Monday, April 27, 2015

SEBAB TU LAH MAHATHIR TOLAK KERJASAMA DENGAN BADOT

Mahathir dalam isu gesaannya Najib berundur telah menggaris sebab dan beberapa perkara. Walaupun ia seperti berpatah arang dengan Najib tetapi dalam satu sudut ia masih cuba menyelamatkan Najib dari bertembung dengan satu situasi yang lebih sukar dan berakhir seperti Anwar.

Anwar memilih untuk lawan Mahathir, jika dia berundur secara lebih bijak, sudah tentu Anwar sudah comeback sekarang dan memang layak jadi PM. Walaupun Mahathir bukan lagi PM sekarang untuk Najib merasa lebih kuat, tetapi isu yang Mahathir buka punya kekuatan tersendiri.

Mahathir juga telah menolak kerjasama dengan pembangkang. Alasan itu tepat bila ada badot yang mula meletakan beberapa syarat.

Antaranya mahu Mahathir bekerjasama dengan banduan.
Antaranya mahu Mahathir endorse Ku Li sebagai pengganti
Antaranya mahu Mahathir tolak Muhyiddin
Antaranya mahu Redhuan Tee tidak lagi mengiringi Tun
Antaranya memperlekehkan Ibrahim Ali yang turut menyokong Tun
Dan mungkin selepas ini banyak lagi syarat atok dan opah dia orang..

Siapa mereka ini, yang minta itu dan ini..
Apakah mereka lebih suci dan mulia atau sekadar pemimpin longkang..

Adalah lebih baik jika mereka mahu menyokong, mereka sokong tanpa bersyarat...
Apa yang Tun suarakan bukan untuk kepentingan pemimpin seperti mereka..
Tun lebih fokus untuk parti, rakyat dan negara..
Biarlah yang menyokong Tun rakyat biasa dari pemimpin longkang seperti mereka..

40 comments:

  1. Wahai pembangang opssss pembangkang....kami hanya tidak suka najib dan pembabi epal bukan keseluruhan umno!!!!ada faham???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    2. saya IBU DARMITA benar-benar sudah membuktikan demi allah bahwa mbah ranggalawe bisa merubah kehidupan saya dalam sekejap awalnya saya sangat miskin makanpun susah ,alhamdulillah dengan bantuan beliau saya bisa merubah kehidupan saya jauh lebih baik daripada sebelumnya beliau membantu saya uang goib sebesar 500 juta .saya sangat berterimah kasih kepada mbah ranggalawe atas bantuan beliau ,dan saya ibu darmita menyapaikan kepada saudarah-saudarah yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi mbah ranggalawe 0853_9628_3237 saya sudah membuktikannya sendiri. KLIK PESUGIHAN TAMPA TUMBAL DISINI

      Delete
  2. Ya lah tu. Mahathir, sahaja yang betul dan paling bijak dalam UMNO dan seantaro dunia.

    Perjuangannya semata-mata hanya untuk agama, bangsa dan negara

    Cepat cepat sujud kepada Mahafiraun! Tanpa Mahafiraun ni, semua kat Malaysia akan mati akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BODOH nya anon kat atas ni. komen macam ni pon adaa?

      Delete
    2. bro... 6.06.. ko yg bodo + idiot (bahlol).. xreti penipuan MAdey
      siapa yg bodoh sbrnya taksub pd seorang yg dh pencen.. sehingga stau org pun xbetul.
      Ko kira lah berapa org yg di tentang MAdey sejak zaman Tunku.. sampai UMNO di haramkan..

      siapa yg cetuskan isu Perlembagaan Raja2 Melayu?

      bodo macai bodo.. yg dilantik jd PM di derhakai.. yg pencen suruh duk diam di masjid di julang.. bodo..

      baik xpyh buat pemilihan UMNO.. lantik je Madey jd PM seumur hidup.

      Delete
  3. Mahazalim ini macam tokong bg pencacai nya.
    Sehingga segalanya maksuum.. org lain wajib patuh dengan fatwa mahazalim.

    Serah shj pemerintahan ino pada Mahazalim.. puas hati..

    Lepas Najib turun nanti kita lihat apa pula fitnah pada TS Muhyiddin.
    Rejim Mahazalim takkan diam diri.. 23 tahun mereka mengunyah wang negara tanpa kenyang..
    skrg mereka kelaparan.. oleh itu mereka mengamok.. maka Altantunya, Jambatan Bengkok dan segala peluru2 yg digunakan oleh pencacai PR selama ini dijilat licin oleh rejim Mahazalim yg masih tingga skai baki dimamah reput usia..

    takpa2..kita tengok wayang jahat mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang kamu cakap ini anon 5.59 , kalau 23 tahun Tun M bolot harta negara rasanya 10 generasi makan tak habis, mana Tun mengamok , dia cuma bertanya yang hang dan Ajib gor nak panic angin satu badan pasai apa jawab apa yang ditanya sudah lah ,jangan kona kiri kanan , itu pun susah kah patut la najib teruk pengikut pun macam ahmad maslan jenis bangang.

      Delete
    2. AKu respect lg pd pengikut Nuar PR sbb stand mereka bukan sesumpah.. diorng di kem pembangkang
      Tp Madey Kutty.. die duduk dlm UMNO tp jd parasit.

      AKu cabar pencacai Madey Kutty esok gi report ke balai polis semua penyelewengan PM Najib n Rosmah..

      Aku cabar korang bangkitkan semula kes ALtuya tu ikut undang2.. xde sapa nk jilat Najib spt macai MAdey jilatnya.. mcm tokong tua..

      Delete
    3. Hoi mangkok tak yah cabar , dah ada pun dah tiga kali dah report polis di buat , satu pasai 1MDB dua atas Najib dan bini dia ,sampai hari ini peguam negara dan PDRM main diam ja takpa tunggu saja la jangan terkejut sudah la . anon 6.23 ini mesti kaki jilat juboq najib.

      Delete
    4. 3 kali = 3 ekor macai2 MAdey yg kelaparan sbb tak boleh balun duit 1MDB?
      kah..kah macai belaan yg perasan diri jd pembela MADey.. ptuihh

      ko kumpul report kasi 100.. sbb kesalan PM Najib besar sgt.. mesti byk kesalahan
      ko kumpul puak2 3 line skali ayahnya ayah long semua angkat jilat MADey Kutty

      Delete
    5. Fuhh!..macai najib kalo sembang kote bapok pun bole goyangg..kikikiki...haiiyaa ah jib gor lu ader satu juta macai pun talak guna lorr..pasat dia olang punya otak pun selupa lu punya otak...satu org tua umur 90 tahun pun lu punya telor suda goyang..kahkahkahkah

      Delete
  4. Cehh.. dlu Madey ajar org UMNO derhaka dgn Raja2 Melayu.. krisis Perlembagaan.. semua macai patuh.. skrg Najib perintah Madey ajar UMNO derhaka pd PM..
    Madey ni nyayok.. tp nyayok yg untung pd die dan anak2 die..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan merapu kalau tak taktau sejarah , isu perlembagaan pindaan atas raja melayu nak elak rakyat memberontak dengan salah laku sultan jadi dibuat makamah khas untuk raja-raja.Nyayok tapi lagi stadey drp najib yang flip flop , perkenalkan macam macam dasar menyusahkan orang ramai , kerja asyik dengar cakap consultan yang songlap duit hasil takda. anak tiri najib songlap duit US 100 juta beli condo buat film sampai hari tak terjawap najib. penipu rakyat.

      Delete
    2. kah..kah.. tahap pencacaian yg tinggi leboh taksub dr trokong DAP
      semua MAdey kutty buat betul wpun derhaka pada raja.. pecat Mufti.. bawak Israel masuk main sukan..

      wei macai... korang buat demo mcm puak PR la nk tgk rakyat sokong ke tak.. stkt bising dlm blog nothing laaa....

      org muda benci dgn Rejim Mahazalim.. reformasi 98 lambang kezaliman MAdey Mahazalim

      Delete
    3. MAdey songlap wang PERTONAS 12 billion utk bail out kroni dlu cmne?
      sape audit?
      KWSP? Tabung Haji lesap.. kasihan lembu taat tuan penipu..

      Delete
  5. KD tak payah la nak peduli dengan mangkok hayun yang langsung tak da memberi kemajuan dalam politik malaysia ini , buat menyemak boleh la depa ni , terutama sekali Rafizi yang suka juboq di raba jantan dan kaki botoi diatas serta yang sewaktu dengan nya menghabiskan boraih aja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaki jubo pun gentel man menentang face to face dr kem sendiri
      MAdey DAYUS..
      lawan semua musuhnya dgn perisai org lain..
      harap jd PM23 tahun.. dia julang namanya sendiri
      lepas tu di beri lesen besar utk dia pilih sape yg dia nak atau tak?

      dekrasi taik kucing la.. lingkup Melayu selagi mcm ni main politik

      Najib xbetul. Tunku Abdukl Rahman tk betul.. Tengku Razaleigh tak betul.. Tun Ghafar pun not good.. Nuar peliwat.. Tun Musa Hitam pun kena tendang... Pak Lah kena hina mcm longkang...

      agak2 siapa Darth Vader...? Nuar ke MAdey kutty?

      Delete
    2. Bawak mengucap nnti p cari ubat penenang.

      Delete
  6. Boleh bagi apa sahaja pendapat, sedia mendengar...selagi sopan, fakta dan tidak lari tajuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai MAdey sopan ke bile melawan PM yg dilantik sah suruh letak jawatan sesuka hati?
      Lu kuar entry suruh Mukhriz letak jawatand lu sbb GAGAL tadbir Kedah.. then Najib letak jwtn sama2 dgn Mukhriz.. baru adil

      Macai always macai.. UMNO tetap BUSUK selagi Madey jd ahli, thats why aku join PR..

      Delete
    2. Murahnya Najib, standard Mukhriz..

      Delete
    3. Ye Mukhriz mmg murah..
      pelacor politik murahan yg harap ehsan UMNO Kedah..
      cantas Dato Ahmad Bashah..
      satu hari nanti dia akan dicantas juga...

      Najib murah hati.. MAdey kedekut dgn rakyat bawahan.. tp bukan main galak dengan tokey2 Cina, kroni2 Melayu yg pandai tabur wang kpd UMNO..

      Melayu mudah lupa kezaliman MAdey Kutty..

      hanya nampak KLCC n Putrajaya... air mata rakyat :)

      Delete
  7. MAdey akan dinginati sebagai PEMBUNUH kejam org2 Kg Memali Kedah
    ba;ling batu sembunyi tangan..
    itu yg Najib kalah.. sbb Najib tak de hati sezalim MAdey utk bunuh org Melayu krn dendam pd PAS..

    ReplyDelete
  8. Ko nak kutuk madey...kutuk la bebb....

    X jejas mana ponn.....

    Hari2 ko duduk sini yaa.... kutuk madeyy...

    Madey negarawan bebb.... penah perintah msia... x kisah la dia songlap ka apa... org tetap dengo ckp dia...

    Lu sapa bebb..... ekekekkeek..... duk tepi longkang jaaa.... gi kesat ingguih tu laa....ekekekke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat sekarang akau kenal DUA EKOR sahaja manusia yang ajar Melayu derhaka kepada pemimpin..
      satu Nuar (banggali campur Melayu Permatang Pauh)
      dua MADey Kutty (mamak campur melayu Kedah)

      DUA EKOR manusia ini akan dikenang sampai kiamat.. :)

      Delete
  9. Setakat ini aku respek Madey, dengan hanya bertanya..ramai dah sawan...

    ReplyDelete
  10. Time PRK Rompin , Permatang Pauh ni sepatutnya menyerang pembangkang
    Tp jelas golongan begini (munafik) ini terus menyerang sesama sendiri (Najib) ketika perperangan,
    Sungguh keji.. jahat.. kalau dlm Perang Islam org mcm ni WAJIB di bunuh krn merosakkan jamaah
    kalau jelas kelakian tuan blog.. declare terus anda blogger Pakatan Rakyat.. senang manusia kenali anda

    Melayu hancor kerana Melayu perosak sesama sendir..
    Ada otak tak mau fikir.. ikut hawa nafsu..


    ReplyDelete
  11. Kalau comment tu sebut kebaikan Najib sikit.. terus org2 Tun mengamuk dan tuduh dibayar? upahan Najib?

    satu bentuk serangan saraf dan psikologi supaya mengakui propaganda untuk menjatuhkan Najib.. apakah ini HALAL disisi Syarak Islam?

    tapi bagaimana pula blogger2 dn comment2 yg kurang ajar menghina dan mengutuk Najib?

    Politik Melayu selalu menipu dan tidak adil.
    Sebab itu org Melayu kekal bodoh dan dibodohkan.
    Cina terus untung dan terus memerintah sejak merdeka sehingga sekarang

    Zaman Tun Cina umum naik harga brg tapi siapapun tak berani bantah. Malah tol naik secara kerap, berkala
    Sgt tidak adil kalau Najib langsung tidak diakui kebaikannya.. banyak kebaikan juga untuk rakyat tak boleh ditutup nafi.

    Satu masa nanti kebenaran akan terbukti juga.

    Wslm

    ReplyDelete
  12. Ada sesiapa yang cakap Najib mahazalim disini?

    Penyokong Tun hanya minta Najib jawab...tak ada emosi pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai.. sbb Najib tak zalim, MAdey bapak kezaliman.. Mufti Selangor pun dia pecat sbb tak ikut selera die
      itu pun xleh pikir ke?
      ceh.. nk rebel.. porah..

      Delete
  13. MAKNANYA TAK ADALAH SESIAPAPUN SERANG NAJIB DENGAN KATA KESAT SEBALIKNYA YANG MEMPERTAHANKAN NAJIB KETAKUTAN SENDIRI, SAWAN DAN MERAPU...APASAL?

    ELOK PAKAT PAKAT RAYU NAJIB JAWAB MAHATHIR ATAU UNDUR...SO SIMPLE, TAK PERLU MARAH-MARAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah..kah..kah.. itulah tandanye rakyat tak benci Najib, kec macai2 PR yg kemaruk Putrajya n macai2 MAdey yg kelaparan sbb tak cukup makan wang projek.
      dh xde modal ke nk menjilat sampai sanggup suruh rakyat merayu Najib undur?
      lebih baik ko merayu MAdey byk hadir masjid dengar kuliah Maghrib, dr memperbanyak hasad dengki berasaskan wang billion2..

      Shame on u..

      Delete
    2. Steady la kluangman...
      Setakat yg aku baca komen komen macai macai ah jib gor macam org datang bulan..meroyan..kahkahkah..org tua tu sorang jer pun kelam kabut tak cukup tanah..kahkahkah
      Terus menulis bro!
      ps: macai najib jgn lupa makan ubat arrr!!

      Delete
    3. Pecacai MAdey cmne?
      rase mulia sgt ke?
      org tua yg sptutnya byk duduk masjid tp jd penghasut pemfitnah.. pencacai bangge?
      opps lupa.. MAdey mana minat Islam.. anak die lingkup pun die xkesah
      janji wang billion2 mesti masuk share dlm kantung anak2nda.. Mokhzani bisnes jahanam.. MAdey mengamok bakar kelambu UMNO..

      macai yg xpaham seronok menyalak2.. Najib hanyalah punching bag MAdey..

      biar je jadi macai Najib asalkan Najib bukan golongan MAHAZALIM...

      no harm..

      Delete
    4. Fuhh!..dasat larr macai najib..bole tau pulak org pegi ke tidak masjid..bole tau pulak org minat islam ker tidak ..ini macam kalu mesti ngko tau bile ah jib gor abis jadi PM..kahkahkah..kasi tau la cai..biler?..kahkahkahkah
      Ah jib gor memghitung hari..tik tok tik tok..kahkahkahkah..huhuhu!!!
      ps: bgn pagi jgn lupe makan ubat..kahkahkahkah..macai macai

      Delete
    5. Pencacai MAdey Kutty, xkisah lah Najib or Pak Lah, yg penting MAdey Mahazalim tu anti Islam.
      Kalau bz kat Masjid xde mase lah Kutty Mamak yg sapu wang Pertronas tu nk reka banyak cerita dalam blog kutty dia tu.
      Lagi satu anak pompuan dia tu pun tak kenal mana satu bapak mana satu Tuhan.. apa dia sibuk pasal anak dia tu?

      Tidak sbb MAdey lebih sayangkan wang berbillion yg tak sempat masuk kantung Mokhzani.. sbb itu dia meroyan.

      Pencacai MAdey, jwblah dlu mana wang Petronas yg disonglap MADey Kutty dlu.?

      Delete
    6. Dah gi report lum

      Delete
    7. Anon 6:55:00
      Cai najib..kalo makan ubat ikut dos..ikut arahan DOKTOR..huhuhuhu!!!

      Delete

CARA LAYERING

www.quantumnrich.com  Kami  Quantumnrich Resources 👉Klasifikasi Konsultan Emas Quantummetal  👉Mempunyai lebih 1000 rangkaian di seluruh ne...