Tuesday, April 28, 2015

POSTING ASAL UNTUK DINIKMATI SEMULA

Saya berminat untuk copy paste semula posting saya yang lepas seperti di bawah kerana merasakan ianya masih relevan.

Cuma kesal kesederhanaan artikel itu dicemari dengan komen-komen yang saya anggap sampah kerana tuduhan liar ke atas Tun Dr Mahathir dan Najib, blog ini tidak kompromi dengan fitnah dajjal dan sekadar tuduhan kosong. Pergilah buat repot jika benar dari melalak liar.


Kena diingatkan bahawa sepanjang 22 tahun Mahathir memerintah tentu ada silap dan salah tetapi jika ada jenayah yang beliau lakukan, sewajarnya laporan polis boleh  dibuat sekarang lebih-lebih lagi beliau sudah tidak punya jawatan, kuasa dan pengaruh untuk menghalangnya.

Sepanjang pemerintahannya hingga sekarang, sudah ramai yang cuba mengorek kalau kalau ada kesalahan jenayah Mahathir termasuk salahgunakuasa, korupsi atau apa sahaja yang boleh  membawanya kepada tindakan undang-undang atau memalukannya tetapi semuanya nyata gagal.

Mana dia berlori-lori bukti jenayah Mahathir seperti yang diwar-warkan Anwar selepas dipecat?

Sekarang ini pun Rafizi ulang, Mahathir takut ke penjara jika UMNO kalah juga merupakan cakap-cakap kosong.

Bukan setakat musuh politik seperti pembangkang tetapi juga melibatkan badan perisikan luar neara seperti CIA, KGB, Mossad dan banyak lagi bagi tujuan perasugut - tiada satu pun boleh dikaitkan Mahathir dengan apa jua sekandal.


Oleh itu apabila hari ini Mahathir sarankan Najib berundur kerana gagal menjawab dengan jelas pertanyaan berhubung kehilangan 28B dlam isu 1MDB, beliau telah diserang oleh orang umno sendiri yang fanatik kepada Najib dengan tuduhan liar.

Dengan katalain - Janganlah dipanjangkan isu dengan mengungkit soal2 peribadi hanya untuk mencari kesalahan atau membandingkan siapa yang lebih hebat antara Tun Mahathir atau Najib ..... tumpukan saja kepada persoalan yang dibangkitkan, maka cepatlah selesai masalah - Din Turtle

Serangan membuta tuli itu sungguh memalukan, mual.

Dalam isu pergeseran Mahathir Najib, sewajarnya mereka sendiri selesaikan dengan bijaksana. Najib kena guna kebijaksanaannya untuk kekal dan Mahathir juga akan guna kebijaksanaannya untuk memastikan Najib berundur. Apakah kita lebih tahu dari mereka berdua  tentang keadaan sebenar ?


OLEH ITU SEBARANG TUDUHAN LIAR KE ATAS TUN ATAU NAJIB TIDAK AKAN DILAYAN OLEH BLOG INI.





POSTING ASAL UNTUK DINIKMATI SEMULA:

Apa yang Tun minta ialah  Najib berundur merupakan satu titik tolak yang kelak menjadi catitan sejarah.

Samada Najib berundur atau tidak sudah menjadi pertimbangan besar yang sedang melanda Najib untuk halusi dan mungkin mengganggu seisi keluarga. Mahathir tetap tidor lena.

Tidak ada kemenangan atau keuntungan untuk Mahathir jika Najib berundur dan tidak ada kekalahan atau kerugian kepada Mahathir jika Najib terus memimpin UMNO.

Yang perlu banyak memikir adalah ahli UMNO dan rakyat. Yang perlu merealisasikan samada putih atau hitam adalah pemimpin.

Mahathir sudah menjalankan tanggungjawabnya dan apa yang akan diusahakan seterusnya masih atas status  nasihat dan ingatan.




45 comments:

  1. Nilah rupa Mahathirists yang pandai applikasi Sun Tzu tatacara berperang dahulu. Secara ringkasnya, apabila didapati musuh terlalu kuat, masa untuk berpura-pura berundur dan menunggu peluang kembali untuk menyerang.

    Malangnya, pahlawan dan Bangsawan Bugis apabila berperang tidak akan mengambil tembusan. Semua dibunuh atau dipancung habis.

    Pilihan "You are either with me or you are with them" pun dah semakin nak tutup.

    Dah tersilap langkah kali ni Mahafiraun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    2. saya IBU DARMITA benar-benar sudah membuktikan demi allah bahwa mbah ranggalawe bisa merubah kehidupan saya dalam sekejap awalnya saya sangat miskin makanpun susah ,alhamdulillah dengan bantuan beliau saya bisa merubah kehidupan saya jauh lebih baik daripada sebelumnya beliau membantu saya uang goib sebesar 500 juta .saya sangat berterimah kasih kepada mbah ranggalawe atas bantuan beliau ,dan saya ibu darmita menyapaikan kepada saudarah-saudarah yang ingin merubah nasib seperti saya hubungi mbah ranggalawe 0853_9628_3237 saya sudah membuktikannya sendiri. KLIK PESUGIHAN TAMPA TUMBAL DISINI

      Delete
  2. Keuntungan Tun M ialah anak dia akan jadi PM. Kalau Najib undur, Muhydin hanya akan jadi PM sementara aje, pastu anak Tun M yg hati busuk tuh akan jadi PM.

    Tapi tengok keadaan di Kedah, ape kebaikan dibuat oleh anak si Madey nyanyuk? Habuk pun talak. Walaupun anak Tun, tapi langsong xde kualiti macam ayahnya. Cakap pun cam nak mampos je. xde semangat langsong. Nak ke korang mahu orang camni jadi PM?

    Pikirlah sendiri. Jangan emosi sangat! Najib adalah pilihan terbaik buat masa sekarang.

    ReplyDelete
  3. Selagi Tun Mahathir x mampos, maka UMNO akan terus berpecah pelah. Kerja jatuh-menjatuhkan akan menjadi normal sekiranya ade mangkok dan blogger bangang yg percaya fitnah Tun M.

    Maka Perdana menteri dan menteri2nya terpaksa berpolitik sepanjang masa dan kerja membangunkan akan tergadai. Xde faedah kpd parti dan negara langsung. Bukalah mata korang. Ape perangai Tun M bukan pon korang tak tahu. Tun M ni kadang2 ingat dia betul2 Firaun kot.

    ReplyDelete
  4. Orang yg busok hati je yg hanya akan menampakkan keburokan orang lain. Kutuk BRIM, tapi dia le yg pertama pergi berator ambil wang. Kutuk Najib tidak boleh pakai tapi mase sakit pergi pulak Klinik 1 Malaysia. Harga kereta jatuh x nampak, tapi barang lain harga naik sikit cam nak giler. Orang UMNO yg kutuk presiden parti sendiri baik kau orang masuk parti lawan je la. Yampah aku tengok perangai korang. x tau bersyukur langsung. Puiii.

    ReplyDelete
  5. KD sanggup jadi balaci Tun M-unafik. Kesian! Berapa wang dah diterima? Aku tengar satu artikel yg kutuk Najib dapat RM1500. Satu komen yg anti Najib dapat RM 100. Patutlah ramai blogger dah jadi anjing kebelakangan ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok declare jadi pembangkang dari jadi munafik yang berlindung atas nama UMNO..
      sama ada Tun atau balaci2nya.
      Nak betulkan UMNO bukan dengan cara membakar UMNO
      nak betulkan Najib bukan dengan cara membunuh politik nya

      Celakalah munafik2 ini.. yg mana bangsa memerlukan pembelaan tapi mereka sibuk dengan merebut kekayaan.. belum puas agaknya harta yang mahu dikambus bersama dalam lubang kubur?

      Delete
    2. Kalau kutuk najib dpt 1500 dan 100, yang kutuk tun m mesti dapat lebih. Yang pasti mmg presiden umno sendiri ngaku upah tentera cyber. Tun m tak ada dengar mengaku upah mana2 blogger.

      Delete
  6. KD

    Yang comment di atas bukan lah PRO - Najib tapi Setan setan dari Red Bean Army.
    Setan-setan ini yang nak jadi batu api saja

    ReplyDelete
  7. Blogger2 BANGANG yg dok hantam Najib lebih terok drpd DAP Red Bean Army. Bangang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..!! macam pelacur murahan.
      RBA kita tahu memang spesis makan daging babi yang tiada belas kasihan walaupun mendapat mcm2 kekayaan dan kelebihan..

      ini sesama Melayu.. apakah dengan menjatuhkan Najib, penggantinya perfect atau sebenarnya akan diganti dengan proksi Tun? mengikut rapat telunjuk kaki Tun?

      Sama sekali akan tidak mengundi UMNO jika proksi Tun memerintah. Jahanam negara!

      Delete
  8. mula2 kelihatan tun sepertinya akan menang. semua pakat2 sokong tun. seolah tun adalah maharaja politik malaysia, yang mampu turunkan atau naikkan siapa sahaja sebagai pm jika beliau berkehendak. terkini, anak bugis kata beliau tidak akan undur, biar dayung patah, biar layar robek. hah! rupa2nya tun masih belum khatam mengaji bab sejarah orang bugis. diam bukan bermakna kalah adalah prinsip orang bugis. sampai masa, serangan balasnya lebih hebat. sebab itu bugis pernah menguasai nusantara!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak sejarah bugis..Sultan johor pun anak bugis tahu.

      Delete
    2. Lanun dulu2 naik kapal layar, lanun zaman sekarang naik kapal terbang baru.

      Delete
    3. Pejuang2 Melaka selepas dikalahkan portugis british gelarkan lanun la..apa la bodoh sejarah melayu..
      Cina suka melayu bodoh sejarah

      Delete
  9. Tanya Tun MahaDEY penyelewengan wang Petronas berkali ganda dari 1MDB apa cerita?
    Penyelewengan Perwaja Steel?
    Penyelewengan MISC?
    Bail out MAS demi Tajuddin Ramli?
    Bail out Renong Group demi Halim Saad?
    Penyelewengan West Port yg telah 'diselamatkan' oleh tangan2 ghaib?

    Tanya orag tua tu dia kenal tak manusia2 di bawah ini?
    Berapa kerat DEB hasilkan Melayu Mudah Lupa atau mengkayakan kepala2 kapilatis di bawah?

    Thing Phek Khing (Ekran), Vincent Tan (YTL), Lim Goh Tong (Genting), Annanda (Maxis-Binariang), Robert Kuok..Eric Chia?

    sesungguhnya dosa kau amat bertimbun wahai Tun Mahathir Mohamed... kau lupa juga bagaimana pembunuhan beramai2 Melayu PAS tragedi Memali sedangkan peristiwa itu boleh dielakkan.

    Kau tanggunglah dosa selama 23 tahun memerintah negara yang sarat dengan penyelewengan, rompakan wang negara kemudian ditutup kemas dengan hiasan kosmetik Putrajaya-KLCC-Monumen2 megah lain.. yang dikuasai oleh kroni dan orang asing.

    Mahathir.. kau akan terima balasan jua.. jika kau habiskan sisa hayat dengan kebaikan, menginsafi kerosakan dan perpecahan yang kau lakukan pada UMNO.. bagaimana kau menderhaka pada Tunku Abdul Rahman, sedangkan kau masih budak mentah..

    Mahathir.. kau sengaja memalitkan najis di muka kau sendiri.. berapa ramai lagi kau nak jadikan 'korban' politik?

    Kerana Mokhzani gagal dalam perniagaan berkaitan petrolium maka Najib kau jadikan kambing hitam..

    andai Najib berjaya dijatuhkan.. yakinlah kau juga takkan selamat dunia dan akhirat.. sebab kau manusia yang penuh dengan dendam dan hasad dengki...

    Usah memutihkan apa yang hitam

    Zaman pemerintahan Tun penuh dengan kuku besi hakikatnya

    Jiak boleh akui 22 tahun Tun memerintah ada kelemahan. apakah beliau didesak letak jawatan seperti Najib?

    Apakah Najib perfect sehingga kelemahan beliau mehalalkan beliau dijatuhkan dengen cercaan, fitnah dan penghinaan?

    Itu tradisi UMNO atau tradisi Mamak Kutty bernama Mahathir Mohamed yang belum puas dan kenyang merampas kekayaan dan kuasa negara?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD kau print apa yg dia tulis kau bg kpd orang2 melayu yg lahir era DEB..depa akan mengakui apa yg dia tulis.

      Delete
    2. Sory, aku tak mau masuk share fitnah dajjal..

      Delete
    3. KD itulah wajah UMNO diluar sana..KD kau tak percaya ya UMNO sudah ditolak ramai orang2 melayu la..Bukan salah Pak Lah atau Najib...
      Zaman TDM UMNO banyak kali pecah..Pi la buat research jumpa masyarakay lahir era DEB

      Delete
    4. KD, fitnah dajjal tu dari puak kau sendiri
      Kebenaran kau kata fitnah
      Fitnah kau kata benar
      ini lah didikan Rejim MAdey.

      Tuhan sedangkan aib MAdey dgn membuatkan dia menghina dirinya sendiri.

      Duduk diam2 habiskan sisa umur jalan yang baik dia tak nak..
      dia pilih jalan dajjal dan syaitan untuk hancurkan umat

      Kau pun share dgn Dajjal lah KD.. munafik!

      Delete
  10. Satu perkara, mereka tidak membaca apa yang admin tulis, mereka copy paste..sebab itu bengap nak mampus.

    Kalau dah hebat, kuat dan tak lonely - kenapa kelamkabut sangat ni..

    Mungkin benar, mereka ni bukan pro Najib pun tetapi laknat yang diupah pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelam kabut pala senget ko KD
      Kalau dh sampai hasut gugat nak tumbangkan PM itu kepala hotak mana yang cakap tak kelam kabut?

      Cara Rejim MAdey dan balaci murahan seperti kau itu yang mencetuskan fitnah dan kelam kabut
      lepas tu buat bodoh..
      BANGANG x100 untuk balaci MAdey!

      Delete
  11. orang tanya duit kat mana...tak tau nak jawab merapu tak tentu hala.
    wooi duit kat mana?Semua orang tengah tunggu jawapan...buka nak dengar ko merapu

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa merapu?

      Audit Negara merapu?
      SPRM merapu?
      Audit dalaman 1MDB merapu?
      PAC yg dianggotai pembangkang merapu?
      Parlimen merapu?
      Lembaga Pengarah 1MDB yg dikatan pendidikan tahap sekolah rendah merapu?

      Delete
  12. Assalamualaikum KD

    Itulah hakikatnya UMNO yg ditinggalkan TDM.Aku sebenarnya hairan bila mana pro TDM merasakan UMNO akan kuat kalau ikut kata TDM.

    Buka balik la sejarah PRU bagaimana melayu majoriti menolak TDM. Baca balik sejarah UMNO yg sentiasa bergolak..Sejarah penting menjadikan kita berhati-hati dan belajar dari kesilapan.

    KD benarkah TDM tiada apa2 kepentingan?

    KD selepas sahaja TDM menyerang Najib apakah yg dilakukan oleh DAIM? Kenapa Daim marah sangat cara Najib urus projek? Tiada kepentingan?

    KD UMNO terkenal berniaga Ali baba...Malah paling tepat penama. ramai pro TDM tidak mengetahui zaman TDM menteri2 memang nampak tak kaya tetapi anak dan saudara mara semuanya kaya raya. KD jangan percaya sangat la kalau Menteri UMNO kata saya tidak kaya payahla...Tetapi ada la yg betul tapi tak banyak.

    KD aku harap kau fahami istilah kapitalis dan kronisma..Ini semua perang kekayaan (projek) bkn kerana rakyat la..Cuma Najib kroninya siapa? Ini lah yg aku hormat..1MDB ..dan banjir yg melanda yg melaksanakan projek adalah kelas F.

    Isu Altantuya sangat bahaya ianya bukan isu mahkamah dah selesai tetapi isu siapa pembunuh..Politik Konspirasi cukup hebat kepada sifat TDM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca juga sejarah marcos dan filipina, sejarah suharto pun. Setup yang serupa macam 1mdb diguna untuk menyedut wang negara. Baca juga sejarah goldman sach di beberapa buah negara termasuk iraq. Semua sejarah itu harus dipelajari dan dielak berulang ke atas negara kita pula.

      Delete
    2. 1MDB bukan diurus cara kedai runcit mamak la..kau ingat 1mdb lembaga pengarahnya budak sekolah rendah ke?
      1MDB akan diadili di PAC yg dianggotai oleh pembangkang..itu pun kau tak tahu.Macam mana la nak jadi blogger kalau semua tak tahu.

      Delete
    3. Kedai runcit mamak tak tukar bos 3 kali dalam tempoh 6 tahun. Skrg dah ada presiden dan group ed serentak dgn ceo. Orang pandai sgtlah yg ada structure pengurusan yg mcm tu. Pandai terlampau hinggakan duit berbilion jadi mcm biskut, sekejap ada, lama tak ada. Terlajak pandai hinggakan bank tempatan tak layak simpan duit berbilion kerana syarat bank negara menyusahkan kononnya.

      Delete
    4. Aku dengar cerita TDM ada semua dokumen kehilangan duit 1MDB ..Bawa la keluar serahkan kpd SPRM..kenapa tak nak bagi?

      Cerita macam biskut ni lah dikatakan politik kedai kopi.Sebab itulah jangan dilayan cerita biskut ini. Bagi aku la serangan DSAI lagi hebat bertahu-tahun Najib dihina kerana Altantuya..Najib jawab tak? Cerita Altantuya dah selesai ..siapa yg selesaikan..bukan geng biskut tetapi mahkamah tahu....

      Jadi 1mdb yg akan selesaikan bukan sembang angka2 berubah-ubah.....tak lama lagi akan berubah lagi .........agak2 psal apa ya?

      Dokumen yg ada dokumen kedai kopi..itulah faktanya..Nak serahkan kpd SPRM takut dicampurnya dalam tepung buat cekodok...

      Delete
    5. MAdey Kutty pakai modal Anwar Ibrahim@Ketum
      Dlu Ketum ugut nk kuarkan 5 kotak bukti penyelewengan..
      puih.. kotor politik org2 ini!

      Delete
  13. KD ini aku ambil komen dari artikel lama kau 1 MDB dok bengang...


    DAIM diangap terkaya tetapi nama beliau TIADA dalam senarai Kenapa? Bank adalah perniagaan teras bangsa Yahudi.Didunia yang kita hidup Bank dikawal oleh Individu bukan kerajaan.Setiap Bank perlu ada penama.
    Daim mempunyai berbelas bank seantero dunia....persoalannya bagaimana beliau menjalankan perniagaan tersebut..

    KD beliau hanya penama sahaja..tetapi apakah tugas beliau? Memastikan golongan kapitalis terus mencengkam politik malaysia?
    KD tahukah anda kenapa IPP diberi keistimewaan kepada geng kapitalis paling berkuasa dimalaysia?
    KD tahukah kamu PM tidak berkuasa tetapi kapitalis lah paling berkuasa?
    Siapakah kapitalis? Melayu India Cina Kadazan atau apa?

    Kalau PM tidak berkuasa bagaimana pula? PM memang berkuasa tetapi perlu tunduk kepada keinginan Tamak golongan kapitalis.
    KD tahukah anda Pak Lah dijatuhkan bukan kerana PRU tetapi kapitalis baru tin tingkat 4?
    Golongan kapitalis akan melaungkan gerakan rakyat tetapi hakikatnya ialah wang dan wang..
    Geng Tingkat 4 terlampau rakus ingin mengusai kekayaan secara tamak nilah sebab utama perang antara kapitalis.

    KD perjuangan kita bersumberkan mata hati bukan mata kasar..lihat dan hidu secara keseluruhan...peperangan semakin hampir..Tidak mudah dikalahkan dan tidak mudah mengalah.

    ReplyDelete
  14. LKS sokong Mamakutty jatuhkan PM. Tak kan RBA tak ikut cakap bos diaorang? RBA Yahudi ke, pulak?

    ReplyDelete
  15. KD TDM kata BN bakal menang la PRK..ha ha itulah fakta dah mula kornar baring alahai..TDM ni pakar manipulasi pusing sana pusing sini..

    ReplyDelete
  16. Apparently Najib is trying to polytricking us but caught in the web of serious criminal breach of trust involving billions RM, mysteriously known only by his inner circles, notably Rosmah, Arul Kandasamy, his step son and Jho Low.

    ReplyDelete
  17. Alahai kenapa ramai sangat tunjuk pandai ni....komen komen yang buat aku gelihati terguling-guling
    Kenapa melalut macam gila talak...
    Siapa anda nak ulas lebih...itu kerja SPRM, kerja PDRM....anda tu taik kucing je, tak layak pun nak cakap lebih-lebih. Melalak kuat macam mana pun, macam anjing (anda) salak bukit (Mahathir)...bukit tak runtuh pun..

    Aku berpegang pada satu sahaja..
    Najib jawab saolan Mahathir...

    Mahathir ada kepentingan ke..
    Opah kau ada kepentingan ke..
    Semua orang pun boleh ada kepentingan..
    aku tak kesah, tak hairan dan tak nak ambik peduli pun..

    Najib sila jawab Mahathir tentang 28 B..

    Aku tak kata pun Najib tak bagus..
    Aku cuma minta dia buka mulut jawab Mahathir..
    Tak kesah le dia Bugis ke tidak...tak penting pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kluang Najib bukan tak jawab...1mdb ceo dah jawab pun tetapi cara TDM dia bukan nak jawapan sangat sebab itu la Najib punya stail bukan politik kedai kopi..

      Biarkan pihak ke 3 yg berauthoriti bercakap..

      Ingat tak kes Altantuya Najib dah bersumpah apa DSAI perli? Anwar kata kalau semua bersumpah mahkamah tutup la? Sebab itulah bila Mahkamah putuskan semua senyap betul tak?

      Begitu juga kes liwat DSAI semua berkata konspirasi Najib..Najib ada jawab tak? takda kan Najib serahkan kpd Mahkamah bukan?ambil berapa la?Kenapa Najib tak pecat je hakim pasal lambat bagi jawapan?

      Begitu juga 1MDB bagi la masa ...tahu la Audit Negara buat kerja ..selepas itu akan diserahkan kepada PAC..Di PAC ada adun pembangkang tentulah mereka yg akn melompat dahulu nanti..tak payah tunggu TDM pun.
      Bila dah ada kes bagi pula kpd SPRM..Najib bersalah kebas 27 billion masuk la penjara ..mudah kan..

      Delete
    2. Setuju!
      MAdey dan balaci bukan tak tahu.. wang negara bukan macam duit ceti boleh bukak laci ambik keluar macam itu.

      Skrg semua perlu melalui sistem dan rekod hatta Sultan atau PM sekalipun.
      Ingat Najib dan Rosmah boleh sesuka hati pergi ke Perbendaharaan kemudian cash wang, beribu kakitangan awam akan bersaksi,

      Lainlah seperti MAdey.. wang PETRONAS jadi wang anak beranak MAdey.. bail out sana sini demi kroni dan anak beranak. masih kita ingat bagaimana wang keuntungan Tabung Haji dirompoak oleh Rejim MAdey untuk selamatkan ekonomi jatuh time 1998??

      Kalau Najib buat hal yg sama aku rasa 24 jam Najib akan jatuh.

      Tp sebab Rejim MAdey ni mcm Zionis jugak.. perkakasa perlindungan banyak dan kukuh.
      buat salah macam mana pun diputar alam untuk kaburkan rakyat!


      Delete
    3. Ni orang yg pandai sangatlah ni. 42 bilion 1mdb tu bukan duit negara. Itu hutang 1 mdb. Sebab tu duut tu boleh suka hati dia orang nak lebur kat mana. Sekejap sebahagiannya masuk petro saudi, lepas tu gi cayman, last kata di sing pura. Boleh masuk akaun mana2 sebab itu duit syarikat yang didapati secara hutang. Orang kerajaan yang terlibat dalam penguusannya ialah perdana menteri sebagai pengerusi penasihat. Tapi semua hutang itu kerajaan jadi penjamin. Jika 1mdb tak mampu bayar, kerajaan yang kena bayar. Sebab itu kena rajin rujuk sejarah marcos dll. Nak elak pengawasan kerajaan tubuh syarikat. Buat hutang bilion2 debgan jaminan kerajaan. Lepas tu beli harta kerajaan pada harga diskaun berpuluh bilion. Malangnya tak sempat nak buat perakaunan kreatif dah terkantoi. Ni kena baca ulang2 tentang kes ini sebelum nak tolong jawab bagi pihak tukang upah. Duit 1mdb bukan duit kerajaan. Tu sebab boleh buka akaun suka2 hati dan pindahkan duit suka2 hati. Mamak & ceti pun lebih teliti daripada bugis pasal duit2 ni.

      Delete
  18. Bugis kebulor jawatan..malu orang Bugis wei dengan perangai bugis sorang ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kebulur jawatan lepas 23 tak kenyang makan wang negara tu ialah MAMAK KUTTY.

      Delete
  19. Berdasarkan bilangan Komen diatas pro Najib telah menang dgn nisbah 3/1.jika mengikut pada hukum alam tk payah lagi nk buka cerita Baru..kami dah boring.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdasarkan rating, memang gelabah sungguh puak Najib ni..

      Yang najib hantar jenis lidah bergulung, semua benda nak diputarnya.

      Saolan asal, jawab pun tidak..elok kira le berapa hari lagi sahaja yg tinggal...ramai2 tolong kira

      Delete
    2. Kah...kah..
      Rejim MAdey guna ISA tangkap habis musuh politiknya.. itu gelabah macam berok tak?
      Kalau tak buat salah apa pasal mau takut?
      Jawab saja lah apa yag dituduh

      Sekarang Najib tak tangkap sesiapa yang kritiknya seperti MAdey Kutty Pembelit tu buat.

      Kalau nak cerita pasal penyelewengan, MAdey ialah BAPAK Penyelewengan Malaysia!

      Zaman MAdey, BPR hanya alat perkakas MAdey menutup RASUAH yang MASSIVE!

      Menteri Agama hanya menteri telunjuk kakinya.. sebba itu tahan Ratu Cantik berbogel pun Mufti kena pecat.


      Belum kira lagi kes jenayah MAdey membunuh org Melayu, Tragedi Memali.. tubuh semula Suruhanjaya Siasatan Diraja.. mau kecut telor MAdey dan balaci2nya yg mcm anjing kurap menjilat2 tanah..

      bodoh tak kenal kezaliman MAdey ada hati nak cakap pasal kelemahan orang lain..

      Delete
  20. Jika RBA dan DAPig boleh sokong MAdey jatuhkan Najib.. makan 100% jelas MAdey ialah sekutu jahat
    Maka MAdey juga dikira ejen2 perosak UMNO.

    Masakan Dajjal akan bersekongkol dengan orang baik, Dajjal akan sekongkong dgn pemfitnah dan org yg rakus tamak kuasa seperti Rejim MAdey!

    KD... ko tu buta kayu.. ko duduk dalam kantung bloggers yg busuk hati. Tiba2 nak taat pada MAdey.. sedangkan yg ditauliahkan rakya jd PM ialah Najib.

    Kalau nk betulkan Najib betulkan cara UMNO.. bukan betulkan cara Mamak Kutty Laknat tu

    Mamak Kutty tu kosmetiknya nampak mcm memajukan negara tapi isi perut negara BUSUK dan ROSAK 23 tahun dek pemerintahan kuku besinya.. dan sarat dengan PENYELEWENGAN!

    Ko mau tau la bro.. usah jilat mcm anjing kurap tepi jalan!

    ReplyDelete