Sunday, November 1, 2015

Tidak kah Arul.menghina PAC (?)

Seperti di ketahui PAC diberi semula nyawa untuk meneruskan siasatan ke atas 1MDB dan tidak pula dimaklumkan atau diberi jaminan bahawa Pengerusi baru ini juga tertakluk kepada kenaikan pangkat jika terlebih "cemerlang".

Arul Kanda antara yang akan dipanggil untuk disoal siasat...

Dan hari ini Arul bukan sahaja bebas untuk bercakap di mana-mana pentas malah berani pula berdebat dengan salah seorang Panel PAC...

Tidakkah itu menghina mahkamah (PAC) dan menganggu siasatan (?)
Apakah Arul sedang berada di dalam kekebalan atas restu dari orang yang paling berkuasa di Malaysia (?)

19 comments:

  1. siapa yg ajak debat dulu, arul ka atau tony pua ka?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya yang bodoh (pinjam bahasa cai) terperangkap dan sambut mainan politik Tony...

      Delete
    2. Mengapa tidak highlightkan perangkap Pua dan terangkan sejelas jelasnya perangkap itu.

      Bukan kah Pua tidak tahu, sebagai ahli PAC tentang tanggung jawab dia.

      Kini cabnaran disambut, tanpa apa aopa sayarat. Siapa yang panas punggung sekarang?

      Delete
  2. Bodohlah kau ni. Arul dicabar oleh ahli PAC. Dia bukan mencabar. Kira professional jugalah dia tidak mahu melibatkan PAC. Itu sebab dia suruh Tony Puaka letak jawatan.dulu untuk menjaga kredibllti PAC. Lepas tu nak salahkan Arul. Bodoh punya statement. Jangan jadi bloggerlah malukan orang Kluang je

    ReplyDelete
  3. Bodoh, Tony Puaka...itulah je hujah yang rasa diri sendiri pandai dan.menang.

    Tony cabar untuk melihat kebodohan (pinjam ayat kau) Arul...
    Arul pula sambut (bodoh le tu...)
    Arul terperangkap dengan.mainan Tony sedangkan hakikatnya dia akan disiasat PAC dan kena jawab bila Tony bertanya ketika disiasat.

    ReplyDelete
  4. Baguslah tu dia menjawab secara live.... Nak buat macamana kalau si tony ni antara kepala DAP yg gila kuasa konon nak cabar dan ugut orang supaya terkedu....aleh2 Arul sambut.... Last2 Tony yg tetkedu..... KD...jangan jadi melayu barua bro.... Semuanya tak betul pada hang.... Asal tony yg cabar kau akan kata nak nengom arul bodoh ker idak....tapi kalau lah ditakdirkan Arul yang mencabar... Kau akan kata...nak coverline sebab mana mungkin PAC di cabar.... Jangan buat lawak slapstick tuan peguam........

    ReplyDelete
  5. Sbagai ahli panel PAC spatutnya dia tau bidang tugas yg dberi.Arul tu dicabar tak kira lah yg mencabar tu ahli PAC ke atau tidak.Yang penting Arul bukan sbarangan orang untuk dicabar.Untuk pngetahuan yang belum tau Arul adalah lulusan Universiti dLondon United Kingdom dan merupakan the best English debator semasa dUniversiti dulu.Kalau nak tahu lanjut mengenai beliau bolih tanya Rafizi yang sama2 belajar dUniversiti dulu dan lebih mengenali beliau.Itu lah jangan cepat sangat membodohkan orang lain sebelum berusaha sendiri untuk mengetahui sedikit s\banyak latar belakangnya.Jangan main terima bulat2 saja apa yg kawan2 cakap dan beritahu.Kan dah kantoi kata Arul bodoh krana smata2 menyahut cabaran orng yang kebetulan merupakan ahli PAC!!!!

    ReplyDelete
  6. Kluang Man berbahas dengan orang yang dah matikan minda mereka memang begitu....mereka tak tahu strategi. Tony bolih saja memperlahankan gerak ( memebeli masa) untuk PRU14.

    ReplyDelete
  7. persolanan utama rakyat : kenapa perlu dirahsiakan sejarah urusniaga dan data2 perakuan 1mdb !

    ingatlah bahawa si arulkanda dan si tonypua bukan orang tolol, si arulkanda mempunyai perisai ghaib legislatif atas bantuan majikannya, nujum2 penasihat memberitahu batasannya infiniti selagi suaranya itu tidak melewati keluar dari wilayah kedaulatan kerajaan yg memerintah sekarang.

    sedangkan si tonypua hanya mempunyai kekuasaan nominal sebagai anggota PAC, namun semua orang tahu ianya bermotif politik sebagai persediaan awal menghadapi PRU akan datang, sudah pasti akan dijadikan MANIFESTO UTAMA PEMBANGKANG. yg sedihnya sebagai contoh akan ada sepanduk2 digantung tertulis 1mdb membeli tanah pusat bandar milek kerajaan dgn harga teramat murah dan menjual kembali menutup hutang berbillion2 1mdb yg dinamakan rationalise plan oleh si arulkanda, hakikat kebijaksaan ketelusan diserahkan kembali kepada rakyat membuat penilaian dipetak undi. sebelum nasi jadi rentung hangus, kepimpinan2 yg ada sekarang kena membuat keputusan kolektif secara drastik, masa semakin suntuk.

    anggaran jawapan dah ada, namun kena tunggu keputusan digarisan penamat, siapa yg akan merangkul title "FROM HERO TO ZERO"

    ReplyDelete
  8. anon 4:17... mungkin kamu pernah jadi barua, keturunan barua...sebab itu seronok sangat nak ajak orang lain jadi setaraf dengan kamu, barua@pecacai.

    Amnya DAP musuh utama kerajaan dan UMNO, tidak ada niat baik mereka, jadi tahap bahalol apa arul terperangkap tunjuk pandai.

    Sekadar pendebat bijak bukan lesen untuk sebok dengan orang politik.
    Sudahkah dia jawab apa itu tunai apa itu unit?
    Sudahkah dia bersihkan diri dari persepsi "bohong" seperti komen Dr Mahathir?
    Tempoh 6 bulan rayuan Najib bila berakhir? Itu tugas utama Arul.
    Adakah dia menjangkakan berdebat dengan Tony, isu 1MDB dianggap selesai, wow mudahnya...

    Sebaiknya Tony jawab, berapa lama (sebagai pemido hebat) dia berdiri di depan kabinet untuk menjelaskan isu 1 MDB....Muhyiddin kata 15 minit?

    Kenapa pertama kali dipanggil PAC, pemidato hebat ini excuse minta tangguh hingga berbulan sekarang...

    ReplyDelete
  9. ISU 1MDB BUKAN UNTUK DEBAT DAN.KEPETAHAN BERHUJAH...

    TETAPI JAWAB DAN PENCERAHAN DI MANA SRTIAP SEN WANG ITU BERADA?
    Ruginya di mana, untungnya berapa?
    Berniaga kacang putih pun ada buku kira-kira 555 beb...

    ReplyDelete
  10. ISU 1MDB BUKAN UNTUK DEBAT DAN.KEPETAHAN BERHUJAH...

    TETAPI JAWAB DAN PENCERAHAN DI MANA SRTIAP SEN WANG ITU BERADA?
    Ruginya di mana, untungnya berapa?
    Berniaga kacang putih pun ada buku kira-kira 555 beb...

    ReplyDelete
  11. Memanglah jika dah jadi belaci dan barua pembangkang semuanya tahu belaka. Selama ini tak nampak satu artikal mahupun contoh bertulis penyelewengan 1MDB. Semuanya andaian dan persepsi boleh dikatakan imaginasi terlampau puak pembangkang.

    Hidup dalam alam impian tada bukti pun yang dilontarkan kepada rakyat. Balik-balik tangan ghaib. Alasan mudah takut kena tangkap, saman dan apa sahaja ayat yang boleh menyalahkan pihak pemerintah.

    Mudah sahaja Berani kerana Benar, Takut kerana salah. Tun pun dah kendur kerana tak cukup bukti. Sekadar TAIK Kluang siapa nak hairan. Pencuri Malam Hari.

    ReplyDelete
  12. Nampaknya Kluangman beria-ia mahu menegakkan benang basah. Yg mencabar Apek Tony disambut Maca Arul. Apek tu ingat Arul takut rupanya dia dah jolok sarang tebuan. Kelam kabut sekarang nak lari takut kena sengat. Bukan dia aja nanti yg kena sengat tapi Atuk Madey juga kena sekali kerana dah tak larat nak lari.

    Bertobatlah Kluangman. Jangan jadi pemfitnah seumur hidup. Ada dua aja pilihan Syurga ke Neraka.

    ReplyDelete
  13. Kluangman....time si Bugis tu lari dari N2H tu camner? Tak pengecut ker? Seronok pemakan dedak najib kunun Tian Chua takut lar...yang towkey bagi dedak lari x cukup tanah N2H tu camner..yang lari masa konvensyen anti rasuah tu camner? Najib chicken...

    ReplyDelete
  14. Arul tu akhirnya menaikkan semula maruah cai, sebab tu tak cukup ruang dok ulang Tony takut...

    Bacalah komen anon 10:46 untuk jadi keinsafan.

    Selain Tony, Dr Mahathir juga sering mengkritik hebat...ada hati agaknya Arul untuk berdebat!!!

    ReplyDelete
  15. Arul tu akhirnya menaikkan semula maruah cai, sebab tu tak cukup ruang dok ulang Tony takut...

    Bacalah komen anon 10:46 untuk jadi keinsafan.

    Selain Tony, Dr Mahathir juga sering mengkritik hebat...ada hati agaknya Arul untuk berdebat!!!

    ReplyDelete
  16. KLUANGMAN.... YANG MENCABAR TU TONY APA PLAK HANG CORNER JAWAB TUN PLAK..... MASA PAC PANGGIL DULU DIA BARU LAGI KANNNN SO DIA KENA LAH BACA DOCUMENT DULU.... MACAM BUDAK TADIKALAH BILA UJIAN HAFAZAN...KALAU TAK BACA MANA INGAT SURAHNYA MACAMANA. TAPI SEKARANG DAH DEWASA.... SILAP-SILAP SEMUA SURAH DAH HAFAL...... ABISTU?...PAC ADA PANGGIL ARUN AGI TAK LEPAS DIA MINTA TANGGUH TU?????? PEDARRRRRRRR

    ReplyDelete