Thursday, April 9, 2015

What Take You So Long Mr Prime Minister

Kemaskini:
Jawapan Najib di TV3 semalam yang nampak cool adalah rakaman (?)
http://shahbudindotcom.blogspot.com/2015/04/jawapan-tak-memuaskan-perlu-diadakan.html

Posting Asal:
Najib sudah memberi penjelasan atau bolehlah dikategorikan sebagai menjawab semua (?) perkara yang dibangkitkan oleh Tun Dr. Mahathir dengan menambah isu Jambatan Bengkok yang tidak pernah Tun pertikaikan secara umum bersama dengan isu lain. 

Oleh itu isu gesaan supaya Najib menjawab Mahathir dikira selesai tetapi jika itu sekadar jawapannya, kenapa Najib perlu mengambil masa yang lama dan liat untuk memberi penjelasan.

Mungkin akan ada yang berkata jawapan itu sebenarnya telahpun berulangkali di jelaskan, saolannya kenapa Najib tidak menjawabnya sendiri selaku Pengerusi 1MDB, PM dan Menteri Kewangan dan secara komprehensif seperti malam tadi. 

Malah kalau boleh Najib keluar lagi di TV# berulangkali untuk memperjelaskan lagi bukan sahaja isu yang sama tetapi lain-lain isu yang wajar di "padam" segera segala yang negatif dan bersifat virus. 

Najib perlu bersedia untuk kembali ke TV# sekali lagi atau berulangkali selepas ini tanpa jemu kerana itu sebahagian dari tanggungjawabnya kepada rakyat.

https://youtu.be/KFMxh76SNjw - ustaz azhar idrus

25 comments:

  1. 1. Its okay for najib to look for time to respond to TDM's queries but not the way and with contents as seen in TV last night.

    2. Its very frustrating kerana saya terpaksa cancel hadir majlis tahlil malam tadi demi hendak mendengar najib jawab mahathir dalam TV. Kalau saya that would be najib's answers, it would have been better for me to attend thatahlil reception. Its really a waste of time

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahlil buat lepas isyak ya?
      Lain kali buat tahlil lepas magrib tau

      Delete
    2. sanggup tinggal tahlil mlm jumaat...majlis tu lepas maghrib tapi sengaja tak mahu pegi sebab malas tu

      Delete
    3. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Saya tak setuju Najib mengamalkan politik cakap-cakap kedai kopi.
    Ini adalah pandangan peribadi saya.

    Cara TDM suka menggunakan akhbar dan medai dibawah kawalanya agar rakyat menerima secara sedar atau tidak sedar semua programnya.

    Di era TDM sudah pun kedengaran asyik2 muka Dr mahathir disemua berita utama..Malah ketika DSAI ditangkap orang-orang melayu akan menutup tv dan maki hamun.Saya yakin ramai dikalangan penyokong tegar TDM tidak akan tahu sejarah ni.

    Di Malaysia kita mempunyai sistem kerajaan yg bersistemmatik. Bila Najib menyerahkan penyelewengan 1 MDB kpd agensi yg bertauliah ianya merupakan jalan terbaik didalam mengendalikan sebuah kerajaan berdaulat.Undang-undang perlu dipertahankan.Kita sebagai rakyat perlu patuhi undang-undang.

    Malah secata tidak sedar Najib sudah memastikan sistem check and balance iaitu PAC badan yg diwakili adun pakatan memastikan keadilan terhadap perjalanan agensi2 kerajaan. di zaman TDM sering kedenganran pembangkang dinaktitikan... tiada istilah check and balance.

    Rakyat masih kabur perjalanan sesebuah kerajaaan kerana sudah terbiasa dengan pemerintahan ala kedai kopi.

    ReplyDelete
  3. Ternyata secara tidak sedar atau disengajakan, penipuan yang nyata dibuat tentang isu pelaksanaan gst. Keputusan melaksanakan gst bermula pada 1April 2015 telah dibuat dalam Bajet 2014 yang dibentangkan pada bulan Oktober 2013. Harga minyak dunia merudum pada separuh kedua 2014. Mengatakan gst sesuai.dilaksanakan kerana kejatuhan harga minyak adalah satu spin yang nyata sedangkan keputusan pelaksanaannya dibuat jauh lebih awal. Nampak macam bijak.tapi macam kantoi. Ketika keputusan dibuat, hasil negara dari petroleum juga masih memberi sumbangan besar kepada kewangan negara. Tidak benarlah mengatakan ketika keputusan melaksanakan gst dibuat adalah untuk mengimbangi kehilangan hasil akibat kejatuhan harga petroleum. Itulah antara jawapan yang sebenarnya satu spin yang mungkin disediakan oleh para pemikir dan konsultan di sekeliling PM. Jambatan bengkok yang tak pernah ada dalam soalan pun disebut oleh PM semata2 nak memburukkan TDM. Antara buruk dan beruk mana yang lagi teruk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli Bharian baca balik apa yg Najib cakap..takda spin la.. GST memang dikaji sejak tahun 1980 .Apa yg Najib terangkan perlaksanaan GST menguntungkan kerana berhadapan dengan masalah minyak yg kritikal.
      tidak timbul spin dan menunjukkan cara Najib seolah2 bernasib baik bukan berdasarkan analisis.

      Baca balik bagaimana BRIM dilaksanakan melalui proses penasihat yg ramai..

      Delete
  4. Saya sokong pendapat anon diatas mentadbir negara berlainan dgn senang kedai kopi.

    ReplyDelete
  5. Kalau dah pemimpin pun taraf kedai kopi, macamana nak harapkan?

    Segala kuasa ada dalam tangan.............. Melayu makin merudum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin taraf kedai kopi yg terbaik tentulah DSAI tak buat kerja pun hanya tahu sembang je..Yang ke 2 terbaik tentulah Mat Sabu bertahun2 menjadi adun hanya tahu memekak.Yg ke 3 tentulah Lim Kit Siang yg hanya makan gaji buta.

      Maksud saya politik kedai kopi merujuk semua bersembang isu 1MDB dikedai kopi dan masing2 berhujah sedangkan hakikatnya masalah tidak selesai ...persoalanya kenapa?

      Kerana itulah saya cukup bersetuju dgn Najib yg menyerahkan kepada pihak 3 dan bertauliah.

      Audit Negara sudah ada sejak zaman TDM tetapi ianya tak berfungsi inlah akibatnya..masayarakat tidak memahami fungsi sebuah kerajaan yg berdaulat..

      Delete
  6. Dah jawab dah. Ape korang nak lagi. Gua rase jika Si tua kutuk tu tak berhenti2 nak fitanh Dato Najib lagi, Baik Najib sumbat sumbatkan Si Firaun tu dalam penjara spt Bang Non.

    Kpd blogger2 bangang spt KD, IGP dan KDN sedang memantau content tulisan korang. Kalao x nak try ape tu akta hasutan, pandai2 la korang. Ingat tuh, penjara sampai 20 thn boleh dikenakan bawah akta hasutan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya yakin Najib akan bertindak berhati-hati menangani masalah TDM..Lihat lah sahaja bagaimana Najib berhadapan dgn DSAI.

      Ingat ya DSAI hanya berada 1 bulan semasa TDM menjadi PM.Hanya 1 bulan DSAI menyebabkan huru hara di kl malah keputusan PRU kalau bkn cina sokong TDM tumbang.

      Masa Pak Lah DSAI dikeluarkan tetapi tidak boleh bertanding dan UMNO hampir tumbang. Zaman Najib DSAI bebas sebebasnya bukan mudahbagi Najib.

      Najib digelar Najibaltantuya bertahun2 skandal kapal selam...... berulang2 difitnah.....ABU diperkenalkan dan berbagai NGO antaranya BERSIH...semuanya kecundang dan hampir mampus.

      DSAI ketika dibawa ke mahkamah dan dihumban ke penjara tiada kekecohan.Hebat tak Najib? Hari ini masyarakat tidak lagi menjadi DSAI sebagai isu rakyat.Semua sudah muak.

      Kalau tidak kerana serangan TDM Najib semakin selesa melaksanakan program2 yg sukar antaranya hapuskan subsidi minyak dan GST.

      Delete
  7. Hoi Anon 10.22 jangan cakap macam musibat sial , nampak sangat awak ni nyanyok , Tun M yang umur 90 Thn pun masih ok , Pertanyaan Tun M semalam satu pun tidak dijawab oleh Najib mungkin nyanyok macam kamu kut Anon 10.22 , Memamg lepas Tun M akan ulang lagi pasai , Najib masih tak jawab apa yang di tanya , Pasai nak ugut supaya IGP tahan KD , Tun M dalam akta hasutan boleh belah la , dengan KD boleh la ugut Dengan Tun M igat aku najib akan pikiaq 10 kali , sekarang ini pun nama dan reputasi dah teruk , GST buat hasil nampak barang duk naik , rakyat dok marah tapi Hang dengan pemimpin UMNO saja dok syok , hang tengok la status quo kepimpinan UMNO kalau dak ubah maka aku rasa UMNO Malaysia akan jadi macam Selangor habis tak ada peluang lagi lama lesap terus .Aku bukan dok doa tapi isyarat dan tanda dah semakin jelas.

    ReplyDelete
  8. Saya sarankan selepas Najib "jawab" Mahathir, elok pengomen kedua-dua pihak janganlah terlebih riak dengan mulut celupar kecuali berhujah dengan fakta. Kekadang memberi pendapat yang basi, menyeleweng dan paling ketara malas membaca tetapi asyik membebel, macam tong kosong.

    Akta hasutan untuk semua, apa maksud hasutan (?) sudah tentu ia tidak lari dari batas-batas demokrasi dan kebebasan bersuara (?) asal tidak menyeru atau membuat tuduhan yang membangkitkan perasaan bermusuh atau kacau bilau. PDRM masih waras.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamulaikum KD

      Saya rasa takpa kot.Perbincangan kita lebih tertutup tidak memberi kesan besar kepada pembangkang.Bagi saya biarlah kita bertengkar diruang komen daripada blogger saling berperang.

      Bloger-bloger perlu stop tidak perlu teruskan kerana biarlah Najib selesai masalah beliau dengan TUN. Tetapi saya pasti ianya tidak mudah serangan dari Tun akan berterusan cuma saya berdoa biarlah tamat dalam setahun jgn lebih rugi UMNO.

      Delete
    2. Tak payah la , KD nak buka blog bincang hal Najib ini , Kamu buang masa dan belanja , lebih baik bincang hal-hal kesusahan hidup rakyat bawahan , apa yang aku lihat , Selagi najib masih sebagai PM , UMNO takkan lama apa yang berlaku diselangor akan terjadi di peringkat Nasional bukan kerana benci BN tapi memang orang dah meluat dengan satus quo kepimpinan sekarang . aku tak doakan tapi isyarat dah jelas.

      Delete
    3. Itu semua persepsi..Saya nak bertanya Pilihan raya kecil yg berlaku selepas PRU 13 bagaimana prestasi UMNO?

      Kita perlu terima hakikat rekod PRU penting .Inilah dasar analisis kita.

      PRK Rompin dan permatang pauh akan diadakan.Perlu dingat PRK ini berlaku ketika isu GST sedang panas.Maksudnya kesan GST belum terasa pada rakyat.

      Maknanya rakyat dalam keadaan cukup tiadak selesa jadi kita sama2 tunggu keputusan rakyat. Ahli UMNO sepatutnya memberi sokongan kuat kpd Presiden didalam melaksanakan dasar beliau .Malangya rata-rata ahli UMNO tidak memahami konsep ketaatan kpd ketua.

      Delete
  9. Tindakan Tun jumpa ibu sirul mungkin menjejaskan peluang sirul kekal di ostralia. ...pandai buat pandai tanggong ler

    ReplyDelete
  10. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, rakyat boleh meneliti program yang dijalankan kerajaan termasuk dengan perinciannya menerusi Laporan Ketua Audit Negara yang telah dibentangkan di Dewan Rakyat, baru-baru ini.

    "Kerajaan kekal komited untuk memastikan ketelusan dalam segala usaha dan operasi kerajaan dan tindakan sewajarnya akan diambil sekiranya terdapat sebarang ketirisan oleh pihak berkuasa," katanya menerusi laman sosial Facebook beliau," sebentar tadi.

    Najib kena bertindak tegas dah terbukti agensi yg terlibat masih tidak belajar ..saban tahun masih tiris.


    KD....

    Di johor sekolah agama dari 87 hanya 20% shj boleh diduduki..yg panasnya projek diberi kepada syarikat gila yg tidak pernak melaksanakan projek besar..Ini lah masalah UMNO tidak tegas akhirnya pembangkang kata UMNO bodoh.

    Sudah sampai masanya didedahkan siapa yg terlibat dan bukan sahaja disenarai hitam semua yg terbabit perlu didakwa atas kecuaian melaksanakan amanah.

    ReplyDelete
  11. Assalaumualaikum KD ada masa pi laman Din turtle..

    Alamak TDM kata zamanya Ketua bahagian semua intergriti la tiada rasuah..pening aku la ..yg aku tahu zaman TDM la duit banyak ditabur antara yang paling tersohor TDM vs Tengku Razaleigh sampai pecah la UMNO.

    ReplyDelete
  12. Cikgu kata kalo nk jwb soalan exam kena menepati kehendak soalan...
    Bukan jawapan syok sendiri...baru blh berjaya...

    Dulu penah dgr RBA dlm blog2..tgk cara komen pon tau
    Skrang enjoy tgk NBA- najib bean army komen dlm blog..
    Budak2 kacang cari mkn walo hancurkan negara pon xpa
    Dlm blog ruang komen bukan main kencang....
    Cer tgk fesbuk FOBN...senyap sunyi...xde yg berani tunjuk handal...
    Kuikuikui...
    Ciri asas NBA- komen mcm gampang,xde isi, mengampu,menafikan masyarakat,membodek tahap dewa..
    Merendahkan org lain tp 1 jer....tetap kena byr gst haahahahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dibandingkan 2009 teruk UMNO dibantai dilaman2 web..Ingat lagi saya waktu itu youtube pun tida siapa nak komen membantu UMNO.

      Di malaysiakini serangan penghinaan terhadap PM jangan cerita la...Hari ini semuanya berubah anak-nak muda bangun mempertahan UMNO...

      Cuma maaf la golongan yg suka buat kecoh sentiasa merasakan dirinya hebat sedangkan hakikatnya golongan Pro PM lah yg sentiasa berada di barisan hadapan..PRK Rompin dan permatang pauh akan diadakan agak2 bloger mana yg akan pertahankan UMNO?

      Delete
    2. NBA tak kisah umno lingkup sbb mereka cuma berkhidmat kpd najib sbg najib. NBA tak pegang jawatan.dalam umno pun bahkan mungkin bkn ahli umno pun. Najib suka bela jemuan daripada.bantu cawangan umno. Najib lg percaya kpd penasihat dpd kakitangan awam. Najib lebih bergantung kpd konsultan dpd kabinet. Sebab itu negara jadi mcm ni.

      Delete
    3. Kalau orang memberi sokongan diatas dasar2 yg diimptasikan aleh krajaan dicakap jamuan..tahukah saudara berapakah mereka telah dibayar oleh Najib?.kenapa Najib tidak menggunakan kidmat kakitangan awam itu adalah telahan yg tidak tepat kerana ianya bergantung kepada kepakaranlah contohnya didalam bidan kodoktoran bermacam kategori mengikut pelbagai jenis penyakit dan ada doktor biasa dan ada doktor pakar.hospital pulak ada hospita keraajaan dan ada hospital swasta dan kita sendiri maklumlah dari segi perhidmatan free dgn berbayar.begitulah dgn kes Najib kenapa Najib selalu menggunakan kidmat penasihat didalam merencana dasar2 supaya dasar2 yang dibuat tidak tersasar dn memberi impak yg cepat..tapi solute kt Admin byak menyiarkan komen2 walaupun berlainan pendapat tklah sperti blog Din Turtle yg syok sendiri.

      Delete
  13. Ghairah guna tentera siber upahan, penasihat dan konsultan, semuanya dibayar. Bila berbayar, memang semuanya mengikrarkan sokongan, setiakawang. Najib mengaku upah tentera siber hingga menggelar mereka bangang. Berapa bayaran dan wang sumber mana yang digunakan kena tanya pengupahnya sendirilah. Yang penting memang dia mengaku membayar blogger yang kemudian dibangangkannya. Kenapa perkataan bangang dituturkan? Marah sangat sebab blogger yang diupah gigit tuan sendiri. Kenapa blogger upahan gigit tuan sendiri? Sebab memang dasar dan tindakan kerajaan najib dirasakan banyak merugikan rakyat dan mengancam negara. Selepas membangangkan tentera siber upahannya secara terbuka di khalayak umum, entah apa pula janji yang dibuat supaya tentera siber upahannya hanya memberikan laporan dan ulasan.positif bagi menunjukkan sokongan kepada najib.

    Penasihat dan konsultan juga memang diakui dibayar hingga melivatkan.berbilion ringgit. Lebih satu bilion ringgit setahun untuk konsultan semata2 seperti yang diumumkan. Bayaran kepada penasihat tidak pernah didedahkan. Maka keluarlah rasionalisasi subsidi minyak yang dikembarkan dengan BR1M. Jaringan
    keselamatan sosial dan bukan pemberian katanya. Kemudian diperkenalkan gst yang telah dikaji sejak lebih 30 tahun tetapi tidak dilaksanakan. Hari ke-10 gst dilaksanakan dan yang nyata harga hampir semua barang naik, tidak turun seperti yang digembar gemburkan dalam media.

    Lebih 30 tahun dan 18 bulan sejak diumumkan untuk dilaksanakan, gst seperti bidan terjun pelaksanaannya. Kakitangan kerajaan sabotaj kerajaankah hingga pelaksanaan gst jadi begini? Konsultan yang kata gst kena laksana, kakitangan kerajaan setujukah? Kena ingat, konsultan hanya tulis kertas tapi yang kena laksana ialah kakitangan awam. Perlu wujud kesefahaman yang mendalam di situ. Bayaran untuk konsultan begitu tinggi berbanding kaki tangan awam tapi yang teruk buat kerja ialah kakitangan awam. Tersebut pula makmal2 yang idris jala suka buat, beginikah hasil makmal gstnya? Penasihat dan konsultan hanya memberi nasihat dan cadangan tetapi keputusan dibuat oleh siapa sepatutnya. Apa yang berlaku sekarang kelihatan.penasihat dan konsultan yang membuat keputusan dan kerajaan menjadi pelaksana. Bila sesuatu yang dibuat tidak mencapai objektif yang ditulis dalam kertas cadangan, kerajaan kenalah bertanggung jawab. Itulah yang berlaku kepada 1MDB. Kerajaan itu siapa? Perdana Menterilah kerajaan. Nak tukar kerajaan, kena tukar perdana menterilah.

    ReplyDelete