Monday, April 27, 2015

Nasihat dan Ingatan bukannya Keuntungan atau Kerugian..

Apa yang Tun minta ialah  Najib berundur merupakan satu titik tolak yang kelak menjadi catitan sejarah.

Samada Najib berundur atau tidak sudah menjadi pertimbangan besar yang sedang melanda Najib untuk halusi dan mungkin mengganggu seisi keluarga. Mahathir tetap tidor lena.

Tidak ada kemenangan atau keuntungan untuk Mahathir jika Najib berundur dan tidak ada kekalahan atau kerugian kepada Mahathir jika Najib terus memimpin UMNO.

Yang perlu banyak memikir adalah ahli UMNO dan rakyat. Yang perlu merealisasikan samada putih atau hitam adalah pemimpin.

Mahathir sudah menjalankan tanggungjawabnya dan apa yang akan diusahakan seterusnya masih atas status  nasihat dan ingatan.


46 comments:

  1. Macai2 MAdey tahu signal dah weak..
    recycle n recycled.. Najib akan turun bila sampai masanya tp bkn dgn perangai kotor Tun
    Pak Lah korban politik busuk hati Rejim MAdey
    Majoriti rakyat tertipu pada masa itu...

    tp itu masa lalu.. bukan sekarang lagi..
    Try hard lah utk pujuk rakyat demo turun jatuhkan Najib..
    kah..kah..kah..


    agaknye Nuar Ketom sign non disclosure agreement dengan Kutty Mamak utk ambil alih rebel jatuhkan Najib..
    politik kotor MAdey no longer working..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sangat naik angin satu badan sampai cakap merapu . pemuja rosmah dan najib....

      Delete
    2. Sokong sesangat..perangai mat maslan laa tue...otak udang

      Delete
    3. Madey Memang HaramJaddah..Celaka Vesar Bila Lagi Nak Mampus Orang Tua Celaka nieeeee...

      Madey Mahazalim, Mahafiraun, Babi nie Buntingkan Zeti Aziz....Apa macai Celaka Madey tak percaya buat ujian dna lah...Celaka semua nie..

      Delete
    4. saya IBU DARMITA benar-benar sudah membuktikan demi allah bahwa mbah ranggalawe bisa merubah kehidupan saya dalam sekejap awalnya saya sangat miskin makanpun susah ,alhamdulillah dengan bantuan beliau saya bisa merubah kehidupan saya jauh lebih baik daripada sebelumnya beliau membantu saya uang goib sebesar 500 juta .saya sangat berterimah kasih kepada mbah ranggalawe atas bantuan beliau ,dan saya ibu darmita menyapaikan kepada saudarah-saudarah yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi mbah ranggalawe 0853_9628_3237 saya sudah membuktikannya sendiri. KLIK PESUGIHAN TAMPA TUMBAL DISINI

      Delete
  2. >>>>>"Yang perlu banyak memikir adalah ahli UMNO dan rakyat. Yang perlu merealisasikan samada putih atau hitam adalah pemimpin"

    AUTA pencacai Mamak Kutty.. sejak bila MAdey peduli pasal ahli UMNO?
    UMNO diharamkan dulu dia peduli ka?
    MAdey ada peduli ka Ketua2 Cawangan yg ikhlas buat kerja demi UMNO.. tp yg untung ialah Vincent Tan,Ting Phek Khing, Eric Chia, Halim Saad, Tajuddin Ramli, Mokhzani anaku, ,

    Kah..kah..kah.. Melayu mudah lupa... kena betul slogan MAdey..

    ReplyDelete
    Replies
    1. projek kroni Mokhzani lingkup bro.. MAdey meroyan skrg.. Najib kena bijak cari pain killer lah

      Delete
    2. Dia peduli sampai terpaksa tuboh parti umno daftar baru , anak tiri najib songlap US 100 juta duit rakyat beli kondo dan buat film tak laku mai mana duit sampai hari ini tak jawab.

      Delete
    3. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  3. FYI.. mukhriz bakal ditendang dr Kedah next PRU14 nnt. sbb Rakyat Kedah dh kenal siapa dia..
    Tun sibuk nk jatuhkan org.. anak sendiri nerd.. xreti politik.. lemah dlm pentadbiran
    itu hukum karma bro.. kalau dudk buat baik baik sesama manusia semua jd elok

    tp sampai umur 90 pun nk tambah musuh.. xde berkat..

    kah..kah.. macai terus menjilat..
    aku tunggu macai MAdey anjur demo jatuhkan Najib.. wa mau turun juga bro.. nak pakai topeng fawke

    kah..kah...
    try la.. boleh tarik crowd tk atau skt berani dlm blog2 yg mostly moderated (pengecut) spt Din Turtle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu ini memang bukan orang kedah , mesti penjilat juboq najib bukan duduk kedah sampai boleh menipu cakap pasai mukriz di kedah , sebenarnya najib dan umno akan ditentang rakyat dalam pru 14.

      Delete
  4. Mana lagi cerita mangsa-mangsa Mamakutty seperti cerita Ani Arope baru-baru ni tentang IPP?

    Mamakutty bela kroni Mahathirist jer demi pertahankan legasinya. Habis yang diperkayakan ialah cukong-cukongnya yang diberi lesen IPP. Jelas yang jadi mangsa seumur hidup ialah rakyat, TNB dan Petronas yang terpaksa beri subsidi kepada IPP tersebut setiap tahun selagi ada bulan dan bintang.

    Bila 1MDB ambilalih IPP untuk hentikan kekayaan kroni Mamakutty, patutlah Mamak ni meroyan tak tentu pasal.

    Siapa pembela Melayu, rakyat dan Negara sebenarnya?

    Rakyat dah kena tipu oleh Mamak ni dah lama dah. Biar dia keseorangan. Tak ada simpati dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap ke jilat bontot osmah....sah sah kaki bontot ni

      Delete
    2. Madey kaki jilat burit zeti kau pon nak join jilat sama? marina yusof pon kena liwat juga bodoh bengong

      Delete
  5. Itu cerita orang sudah melingkup TNB mesti cerita buruk siapa tak kenal Ani Arope , dan arwah JJ yang ganti dia membetulakan TNB , sampai hari ini tak ada sebarang perbezaan dengan tariff letrik sejak 1 MDB beli IPP yang ada plan nak naik tariff , yang kena tipu rakyat , kamu boleh pi jilat juboq najib dan rosmah

    ReplyDelete
  6. Terima kasih kerana memberi sambutan dan komen di blog ini.
    Kehausan berkata kata, luahan kecewa dan emosi terganggu sangat kami simpati.
    Jangan lupa makan ubat penenang.

    ReplyDelete
  7. SALAM BRO,AKU KONFUSE DENGAN KEADAAN UMNO SEKARANG.MUSUH DI DEPAN MATA TETAPI KITA DENGAN KITA BERGADUH,KENAPA? MARILAH KITA YANG MENYOKONG UMNO TENGOK KEPADA PARTI BUKAN INDIVIDU.PERTENTANGAN ANTARA TDM DENGAN PM BIARLAH MEREKA YANG SELESAIKAN.KITA YANG SAYANGKAN UMNO LEBIH BAIK DIAM DAN PERHATI DAN KITA TENTANG MUSUH YANG NYATA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kasi nasihat pada puak2 Rejim MAdey
      logik akal mcm tu lah sptutnya serang musuh
      tp MAdey Kutty ajar Melayu kurang ajar dgn pemimpin
      bukan skrg je tp sejak zaman Tunku

      Jd pikirlah sape yg tak betul..
      ajar bangsa jd bangsa kurang ajar kpd pemimpin..

      zaman MAdey Police State.. sapa lawan dia hidup dlm jail lah.. tp skrg bila polis tangkap penjenayah dia ckp Police State.. nyayok agaknye

      Delete
    2. Mat maslan mari daaahhh

      Delete
  8. Kah..kah.. anak tiri Najib yg duduk di US pulak jd mangsa
    Anak MAdey yg melahap duit Petronas sampai tak kenyang2 tu takmau cerita ka macai?
    Sebab MAdey byk korupsi lah puak Reforbasi Nuar dulu boleh cari makan

    Petronas dipaksa membela IPP kroni puak2 MAdey.
    MAdey takpernah insaf sbb Pak Lah baik,. Najib baik tak heret dia ke penjara

    tp bila dh heret ke penjara jgnlah bertukar jd syaitan durjana..
    MAdey tkpernah kisah pun Melayu runtuh, sbb dia yg buat dasar Melayu liberal..

    Melayu mudah lupa..

    ReplyDelete
  9. Terima kasih kerana memberi sambutan dan komen di blog ini.
    Kehausan berkata kata, luahan kecewa dan emosi terganggu sangat kami simpati.
    Jangan lupa makan ubat penenang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro.. Najib PM skrg bro..
      jgn meroyan ye..
      keh..keh... gua bukan upahan Najib k.. tp gua rakyat Malaya yg benci kezaliman MAHAdey..

      kalau tu2 dh insaf kita pun senyap
      tp kalau galak nk jatuhkan org lain yg di;pilih sah secara demokrasi.. itu gua amat bengang..

      jd gua nasihat lu dgn macai2 lain yg menggerakkan propaganda menjatuhkan Najib.. byk2 istighfar
      igt Tuhan.. dn jumpa lah Doktor psikatri yg bertauliah.. jgn jumpa Dr MaDey kutty.. k..

      Delete
  10. Konsesi PLUS yg mengkayakan Renong Group Halim Saad dlu ialah contoh permodelan MAdey merompak wang negara..Konsesi berpuluh tahun dgn kenaikan tol berkala berpercent amat tinggi.. tanpa kira langsung traffic volume..

    aku nk tanya macai.. perjanjian ala Israel ini zaman siapa? zaman Najib Pak Lah atau zaman MahaDey Kutty?

    Apakah dia cerdik sgt atau dia mmg terlalu bijak untuk merompak wang rakyat dlm tempoh puluhan tahun demi menjaga kantung kroni2nya ..itulah konsep MAdey 'bina' ekonomi..

    tapi reba dan masalahnya ditanggung oleh Pak Lah n Najib.. rakyat lupa siapa yg raksasa yg gubal kapitalism maha zalim ini.. 23 tahun jadi PM.. bijak.. kunun.. bijak menyamun.. lepas tu skrg mula mengamok.. guna slogan UMNO..

    sama shj mcm Ketom guna slogan rakyat..

    membela penyamun..termasuk Daim penyamun bermisai putih.. skrg menyalak juga sbb tak kenyang.... skrg lari sembunyi merata..


    kah..kah.. modal pencacai MAdey hanyalah 1MDB..
    tp modal peyamunan MAdey amat banyak sekali..

    krn org hormat MAdey sbb tu massive robberies Rejim MAdey buat pemimpin2 UMNO cuba tutup

    tp Tuhan Maha Adil.. utk londeh kezaliman MAdey.. dia sendiri yg cari pasal skrg

    tak lama lagi 5 kotak bukti penyelewengan MAdey kutty yg dijanjikan Ketom akan terpecah lah..

    kah..kah..

    ReplyDelete
  11. Kita kena berhati hati dengan puak pembangkang yang menyamar jadi penyokong Najib dan memburukan Mahathir. Niat nak melagakan.

    Orang UMNO sesama sendiri tidak akan membuat tuduhan sembrono dan liar.
    Jika ada tuduhan melampau ke atas Najib atau Mahathir, just ignore, tak perlu respon...ini penghasut yang menyamar.
    Sudah dikesan, mereka tidak ramai, hanya dua orang tetapi bertalu talu membuat komen seolah olah ramai yang memberi komen dari orang yang berbeza.

    ReplyDelete
    Replies
    1. YES....Mat maslan yg jwb kt atas ni bro

      Delete
    2. Blogger Macai MAdey.. ko jwb dlu penyelewengan MAdey Kutty sblm launch gerakan untuk jatuhkan Najib
      Aku tak kisah Najib jatuh tp aku kesah MAdey nk korbankan siapa pulak lepas Najib
      Macai2 lembu MAdey ni sama mcm macai2 PAS yg lihat Morsidol Am tu mcm NABI.

      Untouchable n boleh sanggah siapa shj. Tp Macai MAdey lebih jijik sbb pembangkang tak gugat UMNO, tp MAdey yg ambil alih goncangkan UMNO..

      Busuk weii.. lu sedar la.. brapa ramai lagi mau jd korban MAdey Kutty?
      ckp la brapa ramai lagi?
      I'm counting the number.. Tunku pernah luah perasaan suatu masa dulu bagaimana KURANG HAJOR nye MAdey ni.. skrg bila dia tua.. dia ajar rakyat KURANG AJOR dgn setiap PM..

      itu betul ke?
      jwb dlu penyelewengan MAdey Kuttyg yg ditutup oleh kroni2 dlm UMNO..
      wang Petronas, IPP, Bakun Ekran, konsesi2 lebuhraya yg amat berat sebelah!

      Delete
  12. Abis gaji dah amik..kene le keje..kalo x nnt dpt title b**g**g.....meracau betol macai ni kat tdm ek

    ReplyDelete
  13. MAdey menghalalkan wang negara dirompak asalkan padai tutup
    Najib mungkin tak pandai tutup atau mmg difitnah.
    yg confirm MAdey mmg merompak wang hasil mahsul negara terutama PETRONAS, KWSP dan Tabung Haji
    IPP, konsesi2 pembinaan lebuh raya Lembah Klang, Utara Selatan, bagai mana company RENONG, bagaimana bail out MAS untuk selamatkan Tajuddim Ramli ( bukan utk selamatkan MAS.. again untuk selamatkan KRONI besar MADey).

    Penyelewengan2 dalam pembinaan2 projek2 MEGA. Ekran Berhad yg memajukan BAKUN DAM.. kenapa tiba2 jd Sarawak Hidro.. mna lepas hampir berbelas billion di mana projek tu terbengkalai?

    WOi macai ngok.. nobody nk protect Najib or Pak Lah.. tp rakyat dendam dgn penipuan MAdey
    Bila MAdey dh tua mcm tu. org xnk kacau dia lagi.. tutup mata
    tp dia pulak jd syaitan penghasut.. fitnah dan cuba rosakkan perpaduan dlm UMNO..

    wait n see.. gerakan membalas tindakan jahat MAdey akan tiba.. bukan diupah Najib tp sifat dendam 1998 yg tebal masih jelas bagai mana MAdey menjadikan Malaysia the ultra POLICE STATE..

    setakat blogger penagih dadah- Din Turtle tu..nothing bro.. lu geng dgn mat dadah.. join nak jatuhkan Najib
    ceh lu kenal dlu la sape blogger Din Turtle lahanat tu.


    ReplyDelete
  14. Assalamulaikum KD

    Perang antara TDM dan Najib antara kebaikanya

    1.Fokus bloger tak terganggu didalam memenangkan UMNO di 2 PRK. Memang tabik springla kat bloger2 yg perjuangkan UMNO dimedan PRK ni.

    2.Komen2 menyamar sudah mula disedari dan strategi politik adu domba.Sebenarnya ramai tidak faham bab menyamar ini.Main balun ikut otak kepala lutut.

    3. Sikap Najib yg bersabar dari menjawab menjadikan beliau pemimpin yg kurang musuh. Aku tahu ramai tak suka cara Najib tetapi stail Najib membuktikan DSAI pun terkubur.Ingat ya DSAI bukan calang2 org TDM hanya bertahan 1bulan sebelum penjarakan beliau ,Pak lah pulak hampir bungkus.

    4.Isu Rakyat menolak Pemimpin adalah slogan popular yg dcipta CIA utk menjatuhkan sesebuah negara

    Tetapi perlu dingat rakyat tolak najib kerana persepsi duit kat poket dah kurang.

    Isu 1MDB disensasikan malaysia bankrap agar rakyat gerun dan akan jadi papa kedana. Pengangguran semakin meningkat menjadi zikir keramat. Perniagaan 1mdb yg diurus cara korporat dan diketuai oleh pakar2 malaysia yg terbukti hebat dikatakan kaki sapu dan cekau paling hebat didalam sejarah tanah melayu.
    Penyelewengan 1mdb terus menjadi wayang cina dan berputar2 dengan angka .

    Segala2nya menjadi gila sehingga TDM pun mahu auta bab GST. Kepada semua penyokong TDM ingat ya GST bukan nak ambil duit rakyat dan susahkan rakyat.

    GST bukan dicipta 1 mdb hanya orang yg paling bodoh sahaja mengatakan GST dicipta Najib and the geng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini pun ahmad maslan juga..GST bukan ambik duit rakyat ?..tak ke bodoh namanya tu...dah terang2 rakyat yg bayar gst tu...

      Delete
    2. duit GST tu masuk dlm poket Maslan ke?

      Delete
  15. KD
    Najib akan bentangkan NKRA....ramai rakyat Malaysia tidak faham apa itu NKRA. NKRA ni report card samada lulus atau gagal.
    Yang sedihnya majoriti penyokong TDM jadikan NKRA bahan hinaan ..ramai sangat bodoh rugikan negara
    Agak2 progran yg lain macamna ya cth GTP?

    ReplyDelete
  16. KD gambar Pak lah tidur tak payah jadikan bahaan kecaman..tak elok la tak pasal2 pro TDM tambah musuh lagi...
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada orang lebih tetuk dari paklah...yang dulu hentam paklah, konco Najib juga, boss tunjuk baik depan paklah, anak buah tibai paklah kau kau.

      Sekarang blogger sokong Najib macam KD dah u turn, ada juga Menteri Kanan buat u turn..

      Delete
    2. kah..kah.. MAdey nk buat character assignation pada KJ..
      bunuh habis2an karaktor org tu masa zaman Pak Lah..

      tgk2 Najib still bg kepercayaan pd KJ.

      Bertambah morka la MAdey Kutty.

      Skrg Najib atau Pak Lah mereka dh faham siapa dajjal dlm UMNO

      Malah TS Muhyiddin lg faham.. MAdey asyik sebut nama beliau.. kah..kah. itu jadi 'korban' seterusnya

      TS Muhyiddin takkan bodoh lah utk jilat hanyir MAdey..

      Tunggulah 3 org ni gabung utk hancurkan sisa2 Rejim MAHAdey Kutty.

      Aku sangka DAP dn Nuar itu paling jahat atas muka bumi Malaya rupanya Mamak Pelukang yg bersembunyi dlm UMNO ni yg paling dahsyat..


      Delete
  17. Harapan untuk melihat Najib jatuh makin tersasar Dan tun M kelihatan telah kehabisan peluru.ingat aku tak dapat upah Dari Nsjib tapi Dari apa yang berlaku setelah dianalisa Pm Najib dijalan yg betul..teruskan agenda transformasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahmad maslan, kau tolong baca semula komen kau ni, aku ingat engkau sendiri pun tak faham apa yang kau tulis.

      Lebih baik jadi Najib, diam pahat.

      Delete
    2. Aku ingt aku je sorang yg ada dlm ni meluat dgn Tun MAdey kutty al penyamun
      rupanye ada ramai. now aku tak keseorangan.

      dan paling memperlihatkan kebodohan macai MAdey Kutty ialah fitnah org yg tk wujud dlm ni..

      Mat Maslan.. Najib.. Rosmah.. anak tiri Najib.. lagi2?


      come lah macai.. takkn behave like anjing kot.. takut dgn batu.. padahal batu tak dilontar pon..

      Delete
  18. Idiot la pencacai MAdey..
    nampak komen2 begitu dgn bayang2 hantu Najib, hantu Mat Maslan..
    hidup macai MAdey dlm ketakutan sbb byk buat salah dgn rakyat 23 tahun lepas

    Takut terpecah terburai kebusukan penyelewengan berskalan besar mengalahkan 10x 1MDB punya costing..

    itu pasal MAdey dgn Daim misai putih tu amat gerun..
    Pak Lah n Najib berani hidup dalam zaman ber SPRM..

    MAdey? BPR hanya jd alat perkakas dan perhiasan beliau memerintah negara.

    itu pun idiotic macai (s) tak boleh pikir..

    korang sembah lah MAdey sampai mati.. nnt mintak pahala kat MAdey mcm pengikut PAS mintak kunci Sorga pd PAS.

    ReplyDelete
  19. Aku yakin kebencian ahli UMNO yg bukan misai putih terhadap gangguan MAdey sudah meluak2
    Dgn 2 PRK yg jd medan penting, blogger2 sampah penjulang MAdey terus mengalih tombak dan peluru kepada jentera sendiri.

    Maka kebencian ahli2 UMNO yg cerdik bertambah2.

    tp majority blogger penjulang MAdey ialah pengecut... bacul.. comment HIGHLY moderated..tak berani tayang fresh comment.. kita nk tgk berapa ramai penjilat MAdey dgn penyokong demokrasi dlm UMNO..

    Najib tak disukai, tp dia mendapat simpati.. disebabkan ketamakan dan kebusukan hati Rejim MAdey.



    kecuali KD.. aku respect ko jgk. sbb ko berani tayang all comments.. :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din Turtle bagaimana?tercuit nk Komen para blogger pro Tun M@macai agak bertuah kami dizaman Najib hentam kiri Dan kanan tanpa etika kalaulah kami dizaman Tun M alamak lenyaplah kamu tanpa khabar.

      Delete
  20. Din Turtle blogger pil kuda tu?
    Sebab dia di reject, tkpuas hati serang Najib tiap hari, macam orang sewel.
    Pengecut, tapis komen hanya komen2 yg menyokong entry.. sama mcm Mahathir tadbir negara dulu, tiada siapa boleh kritik dia, diktatorism yg berkulitkan demokrasi.


    ReplyDelete