rasa serba salah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Relax bro. Pikir dgn tenang. Sapa nk tuduh lu sokong najib kalau pangkah bn? Mahathir sendiri masih setia dgn umno walaupun meluat dgn najib! Umno bukan najib punya seorang bro! Ginilah, lu letak 51% & 49% utk calon bertanding. Lu nk letak yg 51% tu calon mana ikut suka lu. Lu letak utk bini nuarpun ok, kalau lu suka cara nuar urus nafsu dia.

      Delete
  4. Kalau undi menang merosot untuk PKR lagi, ia bermaksud PM Najib dengan 1MDB dan GSTnya betul lah kan?

    Bermaksud Zahid bolehlah jadi TPM mengantikan Mooheedeen yand dah jadi Brutus.

    Bila nak guna Akta Hsutan atas penderhaka parti?

    ReplyDelete
  5. Repot polis dah dibuat kpd pengkhianat patti yg berbohong di parlimen, kita tunggu je lah..n

    ReplyDelete
  6. Zahed Hamidi perlu menunjukkan kepimpinannya masih berbisa untuk disebut-sebut layak sebagai bakal PM yang lebih dipercayai untuk menggantikan Najib dan sama vokal untuk mengimbangi persaolan Tun.

    Malah yang lebih baik bersama Muhyiddin berkomunikasi dengan Tun supaya negara kembali ke landasan yang betul dan normal untuk Malaysia terus maju dengan rakyatnya yang lebih harmoni.

    ReplyDelete
  7. Siapa pun calon mereka, jangan syok sendiri. Maklumat risikan perlu diguna pakai sebaik mungkin. Umno tetap underdog di pmtg pauh. Dengan isu gst dsb, umno tertekan. Kambus persepsi melalui media utama tak.bawa anjakan besar. Kalau maklumat risikan kata kalah, bersedialah menerima dan ucap tahniah. Kerana wan azizah pernah jd wakil tunggal.pkr melalui pmtg pauh, boleh bandingkan pola undian kepadanya kali ini.

    ReplyDelete