Saturday, November 7, 2015

KEMBALIKAN UMNO KEPADA MUHYIDDIN DAN SERAHKAN PAS KEPADA TUAN IBRAHIM..

Zahid patutnya berperangai macam Husam Musa.
Tugas Naib kanan memberi nasihat kepada Presiden dan Timbalan umpama menarik rambut dalam tepung.

Zahid tidak perlu terkam dan gelojoh ketika parti susah, tidak perlu menangkan seorang sehingga parti jadi goyah kerana ahli jadi bengong, yang kenyang jemuan prepaid postpaid.

Kembalikan UMNO kepada Muhyiddin dan Zahid kekal nombor 2, parti UMNO sudah tidak ada tolok bandingnya jika itu berlaku.
Kekuatan itu membolehkan PAS dan PKR mudah didekatkan.

Apakan daya Zahid dah tersalah lorong, masuk ikut tingkap, nak keluar rasa segan, terus duduk macam tak layak.

TETAPI MASIH BELUM TERLEWAT KALAU BENAR PEGANGAN UGAMA JADI PEDOMAN.
Orang beriman tidak mudah terpedaya antara kaca dan intan.

Jangan yang dikejar tak dapat, yang dikendong keciciran. Sudah ramai Timbalan yang tidak sempat jamah kerusi PM.

Sejarah menunjukan belum ada taktha Bugis diserahkan kepada Jawa.

5 comments:

  1. Sudah ada yang berbunyi kedudukan Najib tidak selamat bersandarkan Zahid sebagai TPM...
    Di pertandingan akan datang, Zahid buang masa kalau sekadar nak bertanding Timbalan Presiden yang sudah dalam genggaman, tanding Presiden, jadilah anak jantan Jawa...

    Oleh itu Hishamuddin adalah calon yang lebih sesuai dan selamat kepada Najib.

    Apa ahli dan orang lain nak kata, itu tidak perlu Najib hiraukan. Lagipun Hisham memang layak...
    Kalau bising2 di bawah, anggap je suara katak panggil hujan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dengan pandangan anda... Zahid usah excited sangat.. pemimpin umno kenal benar siapa Zahid...

      Delete
  2. Dah lambat dah..l
    Umno is beyond repair..tsmy have no balls
    Ckp belakang blh la..bising2 dlm jamuan mcm pakcik aku bising2 duit sawit x masuk lg tu jer...
    Suka x suka..terpakse ckp kalo tsmy mcm anwar...hahahaah bergegar putrajaya sebaik die kena pecat
    Best time ever to counter..now too late
    Umno pon kekal bodoh secare kolektif...
    Melayu mmg kena survive tanpa umno
    Lebih baik umno tumbang spy proses demokrasi,hak rakyat kalo x ikhlas sgt pon at least xla mcm umno
    Skrang layan rakyat mcm mana...habis dibuli dgn sykt2 kroni...glc...berleluasa!
    Hak melsyu,tanah pon lenyap sikit demi sikit bwh umno
    Kalo kt x suke monopoli astro...sampai bila nk umno monopoli negara?
    Hala tuju tn blogger pon kena ubah perjuangan..sooner or later

    ReplyDelete
  3. Dah makin merapu kau ni KD
    Kau ingat UMNO tu senangx nak beri pada orang
    Setuju komen di atas,TSMY no balls
    Kalau dia bertindak sebaik kena sack,mungkin ada efek,tapi dia tak berani kerana dia tidak ada grassroot support
    Macam lalang la prinsip kau ni,tad ada angin ribut dah jadi cai Hishamuddin,dulu kaya dia tak ada telor macam Ajibgor
    Malays survival still much depend on UMNO,The qualities of its leaders will varies from time to time
    Generally apart from minor hiccups,our country is still ok economically compared to other developing countries
    Sometimes if we cares to think and reason it carefully,the rise of the cost of living esp in urban areas were due to our own doing.We are materialistic lots,extravagance on our daily life,we adopt the habit of buying what we want rather than what we need.
    The govt are assisting the Malays to improve in all expect of living,but sadly result are not encouraging,we tend to merunggut more,easily duped by presumtions and speculations and not proactive to govt initiatives.
    Say what you like,I still believe only UMNO can ensure the survivality of the Malays cos I do not trust PKR,PAS or AMANAH at all

    ReplyDelete