Thursday, April 30, 2015

Ahmad Maslan dan Hassan Malek terkeluar senarai calon Pengganti Najib yang sesuai..

Ramai yang berminat untuk tahu siapa pengganti Najib yang sesuai. Di kalanggan Najib sendiri mungkin, mereka sudah penat nak pertahankan Najib yang semakin sumbang langkahnya. Rakyat jadi konpius antara 1Malaysia dengan 1Bugis..mana satu yang hendak didahulukan..

Bagi Mahathir, mengikut tradisi, Muhyiddin adalah calonnya walaupun ada yang lebih baik ??? 


Kalau nama pengganti Najib adalah sesuai dengan taste mereka, mungkin tidak masalah kalau Najib undur dengan lebih cepat. Mungkin Hishamuddin adalah calon yang paling tepat.


Ada juga khabar angin bahawa kalaupun Najib berundur, dia mahu Zahid yang menggantikannya, bukan Muhyiddin - ada sesiapa yang boleh sahkan cakap-cakap ini...


BERITA YANG PALING BEST: Ada lebih baik juga, kalau pencarian pengganti menjadi satu masalah - biarlah Najib sahaja kekal sebagai PM sekurang-kurangnya hingga PRU. Ikut teori RAHMAN, Najib adalah PM terakhir dari UMNO.


Bagaimanapun ada juga yang masih terkilan Ku Li tidak jadi PM ketika anak raja itu kemuncak di eranya. Mungkin kali ini boleh...tetapi janganlah bersikap menunggu yang bulat datang bergolek yang pipih datang melayang. 

Kalau berhajat kena bersuara, kena rebut bola di kaki Najib...

Kj dan Mukhriz memang tak elok potong Que...


Ada juga pecacai dan puak yang nak tumpang semangkok tanpa rasa malu, nama Anwar diselitkan... layan sahajalah, jangan sampai kecik hati depa..


Jelas Muhyiddin yang mahu main selamat akan selamat, selamat tinggal...


32 comments:

  1. Jangan memandai KD apa-apa pun langkah body Rosmah dulu .

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Dalam politik, apa-apa pon boleh terjadi.

    Kalau terpaksa undi kat Parlimen, lagi hebat scenario politik akan berlaku.

    Setakat kat parti, senang jer Najib nak settle. Pecat Mamakutty dan Mahathirists serta mereka-mereka yang keinginan jadi Brutus-Brutus.

    Mamakutty tanpa parti mungkin terpaksa merayu masuk parti DAP atau PKR atau PAS. Kalau mereka semua pon tak hendak, ada juga parti Gerakan, MIC, PPP, PRM,

    Last, last tak payah parti, NGO pon boleh seperti Perkasa, Isma, Pekida, Mubarak, Tiga Line, Selempang Merah.

    Mungkin NGO Ambiga dan Bar Council pon boleh dipertimbangkan tak?

    Kalau semua tak jadi, gigit jari atau terjun jer macam Teoh Beng Hock.

    Mamak. Roti satu!

    T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat aku baca ribuan komen, ni yg paling haprak.
      Otak mesti kat lubang jubur.

      Delete
  3. Salam Bro,kalau boleh di saat ini janganlah buat spekulasi siapa pengganti najib.Biarlah keadaan yang menentukan.Spekulasi banyak buruk dari baiknya.Nanti atak tentu pasal TPM bergaduh dengan 3 Naib Presiden.Itu kan tak bagus.Kita tunggu dan lihat.Yang utama ialah kita harus kuatkan UMNO untuk menghadapi PRU 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tonggak dah reput, kepala dah busuk, alang dah dimakan anai-anai, nasihat orang lama diabai...mana mungkin boleh kuat sekadar bertongkat tiang ampu dan berdinding batu bodek...
      Tunggu runtuh je lah...

      Delete
  4. Zahid???kahkahkahkahakahkahakah

    ReplyDelete
  5. Dah bosan lah nak tgu muhyiddin..
    Lambat.lemau.pengecut.tunggu bola dtg kaki.
    Mmg style umno klasik lah...
    Better tgu umno mati sendiri..who cares?
    Bosanlah cerite takot melayu hilang...melayu sendiri pon makan melayu..
    Mari mulakan dgn kuburkan umno.
    Makin ade pon makin menyusahkan..
    Muhyiddin x berani sb byk kes juga ka?

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum KD

    Wah bertambah meriah la tempat kau ..bagus KD berjaya juga engkau ..tetapi pastikan jgn delete komen yg tidak ada kata2 lucah.Bahasa makian lucah ni buang ke tong sampah je

    KD aku nak ulas sikit post yg lepas berkenaan TDM minta jumpa ahli2 UMNO.

    1. Yg pastinya TDM sudah nampak 1mdb tidak memberi kesan kpd masyarakat dan TDM menyalahkan GST..betul ke? Dulu bila aku kata 1 MDB tidak menjadi isu majoriti rakyat ramai yg tempelak..Merdeka center sudah buktikan dan TDM sudah akui..persoalanya kenapa majoriti tak suka isu 1MDB?

    2.TDM akhirnya akui sekadar menulis di blog dan dibantu oleh tukang2 komen juga tidak memberi impak kpd masyarakat...Maknanya walaupun internet sudah meluas tetapi kesanya cukup sedikit kpd Najib.Persoalanya benarkah maklumat internet tidak memberi kesan? Kenapa diperlukan berjumpa ahli2 UMNO? Adakah gagal internet?

    3.TDM mengatakan sikap orang melayu yg taat setia adalah sikap yg buruk..betul ke? Benarkah melayu UMNO generasi pertama dan kedua ketaatan yg merosakkan negara? TDM tidak perlu risau kerana generasi yg dilahirkan oleh TDM sudah tiada ketaataan yg ada TAAT ada nafsu dan akal semata-mata..Jadi TDM perlu bersabar kerana generasi taat pd UMNO akan berakhir dgn kematian..

    ReplyDelete
  7. KD

    TDM hanya mengulang isu yg sama cuma menukar rentak permainan.Meminta belas kasihan berjumpa ahli -ahli UMNO.

    Ingat tak mula serangan terhadap 1MDB menjurus kearah Malaysia bakal bankrap.Maka dikatakan saya kesian dan cukup bahaya kepada negara. Yg bestnya kejatuhan ringgit dijadikan bola lambung...

    Tetapi Bila mana Gabenor bank negara menjawab persoalan ringgit semua terdiam..Malah Gabenor mengulas tentang ekonomi TDM tak berani sambut..kenapa ya?

    Kalau Najib bentangkan ekonomi macam2 la dia tibai tetapi kenapa tak tibai Gabenor Bank Negara?
    Game end bukan..Permainan politik persepsi digagalkan oleh Najib dengan cara perlu berhadapan dengan pakar2 ekonomi..TDM gagal membuktikan Malaysia bankrap.

    Rentak permainan TDM ramai yg faham dgn membawa isu ke UMNO bukanlah menyelesaikan tetapi fitnah akan bertambah berleluasa....Tunggu sahaja keputusan pihak ke 3 Audit Negara.

    Najib dan CEO 1MDB dah menjawab persoalan 1MDB .Di Parlimen isu 1MDB sudah diketengahkan..Cuma cara permainan TDM bukan hendak selesaikan isu 1MDB.Yang ni ramai tidak faham permainan politik TDM.

    Permainan yg paling bahaya bukanlah 1MDB tetapi Altantuya..kita tunggu je apa yg TDM nak buat langkah seterusnya....Cuma dokumen2 berkenaan 1MDB yg bakal selongkar Najib kebas duit billion riinggit pasal apa masih tak diserahkan kpd SPRM ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yang tahu apa yang Najib sembunyikan dan siapa berani tanya apa yang Najib sembunyikan atau hilang.

      Sebab itu lah mati-matian ramai yang sokong Najib yang dilihat baik, tidak bersalah.

      Siapa sahaja termasuk Gabenor Negara hanya tahu had dan part nereka sahaja. Mereka hanya terlibat sebahagian dari proses.
      Jika pun ada persaolan, ianya dijawab oleh Penasihat dan Pemandu dengan cop dan pengesahan PM, ada sesiapa lagi yg mahu bertanya lebih terutama jika sudah bukan tugas dan tanggungjawab nereka.
      Jika Mahathir melayan jawab Gabenor atau Menteri, PM mudah cuci tangan.

      Oleh itu ramai berpendapat Najib sudah menjawab melalui panglimanya tetapi hakikatnya Najib cukup takut untuk menjawab sendiri kerana dia tahu Mahathir pun tahu apa yang dia tahu.


      Delete
    2. Kau ni gila ke?Kau ingat 25 billion itu 25 sen ke?

      Gabenor bank negara buat akaun macam akaun kedai cuci kereta ke?
      Pi buka buku SPM jawab soalan2 tahun lepas prinsip akaun .Kalau betul semua kita sembang balik ya..

      Delete
    3. Hello bro, 1MDB tidak melalui Bank Negara sebab tu Najib kata Bank Neara banyak kerenah kalau untung 1MDB dibawa balik untuk disimpan dalam negara.
      Lain kali sebelum buka mulut, hadam dulu makanan dalam perut.

      Bank Negara hanya sentuh perjalanan ekonomi negara secara amnya.

      Delete
    4. Semua tahu isu 1MDB melalui bank negara ...Yg aku siniskan berkenaan macam la Bank negara bodoh sangat bab akaun.

      1MDB sedang disiasat oleh Audit Negara...Siapa nak komen bgtahu Audit Negara akan diperbodohkan oleh Najib kerana akan gagal mengetahui kehilangan 25 billion

      Delete
    5. Lembab betul anon 9:40...dia tidak tahu membezakan antara pengurusan 1MDB dengan bab akaun. Apa yang Bank Negara tahu tentan 1MDB macamlah apa yang rakyat tahu, tidak lebih dari itu kerana ialah Pengurusan tersendiri 1MDB dan lebih-lebih lagi melibatkan pelaburan dan urusniaga luar negara.

      Kalau aku berniaga di Hong Kong apahal Bank Negara nak sebok ambil tahu, dia hanya tahu dan ambil peduli kalau aku mahu keluarkan wang atau masukan wang ke dalam negara. Takat tu je urusan dia/Bank Negara. Macamana aku nak belanja dudit tu, bukan hal Bank Negara.

      Kalau tak faham tolong bertanya.

      Delete
  8. Najib kena jawab mana pergi duit 1MDB, kenapa BSI Singapore keluar statement documents dari 1MDB adalah palsu, kalau pelaburan 1MDB menguntungkan kenapa kena meminjam dari ananda. Najib mempunyai utusan, berita harian, star dan Nst. Siarkan jawapan anda terhadap segala persoalan yg ditimbulkan oleh Mahathir. Habis cerita. Seperti apa yg mahathir lakukan kepada segala pertuduhan tentang kronisma yang dibuat oleh bekas ketua pemuda umno dahulu iaitu Datuk seri zahid hamidi. Najib tidak harus berdiam diri. Berani kerana benar kecuali kebenaran tidak berada di pihak najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape tu 1MDB? Lantaklah 1MDB ni. Yg aku kesah ialah bila Najib nak bagi BRIM. Ade BRIM, aku sokong. xde BRIM, maka x sokong. Simple. Buang mase je korang bergadoh sini. Biar jadi pandai sikit, x guna jadi macai kedua-dua pihak. Paham?

      Delete
    2. Isu 1 mdb itu la berputar-putar..Bila aku kata Najib dah jawab di parlimen engkorang kata belum jawab..Bila aku kata CEO dah jawab korang kata tak detail..


      Permainan persepsi pada mulanya hendak bgtahu 1mdb ada masalah kewangan kemudian menjurus kepada negara bankrap.Sekarang pergi Najib sapu duit 25 billion.

      Tunggu je la siatan audit negara..Semua akan jelas dan detail..jadi sembang kedai kopi ini macam ini la...
      Cuma yg pelik cerita Ananda dah macam senyap je...cerita anak tiri Najib kapor duit hilang terus...

      Delete
  9. Saya bukan ahli umno. Saya dari mlaysia timur dan najib pm saya. Ingatlah.TDM ada rahsia yang kita tak tahu tentang najib...lebih hebat dari 1MDB. Kes anwar dulu sehingga anwar masuk jel TDM tak mahu tunjuk surat wan azizan kepada beliau. KENAPA? It has something to do with a docto r's training. They would go to the root of the problem (diagnostic phase) and remove parts that were causes failing which the problem will deteriorate. Trust me.......TDM tahu banyak masaalah tapi orang melayu memang malas berfikir

    SESAL DAHULU PENDAPATAN, SESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Anda boleh persenda komen saya. kalau anda berfikiran lucah, memang lucahlah akan keluar daripada kepala anda

      Ingatlah Allah works mysteriously. Apabila kena pada masanya, jangqn nanti kata, "naper tak bagi tau awal2, kan senang kita turunkan najib". Masa itu dah terlambat.....jangan tuding jari pada orang lain. Tuding dan tamparlah muka sendiri

      Wallahuaklam

      Delete
    3. kOMEN ANON 9:08 TELAH DIJAWAB OLEH ANON 9:29
      TETAPI KOMEN ANON 9:08 TERSEBUT UNTUK MEMBACANYA PUN TERASA JIJIK, ELOK DIPADAMKAN.
      ALLAH KURNIAKAN MATA DAN PANCAINDERA UNTUK MELIHAT, MENDENGAR DAN MENIKMATI PERKARA YANG BAIK DAN INDAH.

      Delete
    4. Yang kata dari malaysia timur tak habis2 dengan dokumen yg cukup menakutkan rakyat malaysia.Hari itu pertahankan malaysia bakal bankrap.bila aku kata malaysia tak boleh bankrap kata aku bodoh,Sekarang gabenor Bank Negara sudah jelaskan ekonomi kita takda masalah..Jawab la..

      Jangan sembang la politik kedai kopi nin.Kalau ada dokumen najib sapu duit 25 billion bawa ke SPRM je..Semua rakyat hanya nak tahu Najib sapau sebenarnya berapa billion.

      1. 42 billion
      2. 25 billionn.
      3. 2 billiom

      Jadi tak payah nak ajar Melayu la...Yang bangunkan Negara ini siapa ? Najib bentangkan NKRA dan GTP kau tido ke? Statistik2 itu tak betul ke? Tahun depan pengangguran bertambah ke? Rakyat akan kebulur ke?

      Delete
    5. Anon 9.46,

      1. Kalau hendak berdiscourse, biar minda dibuka dan berhujjah secara rasional. Nampaklah sedikit grey matter yang dianugerah Allah swt,

      2. Saya tak pernah kata banyak dokumen2....itu fitnah. Saya kata tdm banyak rahsia yang kita tak tahu.

      3. Saya tak pernah komen malaysia bakal bankrap dan ekonomi bermasaalah...itu satu lagi fitnah....terserlah kebodohan anda....bukan saya fitnah....anda sendiri yang tulis

      4. Maaf, orang malaysia jarang cakap politik dikedai kopi, bukan macam di semenanjung...

      5. Sapu menipu tu bukan saya yang tuduh tapi anda sendiri dan sekali lagi terserlah kebahlolan seorang insan

      6. Saya melayu juga tak ajar melayu lain sekadar mingingatkan kita bangsa melayu beragama islam.

      7. Kita rakyat semua yang bangunkan negara unless anda gagal memahami simple process of nation building

      8. NKRA ke, GTP ke bukan isunya kerana sebab saya tak tido ada real isu of 1MDB dan Altantuya..... lain yang disoal lain yang dijawab...statistik apa benda kah itu?.....

      9. Saya cadangkan anda baca bloomberg, biz report dapat juga ilmu yang bermanafaat. Ini tidak, baca gosip harian metro, hal ehwal artis kawin cerai.....aduh mana nak dapat ilmu yang berguna

      DALAM ERTIKATA LAIN......BUKA MINDA, CARI ILMU.....BARULAH CUBA BAK JADI GUARDIAN OF NAJIB'S GALAXY.....WALLAHUAKLAM

      Delete
    6. 1.Saya mudah bercerita menggunakan kaedah permainan politik era TDM

      2.Era politik TDM dokumen sentiasa digunakan utk menakutkan orang ramai..Istilah apa sekalipun isunya TDM mempunyai rahsia besar,Saya gunakan istilah dokumen.Sekiranya tidak merujuk kepada anda saya merujuk kepada rakan seperjuangan anda.
      3.Berkenaan bankrap ianya merujuk apa yg berlaku kesudahanya.Memang anda tak sebut bankrap tetapi gaya anda merujuk kepada Bahaya kepa institusi ekonomi..Walaubagaimana pun Gabenor Bank Negara dah check mate jadi saya minta anda jn bersembang ekonomi ala kedai kopi semenanjung.

      3.Politik kedai kopi merujuk cara anda yg suka komen meracau macam orang gila sambil menakutkan-nakutkan orang ramai malaysia berada dalam krisis.

      4.Tidak semua rakyat bangunkan negara.Ada yg cuba sabotaj.Antaranya anda yg tidak pandai ekonomi tetapi bercakap pandai.Kalau najib cerita ekonomi anda bantah tetapi bila mana gabenor bank negara bercakap anda diam.
      5.Membaca boonberg,bizreport tidak semestinya anda pandai ekonomi.Kalau anda pandai ekonomi sarawak dah tentu tiada pembalakan haram.

      Najib sebagai PM dan sebagai rakyat Negara Malaysia dibawah peruntukan undang2 adalah hak saya mempertahan PM Malaysia.Kalau Anda tidak suka kepada negara Malaysia kerana mendapat PM najib itu adalah kerana anda diasuh oleh CNN yg sentiasa berputar-putar dalam kotak minda anda.

      Delete
    7. 1. Sememangnya mudah bercerita penuh fengan falsafah sampah, penuh auta dari fakta

      2. Lagi anda berhujjah menuding jari seolah2 takut kerana salah

      3. Nampaknya anda suka fantasi daripada realiti...sempit pemikiran dan tidak berpandangan jauh

      4. Kita tidak membuta tuli apa yang diutarakan dzm menggunakan ilmu mencari kebenaran waima informasi dari gabenor bank. Rakyat malaysia timur berfikiran luas dzn tidak jumud......

      5. Ini yang saya kata anda terlalu sempit pemikiran. Pembalakan haram mzna mans2 ada di malaysia, sarawak tak terkecuali. Kalau kes teruk, sila lihat berlaku di kelantan dan pahxng....

      Adalah juga hak saya menuntut najib turun atas sebab2 akan gagal memenangi pru14 untuk bn dan isu2 1MDB, Altantuya yang tidak dijawab soalan2 yang mempetsoalkan kewibawaannya.....

      Wallahuaklam

      Delete
  10. Ucapan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di satu acara di Permatang Pauh hari ini disambut dengan acuh tidak acuh oleh kira-kira 500 orang pendidik yang hadir.

    Hinggakan, Muhyiddin terpaksa meminta para hadirin menepuk tangan – sekurang-kurangnya empat kali sepanjang ucapan 40 minit itu.

    Ada di kalangan para hadirin terbabit, yang sebahagian besarnya merupakan para guru, diperhatikan hanya menunjukkan wajah bosan dan ada juga yang mengambil peluang melelapkan mata.

    Muhyiddin memulakan ucapannya dengan membangkitkan mengenai kadar kemiskinan dalam negara yang menurutnya berjaya dikurangkan.

    Tambahnya, jumlah miskin tegar itu tidak mencapai tahap dua peratus.
    Bagaimanapun, para hadirin tidak menepuk tangan selepas mendengar statistik yang dikongsinya itu.

    "Tak apalah jika anda tidak tepuk, biasalah,” katanya
    Beliau seterusnya menyebut pula tentang sistem e-Kasih yang bertujuan untuk mengukur kadar kemiskinan dalam negara.

    "Sistem ini diiktiraf oleh Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu sebagai sistem paling baik di dunia untuk mengukur kadar kemiskinan,” katanya.
    Kata-katanya itu bagaimanapun tetap gagal meraih tepukan.
    "Ah... tolong tepuklah. Saya bercakap dengan orang pandai... Saya tidak tipu,” katanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jalan cerita tak berape cantik..sepatutnya nak nampak menarik..Ketika Tan Sri muhiydeen dipenghujung ucapan seorang anak kecil mengangkat banner" i love muhiydeen next PM"

      Delete
  11. Sy kesal dgn sikap Tun Mahathir yg dgn sengajanya ingin menjatuhkan nama baik PM Dato Seri Najib. Sebagai seorang bekas PM, Tun tidak sepatutnya berbuat demikian. Sebagai contohnya, isu 1MDB sekarang ini telah diserahkan kepada Ketua Audit Negara, justeru, biarlah AG yang jalankan audit, kenapalah nak mensensasikan isu? Kenapa, nak cari populariti kah? Bukan kah Tun itu seorang yang sudah terkenal dan berkharismatik? Masa di zaman pentadbiran Tun dulu pun laporan AG telah membuktikan bahawabwujudnya ketirisan. Namun, mengapa seolah-olah semuanya bebas lepas begitu sahaja. Sedangkan, sekarang ini pentadbiran Najib bolehlah dianggap paling cemerlang, namun telah dikritik dengan begitu hebat oleh Tun.

    ReplyDelete
  12. Isu GST TDM sudah mula kata saya bukan kata tolak GST cuma saya tidak percaya kepada agensi yg terlibat kerana orang2 melayu adalah pemalas ,tidak boleh dipercayai, hanya nak tongkat
    Disebabkan melayu lemah akalnya dan tidak amanah maka GST gagal...


    Bila Ahmad Maslan kata TDM tidak faham mula lah pusing kiri dan kanan.
    Mereka yang mengatakan sistem GST lebih baik drp sst adalah bangang

    ReplyDelete
  13. Selama 446 tahun kita dijajah selepas kejatuhan kerajaan Melayu Melaka pada 1511. Nikmat kemerdekaan & harga diri Melayu sayang sekali mula terhakis sejak pengunduran TDM sebagai PM.

    Hari ini negara, pemerintahan & ekonomi kita dijajah semula bila Ah Jib Ghor tidak berupaya berdikari dan berkiblatkan barat & USA atas nasihat puak Liberal Umno & Pemandul. Bertambah dayus lagi bila dia di bawah telunjuk (queen control) jelmaan Imelda Marcos II.

    ReplyDelete
  14. Kang rosmah vodoo ko baru tau.....jd ulat taik.....klu.tngn tak smpi peluk rosmah jgn harap nak ganti najib

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...