Monday, April 20, 2015

Keseorangan tetapi banyak perluru...

Bukan sahaja Najib, rakyat pun tak sempat nak fikir dan nak jawab...
Sudah tentu selepas ini ramai Menteri dan Pemimpin yang tidak tercapai otak untuk bantu Najib menjawab...

Mahathir mempunyai banyak perkara dan banyak sebab minta Najib berundur..
Walau Mahathir keseorangan tetapi beliau masih banyak peluru yang seumpama tidak habis..

Najib hanya boleh menepis dan menjawab kalau ada kekuatan, dan kekuatan itu mesti datang dari kebenaran...

Jika tidak, berundurlah..

44 comments:

  1. Hidup Najib! Hidup UMNO!Monday, April 20, 2015 3:29:00 AM

    Lancao lah KD...KD laknatullah ni dok kutuk Najib tapi bila BRIM diberikan, dia la pertama sekali pergi ambil. Haktuihhhhhhh kat muka engkau KD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana anda tahu KD orang pertama ambil BRIM?
      Ada sesiapa yang muat turun gambar dia ambil BRIM?
      Kalau KD ambil pun apa salahnya? Duit itu bukan duit Najib tapi duit rakyat!
      Cuma kalau saya jadi KD, saya pulangkan semula wang itu kepada rakyat dengan mendermakannya kepada rumah anak anak yatim contohnya!
      Saya juga fikir duit BRIM yang diberikan seolah olah membuangkanya ke dalam longkang!
      Duit itu tidak menjana ekonomi Negara, malah penerimanya mungkin berbelanja yang bukan bukan!
      HNHUMNO, cukup cukuplah hendak mempertahankan Najib!
      Kesilapan kesilapan yang dilkukannya terlalu besar untuk ditutup! Mungkin setinggi dan sepanjang Banjaran Himalaya?

      Delete
    2. Kah,kahkah,, hebat betul dunia sekarang ni ya ... bila KD kritik dan tak sokong najib terus dicerca dan dihina sebab ambil BRIM dulu.itu pun jadi kesalahan.

      Delete
    3. Mangkok , kalau Brim pun tak bagi orang ramai boleh mampos ka ....lebih baik ujudkan kerja la beruk

      Delete
    4. Mahathir nak duit BR1M tu untuk buat Jambatan Bengkok bagi kroni Pak Arab tu. Yang lain cuma manfaat tengok poskad cantik Jambatan Bengkok.

      Mahathir dan kroni-kroni mereka , manalah layak dapat BR1M? Harta yang dah dikumpul 22 tahun dan masih hendak lagi, hendak lagi tak boleh habis pon sampai ke cucu-cicit mereka. Mungkin kerana dah tua, otak pun fikir macam kanak-kanak. "Aku tak dapat, engkau pun tak akan dapat".

      Delete
  2. Kepada hidup najib 3.29,

    1. Apa masaalah anda menyumpah dan mengutuk Sdra KD?

    2. Kita berbeza pendapat bukan hanya nak memenangkan pemimpin yang menghulur fulus pada kita. Kita hendaklah melihat rakyat dan negara.

    3. Individu tak penting. Parti penting. Negara ditadbir penting.

    4. Cubalah berfikiran terbuka dan rasional

    Sdra KD, keep up your good work together with otsb, apanama, din turtle demi melayu, islam dan malaysia.

    wallahuaklam

    ReplyDelete
  3. Aku pun menyampah dgn KD ni. KD ni tak buat kerja rumah atau kajian ke pasal IPP dulu ke yg jafi isu besar. Kaji la zaman siapa IPP diujudkan dan apakah IPP pada rakyat..... KD ni separuh masak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helo mangkok kau faham ka apa yang 1MDB dah buat dengan isu IPP ini sekarang dah jadi satu skandal , orang dulu ujud dengan tujuan baik depa dok seleweng dengan pembelian IPP ini hang pi chek apa dah jadi la ni jangan dok tidoq.

      Delete
    2. untuk makluman saudara mangkok bangang 4:04... IPP tu 100% kerja buat malaun pujaan ko iaitu saudara aljubbb... fullstop.

      Delete
  4. KD ni lupa agaknya @ jenis tak buat homework. Jangan rasa najib ni tak ada kekuatan utk perang dgn tun. Najib cuma tak berapa selera nak lawan orang tua. Najib adalah pm. Tak kiralah samada tuduhan tun itu betul atau salah, najib boleh serang dan tutup mulut tun dgn segala medium yg ada. Polis, akta itu dan ini, ugutan, tutup akaun dsb semua boleh. Cuma najib tak perlukan itu semua utk selesaikan isu. Najib cuma minta diberi peluang dan masa utk selesaikan. Mungkin tun yang rasa tak cukup masa....lu fikirlah sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello bro, lu ingat ini negara cowboy ke..PDRM adalah mereka menurut perintah Akta dan bukan pecacai pada sesiapa.

      Dalam Kanun Acara Jenayah dan Perlembagaan Persekutuan tidak ada Akta Bodek..

      Delete
    2. Pm apa...klu x blh bg jawapan meyakinkan...org lain yg sibuk jwb..aku blh jd pm...huahuahua

      Delete
    3. ha ha ha!!! anon 4:14 ni brutal dan kejam... sayang sekali tak ada otak...
      cuba ambil saki baki (kalau ada) kecerdikan dlm otak selut tu... fikirkan apa akan jadi kalau idea butal kau tu dijalankan... dan lagi apa akan jadi kalau TDM keluar ke pentas2 ceramah untuk open war dgn najib????

      Delete
  5. KD say "no" to BRIM...sebab tu bebas bercakap dan guna akal di kepala...

    ReplyDelete
  6. KD say "no" to BRIM...sebab tu bebas bercakap dan guna akal di kepala...

    ReplyDelete
  7. Kalau aku dah pencen, aku tak lagi la nak campur urusan pentadbiran macam yg TDM duk buat skg ni.....
    Bila dah tua ni tok sah lagi sibuk dgn urusan dunia.....
    Dah tak lama lagi la.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helo AnonymousMonday, April 20, 2015 5:05:00 AM,

      "Bila dah tua ni tok sah lagi sibuk dgn urusan dunia....."

      Kalau anak buat onar, orang tua buat pejam mata jelah sampai mata betul-betul pejam. Tak gitu? Gua tabik springlah pada kepala lutut ko! Ada otak disitu rupanya.

      Delete
    2. Dato Marina anak dia yg sewell tu pun dia tak boleh pulihkan ada hati nak pulihkan negara..Mahathir al-Aurangzeb ni memang biol ler

      Delete
  8. Dulu TDM ni nangis-nangis nak letak jawatan PM. Pemimpin tak bagi letak jawatan tapi dia nak juga letak jawatan tapi bila dah letak jawatan sibuk pulak nak jatuhkan PM dulu dan PM yg sng ni. Agaknya kalau PM najib jatuh, penggantinya pula apa nak jadi pulak.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang le kalau kau org pencen takkan campur apa2 sebab masa kerja pun kuat ciluk, kuat ponteng...tak ada jasa, mengabih borehh

      Delete
    2. Setuju sangat2 dengan Anon 5:38..masa berkuasa nak berhenti..bila berhenti bising pula. .dah Dekat dah tu India ni

      Delete
  9. Minta KD ni tulis la apa faedahnya jambatan bengkok pada rakyat Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. faedah jambatan bengkok :
      Arwah ayahanda sultan johor dan sultan johor sendiri maukan jembatan ini atas beberapa sebab :
      1. Air laut selat terbrau boleh mengalir kembali seperti biasa dan memulihkan kembali Eco sistem pengairan diselat tersebut.
      2.Pelabuhan di pasir gudang boleh ditingkatkan kapasiti kapal berlabuh sekiranaya kapal boleh lalu di selat tersebut dan pengiaran tsbt harus di dalam kan kedua -dua pelabuhan selain pasir gudang dan tanjung pelepas boleh ditingkatkan kapasiti kapal berlabuh dengan sistem kerja lebih masa , kapal akan lebih berlabuh sebelah johor dari singapura .
      3.Apa bila kedua dua pelabuhan ini meningkatkan kapisiti kapal peluang pekerjaan meningkat di pelabuhan tsbt
      4.Dengan pengairan yang baik sihat dan kurang cemar sebab sekatan air sudah tiada akan membantu meningkatkan hasil laut untuk nelayan dikawasan sekitar.
      4.Dengan ujudnya pengunaan keretapi elektrik yang lebih maju merentas benua bermula dari Malaysia sehingga ke China yang ambil masa yang singkat berbanding guna kapal dari singapore ke china , korea dan jepun sekiranya tangjung pelepas maju ini membantu lain lain pelabuhan seperti port klang meningkat kapisiti nya kerana semua kapal barang akan guna pelabuhan malaysia terutama tanjung pelepas dan semua barang dihantar dgn kereta api rentas benua untuk keChina jimat masa dan kos , dan pelabuhan singapura akan menurun , tapi sekarang ada masalah mulai dari Pak lah dia batal bina jalan keretapi tersebut disambung kebodohan najib ikut pak lah tak buat juga dan buat bperjanjian pula dgn singapore keretapi laju mesti mula dari singapore ke KL macam mana pun singapore mesti untung , itu sebab najib dan pak lah harus berhenti sebab sentiasa nak jadi barua singapore. Tun M dah plan semua ni dengan , Thailand , veitnam dan China , agar singapore kurang ego nya , tapi najib dan pak lah perosak dan nak juga jadi barua singapore mesti ada udang balik mie , duit masuk apa .

      Delete
    2. Apasal Pak Arab Billionaire tu tak boleh buat guna duit sendiri? Buatlah jasa sikit kepada rakyat Johor dan Tuanku.

      Delete
  10. Maaflah kepada macai2 tun M sebenarnya akupun semakin menyampah dgn tindakan orang tua Ni walaubagaimanapun sebagai saudara seugsma aku menasihatkan tun M nikmatilah kehidupan diusia persaraan ini.sekali lagi maaf ye macai2 sesiapapun bebas memberi pendapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun nak bebas beri pendapat , biar la najib lingkupkan negara ni kita tengok saja .

      Delete
  11. TDM ni dah terdesak ke apa. Kalau nak kritik PM Najib aku tak kisah, ini sampai kritik dan mengata anak dan isteri PM Najib pulak. Tak payah la babit keluarga .... susah la kalau ade sakit jiwa ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena kritik keluarga la bro kalau anak bini selalu nak boros dan effect duit negara. kena la kritik

      Delete
    2. Nnt najib pula kata anak Tun Dato Marina tu biol sesat tak ke harubiru

      Delete
  12. aku harap tun kasi najib lagi kuat pasal 1mdb...aku pun naktau pasal commision 10%tu..jawab la najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar-dengar semua projek masa pemerintahan MahaFiraun pun kena komisyen lebih hebat, kan? 10 ke 20 ke 30 % biasa sahaja kepada Tabung. Lepas tu dikaut oleh Soros Malaysia pi kat Pulau Caribean.

      Delete
  13. Bila Najib tak ada dalam negara, tak seorang Menteri pun bwrani cover Najib...
    Bila Najib ada dalam negara, berlumba lumba nak defend - tak best kalau sokongan palsu mcm ni.

    Aku nasihat semua pemimpin tak perlu le campurtangan, ini antara Najib dan Mahathir. Kita tengok jer lah...

    Macai kedua dua pihak boleh tolong diam tak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan beruk macam hang sorang saja boleh cakap , kalau macam tu lebih baik hang yang diam , pasai hang jenis bacul boleh tgk apa saja perkara musibat berlaku terutama pembasiran , mana boleh kena cakap la blog ni buat atok kau yang punya. ada faham ka.

      Delete
  14. Mahazalim makin terserlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya hidup Mahazalim makin terserlah , Najib aku bagi talian hayat dekat dia 6 bulan lepas tu blah la lagi baik.jangan marah kita bebas bersuara.

      Delete
  15. Najib gagal baik berundur rakyat pun blh menilai tak payah babitkan tun

    ReplyDelete
  16. Mahafiraun dah derhaka nak jatuhkan PM negara. Jawatan PM tu bukan kepunyaan UMNO Baru sahaja, tau tak? Lantikan PM dibuat oleh ahli-ahli Parlimen komponen BN dan diperkenankan oleh DYMM Agong. Kalau parti lain BN nak juga Najib jadi PM, apa UMNO Baru nak buat?

    Kalau orang lain pun nak derhaka pada lain hari, apa macam? Demokratik ke?

    AG dan IGP mana? Kenapa tak ambil tindakan? Akta Hasutan kan ada? Menghasut rakyat menjatuhkan PM yang dilantik mengikut Perlembagaan Negara jelas perbuatan derhaka. Kalau askar, dah lama kena tembak mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, jangan tangkap Mahathir sorang sahaja tak adil dan tak berkesan. Tangkap yang lain juga, yang bersubahat, tangkap siti nurhaliza, tangkap che ta, tangkap ibrahim ali....aku rasa lebih kurang 7-8 juta rakyat yang sokong Mahathir dan perlu ditangkap...

      Delete
  17. Assalmualaikum KD

    Group anti Najib memang banyak peluru tetapi peluru tabur la.........

    1. 1mdb mula2 cerita bankrap la ni dah hilang dah..isu penyelewangan dah kendur...yg tinggal Jh low...Petro saudi tak berani takut kena saman.


    2. Isu hutang meningkat 6x masih berbunyi walaupun memalukan ...entahlah group engkau ni masih ketinggalan keretapi

    3.GST baru mula kelakar la group engkau KD cara sembang macam la GST dibuat oleh pakar UMNO aduhai jgn terlampau bodoh memalukan je nanti...Jangan sampai bloger pro Najib tibai2 kaw2 malu wei

    4.Yang terbaru kantong kerajaan dah habis...apa cerita he he sedangkan kenaikan gaji penjawat awam akan naik?
    Payahlah KD kalau main peluru tabur tak kemana..Cerita2 macam ini yg group engkau banggakan tak ke mana la..


    KD yg aku hairan la apahal la group TDM tak tahu kekuatan bloger pro Najib..Dah ada kata Rompin bakal kalah bodoh semacam...jgn salah sangka ya bkn semua bloger pro TDM bodoh...

    Yang terbaru Din turtle mula2 nampak ok bgtahu jgn biarkan isu jambatan bengkok jadi peluru akhirnya dia pulak main isu Rosmah..alahai apa cerita..

    KD ...masih jauh lagi la nak jatuhkan Najib....Maaf cakap la cara serangan TDM tak menjadi apa2 la pada Najib..Cuma bloger je lebih2...Maaf la kalau TDM pun tak mampu ni kan engkorang...fikir2 la sendiri..

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  19. Ted Manof teruk benar emosi kau, apahal...

    ReplyDelete
  20. Aku tak berapa kesah sangat apa yang macai nak membebel... Apabila kepala tak berbunyi, ekor yang bising, mcam tin kosonglah....

    Rompin mungkin dua penjuru, satu calon yang fresh, ori dan baru ( 5 tahun jaminan) bertembung dengan calon recycle (3 bulan jaminan)...jadi kepada pengundi Rompin mereka lebih arif.

    ReplyDelete
  21. KD teruskan perjuangan...demokrasikan..tak salah menuntut sesuatu yang melibatkan negara...pemimpin takkan tak boleh ditegur....takkan nak lindung sekiranya tak betul...umpamanya 1MBD kata untuk kemakmuran negara...beli IPP dan sebagainye...jadi apa salah untuk diberikan maklumat yang sebenar...komisen ni aku tak setuju...jumlah besar tu beb...kenapa perlu ada komisen sekiranya untuk negara...kenapa nak buat kat luar Negara...kenapa tidak urusan dibuat dalam negara...kenapa nak sorok2...Tun M dah terbukti dgn kejayaannye...dgn buah fikirannye...bukan buah fikiran dipinjam dari org lain...kalau benar tunjukkan...

    ReplyDelete