Wednesday, April 8, 2015

MAHATHIR SELALU LEWAT DAPAT INFO..

Tun Dr Mahathir kerana terlalu berhati-hati akhirnya selalu ketingalan bas, terlewat dalam mendapat maklumat terkini. Ini berlaku dalam kes liwat Anwar di mana beliau kurang yakin akan apa yang diceritakan di peringkat awal tetapi akhir nya sedar dalam keadaan lewat tetapi belum terlambat.

Mungkin Tun Mahathir juga baru tahu perkara di bawah ini untuk beliau pertimbangkan dan akhir nya meluahkan di blog che det yang kini sedang meledak...



Altantuya murder – the missing links


By Americk Sidhu
Malaysiakini
Apr 6, 2015

This is the first time in 34 years I have actually found myself in agreement with former prime minister Dr Mahathir Mohamad and his recent, although rather belated, queries in respect of the Altantuya Shaariibuu murder saga.

These questions make sense. These are the same questions a very large portion of the Malaysian population has been asking for over eight years now.

Khalid Abu Baka, our beloved inspector-general of police (IGP), has in the meantime, been performing backward somersaults trying to avoid the entire issue and instead, appears to have dedicated his entire career to tracking Twitter messages on social media.

‘Twitter Khalid’ has even had the audacity to threaten (which he is very good at) anyone who dares to bring up the issue of ‘motive’ in the grisly murder of an innocent female foreign national at the hands of two of Malaysia’s best trained commandos.



The excuse Khalid has given is that the Federal Court has made a decision and any questioning of the reasons behind that decision would be tantamount to contempt of court.

What Khalid has failed miserably to appreciate is the fact that no one is ‘questioning’ that decision. Everyone agrees the decision is correct.

However, it is the question of motive which has never been addressed in any of the three courts this murder trial has progressed through. In fact, evidence in respect of motive was never tendered by the prosecution.

Therefore, as far as I (and Mahathir) are concerned, it is still open season on motive.
So instead of terrorising twitterers, perhaps Khalid may see fit to revisit this issue with a little more fervour than he has shown in the past.

Despite the press releases being launched from the IGP’s office, none of them detract from the fact that convicted murderer Sirul Azhar Umar has categorically said no officer from the Polis Di-Raja Malaysia (PDRM) has visited him in Sydney to interview him.

If Khalid disputes this, all he has to do is release the names of those officers who ostensibly attended to Sirul (left) and the exact date and time they clocked in with the detention centre authorities. Inspector Tonny Luggan (the investigating officer in Altantuya’s case) says he was not sent to see Sirul in Sydney, so who was?

Khalid is also reported to have said that “Sirul’s remark showed the fugitive was doing his utmost to bring disrepute and cast doubt over the investigations into the murder case, his involvement and the criminal justice system”.

Yes. That is correct, because it is obvious to everyone that your investigations are incomplete.
As the current series of events appear to translate, Sirul is not disputing his involvement in the murder. All he is saying is that others were involved and they haven’t been brought to book so why should he take the rap?

One need not have successfully completed an in-depth course in criminal investigation at Pulapol (Malaysian Police Training Centre) to be able to decipher the glaring holes in this entire saga.
A cursory viewing of a couple of episodes of Miami Vice or CSI New York would suffice in providing a clue as to how the matter ought to have been professionally addressed.

The established facts

Azilah Hadri and Sirul have been convicted of the murder of Altantuya by the highest court in our land. This has therefore been proved beyond a reasonable doubt.

In the circumstances, there can be no question that these two gentlemen were in fact responsible for lodging two bullets in this poor lady’s head and thereafter detonating some military grade explosives placed on her body causing it to be dissipated in the vicinity of some secondary jungle on the outskirts of Kuala Lumpur.

Sirul, who has, rather astutely, sought refuge at the Villawood detention centre on the outskirts of Sydney, has candidly admitted he was acting under orders and that he has been made a scapegoat for others who had not been brought to court.

In other words, he has tacitly admitted to the crime and confirmed that there may have been others behind it.

The question is why would Sirul and Azilah (right) have done this for no apparent reason? The courts have been interested only in whether an offence of murder had been committed and not why it was committed.

The prosecution failed to seek or put forth an explanation.
This is really the question which the IGP can provide an answer to if he is so inclined. He certainly has the resources. As long as he possesses the will, he most certainly will find the way.

Khalid, for goodness sake, please, just do your job. At the moment the general public perceive inactivity on your part as yet another ubiquitous and notorious Malaysian cover-up.

May I suggest you simply haul up the following characters and ask them these simple questions:
Azilah – Why did you and Sirul kill someone you didn’t even know?

DSP Musa Safri (then aide de camp DPM Najib Razak) – What exactly did you tell Sirul and Azilah to do to that poor Mongolian lady and who exactly asked you to engage their services?

Nasir Safar (Najib’s special officer) – What were you doing driving around in front of Abdul Razak Baginda’s house on the evening of Oct 19, 2006, watching Azilah and Sirul abduct Altantuya?

PM Najib – Did you know that four of your staff were involved in this? If so, then why were they?

Deepak Jaikishan (businessman with close ties to Najib’s wife, Rosmah Mansor – Who asked you to shut private eye P Balasubramaniam up and get him and his family out of Malaysia immediately after he released SD1 (first statutory declaration)? (This should be easy as Deepak has already confessed to all of this).

Rosmah – Was it you? If not, then who?

Johari Razak (Najib’s younger brother) – Did you telephone senior lawyer Cecil Abraham on the evening of July 3, 2008 and ask him to prepare SD2 for Balasubramaniam to sign? If so why, and on whose behalf?

Cecil - Did you receive a telephone call from Johari Razak on July 3, 2008 to prepare SD2? If so, did you?

Sunil Abraham (Cecil’s son, who is also a lawyer) – Did you or did you not, assist your father in preparing SD2 and did you then personally deliver it to the Hilton Hotel, KL Sentral on the morning of July 4, 2008?

Zainal Abidin Muhayat – Were you a commissioner for oaths in 2008 and did you have your office at Zul Rafique and Partners, Lorong P Ramlee, Kuala Lumpur? If so, who sent you to the Hilton Hotel, KL Sentral on July 4, 2008 to attest the signature of one Balasubramaniam on SD2?

Nazim Razak (another brother of Najib) – Were you and your wife at the Curve, Mutiara Damansara late in the night of July 3, 2008? If so did you meet one Balasubramaniam (right) next to the VW showroom?

And if so, did you or did you not, threaten Balasubramaniam to follow the instructions of one Deepak Jaikishan and leave the country with his family immediately, otherwise his family’s safety could not be guaranteed?

Najib – Did you instruct Johari and Nazim to arrange, respectively, for SD2 to be prepared and Balasubramaniam’s subsequent departure from Malaysia? If so, why was that necessary?

Hamzah Zainuddin (Umno MP for Larut) – Did you, in 2011, offer Balasubramaniam safe passage back to this country and a cash inducement if he pleaded guilty to affirming a false statutory declaration (SD1). If so, why and on behalf of whom?

Khalid, may I also suggest that you contact a senior investigation officer from the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) by the name of Abdul Rahman Bachok. He is a very diligent officer and has the entire file on investigations into the circumstances under which Balasubramaniam affirmed SD2. I am sure he will lend you his file and assist you in any way he can.

I believe he is a little annoyed that his file has been closed by the Attorney-General’s Chambers. He had put a lot of effort into his investigations.

You may also care to contact the Brickfields police station and ask them why they have not followed up on the police report I lodged on July 8, 2008 in respect of Balasubramaniam’s disappearance. I have sent them reminders but there has been no response.

All the above ‘persons of interest’ and their answers to the questions posed may possibly assist in revealing a motive for the crime. Is there any reason why you, Mr IGP would be disinclined to pursue the matter further and if so what are those reasons?

AMERICK SIDHU is a senior lawyer and counsel for late P Balasubramaniam and his widow, A Santamil Selvi.


KALAU SEMUA PIHAK BERKAITAN DAPAT MENJAWAB DENGAN TELUS, TIDAKLAH IA MENJADI ISU BESAR DAN BOLEH DIEKSPLOITASIKAN OLEH MANA-MANA PIHAK. 

Terkini:
Ada pihak tertentu sudah membuat laporan polis ke atas Tun Dr Mahathir kerana dianggap menghasut rakyat membenci PM.
 

61 comments:

  1. KENAPA TAK BUAT PADA ANWAR YG BENCI PM. BODOH PUNYA TINDAKAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Lawan kerajaan tak salah, dah kerajaan khianat pd negara.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Anon 4.41 yang nyanyok tu hang bukan Tun , kalau dia nyanyok dah lama dia tak lawan najib untuk mintak kebenaran , sebab kalau nyanyok dia akan cakap merapu macam hang Anon 4.41 elaok la najib kata bangang orang macam ni.

      Delete
    2. Jangan marah bro. ..sabar separoh iman tau...kalau tak tau lu gi ngaji..gua tetap istiqomah dengan kepercayaan Tun Nyanyuk vs Najib Blurr. ..sebabnya : Orang dah tak de kuasa perasan ada kuasa itu NYANYOK..orang yang diminta beri penjelasan namun tak beri penjelasan itupula BLURR. .kan logik ?? he he he

      Delete
    3. Rilek Ted Manoff, Tun Mahathir dah boleh kurangkan persoalan sekarang ini kerana boleh simpan untuk dijelaskan dalam mahkamah kelak kerana ada penyokong membuta tuli Najib yang dah buat laporan polis terhadap Tun Dr. Mahathir. Tak apalah, memang ini yang ditunggukan kerana Najib akan diam jika disuruh menjawab isu ini kalau di luar mahkamah, tapi di dalam mahkamah, apakah Najib diam juga? Itu sudah menghina mahkamah. Maka akhirnya Najib terpaksa jugalah menjawab semuanya dan terjerat dalam usaha penyokong buta tulinya itu nak menjerat Tun Dr. Mahathir, tapi akhirnya Tun Dr. Mahathir dapat penjelasan, rakyat Malaysia dapat penjelasan, Najib pula terjerat dan mungkin berhadapan dengan hukuman mati sebab memberikan arahan membunuh adalah pembunuh yang sebenarnya, jika benar Najib beri arahan bunuh itulah.

      Harapnya penyokong membuta tuli Najib jangan melatah tak tentu arah ye.

      Saya rasa yang paling bengang dengan laporan polis itu adalah Syed Ali Al Habshee kerana di sebelum ini dah cuba redakan keadaan supaya Najib tak terjerat, tapi ada pula penyokong membuta tuli Najib yang kurang cerdik buat tindakan yang berhasrat untuk mendapat pujian Najib, tapi akhirnya menjerat Najib dan menyebabkan Najib begitu bengang dengannya sekarang ini.

      Delete
    4. Apa barang yg turun masa gst ni? Semuanya naik. Muka najib pun mcm orang salah dan takut.

      Dia suruh lain orang jawab dgn jawapan bodoh.
      ada juga prof2 yg bodoh menjawab dgn alasan najib tak suka media sosial.

      Delete
  4. Assalamualikum KD

    Alhamdulillah ramai yang datang bagi komen..Baguslah saya dapat banyak maklumat..Insyaallah ada masa saya akan bagi beberapa pandangan lagi. Komen2 2 artikel sebelum ini belum habis lagi...

    Harap KD teruskan komen secata terbuka...Semoga semua sahabat UMNO memahami inilah realiti perjuangan UMNO.Bukan mudah membawa jenama UMNO seperti era 1946.Percayalah UMNO kini tidak sehebat UMNO 1946.

    ReplyDelete
  5. Elok la siapa si bangang buat report tu , dia ingat sama kesan buat report atas kamaruddin kut , punya la bangang lagi lah bertambah teruk najib lepas ni , mana boleh nak tutup mulut orang Tua ni dengan paksa , bangang, la ni ni pun rata rata orang biasa di peringkat bawah dah mula cakap macam macam pasai Najib ni bedebah ni sejak kena bomb dgn Tun M sejak barang naik tak kontrol kerana GST tambah yang orang ramai dok cakap buruk ,tak ada yang baik tengok la kalau Tun M pula di seret memang kesan lagi parah bangang punya penjilat najib.

    ReplyDelete
  6. Pi buat report polis tu pasai apa , lagi teruk la Najib kena sah orang akan benci kalau tgk Tun pula diseret , sekarang ni tolong sedaq sikit dekat bawah ni orang ramai rata-rata dah banyak cakap yang buruk saja pasai najib ni , dgn harga barang ada yang naik pasai GST tu pun banyak dah meluat , tambah dengan TUN M dok buboh bomb , la ni ada bangang cari pasal buat report , habis lagi buruk la kesan nya orang dok ingat Najib paksa untuk Tun diam . aduh bangang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan repot ini akan menyebabkan Najib perlu memberi keterangan di mahkamah, masa itu barulah yang buat repot ini terkial-kial nak tarik balik repot sebab Najib tentu menyinga kerana terpaksa mendedahkan kepada mahkamah apa yang dipersoalkan oleh Tun Dr. Mahathir itu.

      Terima kasih kerana memberi ruang dan jalan supaya Najib perlu menjawab semua isu itu.

      Tapi saya yakin sepenuhnya samada kes ini dibuang atau kes ini dilengah-lengahkan seperti Anwar melengah-lengahkan kesnya kerana Najib takut berhadapan dengan mahkamah. Tapi yang peliknya kes ini, berbeza dengan kes Anwar di mana Anwar yang kena dakwa, tapi kes ini pula bukannya Najib yang kena dakwa, tapi Tun Dr. Mahathir yang didakwa kononnya menghasut rakyat menentang Najib, tapi Najib pula nak nak lengahkan, tak ke pelik itu semua? Memang melucukan perkara ini.

      Najib mesti bengang punyalah, dan orang yang buat laporan polis itu akan dimaki hamun oleh Najib, sebab terlalu bodoh hingga menyebabkan Najib pula yang terjerat akhirnya.

      Delete
  7. najib dah sumpah atas nama allah, apa lagi yang mahathir nak. dia cuma nak gamekan najib, throw half truth news untuk main2kan najib. hasil akhir, mahathir nak suh najib letak jawatan.kalau najib jawab, minggu depan dia bagi soalan lain lagi. macam budak2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sdra kiasfansuri,

      Saya nak tanya,

      1. Pernahkah TDM tuduh najib suruh bunuh altantuya?

      2. Pernahkah TDM tuduh rosmah suruh bunuh altantuya?

      3. Pernahkah TDM pertikaikan keputusan mahkamah?

      Apa yang TDM pernah persoalkan ialah,

      1. Sapa suruh sirul dan azilah bunuh altantuya sebab mereka tak ada kepentingan

      2. Naper polis tak siasat apa yang sirul maksudkan "atas arahan orang atasan"

      3. Adalah tidak adil sirul dan azilah dihukum mati sedangkan orang yang mengarah masih hidup dan bebas.

      So you Kiasfansuri, use a bit of your grey matter to discuss intellectually. Do not divertfrom real issue and the truth

      Delete
    2. Ya aku bersetuju.Siapa nak fahami TDM cara politik beliau bacalah bukunya..Najib dia punya style mudah je...

      Kalau isu 1mdb dia beri kepada mereka yang bertanggungjawab...Bila sudah dijawab masih ada lagi isu ditimbulkan..Apa Najib buat?

      Di bawa ke pihak paling atas SPRM Audit dan PAC. Mudah je Najib handle..Aku suka cara begini lebih telus. Yang paling penting isu 1 MDB berkait rapat dengan penyelewangan.Kalau setakat cara mengurus perniagaan rakyat tak ambil pusing pun.Yg rakyat hendak tahu siapa seleweng duit rakyat .

      Delete
    3. Kalau 1MDB itu syarikat milik Najib sekeluarga menggunakan wang Najib sendiri tak ada siapa nak peduli syarikat itu nak bankrap pun, lantaklah nak gunakan wang untuk buat filem ke, beli kondo di new york ke, lantaklah, itu Najib sekeluarga punya pasal, tapi ini melibatkan wang negara, wang milik kerajaan Malaysia, itu yang menjadi isunya.

      Delete
    4. Kita tolak peliwat, pembunuh dan orang boros bodo dari menjadi PM.

      Najib perlu buktikan beliau dan orang2 kelilingnya tak terlibat dgn kes2 bodoh dan dosa..

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Mungkin ini di panggil 'white lies'..mungkin,mungkin kerana si mati di kenali dgn nama yg lain,kerana tiada rekod kemasukan diatas nama seperti itu..

      Delete
  8. Ni lah akibat PM yg lebih bodoh dari majoriti rakyat.

    Rakyat semakin bijak, PM , menteri dan penasihat semakin bodoh dan menyangka orang ramai begitu bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah PM tidak bijak?

      "Najib tidak lawan guna blog, FB dan Twitter, saya rasa ianya bukan 'style' Najib menggunakan media sosial mengkritik atau menghentam pihak lain.
      "Saya rasa kritik lebih berunsur masalah personal antara Tun Dr Mahathir dan Najib.

      "Najib tidak jawab kerana menghormati Tun yang pernah berjasa kepada dirinya.

      "Sekiranya Najib jawab, ianya akan memburukkan lagi keadaan dalam hubungan beliau dengan Tun Dr Mahathir.

      sinar harian...


      Delete
    2. Tv3 ada, sinar ada, rtm ada tapi masih tak boleh berkomunikasi

      & prof kangkong jawab tak guna media sosial..

      Delete
    3. Najib Vs DSAI

      Yang aku faham la isu Altantuya isu pakatan..Dah lama isu ni.Masa itu DSAI gelar Najib Najibaltantuya...

      Kalau siapa yg ikut perkembangan tersebut masa itu boleh dikatakan isu itu mendominasi dan bakal menjatuhkan BN.Tetapi isu altantuya tidak memberi kesan kepada BN.

      Antara kehebatan Najib menyelesaikan isu ini adalah dengan bersumpah Dengan nama Allah. Orang2 melayu berpegang kuat pada agama ini la kelebihan Najib yg faham jiwa melayu.

      Isu ini dah lama selesai ..cuma ramai ketinggalan keretapi.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Annoy 2015

      Isu sumpah Najib kes lama dan Altantuya dah masuk mahkamah .....terbukti Najib tidak terlibat.Dibawah pentadbiran Najib taida lagi politik kedai kopi yanga ada fakta kes.

      Jangan risau sangat bro ada bukti bawa ke mahkamah.Paling bagus desak Peguam Negara buka kes semula ....... jangan tidur..Kita tidak mahu sorok kes yang bersalah perlu di hukum

      Cuma masalahnya di Malaysia ramai sangat nak jadi peguam negara.......... Problem ini..

      Delete
    6. AnonymousWednesday, April 08, 2015 8:30:00 PM, apa yang tak terbuktinya? Mahkamah pun tak tahu motif Sirul dan Azilah untuk membunuh Altantuya, jadi macam mana mereka boleh disabitkan dengan pembunuhan itu?

      Tapi tak apalah, kerana dah ada orang suruhan Najib yang nak mengampu tapi tak fikir panjang dah buat repot polis, harapnya kes repot itu dibawa ke mahkamah supaya mudah Tun Dr. Mahathir mendedahkan semua persoalan yang ada yang perlu dijawab oleh Najib di mahkamah kelak.

      Terima kasihlah sangat sebab buat laporan itu, sebabnya tak lama lagi Najib akan dipaksa oleh mahkamah untuk berikan penjelasan.

      Delete
  9. Assalamualaikum KD

    “Untuk makluman ahli yang berhormat, 1MDB telah pun melunaskan hutang sebanyak RM2 bilion dengan Maybank dan RHB pada 13 Februari 2015 mengikut syarat-syarat perjanjian pinjaman.

    “Sedemikian itu, tidak timbul isu 1MDB sudah muflis,” kata Najib dalam jawapan bertulis di Dewan Rakyat pada Rabu.- astroawani.

    Ayat diatas aku petik dari sahbat baik engkau Din Turtle..
    Terbuktilah sudah kata2 aku Malaysia tidak muflis.
    Kelakar la bila ada setengah-setengah pihak mempertahankan Malaysia muflis disebabkan bahaya sistem kewangan 1 MDB.

    Ok lah harap semua jangan lagi bersembang Malaysia muflis nanti malu..nak minta maaf takdala..Cuma sebahagian yg mengikuti perkembangan isu ini akan terpengaruh Malaysia muflis. Saya yakin isu malaysia muflis akan kedengaran terus dan sukar di berhentikan..persoalanya salah siapa?

    Perang didalam UMNO hanya merosakkan UMNO sahaja. Isu1 MDB bukan isu politik sembang kedai kopi.Ianya perlu diuruskan oleh agensi yg berkaitan..

    Tunggulah dengan sabar keputusan Audit PAC dan SPRM. Selagi kita tidak patuh pada undang2 selagi itulah kita tidak memahami sistem kerajaan.

    Semua isu di malaysia kalau mengikut sistem yg ditinggalkan oleh generasi pertama kepimpinan UMNO insyaallah selesai.

    Isu Altantuya sudah selesai di mahkamah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tukang komen bagi jawapan,

      Najib buat2 bodo aje.

      Apa standard la.

      Delete
    2. Najib bagi jawapan di parlimen bukan di kedai kopi...Apa nak buat ini style PM baru

      Generasi TDM suka bersembang politik dikedai kopi.Isu paling diminati adalah jatuh menjatuhkan.Bila isu yg berpijak dibumi yang nya antaranya pendidikan orang-orang melayu ramai yang malas nak mengkiritk.......

      Di Parlimen semua adun bebas membawa isu masyarakat.

      Ramai tidak memahami apa itu parlimen. Yang ada di malaysia rakyat seronok disogokkan dengan isu bombastik.Dan paling menarik tentulah isu PM.

      p/s....sehingga sekarang siapa tahu berapa peratus bahagian cawangan UMNO sudah mengerakkan aktiviti? Kata nak menang kan? tetapi cawangan masih tidur..Bahagian pulak masih berperang merebut jawatan.Inilah realiti UMNO suka menyibuk dengan isu2 bombastik tetapi hakikatnya malas nak memberi kebaikan kepada masyarakat.

      Generasi pertama UMNO adalah zaman terbaik negara..kenapa semua dah tak nak ikut ya?

      Delete
    3. Se BLURR BLURR Najib ada juga ke kadang tak Blurr...dia tak response dalam media sebab Najib BLURR perchaya diri dia adalah REAL WARRIOR dan bukan KEYBOARD Warrior macam Tun Nyanyok

      Delete
    4. RM 2 bilion itu dana dari mana? Dari Ananda ke? Sila jawab terutama sekali Ted Manoff yang setia membela dengan penuh merapu itu.

      Delete
    5. Anon 4:40 .. Apa yang Mahathir tanya (?) Jawapan Najib itu tidak menjawab saolan Mahathir. Sebelum komen tolong pastikan apa saolan Mahathir yang Najib belum jawab secara terbuka tidak kira di mana pun.

      Delete
    6. Di blog, parliament, kedai kopi kedai beg tangan, di TV3

      Najib tak buat apa2, macai2 shj yg bersuara dgn hujah2 bodoh.

      Delete
  10. Pasal apa Najib yang tak buat repot sendiri?

    Tak apalah, nanti laporan polis itu akan ditarik balik, sebab Najib sendiri gentar kerana dia sedar jika repot yang dibuat oleh orang-orang suruhan Najib yang tak berfikir panjang itu dibawa ke mahkamah untuk dibicarakan, maka Najib akan perlu membuat penjelasan kepada mahkamah dan perlu memberikan penjelsan mengenai isu-isu yang diutarakan oleh Tun Dr. Mahathir dan rakyat Malaysia selama ini.

    Terima kasihlah buat laporan polis, sebab lagi mudah untuk desak Najib mendedahkan hal sebenar. Mereka yang membuat laporan polis ni menyokong membuta tuli, lepas tu nak buat gertakan tak fikir gunakan akal.

    Walau apa pun, kepada Najib, mau lari mana lagi ha? Nanti ke mahkamah untuk berikan penjelasan mengenai isu-isu yang diutarakan itu ye? Malahan saksi lain yang terdiri dari 154 ketua bahagian UMNO yang kononnya sangat faham selepas diberikan penjelasan berjela-jela oleh Najib berhubung isu 1MDB juga perlu dipanggil sebagai saksi yang kononnya sangat tahu pasal 1MDB itu.

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum KD..

    TDM jumpa ibu sirul menarik ini...DSAI pun tak jumpa..

    ReplyDelete
  12. http://www.apanama.my/2015/04/setiakawan-roti-canai.html

    Mahfuz Kadir Jasin Shahidan daim dan lain lagi pemimpin terhebat membincangkan masalah orang2 melayu.

    Hebat betul melayu ini boleh bersatu rupanya ya kalau nak jatuhkan Najib..Hebat dan bertambah besar jaringannya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada masanya nak berdengki dengan Najib tak tentu pasal. Isu yang berkaitan dengan Najib ni adalah isu yang melibatkan kepentingan negara dan malahan pasal 1MDB itu memang boleh menyebabkan Malaysia muflis sebab hutang 1MDB jika tak dibayar mengikut tempoh masa akan menyebakan kadar faedah yang dikenakan itu makin meningkat, jadi macam Greece, nak bayar faedah pun dah tak mampu, akhirnya Greece berhadapan untuk dilelong negaranya.

      Delete
  13. KD kita tunggu dengan sabar peperangan antara Najib dan TDM

    http://www.apanama.my/2015/04/gerakan-mencantas-muhyiddin-yassin.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Generasi TDM merujuk kepda mereka yg lahir tahun 70an..TDM beruntung kerana ahli-ahli UMNIO peninggalan 3 PM adalah paling taat
      Jadi kena faham lah zaman itu letak songkok pun menang

      Rupa2nya ramai tidak tahu bagaimana hebatnya generasi pertama UMNO. Generasi warisan Najib teruk la..Maaf la ya jgn marah tetapi terima lah hakikat UMNO sekarang bkn seperti dahulu..Rosak teruk..

      Delete
    2. Ini bukan soal taat atau tidak, tapi kalau pemimpin sendiri tak setia kepada negara, apakah ahli perlu taat pemimpin pengkhianat sebegitu?

      Siapa yang merosakkan UMNO sebenarnya? Kalau pemimpin yang bersikap khianat terhadap negara, apakah perlu ditaati? Pemimpin yang lepas tangan, tak bertanggungjawab, apakah perlu ditaati? Fikirlah guna akal.

      Delete
  14. Perkiraan saya TDM tidak akan mengeluarkan atomic bomb lagi kerana banyak sangat kerosakan dek terkena ledakan bom tersebut.

    Muhyiddin akan balik dari jakarta dan akan berjumpa najib untuk percaturan terakhir sebelum baton berpindah tangan. Zahid dan hishamuddin jadilah panglima perang untuk permatang pauh dan rompin.

    Shafiee afdal......you will never go higher than what you are now. Remember, no one from malaya will respect you guys, even musa aman. For adenan satem, well yet to be seen although he appeared to be liked by anti rasuah rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah betul cara analisis enkau..DSAI yg hebat pun tersungkur dengan Najib.

      Bagi saya serangan TDM biasa je..Tak tahu la kalau esok 1 juta ahli UMNO buat demo..

      Delete
    2. AnonymousWednesday, April 08, 2015 8:57:00 PM, jangan nak jadi batu api melagakan penduduk di Semenanjung dengan penduduk di Sabah pula ya. Dalam PKR, DAP, dan PAS ada Naib Presiden dari Sabah dan Sarawakkah? Jangan hentam keromo sahaja.

      Tun Dr. Mahathir akan terus mendesak, malahan kerana dah ada yang buat laporan polis terhadap Tun Dr. Mahathir yang mereka tuduh menghasut rakyat menentang Najib? Maka lagi mahu tidak mahu, Najib akan terpaksa jawab juga bila kes ini di bawa ke mahkamah, tapi saya rasa kes ini akan dilengah-lengahkan oleh Najib sendiri sedangkan bukan dia yang didakwa, sebab dia takut dengan isu yang dibangkitkan itu.

      Delete
    3. Anon 9.07.....you miss an important and key point. Anwar Ibrahim tak disungkurkan oleh najib. It was TDM.

      I mark ypur statement "kslau esok 1 juta ahli umno buat demo". You csn never know....ALLAH maha mengetahui

      Anon 9.20.....i am an east malaysian and i know our sentiments. I am not talking about the useless pakatan rakyat, i am talking about BN. Sabahans and sarawakians, they can never dream of becoming a dpm what more to say pm. So its the reality not batu api.

      Your 2nd para is ok and i am agreeable with you. One thing for sure, you guys in umno are too materialistic. I have been living in west malaysia for more than half of my adult life. I was born some 58 years ago

      Delete
    4. AnonymousWednesday, April 08, 2015 9:46:00 PM, betul ke kamu orang sabahan? dah ramai puak DAP dan PKR yang sebenarnya duduk di Petaling Jaya, Bukit Bintang, Pulau Pinang yang mengaku sabahan atau sarawakian, memberi komen kononnya sabahan dan sarawakian diainaya dan sebagainya. Sedang mereka sendiri pun tak pernah pergi ke sana hanya membuat cerita palsu sahajalah.

      Pasal adakah sabahan atau sarawakian dapat jadi PM atau TPM, itu tidak mustahil, sesiapa yang layak dan mendapat sokongan atas kebolehannya, maka tak kisahlah dia berasal dari Sapulut di Pensiangan tau Pa Mada di Bario pun boleh jadi PM atau TPM.

      Tindakan menuduh orang semenanjung memandang rendah kepada sabahan adalah suatu fitnah dahsyat yang merupakan batu api besar.

      Delete
    5. Malaya pandang rendah sabahan dan Sarawakian? Tak da la. .usah ingat bukan2. .kitam sama saja

      Delete
    6. Anon 10.44.....

      Your para 1

      1. I am a malay, muslim and a voter in sarawak though my place of domicile is in malaya. I always go back to vote coz for the live of PBB, BN component party leading state BN. So youcan understand I am not a PR supporter irredpective of Dap, Pkr or Pas or what have you.

      2. It is perfectly the truth that malaya look down upon east malaysians, It is the realiti not batu api. Do not try to belittle or insult further our intelligence

      Your 2nd para

      1. What you are trying to say is text book definition and dangling political carrots. We di not buy thissince sabah and sarawak joined malaya as federation of malaysia.

      2. Again the truth hurts, its reality not batu api

      Your 3rd para

      1. Benda tak ada diafakan memang setuju dipanggil fitnah

      2. Benda yang betul, kebenaran yang dasar bukan batu api yang besar

      Wallahuaklam

      Delete
    7. Kamu sebenarnya memfitnah, menjadi batu api dengan mengatakan bahawa orang-orang semenanjung memandang rendah kepada orang-orang dari Sabah dan Sarawak sedangkan hakikatnya tidak begitu pun. '

      Dalam agensi kerajaan, anak Sabah pernah menjawat jawatan Timbalan Ketua Polis Negara iaitu Datuk Seri Bakri bin Zinin, oleh itu adalah tidak mustahil suatu hari nanti ada Perdana Menteri dari Sabah atau Sarawak di kalangan parti komponen Barisan Nasional, itu adalah tidak mustahil.

      Menuduh orang-orang di Semenanjung memandang rendah, memandang hina terhadap ahli politik atau orang-orang dari Sabah dan Sarawak adalah suatu hasutan dan penghinaan terhadap orang-orang Semenanjung.

      Kamu patut tengok contoh di Sarawak iaitu Abdul Aziz Isa, pembantu Chong Chein Jen, Pengerusi DAP Sarawak yang mahu memansuhkan istilah bumiputera di Sarawak untuk menjadi lebih liberal katanya. Malahan dia memandang rendah kepada orang-orang bumiputera di Sarawak dan memandang tinggi puak DAP yang telah membeli jiwanya itu. Apa pandangan anda terhadap orang sebegitu?

      Jangan tuduh yang bukan-bukan tanpa asas yang jelas, sebabnya kini anda dilihat cuba mengapi-apikan penduduk Sabah dan Sarawak supaya bertelagah dengan penduduk di Semenanjung oleh kerana tuduhan fitnah anda itu.

      Delete
    8. Anon 1.09

      You got it all wrong man.

      Read again my lines, not scratch them on the surface.

      No wonder malayans never learn their lessons.

      Sorry bro, you failed miserably to understand east malaysians sentiment. Its okay....keep that way....

      Delete
    9. AnonymousThursday, April 09, 2015 1:23:00 AM, sebenarnya kamu yang rasis dan bersikap kenegerian yang menuduh yang bukan-bukan terhadap orang-orang di Semenanjung.

      Malahan tuduhan kamu "No wonder malayans never learn their lessons." menunjukkan kamu mempunya sentimen negatif terhadap penduduk di Semenanjung sedangkan majoriti penduduk di Sabah dan Sarawak tiada masalah dengan penduduk di Semenanjung, cuma orang-orang yang bersikap kenegerian seperti kamu sahaja yang suka berpura-pura.

      Delete
  15. Why focus on Sirul only. Azilah is in the country. I am sure he knows who gave the order.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azilah sekarang ini sedang dipenjarakan dan menunggu untuk dihukum mati, nak jumpa macam mana, bukannya boleh dapat layanan istimewa seperti Anwar. Anwar lainlah, banduan VVIP, boleh buat ikut suka hati, malahan boleh berpura-pura sakit dengan memakai pendakap leher sendiri, sungguh lawak, orang sakit yang terlantar atas kerusi roda boleh berdiri kemudian pakai pendakap leher kemudian naik kerusi roda dan berkelakuan lemah sangat.

      Nak dapatkan maklumat dari Azilah sukar sebab dalam tahanan dan memang tak akan dibenarkan keluar seperti Anwar.

      Kalau Sirul tidak melarikan diri sebelum ini, perkara ini sukar untuk dibongkarkan, nasib baiklah Sirul dapat mengesan.

      Saya mengesyaki perbuatan untuk menghukum mati Sirul dan Azilah telah dirancang selepas kes pembunuhan Altantuya terbongkar, mungkin Sirul dan Azilah dijanjikan supaya kes mereka ini kalah pada perbicaraan pertama dan seterusnya menang dalam perbicaraan rayuan dan di peringkat mahkamah persekutuan. Mungkin Sirul mendapat maklumat awal bahawa dia akan menjadi kambing hitam dihukum mati atas arahan pembunuhan oleh orang lain. Sebab itulah Sirul larikan diri, Azilah mungkin tak sempat, kalau berkesempatan, mungkin Azilah pun akan lari juga, takkan nak biarkan diri sendiri jadi mangsa atas permainan jenayah orang yang tak bertanggungjawab itu.

      Ini adalah kemungkinan yang berlegar, konspirasi yang pada mulanya nampak indah kepada Sirul dan Azilah, tapi siapa yang akan biarkan kes pembunuhan Altantuya tergantung begitu sahaja, mesti akan ada kambing hitam yang akan dipersalahkan, maka Sirul dan Azilah pula yang menjadi mangsanya.

      Delete
    2. Azilah mendapat arahan Sirul sebagai anggot berpangkat lebih rendah dari Sirul.
      Sirul mendapat arahan dari Pegawai Atasannya.
      Pegawai atasannya mendapat arahan dari Pegawai Atas Atasannya.
      Pegawai Atas Atasannya mendapat arahan Jembalang Tanah.
      Siapa Jembalang Tanah tu?

      Delete
    3. AnonymousThursday, April 09, 2015 1:59:00 AM, kamu ni tak tahu maklumat kot. Pangkat Azilah lebih tinggi dari Sirul di mana Azilah berpangkat Ketua Inspektor, Sirul hanya koperal.

      Meskipun begitu takkan Azilah dan Sirul nak bunuh Altantuya tanpa sebab, sebabnya Altantuya itu bukannya awek Sirul atau awek Azilah pun, malahan memang tak ada motif untuk mereka bunuh Altantuya kerana mereka tak mengenali Altantuya hinggalah mereka mendapat arahan untuk membunuh Altantuya.

      Isunya sekarang ini adalah siapakah yang menjadi dalang menyuruh Sirul dan Azilah membunuh Altantuya? Jika dikatakan Razak Baginda adalah tidak munasabah kerana Razak Baginda bukanlah orang atasan Sirul dan Azilah, tak ada maknanya mereka nak ikut orang yang bukannya atasan mereka.

      Tetapi ada orang lain yang telah diminta oleh Razak Baginda untuk membuat arahan kepada Sirul dan Azilah supaya melakukan pembunuhan terhadap Altantuya bagi menghapuskan bukti tertentu yang diketahui oleh Altantuya itu.

      Najib perlu memberikan penjelasan mengenai isu ini dengan jelas supaya rakyat tidak makin keliru dengan sikap lepas tangan dan sikap tak bertanggungjawab Najib ini yang hanya berdiam diri tetapi menghantar cybertrooper dan para pengampu beliau untuk berikan dan keluarkan komen dan hujah yang sangat dangkal serta memalukan yang hanya akan memusnahkan imej Najib di pandang umum.

      Delete
    4. Kalau macam tu, tanya azilah siapa punya arahan... sirul tentu dapat arahan dari azilah...sirul takkan dapat arahan direct dari org lain atau pegawai atasannya.

      Delete
  16. Dalam isu GST ini, sebenarnya semua perniagaan berdaftar atau tidak berdaftar akan kena bayar GST, malahan perniagaan kecil yang pendapatannya tak sampai RM 500 ribu setahun pun kena bayar GST, sebabnya bila dia beli dari pemborong, maka pemborong kenakan GST kepadanya, kemudian kos GST itu dikenakan kepada pengguna sebagai kos operasi.

    Percaturan Najib adalah silap hingga menyebabkan banyak peniaga kecil menjadi mangsa. Macam peniaga sekarang ni bila mereka beli barang dah kena bayar GST, nak dapatkan semula GST itu kena tunggu pembeli datang beli barulah mereka boleh dapat balik GST yang mereka bayar sebelum ini itu.

    Sekarang di kedai-kedai dah berlaku kekurangan barang-barang kerana nak elak tanggungan terhadap GST. Macam kedai elektrik, sebuah tv berharga RM 1,000.00 satu tv GST RM 60.00, kalau 10 dah RM 600.00, tak termasuk peti sejuk, kipas angin, yang GST untuk semua itu sahaja dah beribu, ada kedai barangan elektrik dah tutup sebab tak mampu nak menjalankan perniagaan secara kompetitif.

    Najib tak kaji ini semua, yang difikirkan bersama konsultan dalam makmal mereka itu adalah bagaimana nak membanyakkan wang bagi membiaya kegagalan mereka selam ini.

    ReplyDelete
  17. Sila lihat komen di blog BNBBC, berita mengejutkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara mendedahkan bahawa Kementerian Kewangan Malaysia tidak memberikan sebarang maklumbalas mengenai syor-syor yang dikemukana oleh Laporan Audit Negara.

    Mengapakah ini berlaku? Malahan siapakah Menteri Kewangan sekarang ini? Boleh lihat di alamat sesawang ini, itu pun jika tak dipadamkanlah : http://www.bnbbc.my/?p=43579. Penjelasan diperlukan.

    ReplyDelete
  18. .. Shen Yee Aun (SYA) bekas Setiausaha Pemuda Sosialis DAP Klang mendedahkan jika Datuk Seri Anwar Ibrahim, BERSIH, SUARAM dan Malaysiakini ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED), maka DAP pula ditaja oleh Socialist International.. Dalam temuramahnya dengan Malaysian Digest pada minggu lepas itu, naib presiden PCM Huan Cheng Guan juga mendakwa fanatik Kristian telah meracuni minda orang Cina agar menentang BN (“Huan also alleged that fanatic Christians are the ones spoiling the minds of Chinese people to go against BN”)..
    Prof. Teo Kok Seong menulis:.. “Tidak dapat dinafikan bahawa keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) memperlihat polarisasi politik, dengan pola pengundian kaum Cina yang kuat menyokong pihak pembangkang khususnya DAP. Dianggarkan sekitar 90 peratus undi kaum Cina memihak kepada pembangkang.”.. Beliau meneliti bahawa gelombang yang hampir-hampir meruntuhkan pembentukan kerajaan BN adalah mencerminkan hasrat sebenar kaum Cina. “Sesungguhnya percaturan kaum Cina itu untuk bersama-sama pembangkang adalah satu strategi yang mereka fikirkan pintar,” kat Prof. Teo.. Janganlah kini hanya kerana hajat mereka tidak kesampaian, maka orang Cina mahu berpura-pura bahawa bukan mereka yang menjayakan gelombang anti-BN.
    Pengkhianat yahudi dan DAP berterusan menjalankan aktiviti menghasut dan melaga2kan antara kaum serta antara negeri2..mereka telah dapat tiket free apabila dapat melaga2kan Dr.M dengan PM menyibukkan kedua2 belah pihak dengan isu panas...mereka tak perlu campur tangan pun melainkan melalui readbean army yg sering saja mencelah mencucuk jarum meracun pemikiran kedua2 pihak yg saling tuduh menuduh (benarlah kata ulama, iblis masuk ke dalam akal melalui pintu yg terbuka akibat perbalahan)..
    ..”Sirul juga boleh mendedahkan siapa yg mengarahkannya semasa dipanggil membela diri..Beliau mengambil keputusan membela diri dari kandang tertuduh seperti mana Anwar Ibrahim.. Beliau tak boleh disoal oleh Pendakwaraya, beliau bebas membuat sebarang pendedahan, namun beliau memilih untuk menafikan melakukan pembunuhan tersebut..Sirul sebagai pelarian di Australia boleh sahaja menamakan siapa yg mengarahkan beliau di sana dan kita akan menyiasat jika ada bukti baharu..Jabatan Peguam Negara memutuskan kes ini telah selesai dan hanya akan membukanya jika ada bukti baharu dikemukakan.”
    "...kes ini telah dibicarakan dalam perbicaraan yg panjang, sepatutnya inilah masa dan tempat yg tepat untuk membela tertuduh tetapi kenapa masa peluang membela diri ini... pembangkang, mahfuz mahupun Dr.M tidak tampil ke Mahkamah menawar diri memberikan bukti2 yang kononnya ada pada mereka...kenapa ikut gaya pengkhianat negara yg menggunakan "mahkamah jalanan" yg penuh dengan tanggapan dan fitnah semata2.. maka keluarlah pakar2 fitnah dan persepsi kononnya tak pernah bersetuju dgn Dr.M kecuali kali ini dan meneruskan perbicaraan melalui media social yg siap dengan rempah ratus tuduhan dan hukuman sekaligus...Najib jawab atau tidak, hukumannya telah dijuruskan kepada bersalah..sekali lagi pertanyaan..kemana semua pakar2 ini semasa perbicaraan sebenar di Mahkamah..sebab di Mahkamah tak boleh putar alam dengan fitnah dan persepsi.
    ...Sebaliknya dalam diam2 kafir harbi DAP dan pengkhianat lain kini mula menabur racun di Sabah dan Sarawak..walaupun kedua2 CM menyatakan sokongan penuh kepada BN dibawah PM Najib, setidak2nya kegelisahan telah berjaya ditaburkan.. Dalam temuramahnya dengan Malaysian Digest pada minggu lepas itu, naib presiden PCM Huan Cheng Guan juga mendakwa fanatik Kristian telah meracuni minda orang Cina agar menentang BN (“Huan also alleged that fanatic Christians are the ones spoiling the minds of Chinese people to go against BN”).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam kes Sirul ini, mungkin ada percaturan tertentu yang dah diaturkan untuk mengabui mata Sirul dan Azilah untuk menjadi kambing hitam dalam kes Altantuya itu. Berkemungkinan, Sirul dan Azilah dijanjikan akan dilepaskan selepas pada mulanya didapati bersalah. Lihatlah perbicaraan di mahkamah tinggi Sirul dan Azilah didapati bersalah, kemudian ke mahkamah rayuan, Sirul dan Azilah didapati tak bersalah, kemudian di mahkamah persekutuan mungkin ada percaturan lain diluar pengetahuan Sirul dan Azilah di mana Sirul dan Azilah akan 'dihapuskan' dengan menyabitkan kesalahan kepada mereka supaya ada pihak yang dikambing hitamkan untuk pertuduhan itu. Mungkin kerana Sirul mendapat maklumat awal bahawa dia hendak diainaya, maka dia larikan diri ke Australia, tetapi Azilah tidak sempat berbuat demikian dan terpaksa merengkok dalam penjara menanti hukuman mati yang kesalahannya dibuat atas arahan orang lain yang kini bebas riang kerana telah ada orang lain yang menjadi mangsa kambing hitam menanggung kesalahan dirinya itu.

      Delete
  19. Mungkin..mungkin..terlalu banyak mungkin..buat stress je

    ReplyDelete
  20. To PM Najib,
    EXPLAINING AWAY THE TRUTH
    It is no good at all
    to conjure all sorts of reasons
    to explain away truth:

    One could subscribe to truth
    only when one has self-respect in the first place;

    When a man tells untruths,
    he has no respect for himself
    and little would he do better for others
    except for his own gain;

    And when a man tells lies,
    he has a tendency to forget:

    With one lie after the other,
    eventually he would be caught
    in his own tangled web:

    ReplyDelete