Tuesday, November 3, 2015

Apakah Arul sudah mula takut sehingga pihak lain perlu campurtangan..

# TERKINI...
Makin ramai pemimpin dan menteri menggelupor sawan dengan pelbagai ugutan untuk menghalang debat Arul/Tony....


Kesian Tony Pua, diikat kakitangan, dimangga mulutnya, dibutakan matanya, dikerat lidahnya sekadar mengekangnya untuk berhadapan dengan Arul yang bebas untuk bebas bercakap.

Kenapa Tony Pua (Jawatankuasa PAC) dilarang membuat sebarang kenyataan secara terbuka mengenai 1MDB oleh Pengerusi PAC tetapi tidak kepada Arul, saksi utama...

Jika tiba tiba begitu banyak kekangan menghalang sudah tentu ada sesuatu yang dibimbangkan, adalah perlu Tony meneruskan debat dengan Arul walaupun berisiko hilang keahlian PAC.

Apakah Tony masih yakin dan percaya PAC mempunyai ketelusan dan integriti dalam isu 1MDB (?)
atau sekadar mengisi masa dan peraturan.

Debat harus dijadikan peluang untuk Tony menjalankan tugasnya dengan lebih sempurna dalam berhujah dan menggasak di setiap penjuru untuk mendapat jawapan pasti dan reaksi Arul ...

Inilah peluang terbaik Tony untuk menunjukkan dia betul betul puaka pada Arul.

25 comments:

  1. Tuan KD, anda sudah sampai tahap tidak boleh berfikir secara rasional & logik kerana amat membenci Najib & 1MDB. Sehinggakan jika ada sesiapa yg berkaitan dgn 2 yg disebut itu, pasti akan dipalitkan dgn hinaan. Tuan KD sudah lupakah bahawa Tony Pua adalah anggota PAC, makanya ia tidak BEBAS utk bercakap sesuatu yg masih dlm siasatannya! Jika beliau ingin teruskan niat berdebat atau bercakap secara bebas berkaitan 1MDB, beliau perlu bebaskan diri dari PAC. Ini soal integriti terhadap tugas bro. Apa bezanya pihak yg disiasat dgn pihak yg menyiasat jika kedua2nya main langgar sempadan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lg yg permintaan lucu tony pua, hanya dia yg boleh soal, sementara arul hanya perlu jwb, jgn tanya. Debat jenis yahudi mabuk mana mcm ni? Itu yg Tuan KD kata tony pua diikat tangan, ditutup mata, dikerat lidah...heheh...rasional sikit la Tuan KD, kalaupun benci sgt dgn najib & 1MDB jgn sampai menulis hujah yg nampak seperti budak belum masuk tadika...

      Delete
    2. Najib x nk letak jawatan? Takda conflict of interest ke?Bila time belah team lain mula la ckp soal integriti bagai...hanyutttt opss silap karammmm

      Delete
    3. Betul KD ni memang sudah sampai tahap tidak boleh berfikir secara logik dan rasional. Sesiapa aja yg tak bersetuju dengannya akan dilabel sebagai penyokong Najib.

      Delete
    4. Dah tu jom kita buat nothing to hide 2. Kalau Tony phua chu kang tak boleh berdebat atas alasan Tony phua chu kang tu anggota Pac dan tak bebas. Apa kata Najib sendiri berdepan dengan RAKYAT dan biar RAKYAT sendiri tanya soalan dekat Ah Jib Gor...ni nak berdepan dengan rakyat pun penakut puihhhhh

      Delete
  2. udahlah kita org melayu berbalah yang untung cina

    ReplyDelete
  3. teruskan tony jangan sampai orang kata cina dap jenis tak ada lancau potong kasi anjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnya peranan Tony ini diambil oleh orang Melayu seperti Kj atau orang Islam seperti Nik Abduh dalam soal isu rakyat, mencari kebenaran.

      Malangnya mereka lebih suka duduk tetapi membantah. Mereka lebih suka mencari habuan dari menjolok sarang tebuan.

      Apabila peranan ini di ambil oleh orang cina, kita mula berfikiran sempit dan rasis.

      Delete
    2. Sepatutnya peranan Tony ini diambil oleh orang Melayu seperti Kj atau orang Islam seperti Nik Abduh dalam soal isu rakyat, mencari kebenaran.

      Malangnya mereka lebih suka duduk tetapi membantah. Mereka lebih suka mencari habuan dari menjolok sarang tebuan.

      Apabila peranan ini di ambil oleh orang cina, kita mula berfikiran sempit dan rasis.

      Delete
  4. betul tu....mamat KD ni memang....

    ReplyDelete
  5. debat adalah suka sama suka makanya tak perlulah mana-mana pihak gunakan hak istimewa melainkan apa yang dicari adalah habuan politik (political mileage)

    ReplyDelete
  6. Itu reversed sikologi nama nye

    ReplyDelete
  7. tony di suruh diam sebab dia org luar ckp takde fakta n bukti.
    arul tu ceo 1mdb....semua dlm tangan dia...dan apa yg di kata akan jadi bukti dlm siasatan nanti.

    ReplyDelete
  8. last2 tak jadi dah agak dah...taktik kotor...

    ReplyDelete
  9. Bencikah kita pada Najib? NO
    Bencikah kita pada 1MDB ? NO
    So, apa isunya ?
    Kebenaran....
    Justify kebenaran...
    Bukan sahaja benar tetapi dilihat benar...

    Berehat, bercuti....
    Tiada campurtangan...
    Berani kerana benar, takut kerana salah....
    Telus...
    Ikhlas...
    Amanah...
    Tawakkal...
    Berserah....
    Jujur pada diri sendiri...
    Sampai bila ?
    Kebenaran tetap muncul, Kun Fayakun..

    ReplyDelete
  10. aku cadangkan tony cari pengganti untuk debat. tony boleh backup.

    ReplyDelete
  11. Blogger yg namanya kluagman ni mmg haramjadah...bangsa penjilat punggung babi Dapigs lakatullah..
    Bloger melayu babi KM ni mmg sial laknatullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si anon 5:54 ini kalau ganti Arul berdebat agak2 boleh menang dan hebat tak.
      Rasanya sekor ni bukan dia saja makan dedak, tetapi seketerunan specis pemakan dedak tegar..
      Orang macam ni ke yang dibangga banggakan oleh kawan2nya...

      Delete
    2. Tak perlu lah maki hamun... marah2 .. rakyat nk tahu apa jawapan kpd 10 soalan si Tony tu... ada byk lg soalan lain juga spt apa jenis pelaburan 1mdb di Cayman Island sehingga kerajaan Australia mengambil tindakan untuk liquidate dlm ertikata menutup sykt Australia yg mengurus pelaburan 1mdb tersebut. Pelik juga ni.....

      Delete
    3. Hehehe.. syarat2 utk mnyokong najib
      1. Buang akan dan logik kedalam longkang..
      2. Just maki hamun je sape yg xsokong najib. Xperlukan fakta atau pun buah fikiran. Sebab apa? Ingt syarat no1..
      Hahahaha

      Delete
  12. KD
    5.54 ini tak ada kawan pun dan kami tidak bangga jika mempunyai sahabat macam dia yang tidak ada adab.
    Kami dari golongan yang pada lazimnya membincangkan sesuatu topik itu berlandaskan fakta.
    Jika perkara itu benar berserta fakta sahih kami akan mempertahankanya
    Persepsi dan spekulasi selalu nya dielakkan keran kebenaran amat samar
    Jangan terlalu emosi dan terlampau heroworship sesaorang itu sehingggakan apa yang beliau cakap dianggap betul
    Guna akal fikiran sendiri dan buat assessesment dari fakta yanhg sahih
    Elakkan diri darfi jadi pakar Mi Maggi ,bila timbul masaalah ekonomi,kita jadi ekonomis,judicial,kita jadi pakar perundangan,politik,kita jadi penganalisis politik.
    Akhir sekali jangan jadi batu api dan suka mempersendakan kebolihan orang lain dengan melebelkan saorang itu dengan gelaran yang menjijikan
    Salam

    ReplyDelete
  13. Pelik knp penjilat pm begitu marah. Pd kd? Sepatutnya memberi peransang pd arul meneruskan debat.... Berani kerana benar... Ini tidak menyokong pembatalan debat

    ReplyDelete
  14. Lah..kah..kah..kah.. Hik..hik..hik.. Adoi.....sejak bila plak DAP nak dengar dan hormat Pandikar Amin selaku speaker...... Jumpa gak akhirnya alasan yg berjaya menyelamatkan tengkuk Tony

    ReplyDelete