Friday, April 17, 2015

Kalau Mahathir pun kena tipu..

Kalau Mahathir pun kena tipu...apatah lagi rakyat, sudah tentulah penyokongnya lebih mudah diperbodohkan...

(Mana dia perjanjian Tambak Johor di kawasan kita tidak boleh disentuh (?)

Seperti yang dikatakan sebelum ini, integritinya sudah tiada...Kata Daim, kalau semua fundamental kata ok, ringgit jatuh juga, adalah atas sebab rakyat dan pelabur sudah tidak percaya kepada kerajaan...
Pada awalnya mungkin ada yang anggap sabotaj...tapi kalau difikirkan semula, cakap tak betul mungkin antara sebab hilang kepercayaan itu..

Ertinya, banyak lagi benda yang tak betul... !!!!!!!

Khalid Nordin sendiri dah declare, jambatan bengkok bukan jadi keutamaan sebaliknya rumah dan air bersih.. Sampai ke tahap tu punya kecut telor dengan Singapura..
Apakah peruntukan itu dari Kerajaan negeri dan bukankah Al Marhum Tuanku Sultan dulu juga perkenan akan projek tersebut (?)

Bukan satu isu pun Jambatan Bengkok, malah kalau buat pun, kroni depa juga yang berebut dapat.. Tetapi soal sikap, semangat, patriotik dan erti kemerdekaan yang gagal dihayati oleh pemimpin...

67 comments:

  1. Dah timbul jugal Soros Malaysia bersuara. Baling batu sembunyi tangan. Kemana duit UMNO disonglap dahulu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia pun ada Soros jugak? Ada misai ke tak da misai? Rambut Keriting ke Lurus? Rambut hitam ke putih? Tua ke muda? Orang selatan ke orang utara? Siapa lah dia agaknya?

      Delete
    2. hello kawan....
      manusia yg hang gelar george soros Malaysia ni lah yg terlibat n terbabit menyelesaikan masalah krisis mata wang kita pada tahun 1997-1999...
      hang cakap mcm TAHI ANJING....
      ingatlah walau sikit akan jasa org2 ini..
      klu bkn kerana org2 ini... hang tau kah apa dh jadi dgn negara....
      fikiaq.. fikiaq.. fikiaq..
      hang ckp "kemana duit umno disonglap dulu"....?
      aku nk tanya hang... "duit umno apa n mana yg disonglap dulu...?
      hang jgn dgr cite org, kemudian sensasikan jd cite mengarut...
      hang tau kah cite songlap-menyonglap ni...
      klu x tau...
      SHUT-UP... again SHUT-UP....

      Delete
    3. ... hahaha.. Soros rambut putih... misai putih... tidak lah macam Soros original.. cuma 20% sahaja.. tapi jika sudah mula kumpul dari tahun 1972.. banyak lah juga... sesekali kunnunnya selamatkan Malaysia misalnya pada tahun 1998 untuk publisiti apa salah nya.. lagi pun poket kiri masuk poket kanan.. mana ada manusia maksum sekarang ini... terutama bila berkait dengan laba... lagi pun untuk jadi 'king maker' kena banyak duit... macam cerita Illuminati di US lah juga... atau Oligarch di Russia satu ketika dulu.. sorong makan.. tarik pun makan... itu yang orang tua tu sejak akhir-akhir ini sibuk pasal hutang 1MDB ler .. aper2 ler.. sapa tidak hendak dapat peluang hutang USD350 Billion untuk 'draw down' 10 tahun dengan bunga 1% sahaja bagi yang sudah guna, simpan di FD pun masih ada baki lagi setelah tolak bunga.. .. habis ler peluang geng Soros rambut putih nak jadi 'king maker' sekarang.... sampai dengan tidak malu nya nak sekongkol dengan orang yang satu ketika dulu dia juga yang lontar dalam jel... masakan tidak marah bila sumber paip duitnya di tutup satu demi satu... kan kuasa itu lebih parah ketagihan nya dari dadah.. hehehe..

      Delete
    4. Biasa kalau orang dah biasa buta sejarah dan buta hati , jadi lah macam geng cyber bangang najib ni harap upah kemudian tulis cerita tarap pelacur murahan , sudah lah kamu boleh tulis apa saja ,rakyat bawahan semakin meluat dgn kerajaan walau pun di rasuah brim.

      Delete
    5. KD
      soros rambut putuh misai putih...semua cerita pasal berebut duit...

      Delete
  2. kalao Tun M bukan dah bersubahat dengan Aljuburi untuk menggulingkan Dato Najib, ape pasal Tun M nak berjumpa dengan Azmin Ali? Nak ke korang menyokong peliwat? Pikir betul2 la. Tun M ni nampak baik, tapi busuk dalamnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap2 je kau kata Tun M ni busuk dalamnya...
      jgn sesuka hati membusukkan org...
      hang bersih kah.... hebatkah.....
      haakkkk tuiiiii.....

      Delete
  3. Kalau nak memperkasakan lagi kedudukan Islam dan orang melayu, sokonglah Dato Najib. Tun M ni bukan boleh pakai pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang kata Tun M x blh pakai...
      jadi hang ini org yg blh pakai lah...
      guna akal fikiran sikit...
      cuba dengar tengok clip segala permasalahan yg Tun utarakan utk najib jawap..
      aku bkn anti najib, malah aku pun penyokong dia jg cuma kebelakangan ini, bnyk persoalan yg timbul melibatkan $$$$$$$$ negara yg tergantung x berjawap.....
      hang faham x ni...
      baguih....
      renung2kan ya....

      Delete
    2. Najib tak leh pakai dah kena nasi kangkang!!!!!!!!!

      Delete
    3. Najib nak perkasakan Islam dan orang Melayu....?? Hmmmm.. Nak jadi Khalifah Islam kot..!!! Khalifah ape takut bini....uekkkkk....dayus.....

      Delete
  4. Kerajaan skrg kerajaan penakut...pemimpin tak ada bodek...budaya pengampu....sultan Johor pun...perkenaan...buat jejembatan Bengkok.....kalau tidak...BN akan kalah PRU 14....In sha ALLAH....pasti...pasti...kekalahan paling teruk dlm sejarah PRU....Masa tu...baru tahu kata TM

    ReplyDelete
  5. Tun Dr M......hanya isi lompang yg ditinggalkan anwae.....bila sampai masa tun dan daim akan kembali ke kjaan juga....najib perlu undur.....

    ReplyDelete
  6. aku orang sarawak meluat dengan karenah orang malaya saling maki memaki saling tuduh menuduh dan melondeh keburukan masing@ lebih baik sarawak keluar malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahla Sarawak. Nak jaga tiang rumah pun belum tentu, ini nak jaga negara? Ada berani keluar la

      Delete
    2. saya orang sarawak juga. Awak jual saya beli. Name the place, date and time.

      Cakap jangan besar....mahu anu atas dahi ke?

      Delete
    3. Gadoh2 buat apa? Enjoy Amoi lagi bagus bah

      Delete
    4. Jangan gadoh2 , semua ni bangsa serumpun ada pertalian darah dan budaya hidup walau beza agama.

      Kalau berpecah BABI akan telan korang semua dgn mudah.

      Delete
    5. ko pegi pesan pada Tun Mahathir Mamak kutty tu..
      hasah dengki kuat pada bangsa sendiri
      Cina India pun hairan dgn perangai Tun..
      dan paling hairan ramai jd penyokong Tun.. buta kayu..

      Delete
    6. hello bro....
      aku penyokong TEGAR Tun M..
      aku x buta kayu pun... aku lbh sokong Tun sejak kebelakangan ni atas sbb beberapa persoalan penting yg harus najib jawap......
      kau kena ambil tau akan persoalan yg Tun utarakan agar dijawap olih najib..
      (1). isu 1MDB..
      (2). isu Sirul..
      (3). isu BR1M... and etc...
      kau kena baca teliti betul2 baru kau keluarkan kenyataa kan kt sini... ambil tau selidiki...
      klu kau ambil n tangkap muat je... sbnrnya kau yg "MEMBUTA TULI"...
      ok tak.....

      Delete
    7. Yang buta penyokong najib kena nasi kangkang!!!!!!!

      Delete
    8. Anal 4.46. Anu atas dahi tu cerita lama bah. Aku takut anu anwar ada dipantat kau!

      Delete
  7. ialah sekarang ni tak sesuai nak sambung jambatan bengkok dgn keadaan emonomi tak menentu, sudah tentu mahathir pun tahu..persoalannya apakah najib teruskan projek ini bila ekonomi& ringgit pulih...

    ReplyDelete
  8. Syabas Tun Mahathir Mohamed
    Pada usia dh dekat dengan kubur..
    ko berjaya pecah belahkan org Melayu dalam UMNO

    Takde ribut takde perperangan ko lancarkan peperangan sesama sendiri dalam parti sendiri.. betapa gembiranya musuh2 di luar sana

    Yang belum tentu menang sudah jadi arang, yang kalah seperti Najib sudah jadi abu..

    Tak semena2 MB Kedah juga terlibat, Kedah yang aman damai dan taat pada pemimpin berpecah ketaatan dan akhirnya di ambang percakaran. Melemahkan Melayu yang sedia lemah

    Aku langsung tidak akan hormat kau lagi wahai Tun Mahathir..

    Apalah sangat jasa 23 tahun dulu tapi di ketikan ini menjadi perosak.

    Menjadi munafik seperti Abdullah bin Ubai.

    Kau tak serang musuh bersungguh2 tetapi kau serang pemimpin yang sah dilantik oleh rakyat..

    Syabas Tun, ko berjaya lemahkan UMNO dari dalam.

    Apa sebenarnya yang kau kehendaki aku sebagai rakyat pun tak faham.. dari Almarhum Tunku Abdul Rahman sehingga Tun Abdullah Badawi, semuanya menjadi musuh kau..

    Bukan Lim Kit Siang atau Lim Guan Enag atau Mahfuz Omar yang kau jadikan musuh atau berperangan sebaliknya dengan KJ, dengan Najib... dengan org2 Melayu dalam UMNO yang kau tidak suka..

    Apalah nasib aku sebagai rakyat dan bangsa Melayu menjadi mangsa kerakusan orang seperti kau wahai Tun Mahathir..

    Kedah Darul Aman negeri yang tenang dan aman, kau goncangkan bersama dengan dendam dan kerakusan kau, belum puas agaknya 23 tahun + 10 tahun kau mengatur politik UMNO dan Malaysia.. kau masih bernafsu besar..

    Kau tidak boleh terima perbezaan zaman dan kaedah, sebab kau rasakan kau lah pemimpin paling hebat.. itulah tipu daya syaitan pada kau yang membisik sekian lama..


    Aku kecewa dengan kau wahai Tun Mahathir Mohamed.. No more proud of you..

    -SAHOCA-rian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun ni keturunan Aurangzeb Mongol...kaki gaduh. .dalam kepala dia hanya ' I am the Best'..

      Delete
    2. xkan nak tengok negara ni teus dijahanamkan olen Ahjibgor kot..Tun M bukan penjilat cam engko.

      Delete
    3. hoi kawan...
      ada aku kisah kau "no more proud of U"....
      bolih jalanlah...
      kau amati mulai skrg - beberapa tahun mendatang ini... klu begini lah cara n gaya kerajaan... CONFIRM, PRU akan dtg, akan tergolek DOG...
      kau tau tak, cara kau tulis tntng Tun, seolah kau dendam dgn Tun... kenapa.....?
      satu lagi..... TUN meamng the best among the BEST...

      Delete
    4. Memang confirm kalah kalau Najib takut bini jadi PM

      Delete
    5. Kalau kawasan Melayu UMNO menang la..kawasan cina Dap menang..jadi bila sebut kalah biar cara pandai bukan cara bodoh.

      Najib nak kalah camna?PAKATAN dah hampir berpecah..Ini lah persoalan asasnya kenapa TDM mengamuk ?

      Delete
  9. Tak perlulah guna SAHOCA kalau alma-mater kau dah hilang.
    Pembangkang bukan pada semua masa semua perkara semua orang musuh negara, demokrasi menghalalkan pembangkang ujud dan berperanan check and balance kerajaan.

    Bila pembangkang gagal dan lemah, Tun mengambil peranan.

    Pemimpin kerajaan yang korup, PM yang lemah, menteri yg bodek boleh bertukar menjadi musuh negara kerana mereka menyusahkan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dahsyat penjilat Tun..
      sehingga SAHOCA pun korang nak jadikan harta milik Tun??

      Alma-mater kau ialah mengikut telunjuk kaki Tun Mahazalim..itu baru betul?

      setelah berbebelas pemimpin atasan UMNO Tun Mahazalim cantas.. bodek jilat dan ampu Tun dikatakan benar dan melambangkan taat pada parti walaupun wang PETRONAS, KWSP dan Tabung Haji dilesapkan berbillion nilai...

      Skandal2 besar negara ditutup kemas tanpa boleh dipertikai.. apakah itu alma-meter balaci pembodek Tun?

      Sedar diri lah Melaka runtuh bukan kerana Portugis..tp kerana Tun Mutahir..
      UMNO akan runtuh bukan sebab DAP atau PKR.. tetapi disebabkan hasad busuk hati Tun Mahazalim pada orang2 yg tidak mengikut telunjuk kakinya..

      tunggulah. TS Muhyiddin akan jadi mangsa seterusnya lebih PANTAS dicantas oleh Rejim Tun Mahazalim..

      Delete
    2. kalau aku kata aku memang PENJILAT TUN......!
      kau nak kata apa........?

      Delete
    3. Jika ko dh mengaku penjilat Tun maka automatik cakap ko tak boleh pakai lagi..
      Bila jadi penjilat.. yg busuk pun akan dijilat.. waras akal tiada lagi.. sama dengan orang gila..
      bila org gila berkata2 perlu kita dengar?

      kasihan.. bodoh betul ko.. taksub. Kalau kau taat bagitu pada Allah dan Rasul alangkah bagus.

      Delete
    4. Ini lah dia penjilat tegar Najib takut bini dan kena nasi kangkang.

      Delete
    5. Setakat dua tahun belajar kat SAHC tak yah ler nak yekkk...tu pun SPM kantol...tu pasal ada perangai dengki...true collegian tak macam hang...

      Takvyah merapu pasal Tun, refer tajuk atas...Najib mungkir dan tipu Mahathir ada surat perjanjian... sama perangai ngan malaun Anwar...jam omega tak tunjuk sampai sekarang...

      Standard ke kalau PM cakap bohong, dan sampai sekarang masih silent..

      Delete
  10. Salah tajuk di atas tu..

    sepatutnya.. KALAU MAHATHIR PUN KUAT MENIPU.. APAKAH ANAKNYA BOLEH DIPERCAYAI...

    step down lah Mukhriz oii.. kau naik jd MB pun atas ehsan Dato Ahmad Bashah dan Najib..
    kalau dh tak hormat lagi pada Presiden.. be gentleman.. LETAK JAWATAN..

    jangan jadi MUNAFIK.. anak dan bapa sama2 tubuh parti sendiri mcm PKR tu. settled!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Firaun ada yg baik mentadbir Mesir...yg jahat Firaun sezaman Musa a.s...panggil Tun sebagai Diktator Kepala Batu dah Le. .kita Melayu ssntun menyantun bukan Mamak Aurangzeb main redah je

      Delete
    2. bahasa biar elok... klu betul diri sesiapa pun mengaku melayu, bahasa kena sopan santun...
      jgn kata FIRAUN... kata DIKTATOR KEPALA BATU pun perkataan x elok....
      klu nk bagi komen, komen elok2.. komen berILMU kata org...
      ingat lah..... APA KITA RASA JIKA BAPA O MAK O TOK O NENEK kita org gelar dgn panggilan tak elok....!
      Baya... sendri mau ingat ahhhhh.....

      Delete
    3. Najib mana boleh jadi PM sah takut bini dan pengikut semua sah kena main dengan bini najib....

      Delete
    4. Ahli UMNO akhlak memang macam ni la..siapa yg tak tahu memang mentah politik UMNO. Ini semua peninggalan TDM la..

      Yang selalu kata Najib buat apa..la ni Najib transformasi Pelan Pendidikan bagi la masa 15 thun utk lahirkan generasi yg ada akhlak..

      Delete
  11. waaahhh.....makin hebat para pengomen dok kutuk Tun M dlm blog ni dan lain2 blog.
    aku dok baca komen hangpa semua takdak substance
    hanya tujuan nak hina dan bagi persepsi negatif kpd Tun M
    sudah2lah
    selami hati dan jiwa anda paling dalam...anda fikirlah nasib zuriat keturunan anda
    adakah mereka kan mampu bersaing dgn bangsa lain nanti
    masalah ekonomi kita hari ni di bawah pemerintahan sapa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa bukan sedaq orang ramai makin hari makin dok cakap buruk pasai najib dan rosmah , masuk blog ni dok syok kutuk Tun M realitinya , keadaan malaysia makin teruk , harga barang naik ,ringgit jatuh lagi siap kalau najib pm memang kalah PRU 14.

      Delete
    2. Ini lah hakikatnya bila Najib dihina memang siap lakorang...
      Masalah rakyat tolak itu kerana sekeliling korang memang jenis tk suka Najib...

      Agak2 la rompin semua tolak najib ke?

      Delete
  12. .. penyokong yang taksub kepada TGNA seketika dahulu sudah pindah menjadi penyokong TDM ker?... relax laaa.. TDM itu pun bukan maksum... dia ada kumpulan dia, yang banyak duit yang 'back up' dia dari belakang seperti Soros rambut putih.. cumanya zaman mereka sudah berlalu dan duit tidak cukup banyak untuk jadi 'king maker'... mungkin sudah tertakdir.. apabila pola ekonomi dunia berubah, maka banyak lah perkara berubah... dulu International Settlement Institute & IMF yang tentukan kuasa, sekarang pengasas BRIC dan IIB yang tentukan pula.. dulu bunga 20-30%.. sekarang 1-2%.. dulu cagar negara, sekarang atas dasar hubungan peribadi... orang tua itu kena faham 'game' corak baru... ini bukan zaman main 'congkak'.. ini zaman 'game IT' ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xbleh kata apa bro.
      kalau Tun suruh bunuh Najib pun rasanya pantaksub ini akan ikut
      masalah skrg bkn Najib.. Najib boleh diturunkan jika perlu..
      seperti Pak Lah. tapi masalahnya apakah selepas selera Tun di penuhi turunkan Najib.. pengganti seterusnya itu akan selamat..

      jadi sampai bila negara nak dikocak oleh orang ini.. habis semua orang lain jadi tak berguna.. dia sahaja betul.. negara hancur.. sedangkan negara ditadbir oleh parti.. mandat kepada PM..

      Dulu kita risau dengan ketaksuban pengikut PAS yg sanggup buat apa shj..kafirkan UMNO, berguling atas jalan.. apa Murshidul Am PAS cakap.. pentaksub PAS telan bulat2..

      Tapi dlm UMNO pun sama.. Tun boleh serang siapa sahaja.. tiada siapa berani persoal betul kah..wajarkah.. logik kah.. jadi sampai bila pun sistem parti UMNO tak selamat sebab hanya seorang ini habis rosak selutuh parti..

      jika dia nak pulihkan Najib banyak cara lain lagi.. tapi apakah Najib yang perlu dipulihkan atau sikap Tun yang sebenarnya bermasalah..kiralah berapa ramai Timbalan Tun..

      Delete
    2. Sorry bro tak payah cakap dan merapu banyak -banyak sekarang ini kalau kamu iklas pergi tengok dibawah tu rakyat semua tak ada yang cakap baik pasai kerajaan , semua negetif aku tak pernah lihat macam ini , najib boleh syok sendiri dengan TV 3 , surat khabar yang pro dia dok buruk Tun M dan puji najib realiti la ni berlainan , aku yakin sentimen ni berterusan BN kalah PRU 14 , najib makin di benci bukan masalah tukar najib ganti lain nanti ganti lagi masalah , Najib dan kerajaan orang dan meluat. sedar tolong sedar.

      Delete
    3. anon 7:33

      rakyat mana tak sokong najib? Kalau dalam kumpulan kau ya la memang semua tak suka.
      Dulu masa aku kata 1 MDB rakyat tambil pot ramai la puak2 korang perli...la ni merdeka centre yg keluar statement amacam?

      Buka la mata sikit malaysia besar...cth rompin la kau ingat cerita 1 mdb rakyat kenyang ke?
      Nak mudah faham 1 mdb hanya nak jatuhkan najib je

      Delete
  13. Tolong cadangkan komen mana yang patut di delete, kalau nak sokong seseorang atau mana mana kumpulan pun biarlah fakta, sopan...kalau tak boleh kawal emosi, elok terjun bangunan...

    Tajuk tak bincang...komen merapu mcm pandai, tolonglah jangan low class

    ReplyDelete
  14. Tolong cadangkan komen mana yang patut di delete, kalau nak sokong seseorang atau mana mana kumpulan pun biarlah fakta, sopan...kalau tak boleh kawal emosi, elok terjun bangunan...

    Tajuk tak bincang...komen merapu mcm pandai, tolonglah jangan low class

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he he KD komen tak payah delete..biarkan je...komen dah bersimpang siur pasal banyak isu tertunggak tuu..

      Delete
  15. Nak tanya sikit. Berapa banyak sangat Mamakutty terhutang kepada Pak Arab Along yang towkay Pelabuhan Tg Pelepas dan Lapangan Terbang Senai serta tanah entah berapa ribu ekar kat Johor tu.

    Yang Mamakutty bermati-matian nak buat Jambatan Bengkok tu apasal? Nak menjaga maruah Negara? Nak membela Agama, Bangsa dan Tanah Air? Atau nak balas budi kepada kroni seperti dahulu kepada towkay Cina dan India yang tidak laku lagi?

    Jambatan tu bermanfaat kepada siapa? Rakyat Johor dapat apa dengan Jambatan Bengkok? Menang sorakan demi Agama, Bangsa dan Tanah Air jer. Yang kaut untung siapa sebenarnya?

    Siapa yang sebenarnya perwira negara dan siapakah yang sebenarnya Penderhaka? Tun Dol dan PM atau Mamakutty dengan Soros Malaysia tu?

    ReplyDelete
  16. Adoi! Rakyat dah terkena tipu lagi oleh wayang Mamakutty. Abang Siti terlibat projek tak?

    ReplyDelete
  17. Dulu pecacai Najib sebok betul tanya mana jam omega kpd jijah dan anwar...

    Tapi sekarang bila Tun tanya mana surat perjanjian...naper pecacai buat pekak ?..BIG BIG QUESTION

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalan politik tk sama macam soalan budak tadika...ramai dikalangan penyokong TDM masih mentah helah politik.
      TDM pakar manipulasi sbg cth isu altantuya...korang ingat TDM tanya siapa bunuh Altantatuya merujuk kpd ketua polis balai ke? pakai otak la..Bloger faham sangat nikan Najib.

      Isu perjanjian jambatan pun sama la kau ingat TDM mati ke klau tak buat? Isu nak jatuhkan tau

      Delete
  18. Wah ramainya rba in d house nak pecah belahkan umat Melayu-Islam

    ReplyDelete
  19. Wayang benda telahan, agak-agak dan.mungkin fitnah.
    Tapi tak jawab saolan, lain ditanya lain dijawab, terang nyata dan fakta.

    Aku ingat anwar je belit rupanya puak najib pun kuat putar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib bkn putar alam...Steady je ada penyelewengan serahkan kpd pihak authoriti...SPRM..TDM berani tak?

      Isu Altantuya bawa la ke polis..Ada bukti? Ini tidak berbeli-belit ceritanya nak tahu la siapa pembunuh..nak tahu la kenapa diarahkan..sembang kedai kopi boleh la...minta bukti terus kata geng Najib bodoh..

      Mahkamah zaman TDM boleh la sembang tanpa fakta......... ni mahkamah zaman Najib.Ada kes bawa.......... kalau dah bawa ................taat pada mahkamah............. ada faham..

      Delete
    2. Ni pun bodoh...bukan nak tau siapa pembunuh...pembunuhnya semua orang dah tahu..
      Nak tahu siapa punya arahan...kau tahu tak?
      Kalau kau sendiri pun tak tahu...duduk diam...nanti kau akan tahu...nak tahu tak..
      duduk diam-diam k

      Delete
  20. Mana Surat Perjanjian Tambak Johor sebelah Malaysia tidak boleh disentuh ?
    Cakap tak serupa bikin..

    ReplyDelete
  21. Tun M memang perosak Melayu dan UMNO
    itu mata aku sebagai rakyat biasa!

    Zaman Tun semua nampak 'sokong' cantek.. sebab di KUKUBESI.
    Zaman dia boleh ka ada blog mcm ni?
    Menteri pun kena humban kalau tak senada.. jangan haraplah nak menentang cakap..

    Najib tak sempurna tapi zaman dia rakyat boleh lihat siapa penipu siapa benar..

    Zaman dh berubah tapi pentaksub Tun M seperti tidak ada Agama.. siapa yg dilantik jd PM skrg.. suruh org PR taat pemimpin negara tp Tun ajar org UMNO kurang ajar dengan PM.. apa ini?

    Isu apa sebenarnya.. ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni sekolah tak sekolah
      Kalau bukan mahathir..internet pun kau takkan kenal
      cyberjaya siapa punya idea...
      so zaman tu boleh ke ada blog kalau tak ada internet..

      matakau mata rakyat biasa
      tapi mata kayu, tongkol

      Delete
    2. Ada internet pun tak berguna kalau hanya untuk memudahkan kita bermusuh-musuhan, menyebar & menabur fitnah serta merebakkan perselisihan sesama kita. Internet utk orang bijaksana sahaja. Ia ibarat pisau cukur, jika terlepas ketangan orang bodoh, akan digunakan utk menghiris dirinya sendiri.

      Delete
  22. Bukan suruh orang umno kurang ajar dengan PM..
    Tapi suruh PM hormati UMNO..
    bongok betul ko ni..

    ReplyDelete
  23. TDM dah jaci sejarah. Tok sah dok sokong orang tua ni...

    ReplyDelete
  24. Jasa terbesar TDM di hari tuanya ialah memecahbelahkan parti dan orang melayu. Apa benda la orang tua ni nak lagi, inilah penyakit hati yg dihidapnya...... anggap diri dia yg betul....... riak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tun m mahu sebelum ia tiada nanti rakyat tidak akan sengsara sebab itu walau ia sudah tidak memegang jawatan ia masih kritik mana yang baik ataupun tidak untuk rakyat. sebab itu, ada pepatah melayu
      yang muda harus mendengar nasihat pada yang tua.
      pakailah otak sikit sebelum hendak bahas . cakap bodoh pentafsiran politik nanti marah.

      Delete