Thursday, April 30, 2015

Selepas Bertanya, Tun buat permintaan pula..

Dalam peringkat individu berusia 90 tahun, bertanya kepada generasi yang lebih muda menjadi beban besar kepada mereka..

Kesilapan Mahathir ialah banyak bertanya..
 Kesilapan Mahathir ialah tanya saolan susah..
Kesilapan Mahathir bertanya bagi pihak rakyat..
Kesilapan Mahathir ialah tidak bertanya kepada pokok..
Bertanya sudah jadi dosa besar....
Bertanya sudah boleh merosakan parti...

Selepas silap bertanya apakah Tun layak pula untuk meminta:

6. Saya harap saya diberi peluang berjumpa dengan ahli UMNO biasa untuk menerang akan masalah kehilangan berbillion Ringgit oleh Dato’ Sri Najib. Lepas mendengar kedua-dua pihak adililah terhadap “serangan” saya. Apakah saya sedang merosakan parti atau mencuba menyelamatkanya.

# Apakah pembebasan Anwar akan berulang di era Najib (?)



  

Apabila Tun saran GST dibatalkan Ahmad Maslan kata Tun tak faham.. Bila pembangkang gunakannya sebagai kempen...apakah mereka lebih tak faham...Kempen sebegini macamana nak jawab arrr

75 comments:

  1. x payah layan le orang tua ni.Asyik taruh fitnah je...Serupa pembangkang! Puiii...Nak tuduh orang ini ke itu ke senang, tapi nak tuduh mesti disertakan dgn bukti. Kononnya Dato Najib spend Rm 3 million utk perhiasan bunga, mana buktinya? Si tua kutuk ni main suka2 tembak je pastu nak suroh Dato Najib jawab pe? Ingat ahli UMNO nak layan si tua nyanyuk ni? Pooorahh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir silap 3J... sebenarnya 3.8J... Mahathir ni autalah..

      Delete
    2. KAU INI MANUSIA APA SEDAP MULUT AJE

      Delete
    3. AnonymousThursday, April 30, 2015 2:33:00 AM - lain kali sebelum nak bagi komen ,makan la ubat dulu supaya komen yang bakal keluar tu datang kerana menggunakan akal dan bukan nya kepala lutut.

      Delete
    4. Aduhai! Berhujah le dgn fakta. Ni hanya tuduh orang bodoh ke? sakit keh? nak makan ubat keh? Ni ape punya komen ni? X tau le camane bos nyanyok korang tu sanggup bayar RM100 utk komen cam sampah ni.

      Delete
    5. Macam biase larr..cai najib kalo sembang kote bapok pon bole goyang!!
      Satu org tua umur 90 tahun baru bukak mulut, seluruh jentera kerajaan meroyan!!
      Cai najib..kalo komen org lain ngko anggap sampah..diri ngko sendiri tu da sanpah!!

      Delete
    6. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Soal GST ni senang je utk selesai. Bila BRIM dinaikkan kepada RM1200, tutup le mulut orang ramai yg kutuk GST sekarang ni. Tapi malangnya ade bbrp kerat yg lebih terok drpd pembangkang yg dok menghasut KONONNYA Dato Najib ni zalim, menindas rakyat dand banyak lagi. Laknatullah cam ni la yg membuat orang marah pasal GST.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. GST lebih gentlemen, telus dan cekap.

      BRIM..pemberi dan penerima rasuah bakal dihumban dalam neraka

      Delete
    2. Kerana tak tahan dengan Mahathir elok anwar dibebaskan untuk membantu

      Delete
  3. Dengan kebijaksanaan Dato Najib dalam isu hudud, pembangkang dah pecah belah. Dan juga sebenarnya lepas peliwat tegar dunia no.1 di sumbatkan ke dalam penjara oleh Dato Najib, UMNO dan BN akan menang besar dalam PRU yg akan datang.

    Tapi malangnya lepas peliwat masuk penjara, ade bbrp ekor tua kutuk haramjadah yg diketuai oleh seorang tua nyanyok mai kacau pulak. Hasut sini fitnah sana. Ape motifnya? Marah sangat ke si peliwat dimasukkan penjara? Ade ape persetujuan antara puak tua kutok ni dgn puak peliwat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Hasut sini fitnah sana."

      anda sedang bcakap pada diri sndiri ker..?

      Delete
    2. Kalau orang gila lihat komen AnonymousThursday, April 30, 2015 2:46:00 AM, maka akan terkejutlah ia melihat betapa bangangnya manusia yang bodoh tak tahu menilai perbezaan tanya dengan fitnah. Tun Dr. Mahathir tanya Najib bagi pihak rakyat di manakah lesapnya USD 1.103 bilion wang yang kononnya sedang disimpan di Singapura sedangkan tak ada simpanan wang tunai itu pun di bank di Singapura itu, itu fitnah ke AnonymousThursday, April 30, 2015 2:46:00 AM? Biaslah bila dah bodoh tetapi nak mengaku pandai macam inilah jadinya, kalau ketua dia pun bengap, dia lagilah bebal gamaknya.

      Delete
  4. Mamakutty dah bau Najib akan lepaskan Anwar seperti Tun Dol buat dahulu. Kan semua mereka termasuk Zahid, Ku Li, Zaid, Shafie, Hisham, KJ dll semua penyokong Anwar dahulu.

    Ni kerana nak bagi Mamakutty tu sakit hati dan hapuskan dinasti serta kuncu-kuncu Mahathirists daripada parti, kerajaan, jabatan, agensi, NGO, korporat dll.

    Cara tu sahaja yang ada untuk berperang dengan Mamakutty Hitler tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousThursday, April 30, 2015 2:53:00 AM - hang pun awat tak makan ubat dulu sebelum nak bagi komen.

      Delete
    2. AnonymousThursday, April 30, 2015 2:53:00 AM, masa tengah buat pembedahan dengan seekor lembu, otak lembu tertukar dengan otak AnonymousThursday, April 30, 2015 2:53:00 AM, sebab tu dia jahiliyah terlebih sangat.

      Delete
    3. AnonymousThursday, April 30, 2015 2:53:00 AM, silap makan ubat, sebab termakan pil vitamin untuk lembu, sebab tu pemikiran dia biol semacam je.

      Delete
  5. Dlm politik ni, baik gentleman sikit le. Nak serang Najib, serang je la. Najib bukan kesah pon. Tapi jangan le nak mengheret keluarganya pulak. Isteri dan anak2 nya semua kena. Dari sini boleh le kita nampak betapa KEJI DAN JIJIKNYA orang tua ni. Bertaubatlah korang yang bersubahat dgn geng dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousThursday, April 30, 2015 2:56:00 AM - adoi awat ramai sangat orang sakit yang bagi komen kat sini ? Tu lah lain kali makan ubat dulu sebelum nak komen - kan dah tertonjol jelas bodoh haprak hang tu.

      Delete
    2. Lgi komen sampah yg hanya tau tuduh orang sakit.

      Delete
    3. Bila masa Tun Dr. Mahathir heret keluarga Najib dalam isu yang dipersoalkan sekarang ini pula? Setahu saya para malaun yang menjadi tukang ampu Najib yang memburuk-burukkan keluarga Tun Dr. Mahathir tanpa usul periksa, tak percaya lihat Buletin Utama TV 3 tiap-tiap malam mencaci dan menghina Tun Dr. Mahathir, baru-baru ini mangkuk yang jadi Duta ke Indon tu meracau macam orang gila menuduh yang bukan-bukan kepada keluarga Tun Dr. Mahathir.

      Delete
    4. Mangkok mana pula tu? Mangkok ayan ka?

      Delete
    5. Mangkuk Zahrain Hashim, pak sedara angkat Ted Manoff, bebal macam orang tak pernah bersekolah, dia yang jawab kata tak hairan pasal Najib hidup mewah kerana Najib keturunan bangsawan, tapi lepas tu dia kutuk Tun Dr. Mahathir pula kata memfitnah Najib, sedangkan Tun Dr. Mahathir hanya mengulas apa yang ditulis oleh akhar Tempo di Indonesia itu. Susahlah kalau Najib dikeliling oleh manusia-manusia bodoh yang tak tahu nak berhujah, setiap kali berhujah akan menambahkan lagi parah kepada imej Najib kerana hujah mereka itu mencerminkan kebodohan serta menyerlahkan lagi kerosakkan dalam pentadbiran Najib sekarang ini.

      Delete
  6. Antara komen rasional yang menarik ialah perbahasan berkaitan Mahathir/Najib direhatkan sementara supaya tumpuan dapat dibuat pada PRK.
    2. Samada Najib memberi greenlight atau tidak kepada Mahathir untuk jumpa grassroot juga elok diperkatakan selepas PRK.

    3. Admin percaya, bagi golongan yang rasa mereka sedang menang tentu tidak setuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sendiri yg mulakan, sekarang nak suroh orang berhenti pulak. Ape benda ni?

      Dah berak merata-rata tempat, orang nak bersihkan sekarang tak bagi pulak!

      Padahal KD ko la yg asyik keluarkan artikel kutuk Dato Najib ni. Haktuih kat muka KD. Munafik betul.

      Delete
    2. Woi Babi betul admin ni. Tahu pon ade PRK sekarang ni. Tapi pemimpin pujaan ko si tua nyanyok tu xhabis2 dok taroh fitnah sana sini, ko x nak tulis artikel bagi tahu tutup mulut?

      La ni nak mintak jumpa ahli UMNO buat ape? Dah bagi tahi kpd orang ramai sekarang nak memberakkan ahli UMNO pula.

      Delete
    3. Kalau Najib tak bersalah, maka terangkanlah di mana lesapnya USD 1.103 bilion wang yang dihutang oleh 1MDB yang kononnya dilaburkan di Cayman Island, kemudian ditebus katanya dan disimpan di BSI Singapore Limited, tapi akhirnya tak ada pun wang tunai yang dikatakan ditebus dari pelaburan di Cayman Island dalam simpanan bank itu, maka sekarang apa dah jadi dengan wang itu? Apa yang disimpan di bank itu hanyalah 'paper asset' yang mungkin dah tak ada nilai apa-apa lagi. Di manakah wang itu disimpan? Dalam lubang jubor Najib ke? Hanya tau menyokong membuta tuli, fakta tak ada, memang fak yu la.

      Delete
    4. Mula-mula tuduh kononnya 42Billion hilang, pastu tukar pulak jadi 27 billion. Ni nak buat fitnah pon tak konsisten, nak orang camane jawab ni? Orang bangang je yg caya sama tohmahan ni. Buang mase Najib je nak layan fitnah ni.

      Delete
    5. macam mana ko boleh kategorikan apa yg tun ckp itu fitnah..?

      Delete
    6. Tun Dr. Mahathir hanya tanya, berdasarkan pertanyaan Tun Dr. Mahathir apa dah jadi dan ke mana perginya RM 42 bilion tu, ini kerana 1MDB nak bayar faedah bank sebanyak RM 2 bilion pun kena hutang lagi, sebab itulah Tun Dr. Mahathir tanya, kalau nak bayar faedah bank RM 2 bilion pun kena hutang lagi, maka di manakah RM 42 bilion itu, apa dah jadi? Lepas tu Tun. Dr. Mahathir menanyakan lagi, berdasarkan maklumat, sekurang-kurangnya RM 27 bilion dari RM 42 bilion itu telah hilang berdasarkan penyata kewangan 1MDB.

      1MDB ni, kos pengurusan dia pun kena buat hutang lagi untuk biaya kos pengurusan, faham betul-betul, kos pengurusan seperti bayaran gaji dan kos pentadbiran pejabat, bukannya kos operasi, kalau sampai tahap kos pengurusan pun kena berhutang untuk bayar gaji dan pentadbiran, mana perginya RM 42 bilion yang dijaja selama ini?

      Biasalah seperti ketua mereka si Najib Putar Alam Syah, pecacai sohai Najib ni pun bengap, tak reti nak bezakan antara tanya dengan fitnah. Jenis tak sedar diri, biasalah.

      Delete
  7. Cai najib..malu la sikit ..menyembur nyembur mengutuk org tua umur 90 tahun..setakat ngko org punyer kutuk caci maki tak jadi kudis utk org tua tu...tgh ader kuase ni mmg byk larr tukang jilat..kite tgk larrr.nnti bile ah jib gor da belayar..sape yg nk dekat...
    Anyway..cai najib ..bole tak tanyer bos kesayangan ngkorang..bole tumpang jet..nak gi main golf ler...HUHUHUHU!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu yang tak dapat dijelaskan oleh Najib dan kuncu-kuncu serta para pengampu dan pembodeknya adalah seperti berikut:

      1. Di manakah wang yang dihutang oleh 1MDB yang berjumlah USD 1.103 bilion bersamaan RM 4 bilion yang sebelum ini dikatakan dilaburkan di Cayman Island, kemudian katanya dah ditebus pelaburan itu, kemudian kononnya disimpan di BSI Singapore Limited, tapi akhirnya dalam bank itu bukannya disimpan wang tunai USD 1.103 bilion itu, tetapi hanyalah 'paper asset' yang mungkin dah tak ada nilai apa-apa lagi. Kita mau tau ke mana lesapnya wang itu? Jumlahnya bukan sedikit, USD 1.103 bilion, bersamaan RM 4 bilion.

      2. Kita juga mau tahu mengapakah boleh berlaku transaksi jualan tanah kerajaan di TRX di mana harga sebenar adalah lebih kurang RM 22 bilion, tetapi dijual dengan harga lebih kurang RM 2 bilion sahaja. Malahan tanah kerajaan di Sungai Besi yang berharga lebih kurang RM 13 bilion dijual dengan harga kurang RM 400 juta, kerajaan rugi lebih kurang RM 33 bilion dalam urusan tanah ini. Ini kerana tanah di TRX berkeluasan 70 ekar, satu kaki persegi harganya RM 7,000.00 tetapi dijual dengan harga RM 60.00 sekaki persegi, manakalah di Sungai Besi lebih kurang 100 ekar luasnya, harga sekaki persegi RM 3,000.00, tapi dijual dengan harga RM 90.00 sekaki persegi sahaja apa kejadahnya semua ini?

      Dengan jumlah yang berpuluh bilion itu, berjuta pembangunan untuk rakyat telah dirampas oleh puak-puak penyamun ini.

      Delete
    2. Orang dah suroh siasat, tunggu le laporan daripada Auditor le. Ni x sabar2 ni utk ape? Adekah dah tahu umur 90an, dah nak mampos x lama lagi, jadi x boleh tunggu??? Just tanya je, jangan marah pulak tu ha!

      Delete
    3. Wang yang lesap 1 billion tu ada dengan aku...jangan risau..aku simpan elok2

      Delete
    4. Anon 5:05:00

      Brape tahun auditor nak siasat? Dah tiga bulan dahh..takkan siasat smpi 90 tahun...jgn marah dan jgn lupe mkn ubat...huhuhu

      Delete
    5. Lihatlah pemikiran bongok para pengampu Najib ni, bukannya mereka reti nak jawab soalan, hanya merapu tak tentu hala. Kalau ketua mereka pun dah biol dan merapu tak tentu hala sampaikan Tun Dr. Mahathir tanya pun dituduhnya fitnah dan tuduhan, maka anak buahnya lagilah bongok menyokong membuta tuli, kalau Najib kata taik tu boleh dimakan kerana sedap, maka berkerumun para pengampu Najib ke lubang jaban menghirup taik dengan suka hatinya, sebab mereka bodoh dan pandir serta seangkatan dengannnya.

      Delete
  8. Bro kluang, lu mmg hebat
    Cai cai najib senantiasa menanti artikel lu utk memberi komen intelek tahap.dewa
    Komen komen intelek cai cai ah jib gor afalah spt berikut:
    ● babi
    ● madey
    ● mamakutty
    ● tua kutuk
    ● tak pegi masjid
    ● tua nyanyuk

    Begitu intelek sekali komen2 cai cai ah jib gor..malahan jika ah jib gor sendri membacanya mampu menitiskan airmata boya ah jib gor..isk isk isk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beza antara Tun Dr. Mahathir dan para penyokongnya dengan Najib dan para pengampunya adalah Tun Dr. Mahathir dan penyokong berhujah berdasarkan fakta, kita ada maklumat, bukannya macam Najib dan para pengampunya, meracau yang bukan-bukan, menyokong membawa rebah, menyokong membuta tuli. Kalau dah ketua mereka pun tak reti jawab soalan, orang tanya dituduhkan kritik dan fitnah, maka anak buah lagilah bengapnya. Sila jelaskan mengenai isu USD 1.103 bilion dan isu penyelewengan transaksi penjualan tanah kerajaan di TRX dan Sungai Besi itu dulu wahai para penyokong dan pengampu Najib, jangan meracau tak ubah seperti orang tak siuman sahaja. Berhujah tu dengan fakta, bukannya merapu sahaja.

      Najib kalau dia jadi Perdana Menteri yang baik dan berkualiti, tak ada ruang untuk orang kritiknya, tapi dah depan mata buat perkara salah pun kalau tak boleh ditegur, tak boleh diminta penjelasan, teruk betullah kalau macam ini.

      Delete
    2. Memang pon komen2 tu layak dan sepadan dgn perangai tua nyanyok tu..ape nak komplen sangat ni?

      Delete
    3. aku rasa komen tue amat sesuai dan layak pada diri ko sndiri..

      kenapa..???

      jawapan nya ada di dlm diri ko sndiri..

      Delete
    4. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    5. Anon 5:03:00

      Memang artikel tu sesuai utk ah jib gor bengap? ..Yg ngko 2x5 bengap cam najib komplen apesal?!...huhuhu,!!

      Delete
    6. Macai pecacai bertaraf sohai cibai lancau Najib pasal apa tak boleh beri jawapan yang telus pasal isu kehilangan USD 1.103 bilion wang yang dihutang oleh 1MDB itu? Malahan mereka juga tak mampu jawab pasal penyelewengan urusan jualan tanah kerajaan di Sungai Besi dan TRX yang mana kerajaan kerugian antara RM 25 bilion hingga RM 33 bilion dalam urusan tanah yang diselubungi penyelewengan itu.

      Ini menunjukkan betapa bebalnya para pengampu dan tukang jawab Najib yang begitu bodoh nak mampus, tak tahu menjawab soalan, lebih baik duduk dalam kandang dan tunggu Najib hantar rumput untuk korang kunyah puas-puas lah ye. Dasar pengampu tolol dan pandir, beginilah jadinya.

      Delete
    7. Woi KD, jangan hiprokrit la! Bila geng engkau dok memaki hamun, ko x nak delete komen sampah tu pulak! Serupa ketua nyanyuk korang tu, MUNAFIK!

      Delete
    8. AnonymousThursday, April 30, 2015 8:59:00 PM, walaupun pemimpin kami tu kau tuduh 'nyanyuk', tetapi dia ada maklumat mengenai 1MDB, penjualan tanah kerajaan secara seleweng, serta macam-macam maklumat yang sangat digeruni oleh pemimpin korang yang 'bijak pandai' tu.

      Pemimpin korang yang bijak pandai, ada ijazah ekonomi dari Harvard pun tak mampu nak jelaskan pertanyaan dan persoalan berkaitan masalah berkaitan 1MDB walaupun pemimpin korang yang 'bijak pandai' yang ada ijazah ekonomi dari Harvard tu adalah kepala ketua dalam 1MDB itu, apa kes ni?

      Itulah, dah terkulat-kulat nak mencari isu untuk burukkan Tun Dr. Mahathir pula, jawab dulu pasal 1MDB yang mana isu berkaitan 1MDB itu mengenai kepentingan negara yang tergadai dan lingkup dikerjakan oleh pemimpin korang yang 'bijak pandai' ada ijazah ekonomi dari Harvard tu.

      Delete
    9. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada MBAH WITJAKSONO yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama MBAH WITJAKSONO dengan senang hati MBAH WITJAKSONO mau membantu saya..,ALHAMDULILLAH nomor yang dikasih semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungi jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi MBAH WITJAKSONO DI 0852_2223_1459. ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga
      KLIK=>>> BOCORAN TOGEL 2D 3D 4D 5D 6D

      Delete
  9. TUN BERCAKAP BUKAN MACAM MACAI BERCAKAP..DIA ORANG CERDIK, MESTI ADA SEBAB MUSABAB.

    JANGAN CEPAT MELATAH, KITA BELUM SAMPAI TAHAP DIA, HUJUNG KUKU PUN BELUM......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, Tun M ni memang hebat dlm bab menjatuhkan orang. Hatinya busok cam tahi, tengok orang dah senang sedikit dia mula la nak mencantas orang. Malangnya ramai pengikut dia pula tak tahu mainan dia. Kesian!

      Delete
    2. Najib happy Chara dia. Kroni dia kaya2.Tun happy Chara Dia. .anak dia Mokhzani Kaya raya . Lu orang dapat apa? Guna otak bro

      Delete
    3. Anon 5:01:00

      Hebat la ngko..bole tau hati org busuk..
      Ngko aje yg tau permainan dia..org lain x tau..bole berguru dgn.ngko..bg alamat

      Delete
    4. Tu dia, bila para pengampu dan pecacai bertaraf sohai cibai lancau Najib berbicara, seperti beruk sedang berahi gayanya sahaja. Melalut yang bukan-bukan. Macam Ted Manoff tu, Mokhzani kaya sebab dia berniaga, dia pernah jawat jawatan tinggi dalam industri, salah ke dia berniaga dan jawat jawatan tinggi dalam industri? Adik Najib jadi pengerusi CIMB tak pula kau komplen, kalau dah jenis macai sohai tahap cibai lancau macam inilah, bodoh nak mampus, beruk dalam Zoo pun lagi bagus berbanding puak-puak pengampu ni.

      Delete
    5. KD delete le komen yg ade perkataan lucah. Ok, kalau geng sendiri, ok. Orang lain, kasi remove. Puiiii

      Delete
    6. Taraf tukang jawap upahan Najib memang terlalu sohai, terlalu dungu, tak reti jawab hanya tau melalak macam orang sasau sahajalah. Jawablah pasal isu hutang 1MBD, pasal kehilangan USD 1.103 bilion, pasal penyelewengan transaksi jualan tanah kerajaan TRX dan di Sungai Besi yang menyebabkan kerajaan rugi lebih kurang RM 33 bilion. Sila jawab, jangan melalak tak tentu hala sahaja.

      Delete
  10. "SUKA GST, UNDI BN"... "GST MAKMUR, RAKYAT BAHAGIA" itulah poster banner yang terpampang di Permatang Pauh dan Rompin menggantikan Poster Najib dan Muhyiddin.

    HIDUP NAJIB, HIDUP MAHATHIR, HIDUP UMNO !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  11. tahniah le pd yg komen dan mengutuk di atas..org yg d kutuk tak ada apa2..yg mengutuk ni dok himpun dosa...lg sekali tahniah..himpunlah byk2 sbg bekalan ke akhirat nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang paling berdosa adalah Tun Mahathir. Abis cite.

      Delete
    2. mana ko tau yg paling bdosa adalah tun mahathir..?

      dosa dan pahala di tangan ko ker?



      Delete
    3. Punca sebenarnya adalah Najib tak ikhlas serta suka menipu rakyat, ditambah pula dengna pecacai yang suka mengampu menyokong membuat tuli kerana mereka jenis macai pecacai cibai sohai lancau, maka beginilah keadaannya.

      Najib ni pengkhianat UMNO dan Barisan Nasional, sebenarnya dia yang nak sabotaj UMNO dan Barisan Nasional supaya kalah dalam PRN Sarawak dan PRU 14 nanti, dasar pengkhianat, beginilah, rakyat dah meluat pun masih syok sendiri kata kerajaan telus, kepala butoh sahajalah.

      Delete
    4. Ini lah tahap pencacai Tun M. Tau maki hamun dgn perkataan lucah je.

      Delete
    5. Korang pula tukang jawab yang dungu upahan Najib, tak tau menjawab soalan melalak macam orang sasau sahaja, sila jawab isu yang diutarakan, jangan merapu tak tentu hala pula.

      Delete
  12. Oleh kerana tahap mutu perbahasan setaraf longkang adalah perlu blog ini memulakan langkah moderate dan bertapis. Kebebasan dan keterbukaan blog untuk menerima pandangan sudah disalahguna dengan tuduhan dan makian yang mencerminkan tahap pendidikan ugama yang rendah, masalah mental disorder, gangguan emosi dan hilang plot dan jatidiri.

    Jadilah tetamu yang sopan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  13. Najib very2 happy Chara dia. Kroni dia kaya2.Tun juga very2 happy Chara Dia. .anak dia Mokhzani Kaya raya . Lu orang dapat apa? Guna otak bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mokhzani kaya kau dengki apa? Nazir adik Najib kaya dan jadi pengerusi CIMB apahal kau tak pertikaikan pula? Kalau dah jenis pendengki dan tak tau nak balas hujah, guna hujah tahap longkang untuk burukkan orang lain, jenis busuk hati,hati kau tu busuk mengalahkan bangkai, sebab tu kau macam ni Ted Manoff, tapi biasalah, dah jenis manusia busuk hati mengalahkan bangkai, mana tau sedar diri, dia lebih gila menyokong pemimpin pengkhianat yang menjahanamkan parti dan rakyat serta negara kerana mungkin diberi habuan itu dan ini untuk merendahkan maruahnya yang menjadi lebih hina dari seekor beruk yang sedang dalam zoo di Taiping.

      Delete
  14. Replies
    1. ko tuju kepada siapa "bacol" tue..?

      diri sendiri ker..? Ohh.. ok

      Delete
  15. Cara Najib & si Mamat Maslan tangani isu 1MDB & GST mengimbas kembali peristiwa lucu zaman persekolahan saya di awal tahun 60an. Rakan sekelas yg berbangsa cina telah menulis karangan bertajuk 'Kesusahan' seperti berikut:-
    Saya sangat susah. Bapa saya susah. Emak saya juga susah. Drebar juga susah. Orang gaji juga susah. Tukang masak pun susah. Tukang kebun juga susah. Semuanya banyak susah. (Susah tapi ada drebar, tukang masak,
    tukang kebun & orang gaji. Susah ape ke mende?

    Begitulah tahap pemimpin pemerintahan kita masa kini yg sama dgn budak sekolah rendah saya sebutkan tadi. Lain yg TDM tanya, lain pula dorang merepek meraban. Haiiii... entah lah Labu.........,!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam isu kad pra bayar pun dah berterabur, kastam kata tak dikenakan GST sebab isu GST ni kastam yang uruskan, tetiba saja Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia pula kad prabayar dikenakan GST kerana dia yang menguruskan hal ehwal komunikasi, apa kejadah semua ni, sekejap begini, sekejap begitu, lepas tu macam lain pula, memang lingkuplah kalau macam ni punya pentadbiran, tunggang langgang tak tentu hala. Bila orang tegur kata fitnah, bila orang tanya kata tuduh, kalau dah bodoh tu, dimandikan air bunga tujuh lori tujuh hari tujuh malam pun tetap bodoh juga, makan kismis satu kontena pun tetap bengap juga kerana sudahlah bodoh, berlagak pandai, sombong dan takbur, sebab itu jadi macam tu.

      Delete
    2. Masalah GST bila ditanya kepada pakar kedai kopi memang la jenuh nak layan...Hari ni punya paper Gabenor Bank negara dah jawaaabbb........ isu GST..

      Dia kata sempoi je ...Biasala Semua negara yg melaksanakan GST akan ambil masa 1 ke 2 tahun baru stabil. Apa macam bai?siapa berani lawan?

      Bila Gabenor Bank Negara jawab sempoi...... mana TDM ..........hemtam la ..........ada berani?
      Setakat kutuk orang2 melayu yg bekerja di agensi tak faham buat kerja dah biasala ..Itulah perangai TDM takabis2 kutuk melayu..Melayu malas la..Melayu Tongkat la..

      Tengok Najib hari ni jumpa OKU berjaya dalam perniagaan.Pasal apa dia berjaya?
      Najib tak kata hang bodoh hang malas tetapi Najib bagi duit bantuan dan ilmu..Barulah melayu maju.Sudah sampai masanya istilah2 dizaman TDM yg merosakkan nama melayu dibuang jauh-jauh.

      Delete
    3. dont worry..nanti mader komen la tu...just wait

      Delete
    4. Pasal GST, pasal apa boleh berlaku perbezaan jawapan antara pihak Kastam yang menguruskan hal GST ini dengan pihak Suruhanjaya Komunikasi Multimedia yang tak ada kena mengena dengan urusan operasi GST ini? Apahal pihak jawapan pihak Kastam dibakul sampahkan sedangkan mereka yang menguruskan operasi GST ini, sedangkan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia pula boleh buat keputusan dan diterima oleh kerajaan? Memang dahsyatlah, kalau yang buat GST pun tak tahu hujung pangkalnya, makin lingkuplah, kita lihatlah nanti, makin tunggang langgang GST ni, lepas tu tuduh Tun Dr. Mahathir pula, tengoklah nanti puak dungu ni punya angkara.

      Delete
  16. Apparently Najib is trying to polytricking us but caught in the web of serious criminal breach of trust involving billions RM, mysteriously known only by his inner circles, notably Rosmah, Arul Kandasamy, his step son and Jho Low

    ReplyDelete
  17. Mahathir bermaklumat dikata nyanyok, Zetty tua renta gayut tak pula nyanyok

    ReplyDelete
  18. Kalau dah malas fikir jangan marah pulak kat org tua yg dah 90 tahun hidup dan berjuang utk kemerdekaan masa ko belum lahir lagi n mak n bapak ko pun masih main batu seremban n peng peng senapang kayu. Org tua in jugak pada waktu yg sama rajin menulis kat suratkhabar straits times sebelum merdeka camana nak majukan dan tambah produktiviti petani2 kita. Lepas tu korang mungkin dah tahu what's next this humble servant did sampai pencen la ni..

    ReplyDelete